Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ferrari
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 45, 46, 47  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Współczesne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 13:06, 22 Mar 2016    Temat postu:

Nie jadą bardzo agresywnie, ale i tak dość agresywnie, jak na ceny tych aut.

A tu dość stare nagranie, ale lubię je.
https://www.youtube.com/watch?v=qEWgxCGQhoU&index=3&list=PLDDE59BF29B3D1903

To auto jest niesamowicie stabilne, spokojne, jedzie, jak po szynach Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Wto 13:39, 22 Mar 2016    Temat postu:

Kraeuter napisał:
Nie jadą bardzo agresywnie, ale i tak dość agresywnie, jak na ceny tych aut.

A tu dość stare nagranie, ale lubię je.
https://www.youtube.com/watch?v=qEWgxCGQhoU&index=3&list=PLDDE59BF29B3D1903

To auto jest niesamowicie stabilne, spokojne, jedzie, jak po szynach Shocked

Dla podkręcenia adrenaliny warunki zimowe. Twisted Evil
Ale auto taniusie (Ferrari 250 SWB), bo szacowana wartość tylko ca 10 milionów $ Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Wto 13:40, 22 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:00, 22 Mar 2016    Temat postu:

No i jeszcze z górki - pod górkę.
Imponuje mi stan tych aut, a właściwie efekt pracy wyspecjalizowanych warsztatów - są w pełni technicznie sprawne, a silniki mają moc.

Są oczywiście też widywane na aukcjach egzemplarze zaniedbane, z trudem dające się uruchomić, bez wstecznego biegu, skorodowane itd. Laughing


Silnik typowy 250GTO (3000ccm, 300KM):
https://www.youtube.com/watch?v=bJtNIpnrUnQ

Silnik 330GTO (4000ccm, 400KM)
https://www.youtube.com/watch?v=CAgSzHkGzwQ

W wersjach SEFAC modelu 250SWB (nadwozie Alu, wzmocnione hamulce, maksymalne odchudzone wyposażenie) stosowano silnik 250TR, o mocy 300KM (seria: 260KM)

https://www.youtube.com/watch?v=Mf-cx-3B_J0


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Wto 21:01, 22 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Wto 21:47, 22 Mar 2016    Temat postu:

Pablo13 napisał:
zagato napisał:
Ależ drogi Pawle,sprawę GTO mamy już rozstrzygniętą.

Najlepszy model Ferrari 250 GTO z 1962 roku w skali 1:43 wyprodukował Andre Marie Ruf z Francyji Cool

No nie do końca jestem przekonany... Confused

To Red Line to czyja sprawka? Jakość montażu wskazywałaby kolejnego mutanta z MiniMaxa... puke

To długie to science fiction? Fajnie się chopoki bawią. Neutral (a o co chodzi z kotem? Wink )

Dzięki za filmik i opis pojazdów Kraeuter. Aż dreszczyk po plecach przechodzi gdy patrzy się na nie śmigające po torze... Razz I te niesforne Jagi. Rolling Eyes
https://youtu.be/jbBevDHJP14
https://youtu.be/II6LDvqok3Q
Drugi kierowca niezły szatan. Twisted Evil


Red Line'a omijałbym szerokim łukiem.
Jak słusznie zauważyłeś to mutant z MiniMax. Jakość montażu pozostawia wiele do życzenia.
Poza tym merytorycznie także wypadają słabo.
I to wszystko za mniej więcej ok.100 EUR...

https://www.youtube.com/watch?v=LvcQEE65Rx4


Kot zniknął.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zagato dnia Wto 21:51, 22 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Wto 22:55, 22 Mar 2016    Temat postu:

O Ferrari pojecie mam blade ,ale miałem osobiscie przyjemnosc byc na torze w SPA w Belgii na takim wyscigu i co czego jestem absolutnym fanem to dzwiek pracujacego na pełnych obrotach silnika Ferrari
Widzialem tez na wlasne kaprawe oczęta jak panowie dają czadu tymi Autami i ze raczaj traktuja je jak wyscigowki a nie 10 mln dolcow na kołach
I rzeczywiscie co bardzo mocno imponuje to stan mechaniczny tych aut ale i wiedza mechanikow ktorzy sie nimi zajmuja i co ciekawe jeszcze panowie z roznych teamow zbieraja sie przy pacjęcie i szybko wspolnymi silami diagnozuja temat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 15:29, 23 Mar 2016    Temat postu:

Taki silnik... remoncik: ktoś musi regenerować głowice i to od podstaw, a wiec zawory/gniazda, prowadnice, sprężyny, napawać i szlifować wałki rozrządu, napawać same głowice, bo ile razy można planować, a wykonać cały, nowy odlew to byłby kosmos;
napawanie wału, szlifowanie, nowe panewki... eee, już mi się pisać nie chce.
A na koniec - odpalenie-hamownia... Shocked

To musi być zajebiście ciekawa robota (widziałem w necie takie relacje - mniam-mniam).
Chyba bym to polubił Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Śro 15:30, 23 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Śro 16:14, 23 Mar 2016    Temat postu:

a co to jest napawanie? Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 21:55, 23 Mar 2016    Temat postu:

Hm... Confused
Na przykład: czop wału korbowego, współpracujący z panewką zużywa się (ściera).
To dość długo trwa, ale w końcu luz czop-panewka jest tak duży, że... koniec jazdy.
Wał jest kuty w kilku operacjach (specjalne matryce itd) - jednostkowe (czy nawet 10-20 sztuk) wyprodukowanie nowego, po 50 latach = kosmiczna cena = nonsens.
Dowolne panewki w miarę łatwo można wyprodukować i wymienić.

Napawarka (obecnie plazmowa) rozgrzewa podłoże (wał wiruje), na które następnie napawany jest materiał (stal w postaci plazmy nanoszonej w łuku elektrycznym) o składzie jak najbardziej zbliżonym do podłoża (albo producent poda skład stali, albo trzeba zrobić analizę chemiczną i krystalografię), wszystko razem stapia się, tworząc jednolity, grubszy czop, który trzeba oczywiście ponownie toczyć, zahartować i oszlifować. Odzysk części o porównywalnej jakości.

To samo dotyczy np. krzywek i czopów wałków rozrządu. Wyprodukowanie nowych zaworów, nawet drążonych (z sodem wewnątrz) - to nie problem. Prowadnic - także.
Itd, itd. Krok po kroku można odbudować pełnowartościowy silnik.

Napawać można też aluminium... czyli głowice, kadłub silnika, nowe tuleje to nie problem, ewent. napawanie cylindrów aluminium można zastąpić krzemianami = po odpowiednim doborze materiału pierścieni tłokowych silnik będzie trwalszy, niż nowy Very Happy ; płyty pośrednie skrzyni korbowej, miski olejowe - w Ferrari raczej suche, więc raczej misko-pokrywy Laughing
Tłoki - no cóż - raczej nowe, krótka seria na zlecenie - to jest wykonalne...
Do konstrukcji mającej 50 lat brak czasem dokumentacji - trzeba wówczas np. samemu dobierać pasowania, parowanie materiałów...

Prawie 30 lat temu trochę bawiłem się w takie rzeczy. Ciekawe zabawy... technologiczne. Od tamtych czasów nastąpił olbrzymi postęp Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Śro 21:57, 23 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Czw 18:38, 24 Mar 2016    Temat postu:

Dzięki. Myślałem że chodzi o naspawanie (się) Very Happy
Słyszałem o takiej technologii ale nie wiedziałem że tak się nazywa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Sob 1:18, 26 Mar 2016    Temat postu:

zagato napisał:
Red Line'a omijałbym szerokim łukiem.
Jak słusznie zauważyłeś to mutant z MiniMax. Jakość montażu pozostawia wiele do życzenia.
Poza tym merytorycznie także wypadają słabo.
I to wszystko za mniej więcej ok.100 EUR...

https://www.youtube.com/watch?v=LvcQEE65Rx4


Kot zniknął.

Taaaak, mam nadzieję, że teraz rozumiecie dlaczego na widok modeli ze znaczkiem Spark (90%), TSM (30%) etc robię puke
Ale pan z Rosji jest widać bardzo dumny z tego knota, najbardziej urzeka mnie cudowna przednia szyba. SUPER

Gdzie poszedł kot? W sumie po cholerę się pytam, w końcu marzec mamy...

Kraeuter napisał:
Taki silnik... remoncik: ktoś musi regenerować głowice i to od podstaw, a wiec zawory/gniazda, prowadnice, sprężyny, napawać i szlifować wałki rozrządu, napawać same głowice, bo ile razy można planować, a wykonać cały, nowy odlew to byłby kosmos;
napawanie wału, szlifowanie, nowe panewki... eee, już mi się pisać nie chce.
A na koniec - odpalenie-hamownia... Shocked

To musi być zajebiście ciekawa robota (widziałem w necie takie relacje - mniam-mniam).
Chyba bym to polubił Very Happy

Taaa, na pewno to jest fajna robota.
Jakiś czas temu nawiązałem kontakt z niemcem wykonującym kompletne renowacje takich droższych cacek, na warsztacie miał MB gullwinga i Porsche 550 spyder... Cool

Dźwięki silniczków Ferrari CUDOWNE!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Sob 1:20, 26 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 16:51, 27 Mar 2016    Temat postu:

Pablo13 napisał:

Ale pan z Rosji jest widać bardzo dumny z tego knota, najbardziej urzeka mnie cudowna przednia szyba. SUPER


Faktycznie, facio ględzi, lekko pęka z zachwytu, a ten model to skucha montażowa (lub transportowa), o której należałoby szybko zapomnieć.

Pablo13 napisał:
Jakiś czas temu nawiązałem kontakt z niemcem wykonującym kompletne renowacje takich droższych cacek, na warsztacie miał MB gullwinga i Porsche 550 spyder... Cool



Facio musi być dobry. Nie każdemu powierza się takie auta Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Śro 22:09, 30 Mar 2016    Temat postu:

Kraeuter napisał:

Facio musi być dobry. Nie każdemu powierza się takie auta Cool

Na potwierdzenie fotka z warsztatu. Very Happy
Miałem jeszcze kilka, ale nie mogę się dokopać... Confused



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Czw 1:10, 31 Mar 2016    Temat postu:

No Z tą skorupka trezba ostroznie -biorac pod uwage start pionowy cen Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:32, 31 Mar 2016    Temat postu:

100% naprawa/odbudowa. Takim autkiem można jeszcze długo pojeździć. Ciekawe, czy daje certyfikat autentyczności (jak np. Oldtimer-Zentrum MB czy Ferrari Classiche Restoration Facility) SUPER

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Czw 10:36, 31 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 11:45, 31 Mar 2016    Temat postu:

IXO straciło kiedyś wyłączność na die-casty Ferrari na rzecz HW. Licencja HW wygasła ponad rok temu. Przejął ją DongGuan, urodził takie coś:

[link widoczny dla zalogowanych]

i koniec. O co tu chodzi? Chinole nie chcą zarobić, nie mają specjalistów, mocy przerobowych...? Shocked

Sad Mad Evil or Very Mad
Znalazłem:
[link widoczny dla zalogowanych]

i TO też znalazłem:

[link widoczny dla zalogowanych] Surprised

Przerażające...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Czw 12:49, 31 Mar 2016, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Współczesne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 45, 46, 47  Następny
Strona 21 z 47

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin