|
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matrafan
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:54, 15 Mar 2013 Temat postu: Garaż matrafana - czyli nie tylko błękit... Wyścigowe |
|
|
Kolejna porcja fotografii z mojego skromnego zbioru... Tym razem wyścigowe.
Na początek:
Matra-Simca MS670 1972 #14 1/43 (F.CEVERT/H.GANLEY ) - konwersja na bazie modelu z solido 1/43:
Shelby 2000GT 1/43 SCCA:
- Patrick Scooter (#33) - kyosho
- Dave Jordan (#23) - del prado
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matrafan
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:58, 15 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Matra 630 #32 Le Mans 1969 (J. Guichet i N. Vacarella) bizarre 1/43
Matra 620 Le Mans 1966 bizarre 1/43:
#41 J.P. Beltoise - J. Servoz-Gavin
#42 J. Schlesser - A. Rees
#43 J.P. Jaussaud - H. Pescarolo
Toyota Sports 800 Racing 1967 Kyosho 1/43 (Fuji 24 Hours):
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matrafan
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:04, 15 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Matra MS630 #30 Le Mans 1967 bizarre 1/43 (Henri Pescarolo/Jean Pierre Jaussaud):
Matra MS630 BRM testcar #31 bizarre 1/43 (...i związana z nią tragiczna śmierć Robby'ego Weber'a [']...)
Matra MS670B LM1973 minichamps 1/43:
#11 Henri Pescarolo/Gérard Larrousse
#12 Jean-Pierre Jabouille/Jean-Pierre Jaussaud
#10 François Cevert/Jean-Pierre Beltoise
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matrafan
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:09, 15 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Bohaterowie 2-giego planu, czyli samochody serwisowe:
- Peugeot J7 Eligor 1/43
- Citroen DS 1/43 (konwersja na bazie kioskowej serii ixo-altaya)
Matra MS650 Tour de France Automobile 1/43
1970 Jean-Pierre Beltoise/Patrick Depailler #146
1971 Gérard Larrousse/Johnny Rives #134
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Pią 22:59, 15 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Piękne modele,gratulacje
Zwłaszcza konwersja na bazie Solido jest godna pochwały.
Widzę,że używasz farb Tamiya do malowania modeli.
Jak jest z ich trwałością i odpornością powłoki na uszkodzenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Sob 0:10, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Farby znakomite jakościowo, ale jak wszystkie akryle, miękkie i podatne na uszkodzenia. Bardzo podobne do dostępniejszych w tej chwili Gunze Sangyo, można je ze sobą mieszać.
Rozrzedzanie tylko za pomocą spirytusu zalecam.
No, ale niech się jeszcze Michał wypowie.
Widzę, że Biizarre upodobał sobie markę, ku Twojej zapewne wielkiej uciesze. Naprawdę dobrze wyglądająca, imponująca stajnia.
Tylko wiesz, musisz do tego serwisu jeszcze coś dokupić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Sob 0:12, 16 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adder
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 1:24, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Piękne modele, ale największe wrażenie robią konwersje Matrafan - szczery szacunek. Świetnie wygląda konwersja z Solido, zwłaszcza te światła ale i serwisowa deesa robi ogromne wrażenie. Ten bagażnik na dachu to dzieło własnych rąk?? Piękna sprawa
Pablo13 napisał: | Farby znakomite jakościowo, ale jak wszystkie akryle, miękkie i podatne na uszkodzenia. Bardzo podobne do dostępniejszych w tej chwili Gunze Sangyo, można je ze sobą mieszać.
Rozrzedzanie tylko za pomocą spirytusu zalecam.
... |
Przyznam, że temat Tamiyi i mnie interesuje. W ostatnich latach używałem Pactry, ale ich pigment jest jak na aerograf trochę "za grubo ciosany" i pomyślałem o przesiadce właśnie na Tamiye. Już od jakiegoś czasu używam ich podkładów w sprayu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adder dnia Sob 2:39, 16 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Sob 1:47, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
O Tamiyi w sprayu słyszałem same superlatywy.Wielu modelarzy jej używa do lakierowania kast i bardzo sobie chwalą. Ciekawe jak się ją kładzie z aero? Sądzę,że wielkiej różnicy nie powinno być. Na pewno ważne jest odpowiednie rozcieńczenie.
