 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:53, 07 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Nie chciałbym być banalny, ale będę - ładne auto, niezły model
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 9:28, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za opinię. Dziś chciałbym zaprezentować model pojazdu już chyba historycznego. Bo choć mi się wydaje że to było wczoraj to od startów tego auta minęło już 15-16lat. Ale po kolei...Toyota TS20 to bardzo ciekawy prototyp przeznaczony do wyścigów długodystansowych a dokładnie do 24h Le Mans gdyż w początku lat 90ych na skutek nie przemyślanych decyzji FIA wyścigi prototypów w randze mistrzostw świata przestały być rozgrywane. Na ich miejsce powołano mistrzostwa GT ale jakkolwiek fajne jako auta drogowe samochody pokroju McLarena F1, Porsche 911 GT1 czy Mercedesa CLK-LM na torze były dość wolne i raczej nudnawe. Pierwotnie próbowano omawianą Toyotę również homologować jako auto GT (istniała wersja drogowa) ale ostatecznie zakwalifikowaną ją do starej dobrej klasy GTP co było zgodne z prawdą techniczną. Tak naprawdę TS020 była czystej krwi prototypem zbudowanym w manufakturze Dallara a napędzał ją znany z wcześniejszych aut grupy C 3,6 litrowy doładowany silnik V8. Jej lina aerodynamiczna była bardzo czysta i groźna w swej wymowie, prezentując się o wiele lepiej od pozbawionych dachu konkurentów była w latach 1998/99 moją ulubienicą w LM. Niestety w samych zawodach Toyota szczęścia nie miała. W 1998 w 24h udało się wykręcić najlepsze okrążenie ale zabrakło niezawodności i najlepsze auto tego typu zajęło 8 miejsce. W 1999 było dużo lepiej, Toyota zdominowała wyścig wygrywając pole position i znów wykręcając fastest lap niestety na skutek kapcia w końcówce spadła na 2 miejsce za BMW. Poza LM TS 020 wzięła udział w trzecim i ostatnim wyścigu w swoim życiu a było to kultowe 1000kms wskrzeszone w 1999 we współpracy z Le Mans. Jakieś fatum niestety znów nie pozwoliło wygrać i choć Toyota była murowanym faworytem to jednak zajęła 2 miejsce za Nissanem R391. Po tych niepowodzeniach Toyota wycofała się z rywalizacji prototypów do której powróciła dopiero w 2012 z hybrydowym modelem TS030.
184. Toyota TS020 U.Katayama/K.Tsuchiya/T.Suzuki 2nd place 1000kms Fuji 1999 (HPI Racing 1:43)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:50, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Ten HPI robi lepsze wrażenie od Sparka
Dobry sprzęt, dobrzy kierowcy i... dupa. Najgorsze miejsce z możliwych - 2
Fart-niefart - w sporcie samochodowym też jest ważny, tym bardziej, gdy akcja trwa całą dobę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Pon 11:46, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | Ten HPI robi lepsze wrażenie od Sparka  |
Też jestem tego zdania.
Czysty montaż,szczegółowy detal,ładnie położony lakier.
Gratuluję kolejnej zdobyczy do kolekcji
Przemku,posiadasz również w swoim zbiorze BMW V12 LMR z tego okresu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 12:09, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | Ten HPI robi lepsze wrażenie od Sparka
|
Bo HPI poprostu jest i było o niebo lepsze od Sparka. Nieporównywalnie wręcz. Czysty montaż, porządne detale to u nich norma Zagato, to jest jedna z niewielu firm, której model odważyłbym się brać w ciemno.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 12:11, 14 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 12:12, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Niestety nie posiadam puki co tego BMW. Jak dotychczas traktowałem drugą połowę i przełom lat 90/00 trochę po macoszemu ale powoli dojrzałem do tego żeby ciekawsze konstrukcje z tego okresu upamiętnić w modelu a pokazana powyżej Toyota jest pierwszą jaskółką która mam nadzieję wiosnę uczyni. Na pewno nastawiam się na zapowiadany przez Sparka Audi R8C-auto trochę zapomniane a przecież piękne. Poza tym TWR-Porsche i Courage-Porsche które też są w w/w zapowiedziach. A z modeli które były wydane kiedyś ale nie wyglądają źle to chodzą mi po głowie Bentelye z 2002 i 2003 roku które z drugiej ręki można nabyć na ebay.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Pon 12:20, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Pablo13 napisał: | Kraeuter napisał: | Ten HPI robi lepsze wrażenie od Sparka
|
Bo HPI poprostu jest i było o niebo lepsze od Sparka. Nieporównywalnie wręcz. Czysty montaż, porządne detale to u nich norma Zagato, to jest jedna z niewielu firm, której model odważyłbym się brać w ciemno.  |
Dobrze wiedzieć Pawle.
Swego czasu miałem ciśnienie na ich Deltę HF Integrale po cywilu ale zawsze w kolejce było coś innego.
Ta Toyota to żywica?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 12:31, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
zagato napisał: | Pablo13 napisał: | Kraeuter napisał: | Ten HPI robi lepsze wrażenie od Sparka
|
Bo HPI poprostu jest i było o niebo lepsze od Sparka. Nieporównywalnie wręcz. Czysty montaż, porządne detale to u nich norma Zagato, to jest jedna z niewielu firm, której model odważyłbym się brać w ciemno.  |
Dobrze wiedzieć Pawle.
Swego czasu miałem ciśnienie na ich Deltę HF Integrale po cywilu ale zawsze w kolejce było coś innego.
Ta Toyota to żywica? |
Lancia pięknie wykonana, polecam. Teraz można gdzieniegdzie znaleźć w całkiem ładnej cenie. Zapytaj Michała z Modeliki.pl.
Ja się czaję na Toyotę 2000 z HPI Mirage, czyli HPI z żywicy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 12:32, 14 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 12:41, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Pokazana Toyota to metal. A z produktami HPI po informacji o zaprzestaniu przez nich produkcji 1/43 chyba warto się pośpieszyć i korzystać z promocji bo ten stan dostępności nie będzie trwał wiecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 13:10, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | Pokazana Toyota to metal. A z produktami HPI po informacji o zaprzestaniu przez nich produkcji 1/43 chyba warto się pośpieszyć i korzystać z promocji bo ten stan dostępności nie będzie trwał wiecznie. |
O tym nie słyszałem, niepowetowana strata to będzie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 13:19, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Niestety to wygląda na prawdę- ta informacja jakiś czas temu pojawiła się na stronie HPI a także na serwisach dot. modeli w 1/43...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19:44, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Pablo13 napisał: | Kraeuter napisał: | Ten HPI robi lepsze wrażenie od Sparka
|
Bo HPI poprostu jest i było o niebo lepsze od Sparka. Nieporównywalnie wręcz. Czysty montaż, porządne detale to u nich norma Zagato, to jest jedna z niewielu firm, której model odważyłbym się brać w ciemno.  |
A ja aż takiego zaufania nie mam do ŻADNEJ firmy.
I proszę - nie wmawiajcie mi, że jestem z natury podejrzliwy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pią 16:26, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Po paru ostatnio pokazywanych w sąsiednim dziale rajdówkach na dziś przygotowałem coś z moich ulubionych wyścigów aut sportowych. Panoz LMP1 to bardzo ciekawy prototyp kategorii LMP zbudowany przez Reynarda na zamówienie niejakiego Dona Panoza- biznesmena i animatora wyścigów z USA. Samochód ten od innych aut tego typu różnił się umieszczeniem silnika który w tym przypadku znajdował się za przednią osią. Było to w sumie położenie centralne ale przed miejscem kierowcy co nadało temu autu specyficzny wygląd. Sam silnik był dobrany po amerykańsku- liczył 6 litrów pojemności, osiągał moc 620KM i był przygotowany w firmie Elan choć ze względów marketingowych przechrzczono go na Forda. Prezentowany poniżej egzemplarz to chassis #01. W sezonie 1999 zajął 7 miejsce w 24h Le Mans oraz osiągnął największy sukces w swoim sportowym żywocie wygrywając 1000 milowy wyścig Petit Le Mans na torze Road Atlanta gdzie pokonał faworyzowany team fabryczny BMW co w pełni zasługuje na porównanie do mitycznej walki Dawida z Goliatem. Na sezon 2000 sprzedany dla japońskiego teamu TV Asashi zajął 8 miejsce w 24h Le Mans następnie zmienił barwy na duńskie Den Bla Avis z którym zajął jeszcze 7 miejsce w Silverstone.W sezonie 2001 z teamem Lanesra wygrał jeszcze wyścig Serii Le Mans w Vallelunga a swoją karierę zakończył w 2002 występem w teamie Gunnar podczas 12h Sebring gdzie zajął 36miejsce.
188. Panoz LMP1 Roadser S D.Brabham/E.Bernard/B.Leitzinger 24h Le Mans 1999 (Minichamps 1:43)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21:26, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Panoz LMP był super. Przypominał bolidy bijące rekordy szybkości w latach '30. Taki... nowożytny klasyk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pią 22:25, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Piękny potwór... widać, że minichamps jest znów w dobrej formie.
I to jeździło bez żadnej owiewki kierowcy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|