|
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:22, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
"Czysta" forma. Prosty, elegancki, w przeciwieństwie do aktualnej F1, gdzie trudno byłoby policzyć wszystkie lotki/skrzydełka/spoilerki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pią 12:09, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | "Czysta" forma. Prosty, elegancki, w przeciwieństwie do aktualnej F1, gdzie trudno byłoby policzyć wszystkie lotki/skrzydełka/spoilerki |
Tak to prawda, im dalej w las tym więcej spoilerów. Lata ubiegłe były chyba lepsze jeśli chodzi o estetykę samochodów wyczynowych. A propos aerodynamiki to dziś chciałbym pokazać auto które pod pewnym względem o jakieś 30 lat wyprzedziło epokę za sprawą płetwy grzbietowej która obecnie jest standardem w pojazdach startujących w LM: Kremer CK5 chassis #03. Ten napędzany silnikiem od Porsche 935 pojazd został zbudowany przez Erwina Kremera na sezon 1983 podczas którego startował w kilku wyścigach WEC/DRM. Jego największym osiągnięciem w tym czasie było 5 miejsce Franka Jelinskiego w kultowym sprinterskim wyścigu na ulicznym torze Norisring pod monumentalną trybuną z której onegdaj przemawiał Adolf H. W sezonie 1984 został sprzedany dla niejakiego Norberta Przybilla który stratował nim w Interserii i DRM a największy sukcesem było 13 miejsce w wyścigi na czeskim torze Most. Po roku 1984 brak mi danych odnośnie dalszych losów tego ciekawego auta.
153. Kremer CK5 D.Warwick/F.Jelinski/P.Gaillard 24H LeMans 1983 (Spark 1:43)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 15:43, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ale ZWALISTY jest nieco - przednia płaszczyzna natarcia jest dość stroma.
Ale dawała pewnie spory docisk. Chyba nie był zbyt szybki, ale za to - zwrotny
A kiedy pada słowo "Norisring" to mam, generalnie, złe skojarzenia, poza Adolfem H., oczywiście - na pewno kojarzysz... Pedro Rodriguez, 1971, Ferrari 512M...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pią 19:53, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Jak na gotowca, i jak na Sparka to wygląda na bardzo porządnie wykonanego.
W ogóle miło mi się ogląda te Twoje wyczynowce, mimo, iż to nie mój konik. Dobry model to dobry model obojętnie z jakiej kategorii.
Polecam mojego guru, coś dla Ciebie: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pią 23:03, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: |
A kiedy pada słowo "Norisring" to mam, generalnie, złe skojarzenia, poza Adolfem H., oczywiście - na pewno kojarzysz... Pedro Rodriguez, 1971, Ferrari 512M... |
Tak kojarzę...Nie było mnie jeszcze na świecie ale na podstawie historii rok 1971 kojarzy mi się smutno ze stratą Rodrigueza i Sifferta. To były czołowe postacie wyścigów tamtych lat i nawet w tych dość niebezpiecznych czasach dwa śmiertelne wypadki topowych zawodników w jednym sezonie musiały być szokiem. Podobna sytuacja miała miejsce w 1985 kiedy to w krótkim odstępie czasu zginęli Bellof i Winkelhock. Tą przykrą sytuację miałem już nieprzyjemność przeżyć na bieżąco, tym bardziej że Bellof był moim dziecięcym idolem.
Tak wogóle bardzo się cieszę że moje prezentację podobają się także Kolegom nie siedzącym w wyścigach. Masz Pablo racje, ten Kremer jest całkiem fajnie wykonany jak na Sparka. Choć przy bliższych oględzinach jakieś błędy na pewno by się znalazły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Nie 17:53, 02 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Porsche 956c chassis #106B/II został zbudowany na sezon 1986r i startował dla stajni Richarda Lloyda. Oprócz kilku mniej lub bardziej znanych kierowców w jego kokpicie zasiadał także ulubiony kierowca Fogarty'ego: Mauro "Ruchoma Szykana" Baldi. W tym czasie 106B osiągnął kilka sukcesów jak zwycięstwo w wyścigu Interserii na torze Truxton (Weaver) oraz zwycięstwo w zaliczanym do Mistrzostw Świata 1000km wyścigu Brands Hatch (Wollek/Baldi). Startował także w LeMans 86' który ukończył na 9 miejscu.
152. Porsche 956c M.Baldi/P.Cobb/R.Dyson 24H LeMans 1986 (Spark 1:43)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:53, 02 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | ... w jego kokpicie zasiadał także ulubiony kierowca Fogarty'ego: Mauro "Ruchoma Szykana" Baldi. |
A jakże, to były czasy:
http://www.youtube.com/watch?v=PKP4k_NjydU
Jakby ktoś teraz tak przyblokował Vettela, to by były dwa karne postoje w boksie, zawieszenie na trzy wyścigi i relegacje o 23 pola startowe do końca sezonu.
Piękne są te prototypy, każdy z nich to kawałek (albo i kilka) historii sportów motorowych. Że też nie da się zbierać wszystkiego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 11:57, 05 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za opnie. Tak prototypy to kawał historii sportu a zarazem motoryzacji. Dziś dla odmiany chciałbym pokazać model pojazdu współczesnego który nie ma już tak czystej linii jak te z lat 80ych. Napędzana silnikiem V10 firmy AIM Oreca 03 chassis #03 została zbudowana na sezon 2009 w którym uczestniczyła w 3 wyścigach serii Le Mans 0 zajmując 3miejsce w wyścigu 1000km Algarve oraz wygrywając klasyk 1000kms Silverstone (Lapierre/Panis). W Le Mans auto to nie miało jednak szczęścia bowiem nie ukończyło tej najważniejszej w roku imprezy.
156. Oreca 03-AIM S.Ortelli/B.Senna/T.Monteiro 24H Le Mans 2009 (IXO 1:43)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 12:56, 05 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Pablo XIII pewnie by grymasił, że IXO i takie tam... ...ale mi się podoba. Wygląda na "czystą robotę". Oryginał też niczego sobie. Swoją drogą - przejechać CAŁE LM to ciągle sztuka. Większość zalicza jednak DNF'a...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Śro 22:14, 05 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
To jeden z tych, które im się udały Kraeuter. Jak widzisz zero/jedynkowy nie jestem.
Acha, i proszę mnie tu rzymskimi cyferkami nie obrażać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 10:11, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Tak, pokazana Oreca to bardzo ładny model, zwłaszcza zważywszy na jego niską cenę. Szczerze mówiąc z ostatnich produkcji modeli współczesnych prototypów LM z IXO jestem zadowolony na tyle że wolę je niż Sparka który jest prawie 2x droższy a wcale gwarantuje lepszego montażu a nawet wręcz przeciwnie. Oczywiście pewne detale są w Sparku bardziej filigranowe (np tylne spoilery z blach a nie z plastiku są o wiele cieńsze) ale coś za coś. Tyle o IXO a dziś chciałbym pokazać ostatni z "pułkowników" czyli modeli które nabyłem już jakiś czas temu ale z racji zawirowań na dotychczasowych forach nie było gdzie i po co ich pokazywać. Porsche 962 chassis # CK6/08-3 został zbudowany w 1991 i startował w kilku zawodach WSC/Le Mans. Jego największym sukcesem było 3miejsce w wyścigu na torze Nurburgring (Reuter/Toivonen) a w LM zajął 9miejsce (Reuter/Toivonen/Lehto). W sezonie 1992 jego starty ograniczyły się do LM (7miejsce Reuter/Nielsen/Lavaggi) a w1993 także do LM (12 miejsce) i z tego właśnie wyścigu pochodzi pokazany poniżej model.
157.Porsche 962 CK6 J.Lassig/G.Lavaggi/W.Taylor 24H Le Mans 1993
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:57, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Pasowałby mi do niego 333SP
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Wto 23:28, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Porsche super szkoda ze nie da sie kolekcjonowac wszystkiego
Bylem ostatnio na Spa scigaly sie tam takie cacka niestety fotografie przez pomylke skasowalo moje dziecko strasze - za rusznie mojego aparatu poucinam jej kiedys lapki
Nurburgring tez jest niesamowity .Ryk silnikow i dymek przypalanej gumy to jest to ,ale moim zdaniem najlepsze jest zejsc po wyscigu do boxow - gdzie stoja zziajane auta mieszanina zapachow i smrodow ktora jest nie do podrobienia
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 13:04, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Pozazdrościć możliwości oglądania wyścigów na żywo i to na tak legendarnych obiektach jak Spa czy Nurburgring. Ja choć pasjonuję się wyścigami nie mogę się spiąć i ostatni raz imprezę na światowym poziomie widziałem w 1989r Niestety wśród moich znajomych nikt się sportem motorowym nie interesuje a samemu nie mam tyle samozaparcia żeby jechać paręset kilometrów. Na przyszły rok co prawda nieśmiało marzę o jakimś wyścigu na okoliczność moich 40urodzin ale pewnie znów nic z tego nie wyjdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Śro 20:56, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
teelek07 napisał: | Ryk silnikow i dymek przypalanej gumy to jest to ,ale moim zdaniem najlepsze jest zejsc po wyscigu do boxow - gdzie stoja zziajane auta mieszanina zapachow i smrodow ktora jest nie do podrobienia |
Hmmmm, to rzeczywiście jest TO! Chociaż jeszcze bardziej mnie kręci ten specyficzny zapach starych wózków. Będąc na imprezach związanych ze starą motoryzacją zawsze je wącham, wkładam łeb do środka i się napawam
Wracając do wyścigów - hostessy fajne, nie załapały się na foty?
Choćby takie, ooo...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Śro 22:38, 12 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|