Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moje samochody wyścigowe
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 29, 30, 31  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Wyścigi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Śro 9:07, 24 Lip 2013    Temat postu:

Bardzo sobie cenie twoje zapodawane w pigulce informacje o prezentowanym aucie i naprawde dobre foty ,ale chyba lepiej jest tak niz wpadanie w zachwyt i 10 postow
"Piekny"
"Zgadzam sie z Kolega"
"Jaki ladny model"

Prosze o dalsze prezentacje nowego dla mnie swiata Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 9:23, 24 Lip 2013    Temat postu:

Cieszę się że Koledzy się zabrali głos w temacie bo tak nie do końca wiadomo było czy moje wypociny są komuś potrzebne czy jest to twórczość na zasadzie "sobie a muzom". Oczywiście nie zależy mi na infantylnych czy głupkowatych wpisach znanych z innych forów ale jak czasem ktoś coś mądrego dopisze, może coś oceni a może wychwyci jakieś produkcyjne niedoróbki (jak to onegdaj czynił Kraeuter) to będzie mi niezmiernie miło. Jeszcze raz dziękuję za odzew. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pon 13:00, 29 Lip 2013    Temat postu:

Witam kolegów, czas na kolejną prezentację której bohaterem będzie pierwszy w moim zbiorze pojazd hybrydowy w postaci wyścigowego prototypu Toyoty TS030 z 24h Le Mans 2012. Zbudowana na sezon 2012 chassis #12-03 w LM zajęła 3 miejsce w kwalifikacjach dl LM a z samego wyścigu zostało wyeliminowana w dość mrożącym krew w żyłach wypadku podczas którego jej kierowca Antony Davidson doznał poważnego urazu kręgosłupa:
http://www.youtube.com/watch?v=bfTVJ9sJAD4
Mimo tego #12-03 została odbudowana i w dalszej części sezonu zdobyła 2 miejsce w Silverstone a także wygrała przed własną publicznością kultowy wyścig 6H Fuji-ale to już inna historia. Tak przy okazji nie sposób nie zastanowić się nad rolą sportów motorowych w kształtowaniu wizerunku marki bądź danego rozwiązania technicznego. Do nie dawna słowo "hybryda" kojarzyło się z brzydkim ociężałym toczydłem kupowanym przez pseudo-ekologów i holywoodzkich hipokrytów a teraz dzięki Toyocie i Audi to już tylko dynamika magia 24h przychodzi na myśl... Wink
165.Toyota TS030 Hybrid A.Davidson/S.Buemi/S.Sarrazin 24h Le Mans 2012 (Spark 1:43)







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 22:41, 29 Lip 2013    Temat postu:

Ja pierd... nie wyobrażam sobie jeździć czymś takim, choćby ze względu na poczucie klaustrofobii paranoid
A SPARK stanął po raz kolejny na wysokości zadania. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 22:43, 29 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:31, 30 Lip 2013    Temat postu:

Ładne auto.
Pamiętam ten wypadek (mówili o tym nawet w naszej TV).
Kolega "zagapiony" Perazzini podobno mocno przeżył swój błąd.
Swoją drogą, niezły kierowca, jak na chirurga ortopedę...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Wto 9:32, 30 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Czw 15:51, 05 Wrz 2013    Temat postu:

Witam Kolegów, czas na nowy model z mojego zbioru a będzie to przodek pokazanej powyżej Toyoty TS030 w postaci modelu 85c od którego zaczęła się tak naprawdę kariera japońskiego producenta w Le Mans. Jak przystało na wyścigi samochodów sportowych ten napędzany dwulitrowym 4cylindrowym turbodoładowanym silnikiem prototyp tak naprawdę nie był Toyotą która tylko firmowała projekt a faktycznie zbudowano go w manufakturze Dome. Do 24h Le Mans wystawiała go renomowana stajnia Tom's, a jego debiut wypadł nie najgorzej bowiem wyścig udało się zakończyć na 12miejscu w klasyfikacji generalnej (ze stratą 29okrążeńdo zwycięskiego Porsche).
166. Toyota 85c S.Nakajima/M.Sekiya/K.Hoshino 24h Le Mans 1985 (Spark 1:43)








Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adder




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Śro 10:54, 25 Wrz 2013    Temat postu:

petrzask napisał:
... Do nie dawna słowo "hybryda" kojarzyło się z brzydkim ociężałym toczydłem kupowanym przez pseudo-ekologów i holywoodzkich hipokrytów a teraz dzięki Toyocie i Audi to już tylko dynamika magia 24h przychodzi na myśl... Wink
...


A mnie osobiście "hybrydy" już zawsze będą kojarzyć się z "brzydkim ociężałym toczydłem". Śmieszyła mnie od początku chorobliwa chęć odróżnienia spalinowo-elektrycznych wózków od prawdziwych samochodów, za pomocą przyciężkiej i zupełnie nieudanej stylizacji (swoją drogą rozwiązanie rodem z pierwszych nowożytnych okrętów podwodnych z końca XIX wieku nazywać nowatorskim??? Wink ). Dobra, trochę sobie pożeglowałem Wink
Mam pytanie odnośnie samej miniatury Toyoty TS030 - Jak na żywo wygląda ta lustrzana powierzchnia zdobiąca dach? Na zdjęciach robi wrażenie nierównej -coś jakby skórka pomarańczy? Jest to zauważalne w kontakcie bezpośrednim Wink ?

P.S. Nie martw się Przemek - wróciłem, więc nie jesteś już sam w temacie pędzących słupów ogłoszeniowych Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 12:03, 25 Wrz 2013    Temat postu:

Adder napisał:

P.S. Nie martw się Przemek - wróciłem, więc nie jesteś już sam w temacie pędzących słupów ogłoszeniowych Wink


Bardzo się cieszę się że wróciłeś. We dwóch jak by nie było raźniej i samotność długodystansowca będzie mniej doskwierać Smile

Co do odblasku na dachu Toyoty to na żywo jest correct. Na Citroenie Roberta będzie wyglądał dobrze. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adder




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Śro 12:13, 25 Wrz 2013    Temat postu:

petrzask napisał:
... Na Citroenie Roberta będzie wyglądał dobrze. Wink


rozgryzł mnie Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pią 14:04, 04 Paź 2013    Temat postu:

Czas na nowy model w zbiorze. Dziś dla odmiany od prototypów coś z wyścigów aut turystycznych. Mercedes Benz 450 SLC AMG to napędzany silnikiem V8 o mocy 380PS samochód przygotowany w ramach przepisów dawnej Grupy 4 a jego cechą charakterystyczną było to że zastosowano w nim automatyczną skrzynie biegów (!) W sezonie 1978 startował w ETCC (2x 3 miejsca ,4 nieukończenia z powodu defektów) a także w 24H Le Mans do którego niestety się nie zakwalifikował. Dodam że ja będąc dzieckiem poznałem ten ciekawy samochód z katalogów Burago. Oczywiście marzyłem wtedy o nim ale był poza zasięgiem finansowym i logistycznym moich rodziców. Tak więc dziecięce marzenie zostało zrealizowany teraz za pomocą produktu Neoscale- pierwszej wyścigówki tej firmy w moim zbiorze.
167. MB 450 SLC AMG (H.Heyer/C.Schickentanz) 24h Le Mans 1978 (Neoscale 1:43)







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 0:45, 07 Paź 2013    Temat postu:

petrzask napisał:
Mercedes Benz 450 SLC AMG to napędzany silnikiem V8 o mocy 380PS

Wygląda ciekawie, myślę, że to dobry model.
Zwracają moją uwagę inne felgi niż na zdjęciu z reala. Question
A co na ten model powie spec od gwiazdy Teelek?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pon 10:07, 07 Paź 2013    Temat postu:

[quote="Pablo13"]
petrzask napisał:

Zwracają moją uwagę inne felgi niż na zdjęciu z reala. Question


Podczas trwania zawodów sportowych często miała miejsce sytuacja że do dyspozycji teamu było kilkanaście kompletów kół często na różnych wzorach felg. I w zależności od tego w jakim momencie zawodów została zrobiona fotka dane auto może mieć takie bądź inne felgi. Poniżej dwie inne fotki z LM 1978 gdzie felgi z wyraźnie zarysowanym rantem mają już wygląd podobny do tych z modelu.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Pon 19:25, 07 Paź 2013    Temat postu:

To rzeczywiscie bardzo dobry model -niczego nie zapomnieli wszystko jest na miejscu jak trzeba .Obecnie najczesciej pokazywanu jest na tych BBS-ach -Firma Felgowa dolaczyla do sponsorow-reklamodawcow -na poznych zdjeciach widac juz Logo BBS
Auto ciekawe. Powstaly 3 orginaly jeden pozostaje w Muzeum w Stuttgarcie jeden rozbili podczas testow a jeden pozostaje w rekach prywatnych -pomimo wyscigowego rodowodu auto jest w pelni dopuszczone do ruchu drogowego
[link widoczny dla zalogowanych]
Link do Firmy na Slowacji ktora -Przebuduje Twoje SLC do wybranej specyfikacji Laughing
Zreszta felgi do Mercedesow to ciekawy temat -malo kto wie ze np Penty-wcale nie sa wymyslone przez AMG tylko przez firme Melber a AMG kupilo prawa do wzoru i opatrzyla swoim logo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 19:46, 07 Paź 2013    Temat postu:

petrzask napisał:
Pablo13 napisał:

Zwracają moją uwagę inne felgi niż na zdjęciu z reala. Question


Podczas trwania zawodów sportowych często miała miejsce sytuacja że do dyspozycji teamu było kilkanaście kompletów kół często na różnych wzorach felg. I w zależności od tego w jakim momencie zawodów została zrobiona fotka dane auto może mieć takie bądź inne felgi. Poniżej dwie inne fotki z LM 1978 gdzie felgi z wyraźnie zarysowanym rantem mają już wygląd podobny do tych z modelu.

No tak wlaśnie sobie myślałem, zresztą wybór NEO uważam słuszny te, które zastosowali bardziej do epoki pasują.

teelek napisał:
Zreszta felgi do Mercedesow to ciekawy temat -malo kto wie ze np Penty-wcale nie sa wymyslone przez AMG tylko przez firme Melber a AMG kupilo prawa do wzoru i opatrzyla swoim logo

No wiedzialem, że Wojtek nam tu jakieś ciekawostki przytoczy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 19:49, 07 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Czw 11:59, 10 Paź 2013    Temat postu:

To jedziemy dalej. Nissan Silvia Turbo C to prototyp grupy c zbudowany na zlecenie firmy Nissan u brytyjskich specjalistów w firmie March (standardowe chassis typu 85G). Jego docelowym zadaniem był oczywiście start w 24h Le Mans ale wcześniej startował w japońskich mistrzostwach JSPC oraz w wyścigu 6h Fuji który był eliminacją WEC w 1985r. Zawody na torze Fuji przebiegały od samego początku pod znakiem trudnych warunków atmosferycznych wynikających z padającego gęsto deszczu ale Nissan radził sobie bardzo dobrze. Pierwszy trening czasowy padł jego łupem a w drugim zajął trzecie miejsce za dominującym w tym sezonie Porsche 956. Japońsko-brytyjskie auto od od samego początku wzbudziło zainteresowanie swoją szybkością. Derek Bell, czołowy kierowca prototypów tego okresu po kwalifikacjach był w wielkim szoku bowiem choć na długiej prostej toru Fuji jechał z pedałem w podłodze to i tak Nissan mijał jego Porsche jakby ten stał w miejscu! Poszedł więc do boxu Nissana i zapytał: hej chłopaki, co wy tam lejecie do baku? Paliwo rakietowe?” ale to był oczywiście żart bo za prędkość Nissana odpowiadało nie lotnicze paliwo a szalona moc turbodoładowanego silnika V6 na poziomie 1000-1200KM kiedy Porsche miało ich „zaledwie” około 700KM. W dzień wyścigu pogada na torze Fuji była jeszcze gorsza, rozpętał się prawdziwy tajfun. Czasy były jednak wtedy inne niż dziś kiedy od byle deszczyku zawiesza się kwalifikacje i przerywa wyścigi więc nieszczęśni kierowcy i ich prototypy musiały wystartować. Europejskie fabryczne teamy Porsche i Jaguara ze względu na skrajnie niebezpieczne warunki bardzo szybko ściągnęły swoje auta do boxów, parę okrążeń potem zrobili to prywaciarze a na torze pozostały głównie pojazdy wystawione przez walecznych zgodnie z duchem samurajskiej tradycji gospodarzy. W tych warunkach po 2 godzinach czasu wyścig został jednak przerwany a pierwszy linię mety przejechał nasz dzisiejszy bohater stając się pierwszym japońskim prototypem sportowym który odniósł zwycięstwo w eliminacji Mistrzostwa Świata FIA WEC.
168. Nissan Silvia Turbo C (March 85G-Nissan) K.Hoshino/A.Hagiwara/k.Matsumoto Winner WEC 6hFuji 1985 (Ebbro 1:43)







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Wyścigi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 29, 30, 31  Następny
Strona 11 z 31

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin