Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Garaż matrafana - czyli nie tylko błękit... Wyścigowe
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Wyścigi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:54, 15 Mar 2013    Temat postu: Garaż matrafana - czyli nie tylko błękit... Wyścigowe

Kolejna porcja fotografii z mojego skromnego zbioru... Tym razem wyścigowe.

Na początek:

Matra-Simca MS670 1972 #14 1/43 (F.CEVERT/H.GANLEY ) - konwersja na bazie modelu z solido 1/43:



























Shelby 2000GT 1/43 SCCA:
- Patrick Scooter (#33) - kyosho
- Dave Jordan (#23) - del prado







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:58, 15 Mar 2013    Temat postu:

Matra 630 #32 Le Mans 1969 (J. Guichet i N. Vacarella) bizarre 1/43









Matra 620 Le Mans 1966 bizarre 1/43:
#41 J.P. Beltoise - J. Servoz-Gavin
#42 J. Schlesser - A. Rees
#43 J.P. Jaussaud - H. Pescarolo









Toyota Sports 800 Racing 1967 Kyosho 1/43 (Fuji 24 Hours):





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:04, 15 Mar 2013    Temat postu:

Matra MS630 #30 Le Mans 1967 bizarre 1/43 (Henri Pescarolo/Jean Pierre Jaussaud):





Matra MS630 BRM testcar #31 bizarre 1/43 (...i związana z nią tragiczna śmierć Robby'ego Weber'a [']...)









Matra MS670B LM1973 minichamps 1/43:
#11 Henri Pescarolo/Gérard Larrousse
#12 Jean-Pierre Jabouille/Jean-Pierre Jaussaud
#10 François Cevert/Jean-Pierre Beltoise







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:09, 15 Mar 2013    Temat postu:

Bohaterowie 2-giego planu, czyli samochody serwisowe:
- Peugeot J7 Eligor 1/43
- Citroen DS 1/43 (konwersja na bazie kioskowej serii ixo-altaya)







Matra MS650 Tour de France Automobile 1/43
1970 Jean-Pierre Beltoise/Patrick Depailler #146
1971 Gérard Larrousse/Johnny Rives #134







Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Pią 22:59, 15 Mar 2013    Temat postu:

Piękne modele,gratulacje Smile
Zwłaszcza konwersja na bazie Solido jest godna pochwały.

Widzę,że używasz farb Tamiya do malowania modeli.
Jak jest z ich trwałością i odpornością powłoki na uszkodzenia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Sob 0:10, 16 Mar 2013    Temat postu:

Farby znakomite jakościowo, ale jak wszystkie akryle, miękkie i podatne na uszkodzenia. Bardzo podobne do dostępniejszych w tej chwili Gunze Sangyo, można je ze sobą mieszać.
Rozrzedzanie tylko za pomocą spirytusu zalecam.

No, ale niech się jeszcze Michał wypowie.

Widzę, że Biizarre upodobał sobie markę, ku Twojej zapewne wielkiej uciesze. Naprawdę dobrze wyglądająca, imponująca stajnia.
Tylko wiesz, musisz do tego serwisu jeszcze coś dokupić Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Sob 0:12, 16 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adder




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Sob 1:24, 16 Mar 2013    Temat postu:

Piękne modele, ale największe wrażenie robią konwersje Shocked Matrafan - szczery szacunek. Świetnie wygląda konwersja z Solido, zwłaszcza te światła Shocked ale i serwisowa deesa robi ogromne wrażenie. Ten bagażnik na dachu to dzieło własnych rąk?? Piękna sprawa Smile


Pablo13 napisał:
Farby znakomite jakościowo, ale jak wszystkie akryle, miękkie i podatne na uszkodzenia. Bardzo podobne do dostępniejszych w tej chwili Gunze Sangyo, można je ze sobą mieszać.
Rozrzedzanie tylko za pomocą spirytusu zalecam.
...

Przyznam, że temat Tamiyi i mnie interesuje. W ostatnich latach używałem Pactry, ale ich pigment jest jak na aerograf trochę "za grubo ciosany" Wink i pomyślałem o przesiadce właśnie na Tamiye. Już od jakiegoś czasu używam ich podkładów w sprayu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adder dnia Sob 2:39, 16 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Sob 1:47, 16 Mar 2013    Temat postu:

O Tamiyi w sprayu słyszałem same superlatywy.Wielu modelarzy jej używa do lakierowania kast i bardzo sobie chwalą. Ciekawe jak się ją kładzie z aero? Sądzę,że wielkiej różnicy nie powinno być. Na pewno ważne jest odpowiednie rozcieńczenie.