Interesuje mnie też temat kalek. Wyglądają świetnie! Wykonane własnymi siłami,kupione w zestawie czy też może zamówione?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Sob 3:35, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
zagato napisał: | O Tamiyi w sprayu słyszałem same superlatywy.Wielu modelarzy jej używa do lakierowania kast i bardzo sobie chwalą. Ciekawe jak się ją kładzie z aero? Sądzę,że wielkiej różnicy nie powinno być. Na pewno ważne jest odpowiednie rozcieńczenie.
|
Janusz, tak jak pisałem Tamiya to wysoka półka, dobra jakość, ale mankamenty akrylu pozostają. To jest problem, bo powłoka jest na tyle wrażliwa, że pozostawać mogą ślady od trzymania w palcach. Dlatego ja mimo świetnych doświadczeń z malowaniem tymi farbami modeli lotniczych, do kast samochodów wolę klasyczne lakiery olejne. Farb akrylowych używam owszem, ale do detali, wnętrz itd
Aerografem kładzie się bardzo dobrze, pigment jest drobny, ważne aby rozcieńczać spirytusem, a nie wodą.
Adder, Pactra to najniższa jakość, przede wszystkim strasznie nierówna. Farby potrafią różnić się w zalęzności od "partii produkcyjnej" ( ) drastycznie (to w Polsce konfekcjonowane Model Mastery Testorsa), robią wrażenie jakby rozrzedzali je na oko, raz to jest woda, a raz budyń )
Do tego w zależności od koloru grubość pigmentu też bywa różna, dochodzą do tego jeszcze ich specyficzne właściwości. Lecz wprawny master może z nich też zrobić sensowny użytek.
Osobiście, chociażby z powodu lepszej dostępności w PL polecam farby Gunze (oraz pozostałą ich "chemię"), rekomendowana japońska jakość za dobrą cenę. Rozcienczalne bez utraty właściwości wodą (destylowaną), parametry podobne lub lepsze od Tamiyi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matrafan
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:35, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Piękne modele, ale największe wrażenie robią konwersje Matrafan - szczery szacunek. Świetnie wygląda konwersja z Solido, zwłaszcza te światła ale i serwisowa deesa robi ogromne wrażenie. Ten bagażnik na dachu to dzieło własnych rąk?? Piękna sprawa |
Dziękuję za słowa uznania... Tak, bagażnik dachowy w Citroenie to moje własne wykonanie. Fabryczny jak to w przypadku "kioskowców" bywa był zbyt toporny, z kolei fototrawiony byłby jak na tą skalę zbyt płaski (co implikowałoby konieczność np. cynowania go lutownicą). Widoczny na foto jest akurat wykonany z cienkich plastikowych pręcików (otrzymane na drodze rozciągania wyprasek [po modelach do sklejania] nad świeczką). Następnie potraktowany srebrnym lakierem Testorsa (nie pamiętam oznaczenia).
Cytat: | Widzę, że Biizarre upodobał sobie markę, ku Twojej zapewne wielkiej uciesze. Naprawdę dobrze wyglądająca, imponująca stajnia.
Tylko wiesz, musisz do tego serwisu jeszcze coś dokupić |
Pierwszy model jaki miałem z bizarre to żółta M530. Później jak się szybko okazało mamy z bizarre podobne upodobania.
Serwis, oczywiście oczekuje Berlieta .
Oj, widzę że temat lakieru na MS670 już daleko zaszedł... Ale niestety wszystkich muszę rozczarować. Buteleczka Tamiyi to "gadżet ozdobny" żeby pokazać odbicie obrazu (w tym przypadku malutkich literek) na powierzchni karoserii. Akurat była pod ręką. A sama Matra została potraktowana Motipem w Sprayu (oczywiście odpowiednio wypolerowany).
Jeśli chodzi o Pactrę z połyskiem to absolutnie nie polecam. Ciężko się kładzie i poleruje.
Z Tamiyą do malowania karoserii nie miałem do czynienia ale z tego co słyszałem większość modelarzy go sobie chwali, acz wolą go rozprowadzać poprzez aero niż spray, dlatego w googlach można znaleźć sporo poradników jak farbę ze sprayu przelać do pojemnika aero.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Sob 17:55, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Pablo13 napisał: | To jest problem, bo powłoka jest na tyle wrażliwa, że pozostawać mogą ślady od trzymania w palcach. |
Obawiam się Paweł,że właśnie wiekszość hand-made'ów jest malowana akrylami i nie odważyłbym się brać ich w gołe łapki właśnie z powyższego powodu.
Miałem taką przygodę z 330 GT z BBR w czarnym kolorze. Zachciało mi się go odkręcać z podstawki aby poprawić osadzenie opony na feldze.
Powstał ślad po liniach papilarnych i pomimo polerowania pozostały widoczne rysy na lakierze w tym miejscu.
Jednak lakiery w die-castach są bardziej "twarde".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Sob 18:49, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
zagato napisał: | Pablo13 napisał: | To jest problem, bo powłoka jest na tyle wrażliwa, że pozostawać mogą ślady od trzymania w palcach. |
Obawiam się Paweł,że właśnie wiekszość hand-made'ów jest malowana akrylami i nie odważyłbym się brać ich w gołe łapki właśnie z powyższego powodu.
Miałem taką przygodę z 330 GT z BBR w czarnym kolorze. Zachciało mi się go odkręcać z podstawki aby poprawić osadzenie opony na feldze.
Powstał ślad po liniach papilarnych i pomimo polerowania pozostały widoczne rysy na lakierze w tym miejscu.
Jednak lakiery w die-castach są bardziej "twarde". |
Tak właśnie taki problem jaki opisałeś miałem na myśli.
No, że tak powiem "bardziej wielkoseryjne" modele żywiczne (NEO,Spark) są malowane trwałymi, w miarę twardymi lakierami.
matrafan napisał: | Jeśli chodzi o Pactrę z połyskiem to absolutnie nie polecam. Ciężko się kładzie i poleruje. |
Tutaj się nie zgodzę, cokolwiek złego można powiedzieć o Pactrze, ale kładzie się bardzo ładnie aerografem (zresztą pędzlem przy odpowiednich umiejętnościach też) daję fajną, gładką i cienką powłokę i po wyschnięciu jest dość twarda (patrz problem powyżej), co pozwala na fajne polerowanie, minusem może być gorsze przyleganie do powierzchni, ale i ztym można sobie poradzić. O podstawowych mankamentach tych farb pisaliśmy wcześniej.
Cytat: | Z Tamiyą do malowania karoserii nie miałem do czynienia ale z tego co słyszałem większość modelarzy go sobie chwali, acz wolą go rozprowadzać poprzez aero niż spray, dlatego w googlach można znaleźć sporo poradników jak farbę ze sprayu przelać do pojemnika aero. |
Boszzz, co za idiotyzm????!!!!!
Jak ludzie lubią utrudniać sobie życie. Po jaką cholerę wylewać ze spraya (który notabene jest droższy!) farbę, jak można poprostu ją kupić w słoiczku??? A jak nie ma Tamiyi to są inne zajebiste firmy, które ją znakomicie zastąpią, jak choćby wspomniana i polecana przeze mnie GUNZE SANGYO.[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matrafan
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:39, 22 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Nissan Skyline R32 GT-R hpi 1/43:
- Nichirei Acerola GT-R 1991 N1 (#11) K. Sato/S. Nakajima
- GT-R white
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raf
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Sob 2:12, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Kiedys w ramach swoich mniejszych lub wiekszych wypocin pisalem
o THE BEST OF POLAND i zapomnialem (wiek, uzywki, kobiety)
o Tobie, MATRAFAN.
Ale skutecznie mi przypomniales WHO IS WHO IN POLAND
Szacun
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matrafan
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:03, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Kiedys w ramach swoich mniejszych lub wiekszych wypocin pisalem
o THE BEST OF POLAND i zapomnialem (wiek, uzywki, kobiety)
o Tobie, MATRAFAN. |
Oj tam - przesadzasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|