|
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 13:21, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Zbierając modele samochodów fajnie mieć różnorodną kolekcję składającą się z wielu różnych pojazdów. Są jednak wyjątki, samochody prawdziwie kultowe które można mnożyć w nieskończoność tylko ze względu na kolor czy inny detal. I jeśli dla naszych Rajdowych Kolegów takim samochodem jest np. Lancia Stratos czy Delta Integrale to dla mnie "Miniaturowego Ściganta" takim ulubieńcem jest Porsche 956/962. Dziś kolejny, szesnasty już model samochodu z tej zasłużonej rodziny w postaci chassis # 117. Samochód ten ścigał się w latach 1986-1989 w stajni Waltera Bruna, startując w tym czasie w wielu różnych wyścigach WEC czy Supercup. Jego największym sukcesem było z pewnością zwycięstwo w wyścigu 1000km Spa w 1986roku (załoga Boutsen/Jelinski sponsor Jegermeister) ale pierwszy (i mam nadzieję) nie ostatni raz #117 trafił do mojego zbioru w malowaniu z wyścigu 24h Le Mans 1987 którego zresztą nie ukończył z powodu wypadku.
124. Porsche 962c M.Trolle/P.Belmondo/P de Thoissy 24H Le Mans 1987 (Spark 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:11, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | Są jednak wyjątki, samochody prawdziwie kultowe które można mnożyć w nieskończoność tylko ze względu na kolor czy inny detal. |
Tak, te malowania mogą doprowadzić do bankructwa
Dlatego po chyba piętnastym (nie licząc cywilów), moim ulubionym Escorcie MK1 postanowiłem przestać.
Za to chociaż jeden Porsche 956 powinienen trafić do każdego, u mnie zaparkował zwycięzca Le Mans z 1984.
P.S.
A już za 19 dni Le Mans, może tym razem wytrzymam i zarwę nockę
No i mam nadzieję, że przed wyścigiem pokażą jubileuszowy przejazd Mazdy 787B.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fogarty dnia Pon 15:16, 23 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Pon 23:21, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | I jeśli dla naszych Rajdowych Kolegów takim samochodem jest np. Lancia Stratos czy Delta Integrale to dla mnie "Miniaturowego Ściganta" takim ulubieńcem jest Porsche 956/962. |
Dobra wiadomość dla Ciebie,Przemku.
Make Up zapowiada niebawem wydanie 956 pod własną marką Vision w trzech malowaniach "Team Porsche" z Le Mans 1982 (nr. 1,2 i 3)
A to na zaostrzenie apetytu:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zagato dnia Pon 23:25, 23 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 18:06, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Dziękuję! Apetyt już mi się zaostrzył. Pytanie, jak Make Up/Vision podejdzie do tematu reklam tytoniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Wto 23:50, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
No właśnie,tu będzię chyba problem:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adder
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 8:30, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Szkoda, że nawet tak niszowi producenci, trafiający do ograniczonego grona odbiorców i nie goszczący na półkach sklepów z zabawkami (co zdarza się ixo czy pma) mają z tym problem. Może chociaż załączony zestaw kalek? Chociaż wówczas ciała może dać importer Nie ma wyjścia Przemek, musisz się zaopatrzyć w coś takiego [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 14:43, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Tegoroczna edycja LeMans już w najbliższy łikend. Kto w tym roku pierwszy przejdzie linię mety-tego sie dowiemy się wkrótce a puki co model pojazdu który triumfował na Circuit La Sarthe rok temu:
125. Audi R15 Plus TDI -R.Dumas/T.Bernhard/M.Rockenfeller Winner 24h Le Mans 2010 (Spark 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 13:22, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Swego czasu prezentowałem model tego samochodu chassis # 115 należącego do stajni Waltera Bruna:
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz do mojego zbioru trafił drugi (i mam nadzieję nie ostatni) model chassis #115 tyle tylko że w malowaniu Repsol z wyścigu 24h Le Mans 1988 w którym to zajął 7miejsce:
126. Porsche 962c J.Pareja/M.Sigala/U.Schaffer 24h LeMans 1988 (Spark 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
soshi
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nottingham UK
|
Wysłany: Śro 14:35, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Dla mnie każdy egzemplarz porsche ma to coś w sobie, a zwłaszcza auta wyścigowe bądź rajdowe. W mojej kolekcji z całą pewnością muszą się pojawić jakieś porszaki z le mans.
pozdrawiam Łukasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 13:23, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
soshi napisał: | Dla mnie każdy egzemplarz porsche ma to coś w sobie, a zwłaszcza auta wyścigowe bądź rajdowe. W mojej kolekcji z całą pewnością muszą się pojawić jakieś porszaki z le mans. |
Tak to prawda-polecam Ci więc zakup przynajmniej jednej takiej maszyny. A dziś chciałbym zaprezentować kolejny i w dodatku bardzo przeze mnie lubiany model Porsche 962 w postaci chassis# 145. Auto to było używane przez stajnie Reinholda Joesta w latach 1989-1992 i w tym czasie startowało w wielu wyścigach zaliczanych do WEC,IMSA, Supercup czy Interserie. Formalnie zdobyło dwa zwycięstwa: Supercup 200 Meilen von Nürnberg na torze Norsring (F.Jelinski) oraz Interserie Preis von Österreich na torze Zeltweg (B. Schneider) ale najbardziej spektakularnym występem tego egzemplarza Porsche 962c był debiutancki zresztą występ w 24h le Mans 1989 gdzie został zgłoszony z No.9. W tymże roku na starcie 24h zabrakło fabrycznej ekipy Porsche która uznała że dalsza walka z pozornie silniejszym bolidami Mercedesa i Jaguara jest skazana na niepowodzenie ale barw tej zasłużonej marki miały dalej bronić teamy prywatne z Joestem na czele którego skład wzmocnił niedawny kierowca ekipy fabrycznej Hans-Joachim Stuck. Po treningach kwalifikacyjnych auto będące bohaterem dzisiejszej prezentacji zdobyło 5pole startowe ale siedzący za kierownicą "Brillant" Bob Wollek zaczął szybko odrabiać straty i stopniowo wyprzedzał faworyzowane i o wiele silniejsze Mercedesy i Jaguary aż objął prowadzenie w wyścigu. Na pierwszej pozycji Porsche utrzymało się do momentu kiedy grubo po północy przyplątały się problemy techniczne które spowodowały zjazd do boksu i stratę kilku okrążeń. Potem niestety takie nie planowane zjazdy zdążyły się jeszcze dwukrotnie (w tym raz z małym pożarem na pokładzie) ale po naprawie samochód dalej był diabelnie szybki i regularnie odrabiał stracone okrążenia re-dublując konkurentów. Niestety wyścig ma tylko 24h i zabrakło czasu na pełne odzyskanie straconego dystansu i ostatecznie Porsche 962 chassis 145 No 9 zajął 3 miejsce tracąc 5 okrążeń do zwycięskiego Mercedesa. Mimo tego postawa kierowców: Hansa Joachima Stucka i Boba Wolleka a także całego zespołu Joesta była bardzo dzielna przez co na zawsze wpisała się w historię 24h Le Mans. Dla mnie zaś sceny kiedy biało-różowe Porsche dochodzi i wyprzedza Jagi i Merce są jednymi z ulubionych i może dlatego jedną z najczęściej odtwarzanych na dvd edycji Le Mans jest właśnie ta z roku 1989. Z tego powodu nie mogło też oczywiście zabraknąć chassis# 145 w moim zbiorku...
127.Porsche 962c B.Wollek/H-J Stuck 3rd. 24h Le Mans 1989 (Spark 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 12:54, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Czas na kolejny model. W dzisiejszej prezentacji chciałbym powrócić do czasów współczesnych a dokładnie do 24h Le Mans z roku 2010 który był ostatnią edycją tego wyścigu w której mogły startować auta klasy GT1. Klasa ta została zlikwidowana ze względu na duże koszty budowy i utrzymania takich aut które były nawet wyższe niż w przypadku znacznie szybszych prototypów LMP2. Z pośród kilku ostatnich aut GT1 jakie stanęły na starcie wyścigu jednymi z ciekawszych były zbudowane przez szwajcarski zespół Matech Fordy GT napędzane wolnossącymi silnikami V8 5292 cc, a ja osobiście kibicowałem pojazdowi nr 61 (Chassis MR10FORDGT1SN005) ze względu na wyjątkowo sympatyczną "dziewczyńską" załogę Natacha Gachnang, Cyndie Allemann i Rahel Frey:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dziewczyny radziły sobie nie najgorzej zajmując 40miejsce po kwalifikacjach jednak z wyścigu niestety odpadły po pożarze ich samochodu który zdarzył się na 59okrążeniu.
128. Ford GT Match C.Allemann/R.Frey/N.Gachnang 24h Le Mans 2010 (Spark 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:30, 04 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Czy pani Natacha Gachnang ma coś wspólnego z CEGGA: Charles Et Georges Gachnang, Aigle ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Sob 18:57, 16 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Niestety nie zgłębiałem się w powiązania rodzinne Nataschy ale "who nows" Dziś pozostajemy w temacie zeszłorocznej edycji 24h Le Mans a bohaterem prezentacji będzie jeden z moich ulubionych i chyba jeden z najatrakcyjniej pomalowanych współczesnych prototypów wyścigowych. Lola (Chassis # B0860-HU01) ma dość ciekawą historię. Powstała w roku 2008 na zamówienie czeskiego teamu Antonina Charouza jako model B08/60 i była napędzana przez silnik Aston Martin DBR9 V12/60° 4v 5993 cc. Startowała w wyścigach Le Mans Series i oczywiście w 24h Le Mans w którym zajęła 9miejsce stanowiąc jedyne realne zagrożenie dla prototypów napędzanych silnikiem diesla. W następnym sezonie Lola została sprzedana dla szwajcarskiego teamu Speedy Racing Team Sebah a jej największym sukcesem było 2miejsce w wyścigu 1000km Silverstone. W roku 2010 Team Sebah zmienił nazwę na Rebellion Racing i Lola została poddana przebudowie do specyfikacji B10/60 podczas której silnik Aston Martin zmieniono na jednostkę Rebellion V10 5496 cc zbudowaną przez Johna Judda.W tym sezonie wielkich sukcesów jednak nie osiągnęła, największym z nich było 3 miejsce w wyścigu 8h Le Castellet a z 24h Le Mans odpadła na skutek wypadku:
http://www.youtube.com/watch?v=kOM905SHTx0
Kończąc warto dodać że prezentowany egzemplarz Loli ściga się nadal, ale w tym sezonie silnik Rebellion został zastąpiony przez Toyotę co stanowi jednak już "zupełnie inną historię".
128. Lola B10/60-Rebellion J.C. Boullion/A.Belicchi/G.Smith 24h Le Mans 2010 (Spark 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Sob 22:25, 16 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Przemku,tak z czystej ciekawości:
Złote elementy na karoserii to folia czy malowanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 14:10, 18 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
zagato napisał: | Przemku,tak z czystej ciekawości:
Złote elementy na karoserii to folia czy malowanie? |
Wg mnie to folia. Na jednym z nadkoli było jej trochę za dużo, trzeba było obcinać.
A dziś wracam znów do mojego ulubionego tematu Porsche 962c. Samochód nr podwozia 003BM jest przykładem tego że nie wszystkie wyścigowe Porsche muszę pochodzić z fabryki w Weissach bowiem został zbudowany przez Johna Thompsona z wykorzystaniem oryginalnych części i własnego monocoque z włókien węglowych. Był użytkowany przez stajnie Waltera Bruna, ale specjalnych sukcesów nie osiągnął, został za to zapamiętany z wyścigu Le Mans w 1989 gdzie rzucił palenie przed samym startem przez co ruszył na samym końcu stawki a następnie:
- wykręcił piruet na zakręcie Arnage
http://www.youtube.com/watch?v=eAjPX1vYMmQ&playnext=1&list=PLCA764644FFD972C3
- wykręcił drugi piruet na zakręcie Forda
http://www.youtube.com/watch?v=UUEdhZAG4Uc&feature=related
Po tych przygodach wyścigu nie ukończył na skutek defektów technicznych, ale jest zauważany i rozpoznawalny do dziś, w przeciwieństwie do paru egzemplarzy 962 które nie wpadły w oko kamerze.
130. Porsche 962c H.Grohs/A.Nakaya/S. v.d. Merve 24hLe Mans 1989 (1:43 Spark KB)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pokazany model to Spark serii KB czyli przeznaczony do sprzedaży tylko na rynku japońskim, obecnie jak to się mówi: "hard to buy"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|