Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moje samochody wyścigowe
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 29, 30, 31  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Wyścigi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:22, 27 Lis 2012    Temat postu:

"Czysta" forma. Prosty, elegancki, w przeciwieństwie do aktualnej F1, gdzie trudno byłoby policzyć wszystkie lotki/skrzydełka/spoilerki Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pią 12:09, 30 Lis 2012    Temat postu:

Kraeuter napisał:
"Czysta" forma. Prosty, elegancki, w przeciwieństwie do aktualnej F1, gdzie trudno byłoby policzyć wszystkie lotki/skrzydełka/spoilerki Laughing


Tak to prawda, im dalej w las tym więcej spoilerów. Lata ubiegłe były chyba lepsze jeśli chodzi o estetykę samochodów wyczynowych. A propos aerodynamiki to dziś chciałbym pokazać auto które pod pewnym względem o jakieś 30 lat wyprzedziło epokę za sprawą płetwy grzbietowej która obecnie jest standardem w pojazdach startujących w LM: Kremer CK5 chassis #03. Ten napędzany silnikiem od Porsche 935 pojazd został zbudowany przez Erwina Kremera na sezon 1983 podczas którego startował w kilku wyścigach WEC/DRM. Jego największym osiągnięciem w tym czasie było 5 miejsce Franka Jelinskiego w kultowym sprinterskim wyścigu na ulicznym torze Norisring pod monumentalną trybuną z której onegdaj przemawiał Adolf H. W sezonie 1984 został sprzedany dla niejakiego Norberta Przybilla który stratował nim w Interserii i DRM a największy sukcesem było 13 miejsce w wyścigi na czeskim torze Most. Po roku 1984 brak mi danych odnośnie dalszych losów tego ciekawego auta.
153. Kremer CK5 D.Warwick/F.Jelinski/P.Gaillard 24H LeMans 1983 (Spark 1:43)







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 15:43, 30 Lis 2012    Temat postu:

Ale ZWALISTY jest nieco - przednia płaszczyzna natarcia jest dość stroma.
Ale dawała pewnie spory docisk. Chyba nie był zbyt szybki, ale za to - zwrotny Question
A kiedy pada słowo "Norisring" to mam, generalnie, złe skojarzenia, poza Adolfem H., oczywiście - na pewno kojarzysz... Pedro Rodriguez, 1971, Ferrari 512M...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pią 19:53, 30 Lis 2012    Temat postu:

Jak na gotowca, i jak na Sparka to wygląda na bardzo porządnie wykonanego.
W ogóle miło mi się ogląda te Twoje wyczynowce, mimo, iż to nie mój konik. Dobry model to dobry model obojętnie z jakiej kategorii.
Polecam mojego guru, coś dla Ciebie: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pią 23:03, 30 Lis 2012    Temat postu:

Kraeuter napisał:

A kiedy pada słowo "Norisring" to mam, generalnie, złe skojarzenia, poza Adolfem H., oczywiście - na pewno kojarzysz... Pedro Rodriguez, 1971, Ferrari 512M...


Tak kojarzę...Nie było mnie jeszcze na świecie ale na podstawie historii rok 1971 kojarzy mi się smutno ze stratą Rodrigueza i Sifferta. To były czołowe postacie wyścigów tamtych lat i nawet w tych dość niebezpiecznych czasach dwa śmiertelne wypadki topowych zawodników w jednym sezonie musiały być szokiem. Podobna sytuacja miała miejsce w 1985 kiedy to w krótkim odstępie czasu zginęli Bellof i Winkelhock. Tą przykrą sytuację miałem już nieprzyjemność przeżyć na bieżąco, tym bardziej że Bellof był moim dziecięcym idolem. Evil or Very Mad
Tak wogóle bardzo się cieszę że moje prezentację podobają się także Kolegom nie siedzącym w wyścigach. Masz Pablo racje, ten Kremer jest całkiem fajnie wykonany jak na Sparka. Choć przy bliższych oględzinach jakieś błędy na pewno by się znalazły. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Nie 17:53, 02 Gru 2012    Temat postu:

Porsche 956c chassis #106B/II został zbudowany na sezon 1986r i startował dla stajni Richarda Lloyda. Oprócz kilku mniej lub bardziej znanych kierowców w jego kokpicie zasiadał także ulubiony kierowca Fogarty'ego: Mauro "Ruchoma Szykana" Baldi. Wink W tym czasie 106B osiągnął kilka sukcesów jak zwycięstwo w wyścigu Interserii na torze Truxton (Weaver) oraz zwycięstwo w zaliczanym do Mistrzostw Świata 1000km wyścigu Brands Hatch (Wollek/Baldi). Startował także w LeMans 86' który ukończył na 9 miejscu.
152. Porsche 956c M.Baldi/P.Cobb/R.Dyson 24H LeMans 1986 (Spark 1:43)







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fogarty




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:53, 02 Gru 2012    Temat postu:

petrzask napisał:
... w jego kokpicie zasiadał także ulubiony kierowca Fogarty'ego: Mauro "Ruchoma Szykana" Baldi. Wink

A jakże, to były czasy:
http://www.youtube.com/watch?v=PKP4k_NjydU
Jakby ktoś teraz tak przyblokował Vettela, to by były dwa karne postoje w boksie, zawieszenie na trzy wyścigi i relegacje o 23 pola startowe do końca sezonu.

Piękne są te prototypy, każdy z nich to kawałek (albo i kilka) historii sportów motorowych. Że też nie da się zbierać wszystkiego...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 11:57, 05 Gru 2012    Temat postu:

Dzięki za opnie. Tak prototypy to kawał historii sportu a zarazem motoryzacji. Dziś dla odmiany chciałbym pokazać model pojazdu współczesnego który nie ma już tak czystej linii jak te z lat 80ych. Napędzana silnikiem V10 firmy AIM Oreca 03 chassis #03 została zbudowana na sezon 2009 w którym uczestniczyła w 3 wyścigach serii Le Mans 0 zajmując 3miejsce w wyścigu 1000km Algarve oraz wygrywając klasyk 1000kms Silverstone (Lapierre/Panis). W Le Mans auto to nie miało jednak szczęścia bowiem nie ukończyło tej najważniejszej w roku imprezy.
156. Oreca 03-AIM S.Ortelli/B.Senna/T.Monteiro 24H Le Mans 2009 (IXO 1:43)





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 12:56, 05 Gru 2012    Temat postu:

Pablo XIII Razz pewnie by grymasił, że IXO i takie tam... Laughing ...ale mi się podoba. Wygląda na "czystą robotę". Oryginał też niczego sobie. Swoją drogą - przejechać CAŁE LM to ciągle sztuka. Większość zalicza jednak DNF'a... Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Śro 22:14, 05 Gru 2012    Temat postu:

To jeden z tych, które im się udały Kraeuter. Jak widzisz zero/jedynkowy nie jestem. Wink
Acha, i proszę mnie tu rzymskimi cyferkami nie obrażać. Wink Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Wto 10:11, 11 Gru 2012    Temat postu:

Tak, pokazana Oreca to bardzo ładny model, zwłaszcza zważywszy na jego niską cenę. Szczerze mówiąc z ostatnich produkcji modeli współczesnych prototypów LM z IXO jestem zadowolony na tyle że wolę je niż Sparka który jest prawie 2x droższy a wcale gwarantuje lepszego montażu a nawet wręcz przeciwnie. Oczywiście pewne detale są w Sparku bardziej filigranowe (np tylne spoilery z blach a nie z plastiku są o wiele cieńsze) ale coś za coś. Tyle o IXO a dziś chciałbym pokazać ostatni z "pułkowników" czyli modeli które nabyłem już jakiś czas temu ale z racji zawirowań na dotychczasowych forach nie było gdzie i po co ich pokazywać. Porsche 962 chassis # CK6/08-3 został zbudowany w 1991 i startował w kilku zawodach WSC/Le Mans. Jego największym sukcesem było 3miejsce w wyścigu na torze Nurburgring (Reuter/Toivonen) a w LM zajął 9miejsce (Reuter/Toivonen/Lehto). W sezonie 1992 jego starty ograniczyły się do LM (7miejsce Reuter/Nielsen/Lavaggi) a w1993 także do LM (12 miejsce) i z tego właśnie wyścigu pochodzi pokazany poniżej model.
157.Porsche 962 CK6 J.Lassig/G.Lavaggi/W.Taylor 24H Le Mans 1993








Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:57, 11 Gru 2012    Temat postu:

Pasowałby mi do niego 333SP Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Wto 23:28, 11 Gru 2012    Temat postu:

Porsche super szkoda ze nie da sie kolekcjonowac wszystkiego
Bylem ostatnio na Spa scigaly sie tam takie cacka niestety fotografie przez pomylke skasowalo moje dziecko strasze - za rusznie mojego aparatu poucinam jej kiedys lapki Evil or Very Mad

Nurburgring tez jest niesamowity .Ryk silnikow i dymek przypalanej gumy to jest to ,ale moim zdaniem najlepsze jest zejsc po wyscigu do boxow - gdzie stoja zziajane auta mieszanina zapachow i smrodow ktora jest nie do podrobienia
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 13:04, 12 Gru 2012    Temat postu:

Pozazdrościć możliwości oglądania wyścigów na żywo i to na tak legendarnych obiektach jak Spa czy Nurburgring. Ja choć pasjonuję się wyścigami nie mogę się spiąć i ostatni raz imprezę na światowym poziomie widziałem w 1989r Twisted Evil Niestety wśród moich znajomych nikt się sportem motorowym nie interesuje a samemu nie mam tyle samozaparcia żeby jechać paręset kilometrów. Na przyszły rok co prawda nieśmiało marzę o jakimś wyścigu na okoliczność moich 40urodzin ale pewnie znów nic z tego nie wyjdzie. Evil or Very Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Śro 20:56, 12 Gru 2012    Temat postu:

teelek07 napisał:
Ryk silnikow i dymek przypalanej gumy to jest to ,ale moim zdaniem najlepsze jest zejsc po wyscigu do boxow - gdzie stoja zziajane auta mieszanina zapachow i smrodow ktora jest nie do podrobienia

Hmmmm, to rzeczywiście jest TO! Chociaż jeszcze bardziej mnie kręci ten specyficzny zapach starych wózków. Będąc na imprezach związanych ze starą motoryzacją zawsze je wącham, wkładam łeb do środka i się napawam Rolling Eyes

Wracając do wyścigów - hostessy fajne, nie załapały się na foty?
Choćby takie, ooo... Shocked

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Śro 22:38, 12 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Wyścigi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 29, 30, 31  Następny
Strona 9 z 31

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin