Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moje samochody wyścigowe
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Wyścigi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buusoola




Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:19, 10 Kwi 2019    Temat postu:

Pamiętam tego Peugeota. To był stylistyczny XXI wiek!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pią 19:04, 17 Maj 2019    Temat postu:

Witam Kolegów.
Przyznaję Wam uczciwie że ciężko mi się zebrać ostatnio do kolejnych prezentacji w skali 1/43 gdyż niejaka Pani Wena mnie chyba opuściła a pióro czy raczej klawiatura zrobiła się pewnie z tego właśnie powodu ciężka jak nigdy wcześniej. A łatwość pisania w przypadku naszego dziesiejszego bohatera byłą jest napewno przydatna bo jego losy (i pochodzenie narodowe)są nieco pokręcone.

Enso CLM 01/1 to prototyp klasy LMP który przyszedł na świat w roku 2014. Na początku ukrywał się jednak pod zacną nazwą Lotus T129, bo ten producent aut sportowych finansował pierwotnie program LMP prowadzony przez Rumuna Colina Kollesa (tak naprawdę Calin Calesnic) . Bardzo szybko jednak pełnego wsparcia ze strony Lotusa zabrakło a samochód zaczął startować w rumuńsko-austriackim już zespole ByKolles jako Lotus CLM by następnie stać się poprostu CLM-em. Skonstruowany przez Petera Whita prototyp sportowy przeznaczony do udziału w mistrzostwach świata WEC pierwotnie miał być napędzany wolnossącym silnikiem V8 od Audi, jednak z jakiegoś powodu do tego nie doszło i doraźnie trzeba go było wyposażyć w silnik 2,0Turbo od specjalistycznego producenta AER. Zmiana ta nastąpiła jednak zbyt blisko terminu 24h Le Mans przez co auto nie osiągnęło gotowości na najważniejszy wyścig sezonu debiutując dopiero pod koniec roku na torze w Austin. Potem jeszcze udało się wystartować w Bahrainie i Fuji ale auto prześladowały choroby wieku dziecięcego. W sezonie 2015 zespołowi ByKolles udało się już wystartować we wszystkich eliminacjach WEC w których najwyższy wynik jaki udało się osiągnąć to 8 miejsca w Austin i na Fuji. Auto cały czas było jednak bardzo podatne na awarie, zwłaszcza hydrauliki z której częste wycieki powodowały pożary. Na sezon 2016 Bykolles starał się dopracować wadliwe elementy jak też przygotował znany w aerodymice nadwozia na wzór prototypu Audi. Szczeście jednak wciąż było w kratkę, wielu wyścigów nie udało się ukończyć ale na torze Spa CLM osiągnął spory sukces zajmując 6 miejsce w generalce. Niestety zabrakło szczęscia w najważnieszym 24h LeMans które zakończyło się ponownie w płomieniach.

Na sezon 2017 nastąpiła kolejna zmiana w ByKollesie, silnik AER został zastąpiony przez jednostkę V6 Turbo od Nissana, i choć wydawało się że będzie lepiej to znaczącej poprawy wciąż nie było a najlepszym wynikiem było ponownie 6 miejsce w Spa. W tym roku CLM zapisał się także w historii polskiego sportu motorowego bowiem testy w nim odbył Robert Kubica który miał się ścigać nim w Le Mans co jednak ostatecznie nie doszło do skutku. Start w LeMans rokował nadzieję na przełamanie złej passy, CLM był po kwalifikacjach na szóstym polu startowym a w chwilę po starcie przebił się nawet na 4 miejsce, jednak rumuńska klątwa znów dała znać o sobie w postaci przebitej już na pierwszym okrążeniu opony oraz jazdy na kapciu skutkującej uszkodzeniem zawieszenia. Sezon 2018 był jednak najlepszym jak dotychczas w karierze CLM-a bo wyścig w Spa zakończył się na 4 miejscu, a na Fuji udało się wywalczyć 5 miejsce (LeMans znów nie udało się ukończyć). I kiedy wydawało się że samochód w końcu osiąga swą techniczną dojrzałość ByKolles wszedł w spór z Nissanem któremu podobno zalegał z płatnościami co zakończyło się końcem współpracy.

W bieżącym roku CLM-a napędza silnik Gibson V8 co jest swego rodzaju ewenementem żeby jedno auto (bo CLM istanieje wciąż w jednym, tym samym egzemplarzu) napędzał już 3 typ jednostki napędowej. Czym to się zakończy, zobaczymy obserwując relacje z wyścigów WEC czy LM 2019, a to co zobaczymy będzie być może motywem na kolejny zakup do kolekcji i związaną z nim prezentację .

247. CLM Enso P1/01-Nissan D.Kraihamer/O.Webb/M.Bonanomi 24h LeMans 2017 (Spark 1:43)















Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pią 11:35, 25 Paź 2019    Temat postu:

Witam Kolegów,
Dzisiejsza prezentacja jest poświęcona modelowi pojazdu który był już swego czasu pokazany w tym wątku a jest to Porsche 962 chassis # 003MB.

Ten prototyp Grupy C został zbudowany ok 1988 w manufakturze Thompsona a więc nie jest fabrycznym ezgemplarzem ale swego rodzaju składakiem zbudowanym z oryginalnych części wokół nowego monoqoqua. Jego nabywca była zasłużona i lubiana przez kibiców stajnia Waltera Bruna dla której nasz bohater służył w latach 88-90 w różnych wyścigach WEC, WSPC i ADAC Supercup. W tym czasie auto zmieniało oczywiście swój wygląd poprzez różne malowania i konfiguracje aerodynamiczne a przez jego kokpit przewinęło się wielu szanowanych w owym czasie kierowców jak znany z programów Top Gear i 5th Gear Tiff Needel, Oscar Larrauri, Massimo Sigala, Harlad Grohs, założyciel firmy MoMo dr Gianpiero Moretti czy sam właściciel teamu Walter Brun. Nie osiągnęło jednak zawrotnych sukcesów a jego największym statystycznie sukcesem było 4 miejsce w sprinterskim wyścigu ADAC Supercup na lotniskowym torze Diepholz w 1989r.

Dlaczego więc po raz drugi nabyłem jego miniaturkę? Odpowiedź jest prosta-bardzo lubię to żółto niebieskie malowanie Hydro-Aluminium które podoba mi się od czasu gdy jako nastolatek widziałem zdjęcia tego egzemplarza 962c oglądając kolorowe zachodnie gazety w czytelni olsztyńskiego empiku. I choć jest to pewnie dwudzieste któreś Porsche 962c w zbiorze to jednak nie mogłem powstrzymać się od zakupu.

251. Porsche 962c H.Huysman/M.Sigala/b.Santal 24h Le Mans 1990. (Spark 1:43)















Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:42, 26 Paź 2019    Temat postu:

Czy zatem masz DWA takie modele??? Shocked

PS. Ten jest ok (fajne detale...). Czy coś brakowało tamtemu (o ile faktycznie masz już 2)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Sob 23:15, 26 Paź 2019    Temat postu:

Kraeuter napisał:
Czy zatem masz DWA takie modele??? Shocked

PS. Ten jest ok (fajne detale...). Czy coś brakowało tamtemu (o ile faktycznie masz już 2)?


Mam dwa modele 003BM w tej samej specyfikacji aerodynamicznej long tail na LM ale ten pierwszy ma malowanie From A z 1989 a drugi takie jak wyżej. Jak byśmy się dobrze zastanowili to w tym przypadku chyba mam tan naprawdę dwa modele malowań a nie pojazdu jako takiego... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:20, 28 Paź 2019    Temat postu:

W sumie, czemu nie?

Ja celowo zbieram modele raczej BEZ spec-malowań i reklam. Czyli stan fabryczny-poprodukcyjny Cool
Tak jest zdecydowanie taniej a model (typ) jako taki jest w kolekcji Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Pon 13:21, 28 Paź 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Wto 16:12, 29 Paź 2019    Temat postu:

Kraeuter napisał:
W sumie, czemu nie?


