|
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:05, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
1. Brumm to starsza historia, ale - jak słusznie zauważyłeś - alternatywy są trochę kosztowne. 512S, 512M, 312PB...
2. Co do RedLine to się z Tobą ciut nie zgadzam - Spark według mnie jest nieco słabszy, ma za to o niebo lepszy stosunek cena/jakość.
Kupiłem sobie ostatnio pierwszego RedLine'a i jestem pod wrażeniem. Jest dobry, nawet bardzo. Oczywiście "czepnąć się" zawsze można, ale ogólnie - OK, czego o Sparkach powiedzieć się często nie da.
3. 312P, we wszystkich znanych mi wersjach (poza Pre-Prova) robi Best, nie powala, ale...
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Nie 19:18, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Nie 19:35, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: |
2. Co do RedLine to się z Tobą ciut nie zgadzam - Spark według mnie jest nieco słabszy, ma za to o niebo lepszy stosunek cena/jakość.
Kupiłem sobie ostatnio pierwszego RedLine'a i jestem pod wrażeniem. Jest dobry, nawet bardzo. |
Bardzo się cieszę że się ze mną nie zgadzasz bo daje mi to nadzieję że jednak warto kupować RedLiny. Byłem dotychczas przekonany że te modele niczym nie różnią się od Sparka bowiem robią je te same chińskie rączki. A wyższa cena wynika jedynie z opłat licencyjnych i sztucznego podwyższania poziomu ekskluzywności poprzez windowanie ceny. Jeśli tak nie jest to dobrze i może warto będzie się na coś skusić. Aczkolwiek też trzeba pamiętać że jedna jaskółka wiosna nie czyni i Twój egzemplarz może być dobrze przygotowany merytorycznie i przyzwoicie wykonany a inne mogą być do bani. Tak jak w Sparku i chyba u każdego producenta-są modele lepsze i gorsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 8:22, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dziś coś z szalonych lat 80-ych. Lola t 810 powstała na przełomie lat 1984/85 na zlecenie Nissana który wtedy rozpoczynał swoją ekspansję w bardzo wtedy popularnych wyścigach prototypów. Dwa egzemplarze zostały zbudowane na potrzeby japońskich mistrzostw JSPC oraz dwa na potrzeby IMSA. W Japonii dość szybko zrezygnowano z używania podwozia Loli na korzyść konkurencyjnego Marcha ale w USA ten samochód konsekwentnie był rozwijany. Z czasem ewoluował w Nissana GTP ZX Turbo który zdominował tą serię w końcówce lat 80ych.
Modele wszystkich czterech egzemplarzy Loli t810-Nissan wyprodukował Truescale, ja mam jak dotychczas trzy z nich:
81.Lola t810-Nissan (Nissan GTP ZXT) D.Devendorf/T.Adamowicz IMSA GP ofMiami 86'
82.Lola t810-Nissan (Nissan GTP ZXT0D.Devendorf/T.Adamowicz IMSA 500km Columbus 85'
83.Lola t810-Nissan (Nissan R810V)Y.Haruto/N.Takamata ISPC 1000km Fuji 86'
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:48, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Z góry przepraszam, jestem daleki od wszelakiej złośliwości, ale MUSZĘ zadać to pytanie: czy, poza antenką, obręczami kół i MALOWANIEM występują miedzy nimi jakieś widoczne/istotne różnice techniczne?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Wto 10:48, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 11:25, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dobre pytanie Różnice wizualne między tymi pojazdami są iście kosmetyczne i nadają się do konkursu w stylu "znajdź trzy różnice": felgi takie lub inne; chwyt powietrza,antenka, wycieraczki są lub nie ma; reflektory okrągłe lub kwadratowe; inne wsporniki i kąty mocowania tylnego spoilera który ma też inne wykończenia boczne. Generalnie staram się zbierać modele samochodów a nie modele malowań na samochodach ale nie zawsze tak się udaje. Po prostu niektóre pojazdy lubię tak mocno że chcę je mieć w różnych malowaniach związanych z różnymi wyścigami czy seriami wyścigowymi i tak jest w tym przypadku. Kupując te modele, na pierwszy rzut oka będące takie same kupuję w gruncie rzeczy historię ich oryginałów-inna dla każdego egzemplarza. To jest to co mnie najbardziej w tej całej zabawie wkręca...
Tak na marginesie powinienem zresztą zakupić do kompletu także ten czwarty egzemplarz Loli w malowaniu Canon/CocaCola ale jakoś nie mogę się zebrać. Trzeba w końcu wziąść się w garść i to zrobić do końca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:48, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | Trzeba w końcu wziąść się w garść i to zrobić do końca |
No cóż, mam wrażenie, że masz na sumieniu spore ZANIEDBANIA !
Proponuję wnikliwą, męską rozmowę wyjaśniającą i podjęcie stosownych kroków...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 12:02, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | petrzask napisał: | Trzeba w końcu wziąść się w garść i to zrobić do końca |
No cóż, mam wrażenie, że masz na sumieniu spore ZANIEDBANIA !
Proponuję wnikliwą, męską rozmowę wyjaśniającą i podjęcie stosownych kroków... |
Żebym tylko nie skończył jak niejaki Gollum gdający sam ze sobą o swoim Skarbie
Apropos samochodów "takich samych tylko że innych" mam teraz na biurku wyjęte prosto z paczki Porsche 962c chassis #113 z Truescale które jest nomen omen 13 sztuką tego typu w moim zbiorze. Jak tylko będzie trochę lepsze światło zrobie fotki a dziś musze wyjaśnić pewne rozbieżności w jego historii. Super zajęcie na długi jesienny wieczór!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:35, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Będziesz więc wykonywał tzw. research. Słowo to wprowadził onegdaj do naszych (czasem "nieco przesadnie wnikliwych" ) dyskusji kol. Anwenoit. Staaaare czasy na "Twój net"...
Też bardzo to lubię. Wczoraj wstrzymałem dalsze prace nad 250GTO Prova i przekopałem jeszcze raz wszystko, co o nim mam, w różnych postaciach.
Stwierdziłem m.in, że RedLine walnął w swoim modelu sporego, może niezbyt "kłującego w oczy" - ale jednak - "babola"... ciekawe odkrycia robi się czasem, całkiem "mimochodem"...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 13:56, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Research=ładne słowo. Brzmi profesjonalnie więc trzeba zastosować to w domu:
"I znów siedzisz przed komputerem, zrobił byś lepiej coś pożytecznego!!! - Ależ Kochanie, właśnie robię RESEARCH! Prosze mi nie przeszkadzać..."
Poważanie mówiąc to trzeba pamiętać że model jest tylko odzwierciedleniem oryginału bez którego byłby tylko zabawką. Znam zresztą sporo ludzi którzy zbierają modele "bo są ładne" nie wiedząc nic o ich oryginałach ale takie podejście do zbierania mnie nie przekonuje. Ja muszę wiedzieć więcej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:05, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | Research=ładne słowo. Brzmi profesjonalnie... Ja muszę wiedzieć więcej... |
Pamiętaj tylko, że ta wiedza to broń obosieczna: im więcej wiesz, tym więcej widzisz - i dobrego i złego. Gdzieś jest, oczywiście, granica wnikania w wierność relację oryginał-model, ale czasem można znaleźć coś, przez co trzeba wziąć krople do oczu i wypić piwo... albo dwa, jeśli model był naprawdę drogi i z dobrej firmy
PS. Kupiłem mojego pierwszego BBR-a, powinien być już w drodze (z Hongkongu ). Teraz drżę, by go jakiś debil nie zniszczył w transporcie, no i - oczywiście jestem go ciekaw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 9:29, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | i wypić piwo... albo dwa, jeśli model był naprawdę drogi i z dobrej firmy |
To mi nie grozi-od 14 miesięcy w sposób ścisły nie spożywam żadnego alkoholu a także nie palę. Moją używką są modele i to mi w zupełności wystarcza Jeśli mam być szczery to wczorajszy Research odsłonił pewną wadę merytoryczną malowania zakupionego Porsche lub błąd w statystykach zamieszczonych w necie. Jedno albo drugie-jedno jest pewne że jest rozbieżność. Opisze to jak zrobię prezentację modelu, a do tej pory może sprawa się jeszcze wyjaśni
Kraeuter napisał: | PS. Kupiłem mojego pierwszego BBR-a, powinien być już w drodze (z Hongkongu ). Teraz drżę, by go jakiś debil nie zniszczył w transporcie, no i - oczywiście jestem go ciekaw. |
O, jestem bardzo ciekaw Twojego nowego modelu. Mam nadzieję że zanim go rozkręcisz to zdążysz nam go pokazać także w stanie fabrycznym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Śro 9:32, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | PS. Kupiłem mojego pierwszego BBR-a, powinien być już w drodze (z Hongkongu ). Teraz drżę, by go jakiś debil nie zniszczył w transporcie, no i - oczywiście jestem go ciekaw. |
Można wiedzieć jaki to model?
Factory build czy kit?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:58, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
zagato napisał: | Kraeuter napisał: | PS. Kupiłem mojego pierwszego BBR-a, powinien być już w drodze (z Hongkongu ). Teraz drżę, by go jakiś debil nie zniszczył w transporcie, no i - oczywiście jestem go ciekaw. |
Można wiedzieć jaki to model?
Factory build czy kit? |
Gotowiec
Jak przyjdzie, to coś o nim napiszę.
PS. Kupiłeś tę "Gammę" alluminio?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Śro 11:06, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 13:50, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Porsche 962c chassis nr 113 został zbudowany w 1985roku w specyfikacji GTP. Jego właścicielem został Bob Akin który wcześniej uporczywie trzymał się tylnosilnikowego Porsche 935 (ostatni egzemplarz zbudowano dla niego w 1984r!) ale pojął w końcu że wyścigi wygrywa się prototypami z centralnie umieszczonym silnikiem. Jego 113ka startowała w serii IMSA w latach 1985-1987 a jej największym sukcesem była wygrana w 12godzinnym wyścigu w Sebring (Stuck/Akin/Gartner) który jak by nie było jest trzecim po Le Mans i Daytonie najbardziej prestiżowym wyścigiem tej kategorii. Auto to jest znane także ze słynnej fotki kiedy to na skutek wypadku w jednym z wyścigu wylądowała między drzewami (pokazałem to w "ciekawostkach) Dzięki firmie Truescale samochód ten jest dostępny w modelu w kilku wersjach z różnych wyścigów różniących się wizualnie, a ja zdecydowałem się na 500km Mid-Ohio z 1986 bo zastosowany tu pakiet aerodynamiczny najbardziej się różnił od standardu. W wyścigu tym startowała załoga H-J Stuck/ B.Akin zdobywając nawet PP ale nie ukończyła go z powodu defektu. I tu dochodzimy do pewnej rozbieżności na linii historia-model na którym jest namalowane nazwisko wcale nie Stucka a Jamesa Weavera jako drugiego po Akinie członka załogi. Są na to dwa wytłumaczenia:
-Truescale się pomylił i wykonał opis modelu na podstawie fotki z Sears Point, Watkins Glen lub Columbus gdzie auto miało ten sam pakiet a kierowcą naprawdę był Weaver
lub
-Weaver miał pierwotnie startować w Mid-Ohio ale w ostatniej chwili został zastąpiony przez Stucka ale nie zdążono zmienić nazwiska na samochodzie co też nieraz się zdarzało. W takim przypadku w statystykach Weaver powinien jednak figurować jako LND (Listed Never Drove) ale w wynikach z Mid-Ohio nie ma o tym wzmianki.
W tej sytuacji nie jestem w stanie stwierdzić jak było naprawdę. Może trzeba będzie napisać list do Hansa Joachima Stucka w celu wyjaśnienia tej kwestii?
104. Porsche 962c B.Akin/H-J Stuck (J.Weaver?)-500km Mid Ohio 1986 (TSM 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wyraźnie nadrukowane logo serii (IMSA) i jej sponsora tytularnego (Camel) które są moim ulubionym fetyszem:
[link widoczny dla zalogowanych]
"Symetria jest estetyką idiotów"-te słowa Juliana Tuwima mogą się przypomnieć gdy patrzymy na 113ke od góry. Widać że kroplowa obudowa silnika spływa wyraźnie na jedną stronę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Czw 21:49, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Twoja wiedza Przemku na temat aut wyścigowych jest naprawdę imponująca.Trochę szkoda,że nie masz bratniej duszy do dyskusji.
A'propos,nie wiesz przypadkiem co się dzieje z Adderem? Ostatnio nigdzie się nie udziela.Zawsze z wielką ciekawością czytałem wasze wpisy na MAF
dotyczące wyścigów i rajdów.
Kraeuter napisał: | PS. Kupiłeś tę "Gammę" alluminio? |
Nie,niestety...
Ale za to upolawałem 250 GTO '62 street z AMR na gotowo z kitu
Stan sądząc po fotkach taki sobie,jednakże cena była rozsądna
Jak doleci z Kanady to dam fotki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|