 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Wto 13:39, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Dla podkręcenia adrenaliny warunki zimowe.
Ale auto taniusie (Ferrari 250 SWB), bo szacowana wartość tylko ca 10 milionów $
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Wto 13:40, 22 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:00, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
No i jeszcze z górki - pod górkę.
Imponuje mi stan tych aut, a właściwie efekt pracy wyspecjalizowanych warsztatów - są w pełni technicznie sprawne, a silniki mają moc.
Są oczywiście też widywane na aukcjach egzemplarze zaniedbane, z trudem dające się uruchomić, bez wstecznego biegu, skorodowane itd.
Silnik typowy 250GTO (3000ccm, 300KM):
https://www.youtube.com/watch?v=bJtNIpnrUnQ
Silnik 330GTO (4000ccm, 400KM)
https://www.youtube.com/watch?v=CAgSzHkGzwQ
W wersjach SEFAC modelu 250SWB (nadwozie Alu, wzmocnione hamulce, maksymalne odchudzone wyposażenie) stosowano silnik 250TR, o mocy 300KM (seria: 260KM)
https://www.youtube.com/watch?v=Mf-cx-3B_J0
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Wto 21:01, 22 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Wto 21:47, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Pablo13 napisał: | zagato napisał: | Ależ drogi Pawle,sprawę GTO mamy już rozstrzygniętą.
Najlepszy model Ferrari 250 GTO z 1962 roku w skali 1:43 wyprodukował Andre Marie Ruf z Francyji  |
No nie do końca jestem przekonany...
To Red Line to czyja sprawka? Jakość montażu wskazywałaby kolejnego mutanta z MiniMaxa...
To długie to science fiction? Fajnie się chopoki bawią. (a o co chodzi z kotem? )
Dzięki za filmik i opis pojazdów Kraeuter. Aż dreszczyk po plecach przechodzi gdy patrzy się na nie śmigające po torze... I te niesforne Jagi.
https://youtu.be/jbBevDHJP14
https://youtu.be/II6LDvqok3Q
Drugi kierowca niezły szatan.  |
Red Line'a omijałbym szerokim łukiem.
Jak słusznie zauważyłeś to mutant z MiniMax. Jakość montażu pozostawia wiele do życzenia.
Poza tym merytorycznie także wypadają słabo.
I to wszystko za mniej więcej ok.100 EUR...
https://www.youtube.com/watch?v=LvcQEE65Rx4
Kot zniknął.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zagato dnia Wto 21:51, 22 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Wto 22:55, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
O Ferrari pojecie mam blade ,ale miałem osobiscie przyjemnosc byc na torze w SPA w Belgii na takim wyscigu i co czego jestem absolutnym fanem to dzwiek pracujacego na pełnych obrotach silnika Ferrari
Widzialem tez na wlasne kaprawe oczęta jak panowie dają czadu tymi Autami i ze raczaj traktuja je jak wyscigowki a nie 10 mln dolcow na kołach
I rzeczywiscie co bardzo mocno imponuje to stan mechaniczny tych aut ale i wiedza mechanikow ktorzy sie nimi zajmuja i co ciekawe jeszcze panowie z roznych teamow zbieraja sie przy pacjęcie i szybko wspolnymi silami diagnozuja temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 15:29, 23 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Taki silnik... remoncik: ktoś musi regenerować głowice i to od podstaw, a wiec zawory/gniazda, prowadnice, sprężyny, napawać i szlifować wałki rozrządu, napawać same głowice, bo ile razy można planować, a wykonać cały, nowy odlew to byłby kosmos;
napawanie wału, szlifowanie, nowe panewki... eee, już mi się pisać nie chce.
A na koniec - odpalenie-hamownia...
To musi być zajebiście ciekawa robota (widziałem w necie takie relacje - mniam-mniam).
Chyba bym to polubił
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Śro 15:30, 23 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Humppa
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolica
|
Wysłany: Śro 16:14, 23 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
a co to jest napawanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:55, 23 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Hm...
Na przykład: czop wału korbowego, współpracujący z panewką zużywa się (ściera).
To dość długo trwa, ale w końcu luz czop-panewka jest tak duży, że... koniec jazdy.
Wał jest kuty w kilku operacjach (specjalne matryce itd) - jednostkowe (czy nawet 10-20 sztuk) wyprodukowanie nowego, po 50 latach = kosmiczna cena = nonsens.
Dowolne panewki w miarę łatwo można wyprodukować i wymienić.
Napawarka (obecnie plazmowa) rozgrzewa podłoże (wał wiruje), na które następnie napawany jest materiał (stal w postaci plazmy nanoszonej w łuku elektrycznym) o składzie jak najbardziej zbliżonym do podłoża (albo producent poda skład stali, albo trzeba zrobić analizę chemiczną i krystalografię), wszystko razem stapia się, tworząc jednolity, grubszy czop, który trzeba oczywiście ponownie toczyć, zahartować i oszlifować. Odzysk części o porównywalnej jakości.
To samo dotyczy np. krzywek i czopów wałków rozrządu. Wyprodukowanie nowych zaworów, nawet drążonych (z sodem wewnątrz) - to nie problem. Prowadnic - także.
Itd, itd. Krok po kroku można odbudować pełnowartościowy silnik.
Napawać można też aluminium... czyli głowice, kadłub silnika, nowe tuleje to nie problem, ewent. napawanie cylindrów aluminium można zastąpić krzemianami = po odpowiednim doborze materiału pierścieni tłokowych silnik będzie trwalszy, niż nowy ; płyty pośrednie skrzyni korbowej, miski olejowe - w Ferrari raczej suche, więc raczej misko-pokrywy
Tłoki - no cóż - raczej nowe, krótka seria na zlecenie - to jest wykonalne...
Do konstrukcji mającej 50 lat brak czasem dokumentacji - trzeba wówczas np. samemu dobierać pasowania, parowanie materiałów...
Prawie 30 lat temu trochę bawiłem się w takie rzeczy. Ciekawe zabawy... technologiczne. Od tamtych czasów nastąpił olbrzymi postęp
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Śro 21:57, 23 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Humppa
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolica
|
Wysłany: Czw 18:38, 24 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki. Myślałem że chodzi o naspawanie (się)
Słyszałem o takiej technologii ale nie wiedziałem że tak się nazywa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Sob 1:18, 26 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
zagato napisał: | Red Line'a omijałbym szerokim łukiem.
Jak słusznie zauważyłeś to mutant z MiniMax. Jakość montażu pozostawia wiele do życzenia.
Poza tym merytorycznie także wypadają słabo.
I to wszystko za mniej więcej ok.100 EUR...
https://www.youtube.com/watch?v=LvcQEE65Rx4
Kot zniknął. |
Taaaak, mam nadzieję, że teraz rozumiecie dlaczego na widok modeli ze znaczkiem Spark (90%), TSM (30%) etc robię
Ale pan z Rosji jest widać bardzo dumny z tego knota, najbardziej urzeka mnie cudowna przednia szyba.
Gdzie poszedł kot? W sumie po cholerę się pytam, w końcu marzec mamy...
Kraeuter napisał: | Taki silnik... remoncik: ktoś musi regenerować głowice i to od podstaw, a wiec zawory/gniazda, prowadnice, sprężyny, napawać i szlifować wałki rozrządu, napawać same głowice, bo ile razy można planować, a wykonać cały, nowy odlew to byłby kosmos;
napawanie wału, szlifowanie, nowe panewki... eee, już mi się pisać nie chce.
A na koniec - odpalenie-hamownia...
To musi być zajebiście ciekawa robota (widziałem w necie takie relacje - mniam-mniam).
Chyba bym to polubił  |
Taaa, na pewno to jest fajna robota.
Jakiś czas temu nawiązałem kontakt z niemcem wykonującym kompletne renowacje takich droższych cacek, na warsztacie miał MB gullwinga i Porsche 550 spyder...
Dźwięki silniczków Ferrari CUDOWNE!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Sob 1:20, 26 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:51, 27 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Pablo13 napisał: |
Ale pan z Rosji jest widać bardzo dumny z tego knota, najbardziej urzeka mnie cudowna przednia szyba.
|
Faktycznie, facio ględzi, lekko pęka z zachwytu, a ten model to skucha montażowa (lub transportowa), o której należałoby szybko zapomnieć.
Pablo13 napisał: | Jakiś czas temu nawiązałem kontakt z niemcem wykonującym kompletne renowacje takich droższych cacek, na warsztacie miał MB gullwinga i Porsche 550 spyder...
|
Facio musi być dobry. Nie każdemu powierza się takie auta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Śro 22:09, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: |
Facio musi być dobry. Nie każdemu powierza się takie auta  |
Na potwierdzenie fotka z warsztatu.
Miałem jeszcze kilka, ale nie mogę się dokopać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Czw 1:10, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
No Z tą skorupka trezba ostroznie -biorac pod uwage start pionowy cen
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:32, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
100% naprawa/odbudowa. Takim autkiem można jeszcze długo pojeździć. Ciekawe, czy daje certyfikat autentyczności (jak np. Oldtimer-Zentrum MB czy Ferrari Classiche Restoration Facility)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Czw 10:36, 31 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:45, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
IXO straciło kiedyś wyłączność na die-casty Ferrari na rzecz HW. Licencja HW wygasła ponad rok temu. Przejął ją DongGuan, urodził takie coś:
[link widoczny dla zalogowanych]
i koniec. O co tu chodzi? Chinole nie chcą zarobić, nie mają specjalistów, mocy przerobowych...?
Znalazłem:
[link widoczny dla zalogowanych]
i TO też znalazłem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przerażające...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Czw 12:49, 31 Mar 2016, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|