Brun Porsche 962 C chassis # 003BM (Thompson) w roku 1989 oraz 1990 na 24h Le Mans. Takie same a jednak inne, dwie wersje tego samego egzemplarza pojazdu różnią się nie tylko malowaniem ale też m.in: typem przedniego poszycia, brakiem tylnego dyfuzora czy układem wylotów powietrza. Musze wam powiedzieć że fajnie wziąć takie dwa modeliki do łapki i szukać sobie różnic w specyfikacji oryginalnego autka. Wink



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:46, 30 Paź 2019    Temat postu:

Jeśli są różnice konstrukcyjne - to oczywiście łykamy ze smakiem każdą wersję!
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Śro 9:46, 30 Paź 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Czw 9:53, 31 Paź 2019    Temat postu:

Kraeuter napisał:
W sumie, czemu nie?

Ja celowo zbieram modele raczej BEZ spec-malowań i reklam. Czyli stan fabryczny-poprodukcyjny Cool
Tak jest zdecydowanie taniej a model (typ) jako taki jest w kolekcji Laughing


Słuszne podejście!
Reklama to ZŁO! Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Czw 10:01, 31 Paź 2019    Temat postu:

petrzask napisał:
akie same a jednak inne, dwie wersje tego samego egzemplarza pojazdu różnią się nie tylko malowaniem ale też m.in: typem przedniego poszycia, brakiem tylnego dyfuzora czy układem wylotów powietrza.

Musze wam powiedzieć że fajnie wziąć takie dwa modeliki do łapki i szukać sobie różnic w specyfikacji oryginalnego autka. Wink


Zdecydowanie TAK!
Bardzo ładnie wykonane modele.
Podziwiam te Panie skośnookie, że robią to w zapewne dużym tempie (szefostwo z bambusowym kijem przechadza się po hali) i na całkiem akceptowalnym poziomie.
Szacuneczek.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Czw 10:02, 31 Paź 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 11:24, 31 Paź 2019    Temat postu:

Pablo13 napisał:

Podziwiam te Panie skośnookie, że robią to w zapewne dużym tempie (szefostwo z bambusowym kijem przechadza się po hali) i na całkiem akceptowalnym poziomie.
Szacuneczek.


Nieprawda. Już nie biją. Aktualnie czynnikiem dyscyplinującym jest obniżenie stawki godzinowej. Z 0,75$ na 0,58$ Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Czw 11:24, 31 Paź 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Wto 23:46, 05 Lis 2019    Temat postu:

Kraeuter napisał:
Pablo13 napisał:

Podziwiam te Panie skośnookie, że robią to w zapewne dużym tempie (szefostwo z bambusowym kijem przechadza się po hali) i na całkiem akceptowalnym poziomie.
Szacuneczek.


Nieprawda. Już nie biją. Aktualnie czynnikiem dyscyplinującym jest obniżenie stawki godzinowej. Z 0,75$ na 0,58$ Confused

Hmmmm, dobrze orientujesz się w zagadnieniu...
Czyżby jakaś znajoma ślicznotka ze skośnymi oczkami? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 11:03, 06 Lis 2019    Temat postu:

Jak byś miał miesięczną pensję 300$ to wyłączyłbyś budzik, żeby Cię przypadkiem ten nielubiany cwaniczek nie zerwał z łóżka z jakimś głupim pomysłem np. dotyczącym pracy Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pią 23:26, 08 Lis 2019    Temat postu:

Kraeuter napisał:
Jak byś miał miesięczną pensję 300$ to wyłączyłbyś budzik, żeby Cię przypadkiem ten nielubiany cwaniczek nie zerwał z łóżka z jakimś głupim pomysłem np. dotyczącym pracy Laughing

Chyba nie do końca zrozumiałem sens powyższego... Shocked Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:38, 09 Lis 2019    Temat postu:

No dobra: jakbyś miał za pensję 300$ za miesiąc pracy wstać wcześnie rano - to wstałbyś, czy poszukałbyś ciekawszego zajęcia? Laughing

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Sob 22:38, 09 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Wyścigi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31  Następny
Strona 29 z 31

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin