 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 12:03, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Odnośnie prezentacji Kraeuter-a, pod której jestem wrażeniem.
Pamiętacie rekord z 2008 roku ? Właściciel wygląda na bardzo zadowolonego ! Wydał właśnie 11.070.000 $ !
Pewnie też bym się cieszył z takiego zakupu
Ferrari 250 GT SWB California Spyder 1961 i Chris Evans.
[link widoczny dla zalogowanych]
...radość z użytkowania
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 13:48, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kris napisał: | Nie ma tutaj wielu członków, ale jakość merytoryczna jest na najwyższym poziomie. Widzę tu kwintesencję podejścia do kolekcjonerstwa i nawet czegoś więcej. |
I niech tak zostanie jak najdłużej. Ilość członków danej społeczności forumowej nigdy nie jest tożsama jakości, a ja poza tym nie lubie tłoku niczym nie przymierzając Pan Zagłoba...
Wracając zaś do pokaznych modeli to czy mogę się dołączyć do koncertu życzeń i poprosić o więcej ujęć 250 GT SWB Sperimentale LM Speciale
a także o parę słów o oryginale?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:01, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
s/n 2643GT, wykonano sztuk:1 (Uwaga: 250 Sperimentale było co najmniej 2 - według różnych źródeł - 5 = kwestia różnych klasyfikacji typów - ale każdy był inny), konstruktor: C.Chiti
Samochód miał zmodyfikowany silnik serii 250GT, zbliżony do silnika Testarossy '58 = modyfikacja 168->128DF - prawdopodobnie, przynajmniej początkowo, z mokrą miską olejową (niektóre źródła podają, że z suchą...?)
Ten kierunek rozwoju 250 SWB został wstrzymany przez Enzo wczesną jesienią 1961.
W tym punkcie historii pojawia się G.Bizzarrini ze swoimi 3 asystentami. Zespół ten otrzymał od Enzo TAJNE (nie wiedział o tym ani Chiti ani Scaglietti) polecenie budowy kolejnego prototypu - i tak powstaje GTO...
Na 50-lecie Ferrari Sperimentale wystawiono w pierwotnym malowaniu, aktualnie jest wystawiany w malowaniu LM61.
Prova: czerwona, potem niebieski metal, ze spoilerami - speciale (LM 1961), biały (LM 1962), żółty (LM 1963).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Czw 14:51, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 11 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 17:07, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Te ,,potrójne wloty'' w tylnej szybie, oraz słoneczka na bocznych tylnych szybach to otwory wentylacyjne ? A może stylistyczny gadżet ? Jakie jest przeznaczenie tych elementów. Czy to było w tym modelu, czy może powstało na ,,warsztacie'' ?
Pytam, ponieważ widzę to pierwszy raz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17:17, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kris napisał: | Te ,,potrójne wloty'' w tylnej szybie, oraz słoneczka na bocznych tylnych szybach to otwory wentylacyjne ? A może stylistyczny gadżet ? Jakie jest przeznaczenie tych elementów. Czy to było w tym modelu, czy może powstało na ,,warsztacie'' ?
Pytam, ponieważ widzę to pierwszy raz. |
Tak, to otwory wentylacyjne i to nie jest MOJA ROBOTA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 18:00, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Mistrz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 19:27, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Piękne te felgi i to co pod nimi też. Ale skoro zrobiłeś fotki felg dla Krisa to może kiedyś się zepniesz i pocykasz fotki całym pojazdom?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Czw 20:49, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Te zdjęcia akurat już miałem zrobione,ale mam zamiar obfotografować na nowo całą kolekcję przy odpowiednim oświetleniu i jednolitym tle.
Muszę się jednak sporo nauczyć w tym temacie. Piękny model wiele traci na kiepskich fotkach tak jak przeciętny zyskuje na dobrych. To temat na osobną dyskusję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 8:24, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
zagato napisał: | Muszę się jednak sporo nauczyć w tym temacie. Piękny model wiele traci na kiepskich fotkach tak jak przeciętny zyskuje na dobrych. To temat na osobną dyskusję. |
Fakt, mam ten sam problem, a to ginie ostrość, a to kolory nie takie, nie widać szczegółów, albo je widać, ale są tak wyeksponowane, że całość wygląda wręcz nienaturalnie
Widuję też tu i ówdzie zdjęcia modeli, na których wyglądają całkiem nieźle, a które w rzeczywistości są hm... dość słabe
PS. Kto popełnił tego 208GT i czemu kupiłeś niszowy, produkowany wyłącznie na włoski rynek 208 a nie klasyczny 308? Swoją drogą: jedyny Bertone wśród Ferrari
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Pią 8:26, 24 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 14:02, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za zbliżenia kół. 246 Dino GT piękny wzór dopracowane śruby, dekielek żadnych skaz. FXX nawiercane tarcze, czarny zacisk i napis Ferrari - lubię takie smaczki.
Kurcze, boję się żebym nie stał się czepialski i malkontent-detalista w stosunku do następnych zakupów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 15:21, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kris napisał: | Dziękuję za zbliżenia kół. 246 Dino GT piękny wzór dopracowane śruby, dekielek żadnych skaz. FXX nawiercane tarcze, czarny zacisk i napis Ferrari - lubię takie smaczki.
Kurcze, boję się żebym nie stał się czepialski i malkontent-detalista w stosunku do następnych zakupów. |
Jeśli chcesz - zrobię Ci trochę zdjęć kół innych firm, dla porównania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Pią 21:36, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | PS. Kto popełnił tego 208GT i czemu kupiłeś niszowy, produkowany wyłącznie na włoski rynek 208 a nie klasyczny 308? Swoją drogą: jedyny Bertone wśród Ferrari  |
To model BBR. Faktycznie, 308 GT4 byłby lepszym wyborem chociaż bryła nadwozia praktycznie niezmieniona. Kupiłem go okazyjnie na Ebay.
Swoją drogą nie wiedziałem,że 208 był produkowany wyłącznie na rynek włoski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pią 21:48, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
zagato napisał: | Kraeuter napisał: | PS. Kto popełnił tego 208GT i czemu kupiłeś niszowy, produkowany wyłącznie na włoski rynek 208 a nie klasyczny 308? Swoją drogą: jedyny Bertone wśród Ferrari  |
To model BBR. Faktycznie, 308 GT4 byłby lepszym wyborem chociaż bryła nadwozia praktycznie niezmieniona. Kupiłem go okazyjnie na Ebay.
Swoją drogą nie wiedziałem,że 208 był produkowany wyłącznie na rynek włoski. |
To chyba ze względu na ichnie przepisy podatkowe-powyżej 2 litrów były inne stawki. Ale przyznam że z tego powodu ja bym wybrał właśnie 208GT! Lubię po prostu pojazdy nietypowe i rzadsze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 18:45, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Panowie Ferraryści, muszę przyznać że gnębi mnie fakt nieposiadania żadnego pojazdu tej zasłużonej marki co trzeba niebawem zmienić. Ale zanim to nastąpi muszę Was pognębić pytaniami. Na początek zaczął mi chodzić po głowie Ferrari 250GTO Monza Prototype którego historia opowiedziana przy okazji naszych zagadek strasznie mnie urzekła. Nie stać mnie oczywiście na modele z Włoch, ale biorę pod uwagę produkt RL. Poniżej link w którym można zobaczyć model w panoramie. Proszę o opinię co o nim sądzicie?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Czw 0:22, 07 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Model niewątpliwie interesujacy ponieważ przedstawia wersję prototypową która nie figuruje zbyt często w katalogach modeli Ferrari w skali 1:43. Dodatkowym atutem jest akurat w tym przypadku limit 300 sztuk. Jeżeli chodzi o firmę Red Line, z jej produktem miałem do czynienia w realu tylko raz oglądając model Ferrari Enzo i bardzo spodobało mi się pudełko w które był zapakowany. Przypominało ono opakowanie drogiego zegarka:czarme matowe z czerwonymi akcentami,dwuczęściowe,wyłożone wewnątrz gąbką i z zewnętrzną nasuwana obwolutą. Bajka! Sam model także sprawiał pozytywne wrażenie a najbardziej utkwiły mi w pamięci delikatne,wyraźne linie podziału elementów nadwozia,starannie położony lakier i wiernie odwzorowane felgi. Podstawka wyklejona była lustrzaną folią co dodatkowo podnosiło walory estetyczne modelu.
Nie wiem jak jest w przypadku tego GTO ale podejrzewam,że takie opakowanie to standard w tej firmie.
Oglądałem kilka zdjeć tego modelu w necie i niestety można dopatrzeć się gdzieniegdzie niedokładności w montażu. A to krzywo przyklejona osłona lampy przedniej,a to znowu koło odstajace od pionu. Niby drobiazgi,lecz fart podczas zakupu byłby wskazany (jak z resztą przy wszystkim ).
Oczywiście Przemku decyzja należy do Ciebie. Masz już jakby nie było doświadczenie w resine i wiesz czego sie można spodziewać.
Na marginesie:zakup modelu pociaga za sobą wydatek w przeliczeniu rzędu ok. 300 PLN sugerując sie cenami Buy Now czyli nie aż tak tanio.
Osobiście skłaniałbym się przy klasyce gatunku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakoś ogólny wizerunek bardziej do mnie przemawia
Albo też poczekać,aż sie ujawni po raz kolejny TO:
[link widoczny dla zalogowanych]
...ale tylko w tej cenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|