|
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Wto 0:35, 13 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Porsche 956 z Vision/Make Up jednak z dołączonymi kalkami:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 14:49, 28 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Wakacje za nami więc czas powrócić do pokazywania modeli pojazdów wyczynowych a dokładnie do moich ulubionych wyścigówek.
Porsche 935K4 (numer podwozia K4-01) został zbudowany przez stajnię Kremer Racing na sezon 1981 w którym starował w wyścigach DRM czyli Deutsche Rennwagen Meisterschaft. Pomalowane w kultowe barwy Jegermeister i prowadzone przez Boba Wolleka wygrało wyścig 200meilen Nuerburgring oraz zajęło 2miejsce w wyścigu na torze Zolder. W roku 1982 auto zmieniło nieco aerodynamikę a przede wszystkim właściciela na angielski zespół John Fitzpatrick Racing i przeniosło się za ocean gdzie startowało w serii IMSA odnosząc wiele sukcesów jak chociażby zwycięstwa w wyścigach 100Miles Mid-Ohio, Lime Rock 1Hour i Mid-Ohio 6Hours. Sezon 1983 był już nieco gorszy, ale udało się jeszcze wygrać 6Hours Riverside, a po 2 nieudanych startach w roku 1984 auto to odeszło na zasłużoną emeryturę.W wyścigach samochodów sportowych niepodzielnie nastał czas prototypów Grupy c z którymi Porsche 935 nie były w stanie wygrywać...
134. Porsche 935K4 -J.Fitzpatrick IMSA 100 Miles Mid-Ohio Winner 1982 (Spark 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 11:13, 29 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Bohaterem dzisiejszej prezentacji jest jeden z najciekawszych samochodów zbudowanych wg regulaminu grupy C. WM P 88 został zbudowany w roku przez Gerarda Weltera 1988 do uczestnictwa w wyścigu 24h Le Mans. Był napędzany turbodoładowanym silnikiem V6 o pojemności 2,8l Peugeot o mocy 760KM a jego doskonale zaprojektowane pod względem aerodynamicznym nadwozie umożliwiło osiągnięcie na prostej Les Hunaudières prędkości 405 km/h co stanowi nie pobity do dziś rekord Circuit La Sarthe. Samego wyścigu WM-Peugeot nie ukończył ale dzięki swojemu rekordowi stał się sławny w całym cywilizowanym motoryzacyjnym świecie. Nawet za żelazną kurtyną, w zaścianku PRL artykuły na ten temat pojawiły się w Motorze i Auto Technice Motoryzacyjnej której numer z WM Peugeotem na okładce mam oczywiście do dziś.
135. WM P 88-Peugeot C.Haldi/R.Dorchy/P.Raulet 24h Le Mans 1988 (Bizarre 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 13:38, 25 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
133.Eagle MkIII-Toyota J.M.Fangio II/ A.Wallace Winner of IMSA 12h Sebring 1992 (TrueScale Miniatures)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Wto 13:49, 25 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
soshi
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nottingham UK
|
Wysłany: Wto 18:29, 25 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Świetnie się prezentują te Twoje wyścigówki muszę przyznać i jest to na pewno ciekawa kolekcja...też mam kilka aut w tej kategorii u mnie w kolekcji ale z prezentacją muszę niestety poczekać aż wykonam odpowiednią do tego dioramę...powiem tyle na zachętę Nurburgring
pozdrawiam Łukasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 15:50, 03 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
soshi napisał: | Świetnie się prezentują te Twoje wyścigówki muszę przyznać i jest to na pewno ciekawa kolekcja...też mam kilka aut w tej kategorii u mnie w kolekcji ale z prezentacją muszę niestety poczekać aż wykonam odpowiednią do tego dioramę...powiem tyle na zachętę Nurburgring |
Witam i dziękuję za opinie. Też mi chodziło po głowie zrobienie jakiejś wyścigowej dioramki, niestety nie wiem czy i gdzie można kupić niezbędne do tego elementy jak chociażby nawierzchnię a zwłaszcza pit-wall. Puki co prędzej pewnie zrobię taką dioramkę do wyścigówek w 1:87 bo w tej skali przynajmniej parę obiektów już zbudowałem i wiem gdzie co kupić lub jak przerobić.
Tyle o makietach, wracamy do modeli. Moja kolejna prezentacja będzie dotyczyć modelu jednego z najciekawszych egzemplarzy Porsche 935-odmiany 78/81 o numerze podwozia JR002.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Samochód ten opierający się na koncepcji aerodynamicznej słynnego Moby Dicka został zbudowany na przełomie roku 1981 i 1982 przez stajnie Joest Racing ale następnie został przekazany do stajni John Fitzpatrick Racing która stała się jego użytkownikiem. W sezonie 1982 auto to startowało w wyścigach IMSA oraz LM a największym jego sukcesem było zajęcie 4 miejsca w klasyfikacji generalnej oraz 1 w klasie IMSA GTX podczas wyścigu 24h Le Mans oraz 2 miejsca w 3 godzinnym wyścigu IMSA Daytona Finale. W sezonie 1983 auto miało nadal się ścigać w serii IMSA jednak 24.04 uległo tragicznemu wypadkowi w wyścigu 6h Riverside grzebiąc w swych szczątkach Rolfa Stommelena- jednego z najbardziej znanych i lubianych kierowców wyścigów endurance przełomu lat 70 i 80ych.
[link widoczny dla zalogowanych]
Muszę wyznać że jestem wielkim fanem MobyDicków a zwłaszcza dwóch z nich zbudowanych przez Joesta. Uważam że są najbardziej fasynującymi z wszystkich modeli Porsche wywodzących się z 911, a ich prowadzenie przy mocy ok 750-800KM musiało być niezapomnianym przeżyciem...
137. Porsche 935-78/81 J.Fitzpatrick/D.Hobbs 24h LeMans 1982 (Spark 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
(zdjęcia oryginału: [link widoczny dla zalogowanych] )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 13:22, 29 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
138. BMW CSL P.Gregg/B. Redman/ J.Fitzpatrick Winner 24h Daytona 1976 (Spark)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adder
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 13:58, 29 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Batmobil w szczytowej formie Prawdziwy potwór, piękne zasilenie dla kolekcji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 22:37, 29 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Adder napisał: | Batmobil w szczytowej formie Prawdziwy potwór, piękne zasilenie dla kolekcji |
Piotrek, dzięki za zainteresowanie.
Moja kolejna prezentacja ponownie będzie dotyczyła zwycięzcy wyścigu 24h Daytona którym w roku 1983 był Porsche 935L. Zbudowany przez Andiala opierał się na koncepcji aerodynamicznej słynnego Moby Dicka z 1978r przez całą swoją wyścigową karierę jeździł w stajni Prestona Henna. W latach 1983-85 osiągnął kilka dobrych wyników w wyścigach IMSA ale oczywiście największym sukcesem tego samochodu było zwycięstwo w Daytonie co stanowiło prawdziwy "łabędzi śpiew" schodzącego z wyścigowej sceny modelu 935:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Muszę wyznać że jak przystało na oddanego fana wyścigowych Porsche bardzo czekałem na model 935L, jak na żaden z tegorocznej oferty Sparka. No i jest, Moby Dick który w przeciwieństwie do swojego kuzyna z Europy osiągnął naprawdę duży sukces sportowy. Na jego miniaturkę mogę się patrzyć całymi godzinami....
139. Porsche 935L B.Wollek/C.Ballot-Lena/P.Henn/A.J.Foyt Winner 24h Daytona 1983 (Spark)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
(zdjęcia historyczne: [link widoczny dla zalogowanych] )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 10:36, 25 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Witam po długiej prawie rocznej przerwie. Jak być może kojarzycie moje zbieranie modeli w skali 1:43 ogranicza się w większości do pojazdów wyczynowych a wśród nich głównie do prototypów sportowych. W naszym kraju jest to zajęcie ekstremalnie niszowe, praktycznie nikogo z ludzi będących na modelowych forach to nie obchodzi więc w pewnym momencie stwierdziłem że nie ma sensu nic pisać na ten temat, bo po co i dla kogo? Dziś jednak zostałem wywołany do tablicy przez Fogartyego i chętnie pokazałbym wam jeden z modeli które nabyłem w okresie odizolowania od społeczeństwa: Ferrari 312P z Redline, zwycięzca Daytony w 1972r. Nie mogę jednak tego zrobić bo nie wiem gdzie szybko i łatwo wkleić fotki bez rejestracji. Fora kolejowe i samochodowe 1:87 a także Facebook umożliwia pobieranie fotek bezpośrednio na serwer więc najzwyczajniej obecnie nie jestem w temacie darmowego hostingu. Organ nie używany jak wiadomo po jakimś czasie zanika...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Czw 18:21, 25 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Witaj Petrzask; Bardzo cieszę się, że również przemówiłeś .
Mam nadzieję, że coś drgnie na tym forum. Bardzo się ucieszyłem, kiedy powiadomiłeś mnie o jego istnieniu i fajnie to wtedy funkcjonowało - takie pogaduszki starych koneserów. Ja wprawdzie nie pasjonuję się pojazdami wyczynowymi i nie zabierałem raczej w takich wątkach głosu, ale z przyjemnością czytałem, zresztą z tego co widziałem, wtych tematach nie brakowało dyskusji. Też mógłbym stwierdzić, że nikogo nie interesują wątki, które ja zakładałem, poniważ postów w nich mało, jednak po ilości wejść można sądzić, że jest inaczej.
Foty najlepiej na picasaweb umieszczać, jak masz konto na google to no problem, duży limit za friko, albo bez żadnej rejestracji szybko i przyjemnie na zapodaj.net, może też być pokazywarka.pl (po rejestracji, szybkiej). Zdecydowanie nie korzystaj z syfów typu Imageshack, ładuje się masakrycznie i obsrane jest reklamami.
Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Czw 18:23, 25 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pią 9:35, 26 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Dziękuję Pablo za budujące słowa, może faktycznie warto jeszcze popróbować. Z nowymi hostinagami na razie eksperymentuję, a puki co wklejam gotowy post przekopiowany z forum 1-87pl z kolejnym pojazdem którego tu już nie chciało mi się wiosną pokazywać z powodów opisanych powyżej:
Gunnar Porsche 966 chassis # 001 to prototyp wyścigowy klasy GTP zbudowany przez Chapmana na przełomie lat 1990/91 do udziału w amerykańskich wyścigach IMSA:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zasadniczo pod względem konstrukcyjnym w dużej mierze odpowiadał Porsche 962c, jednak w przeciwieństwie do niego nie posiadał dachu. Debiut Porsche 966 nastąpił w lutym1991 podczas wyścigu 24h Daytona a ciekawostką jest to że w tym czasie trwała już operacja Desert Storm (I Wojna w Zatoce) więc na tą okoliczność na samochodzie pojawiły się patriotyczno-militarne napisy "we love our armed forces" i "marines". Gunnar Porsche choć pierwotnie stawiany w gronie faworytów sukcesu w Daytonie jednak nie osiągnął zajmując ostatecznie 40miejsce w wyścigu. Był za to wielką ciekawostką i jednym z pierwszych zwiastunów późniejszych czasów w których odkryte prototypu tzw. szuflady znów wróciły do łask konstruktorów samochodów sportowych.
141. Gunnar Porsche 966 D.Bell/J.Bell/J.Cochrane IMSA 24h Daytona 1991 (TSM 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pią 23:30, 26 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Kolejny model z mojej ulubionej tematyki prototypów Grupy C pochodzących z lat 80ych. Porsche 962 chassis # 105 został zbudowany dla stajni Johna Fitzpatricka w sezonie 1984 a jego debiutem był wyścig 24h Le Mans którego po zdobyciu 16pola na starcie nie ukończył z powodu wypadku. W dalszej części sezonu samochód ten kontynuował starty w WEC zajmując 3 miejsce w Brands Hatch oraz 6 miejsce w Sandown. Po sezonie 1984 #105 został sprzedany dla Jima Busby i rozpoczął starty w amerykańskiej serii IMSA ale to już materiał na inną opowieść którą przytoczę gdy Minichamps wyda w końcu zapowiadany od paru lat model tego auta w malowaniu i specyfikacji USA.
146. Porsche 962c G.Edwards/R.Keegan/R.Moreno 24h Le Mans 1984 (Spark 1:43)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Pią 23:38, 26 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pią 23:54, 26 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
W ten piątkowy wieczór chciałbym wam jeszcze pokazać model wyjątkowy, na zakup którego czaiłem się parę lat. Ferrari 312P to prototyp sportowy przeznaczony do udziału w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych w których to brał udział na początku lat 70-ych. Jego konstrukcja zgrubsza odpowiadała noszącemu tą samą nazwę autu Formuły 1, w przeciwieństwie do niego był to jednak samochód dwuosobowy o nadwoziu zakrywającym koła. W sezonie 1972 Ferrari 312PB były praktycznie niezwyciężone, wygrywając wszystkie (!) eliminacje Mistrzostw Świata poza 24h Le Mans w którym nie startowały. Dodam że pokazany poniżej egzemplarz #0888 wygrał w swoim życiu 3 wyścigi: 6H Daytona (skrócony ze zwyczajowych 24h ze względu na kryzys paliwowy), 1000Kms Brands Hatch i 1000Kms Monza a za jego sterami zasiadali tak znani kierowcy jak: Jacky Ickx, Mario Andretti,Clay Regazzoni czy Brian Redman. Model 312-ki wykonał Red Line i...jestem zadowolony. Choć robiły go te same żółte rączki w Minimaxie które stoją za Sparkiem ale tutaj jakby się bardziej postarały. Model jest jakby czystszy, schludniejszy i chyba warty swej 2x większej ceny. A może tylko mi się tak wydaje?
144. Ferrari 312PB Mario.Andretti/J.Ickx Winner of 6H Daytona 1972 (RedLine 1:43))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:20, 05 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | Choć robiły go te same żółte rączki w Minimaxie które stoją za Sparkiem ale tutaj jakby się bardziej postarały. Model jest jakby czystszy, schludniejszy i chyba warty swej 2x większej ceny. A może tylko mi się tak wydaje?
|
Będzie bolało, ale to nie moja wina: dla pewności obejrzałem swojego 612 Can Am Pre-Prova z Redline - nie przepadam za tą firmą, ale tę wersję tylko oni produkują - i muszę - z przykrością - powiedzieć, że mocno obniżyli jakość...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Pon 12:00, 05 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|