Interesuje mnie też temat kalek. Wyglądają świetnie! Wykonane własnymi siłami,kupione w zestawie czy też może zamówione? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Sob 3:35, 16 Mar 2013    Temat postu:

zagato napisał:
O Tamiyi w sprayu słyszałem same superlatywy.Wielu modelarzy jej używa do lakierowania kast i bardzo sobie chwalą. Ciekawe jak się ją kładzie z aero? Sądzę,że wielkiej różnicy nie powinno być. Na pewno ważne jest odpowiednie rozcieńczenie.

Janusz, tak jak pisałem Tamiya to wysoka półka, dobra jakość, ale mankamenty akrylu pozostają. To jest problem, bo powłoka jest na tyle wrażliwa, że pozostawać mogą ślady od trzymania w palcach. Dlatego ja mimo świetnych doświadczeń z malowaniem tymi farbami modeli lotniczych, do kast samochodów wolę klasyczne lakiery olejne. Farb akrylowych używam owszem, ale do detali, wnętrz itd
Aerografem kładzie się bardzo dobrze, pigment jest drobny, ważne aby rozcieńczać spirytusem, a nie wodą.
Adder, Pactra to najniższa jakość, przede wszystkim strasznie nierówna. Farby potrafią różnić się w zalęzności od "partii produkcyjnej" ( Wink ) drastycznie (to w Polsce konfekcjonowane Model Mastery Testorsa), robią wrażenie jakby rozrzedzali je na oko, raz to jest woda, a raz budyń Smile)
Do tego w zależności od koloru grubość pigmentu też bywa różna, dochodzą do tego jeszcze ich specyficzne właściwości. Lecz wprawny master może z nich też zrobić sensowny użytek.
Osobiście, chociażby z powodu lepszej dostępności w PL polecam farby Gunze (oraz pozostałą ich "chemię"), rekomendowana japońska jakość za dobrą cenę. Rozcienczalne bez utraty właściwości wodą (destylowaną), parametry podobne lub lepsze od Tamiyi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:35, 16 Mar 2013    Temat postu:

Cytat:
Piękne modele, ale największe wrażenie robią konwersje Matrafan - szczery szacunek. Świetnie wygląda konwersja z Solido, zwłaszcza te światła ale i serwisowa deesa robi ogromne wrażenie. Ten bagażnik na dachu to dzieło własnych rąk?? Piękna sprawa


Dziękuję za słowa uznania... Tak, bagażnik dachowy w Citroenie to moje własne wykonanie. Fabryczny jak to w przypadku "kioskowców" bywa był zbyt toporny, z kolei fototrawiony byłby jak na tą skalę zbyt płaski (co implikowałoby konieczność np. cynowania go lutownicą). Widoczny na foto jest akurat wykonany z cienkich plastikowych pręcików (otrzymane na drodze rozciągania wyprasek [po modelach do sklejania] nad świeczką). Następnie potraktowany srebrnym lakierem Testorsa (nie pamiętam oznaczenia).


Cytat:
Widzę, że Biizarre upodobał sobie markę, ku Twojej zapewne wielkiej uciesze. Naprawdę dobrze wyglądająca, imponująca stajnia.
Tylko wiesz, musisz do tego serwisu jeszcze coś dokupić


Pierwszy model jaki miałem z bizarre to żółta M530. Później jak się szybko okazało mamy z bizarre podobne upodobania.
Serwis, oczywiście oczekuje Berlieta Smile .

Oj, widzę że temat lakieru na MS670 już daleko zaszedł... Ale niestety wszystkich muszę rozczarować. Buteleczka Tamiyi to "gadżet ozdobny" żeby pokazać odbicie obrazu (w tym przypadku malutkich literek) na powierzchni karoserii. Akurat była pod ręką. A sama Matra została potraktowana Motipem w Sprayu (oczywiście odpowiednio wypolerowany).

Jeśli chodzi o Pactrę z połyskiem to absolutnie nie polecam. Ciężko się kładzie i poleruje.
Z Tamiyą do malowania karoserii nie miałem do czynienia ale z tego co słyszałem większość modelarzy go sobie chwali, acz wolą go rozprowadzać poprzez aero niż spray, dlatego w googlach można znaleźć sporo poradników jak farbę ze sprayu przelać do pojemnika aero.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Sob 17:55, 16 Mar 2013    Temat postu:

Pablo13 napisał:
To jest problem, bo powłoka jest na tyle wrażliwa, że pozostawać mogą ślady od trzymania w palcach.


Obawiam się Paweł,że właśnie wiekszość hand-made'ów jest malowana akrylami i nie odważyłbym się brać ich w gołe łapki właśnie z powyższego powodu.
Miałem taką przygodę z 330 GT z BBR w czarnym kolorze. Zachciało mi się go odkręcać z podstawki aby poprawić osadzenie opony na feldze.
Powstał ślad po liniach papilarnych i pomimo polerowania pozostały widoczne rysy na lakierze w tym miejscu.
Jednak lakiery w die-castach są bardziej "twarde".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Sob 18:49, 16 Mar 2013    Temat postu:

zagato napisał:
Pablo13 napisał:
To jest problem, bo powłoka jest na tyle wrażliwa, że pozostawać mogą ślady od trzymania w palcach.


Obawiam się Paweł,że właśnie wiekszość hand-made'ów jest malowana akrylami i nie odważyłbym się brać ich w gołe łapki właśnie z powyższego powodu.
Miałem taką przygodę z 330 GT z BBR w czarnym kolorze. Zachciało mi się go odkręcać z podstawki aby poprawić osadzenie opony na feldze.
Powstał ślad po liniach papilarnych i pomimo polerowania pozostały widoczne rysy na lakierze w tym miejscu.
Jednak lakiery w die-castach są bardziej "twarde".

Tak właśnie taki problem jaki opisałeś miałem na myśli.
No, że tak powiem "bardziej wielkoseryjne" modele żywiczne (NEO,Spark) są malowane trwałymi, w miarę twardymi lakierami.
matrafan napisał:
Jeśli chodzi o Pactrę z połyskiem to absolutnie nie polecam. Ciężko się kładzie i poleruje.

Tutaj się nie zgodzę, cokolwiek złego można powiedzieć o Pactrze, ale kładzie się bardzo ładnie aerografem (zresztą pędzlem przy odpowiednich umiejętnościach też) daję fajną, gładką i cienką powłokę i po wyschnięciu jest dość twarda (patrz problem powyżej), co pozwala na fajne polerowanie, minusem może być gorsze przyleganie do powierzchni, ale i ztym można sobie poradzić. O podstawowych mankamentach tych farb pisaliśmy wcześniej.
Cytat:
Z Tamiyą do malowania karoserii nie miałem do czynienia ale z tego co słyszałem większość modelarzy go sobie chwali, acz wolą go rozprowadzać poprzez aero niż spray, dlatego w googlach można znaleźć sporo poradników jak farbę ze sprayu przelać do pojemnika aero.

Boszzz, co za idiotyzm????!!!!! Rolling Eyes
Jak ludzie lubią utrudniać sobie życie. Po jaką cholerę wylewać ze spraya (który notabene jest droższy!) farbę, jak można poprostu ją kupić w słoiczku??? A jak nie ma Tamiyi to są inne zajebiste firmy, które ją znakomicie zastąpią, jak choćby wspomniana i polecana przeze mnie GUNZE SANGYO.[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:39, 22 Mar 2013    Temat postu:

Nissan Skyline R32 GT-R hpi 1/43:

- Nichirei Acerola GT-R 1991 N1 (#11) K. Sato/S. Nakajima
- GT-R white















Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raf




Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 2:12, 23 Mar 2013    Temat postu:

Kiedys w ramach swoich mniejszych lub wiekszych wypocin pisalem
o THE BEST OF POLAND i zapomnialem (wiek, uzywki, kobiety)
o Tobie, MATRAFAN.

Ale skutecznie mi przypomniales WHO IS WHO IN POLAND Wink

Szacun Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:03, 23 Mar 2013    Temat postu:

Cytat:
Kiedys w ramach swoich mniejszych lub wiekszych wypocin pisalem
o THE BEST OF POLAND i zapomnialem (wiek, uzywki, kobiety)
o Tobie, MATRAFAN.


Oj tam - przesadzasz Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Wyścigi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin