Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czerwone Ferrari od Herpa
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Współczesne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flopio
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Pon 0:03, 30 Sie 2010    Temat postu: Czerwone Ferrari od Herpa

Moze Mercedes SLK Herpy, o ktorym mowa w watku rownoleglym, nie jest zbyt udanym modelem (jedynie ze wzgledu na fakt, ze Herpa juz nie produkuje modeli w 1:43 ma wartosc kolekcjonerska), ale za to pewna seria, wypuszczona na poczatku lat 90-tych jest bardzo udana. Chodzi mianowicie o serie 6 roznych Ferrari, wszystkie wykonane z tworzywa z metalowa podloga, wszystkie z otwieranymi maskami przednimi i tylnymi, wszystkie z otwieranymi drzwiami. Byla to tzw. HIGH TECH COLLECTION, chociaz niektore te modele na pudelkach mialy jedynie informacje o Private Collection. Niedawno udalo mi sie zebrac cala serie tych modeli, wszystkich w kolorze czerwonym. Najbardziej popularne sa modele 348 tb, 348 ts i testarossa coupe, mniej popularne jest F40 w czerwonym kolorze, a najwiekszy problem mialem ze zdobyciem testarossy spyder i cabrio. Niestety nie wszystkie udalo mi sie kupic z pudelkami. Do pudelek dolaczane byly ulotki z informacjami o samych modelach i oryginalach. Kazdy z modeli sklada sie z 50-60 osobnych detali, lusterka maja nadrukowany chrom, sam silnik sklada sie czesto z kilku-kilkunastu detali, a zawieszenie jest ruchome. W modelach 348 kazda felga jest osobnym detalem! (przednie i tylne sa roznej szerokosci, lewe i prawe sa rozne). Podsumowujac - modele te maja po blisko 20 lat, a ich wykonanie nawet dzis robi wrazenie. Szczegolnie ciekawie prezentuja sie w witrynie z otwartymi maskami i drzwiami.

O oryginalach tych samochodow nie ma sensu sie rozpisywac, kazdy z nich jest jedyny w swoim rodzaju, w szczegolnosci F40 i testarossa, ktore na pewno naleza juz do kanonu kultowych ferrari.







Testarossy: cabrio, spyder i coupe:



348 tb (coupe) i 348 ts (spyder):



Przy okazji polowan na te modele, zdarzylo sie takze kilka odpadow zakupowych, jak np testarossa i 348 w wersjach spyder, w kolorze zoltym:



Czy F40 w kolorze czarnym (model po lewej to limitowana edycja 5000 sztuk, ze zlotymi felgami i nadrukowana literka "I" na tylnym zderzaku):







W takiej postaci modele prezentuja sie najciekawiej:



Przy poszukiwaniach i zakupach tych modeli trzeba zwrocic uwage na to, czy dany egzemplarz nie byl zmontowany samodzielnie z zestawu. Najczesniej sa to modele bez pudelek, czy bez witrynek. Takie zestawy do montazu mozna nawet dzis kupic. Jak dla mnie model z takiego zestawu ma skromna wartosc kolekcjonerska, sam zestaw mialby taka. A przeciez nie zestaw ma oko cieszyc, a sam model. Czesto modele montowane samodzielnie maja felgi w dwoch kolorach (np z paskiem na obwodzie felgi w kolorze karoserii). Warto tez zwrocic uwage na stan modelu. Czesto sa one zakurzone, a niestety tworzywo nie jest tak wytrzymale, jak lakierowane metalowe karoserie modeli. Kilka z tych modeli musialem rozebrac do najdrobniejszej czesci i w kapieli wody z plynem do naczym wyczyscic z kurzu. Najwazniejsze bylo usuniecie go w sposob nie mechaniczny, zeby nie porysowac detali. Demontaz tych modeli to osobny temat, kazdy ma swoj klucz, wg ktorego trzeba to robic.

Jesli ktos jest blizej tymi modelami zainteresowany, moge wrzucic skany stron katalogu Herpy z 1993 roku, gdzie sa te modele pokazane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flopio
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Pon 0:12, 30 Sie 2010    Temat postu:

Dodam jeszcze, ze nie wszystkie modele we wszystkich kolorach prezentuja sie rownie atrakcyjnie. I tak np. zolte F40 moim zdaniem nie wyglada ciekawie, za to czarne najlepiej. Z kolei zolta testarossa spyder wyglada ciekawiej, niz czerwona. Problem wynika z tego, ze karoserie sa z tworzywa i kolor roznie wyglada, zaleznie od grubosci scianki danego detalu. Przy cienkiej sciance, jest wrazenie, ze mamy ciemniejszy kolor, a przy grubszej mniej zywy. Mysle, ze najlepszym kolorem dla wszystkich tych modeli jest czerwony, w koncu to podstawowy kolor rasowego Ferrari...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pon 10:55, 30 Sie 2010    Temat postu:

Muszę przyznać że to był bardzo ciekawy pokaz. Oczywiście wiedziałem o istnieniu modeli Ferrari w skali 1:43 z Herpy ale z racji ich wieku spodziewałem się podświadomie że będą to pojazdy uproszczone i nie przystające do dziesiejszych realiów. Na twoich fotkch (i w opisie) wyglądają jednak atrakcyjnie i wręcz zachęcająco do zdobycia. Moim faworytem jeśli chodzi o relacje oryginał/model jest Ferrari Testarossa lub jego następca 512TR. Co do koloru to oczywiście czerwony jest bardzo klasyczny,ale dla mnie pasowała by Testarossa w kolorze białym bo taką używał Sonny Crockett w ostatnich seriach Miami Vice Wink. Ciekawe czy białe modele były wogóle dostępne? Poproszę też o zamieszczenie tego skanu prospektu o którym wspominałeś powyżej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flopio
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Pon 14:03, 30 Sie 2010    Temat postu:

Byly te modele biale na pewno, kiedys na aukcji byl F40 w bialym kolorze, ale podejrzewam, ze byl to model z zestawu do montazu. Nie wiem czy testarossy biale byly dostepne. Katalog zeskanuje pod koniec tego tygodnia, dzis i jutro nie mam takiej mozliwosci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Śro 22:29, 01 Wrz 2010    Temat postu:

Bardzo ciekawa prezentacja. Rzeczowa i konkretna. Gratuluję pełnej kolekcji.
Dodam jeszcze tylko,że spotkałem się też z egzemplarzami w nietypowej kolorystyce wydanymi dla upamiętnienia różnych imprez,targów itp. a zaopatrzonymi w odpowiednie napisy na karoserii i podstawce. Wersje przeważnie limitowane ale już nie tak atrakcyjne wizualnie jak te powyżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flopio
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Czw 9:52, 02 Wrz 2010    Temat postu:

I ponizej obiecane skany katalogu. Mial byc z roku 1993, a jest z 1996. Ten starszy jeszcze musze znalezc i tez zeskanuje. Cztery strony z modelami w 1/43.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Rzeczywiscie byly dostepne wersje z roznymi okolicznosciowymi napisami, zwlaszcza serie Weinachten, ktore zdaje sie co roku byly wypuszczane. Jednak mnie one szczegolnie nie interesowaly. Wlasnie testarossa cabrio pojawia sie czesto w wersji okolicznosciowej Weinachten na aukcjach (czerwona), a zwykla, bez dodatkowych nadrukow pojawia sie bardzo rzadko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez flopio dnia Czw 10:02, 02 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 13:09, 02 Wrz 2010    Temat postu:

Przypomniały mi się zakupy sprzed dobrych 10-15 lat Smile
W serii Herpy wyszły jeszcze, poza okolicznościowymi (targi, reklamówki firmowe, etc) dwa modele "zbliżone" do 348 tb SS i 348 ts SS oraz chyba 2 F40 z INNYMI felgami (wieloramienne, wersje torowe), pozdr, D.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:09, 02 Wrz 2010    Temat postu:

petrzask napisał:
Na twoich fotkch (i w opisie) wyglądają jednak atrakcyjnie i wręcz zachęcająco do zdobycia. Moim faworytem jeśli chodzi o relacje oryginał/model jest Ferrari Testarossa lub jego następca 512TR. Co do koloru to oczywiście czerwony jest bardzo klasyczny,ale dla mnie pasowała by Testarossa w kolorze białym bo taką używał Sonny Crockett w ostatnich seriach Miami Vice Wink. Ciekawe czy białe modele były wogóle dostępne?


Białe F40 były w zestawach do montażu. Białej testarossy nigdy nie widziałem. Uwaga: montaż jest DOŚĆ prosty, ale można się przeliczyć z siłą zatrzaskiwania elementów i KONIEC tj. trzeba poszukać KLEJU. A to już niezbyt eleganckie wyjście.
Ale: w zmontowanym samodzielnie modelu można solidnie pomalować zespół napędowy - oryginalny kolor zamac'u nie jest zbyt piękny, zwłaszcza po latach. Drugie ale: zmontowany model nie witrynki...
Modele są pięknie wykonane, trochę brak w nich "blaszek". Środek też jest nieco słaby, zwłaszcza kokpity, pasy są tylko w F40...
Na ebayach, zwłaszcza niemieckim można kupić wszystkie, w idealnym stanie także. pozdr, D.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:23, 02 Wrz 2010    Temat postu:

Herpa popełniła w tamtych czasach jeszcze 1/43 288GTO (metal).
Niestety, z powodu blokady zdjęcia nie mogę załączyć.
Może później.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Czw 16:15, 02 Wrz 2010    Temat postu:

Kraeuter napisał:
Herpa popełniła w tamtych czasach jeszcze 1/43 288GTO (metal).


288 GTO to był bardzo ciekawy samochód, bo zrobiony pod grupę B. Szkoda tylko że chyba nigdy nie wystartował w żadnej imprezie. Sam się parę razy zastanawiałem nad jego zakupem ale jeszcze nie doszedłem do aut lat 80ych.

Kraeuter napisał:
Niestety, z powodu blokady zdjęcia nie mogę załączyć.
Może później.


System myśli że jesteś robotem chcącym zaatakować forum. Też to przerobiłem... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:44, 03 Wrz 2010    Temat postu:

Do wyczynu przygotowano 288 GTO EVO I/II.
A 288 GTO - produkowany przez wydział WYŚCIGOWY Maranello - wyszedł w około 400 egzemplarzach (niektóre źródła podają 270-290). Wszystkie były czerwone, poza nr. 001 (Prova), który był żółty.
Zdjęć nadal nie mogę załączyć...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Pią 11:58, 03 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pią 10:05, 03 Wrz 2010    Temat postu:

Zdjęcia będzisz mógł załączyć po upływie 24h od momentu rejestracji. Co do 288 Evoluzione to niestety nie posiadam żadnych danych o jego ewentualnych startów w imprezach sportowych. Może jest coś na ten temat w Twoich mądrych książakch? I żeby zanadto nie odbiegać od meritum czy istnieje model Evoluzione inny niż Jouef i Looksmart?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Pią 12:05, 03 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 11:58, 03 Wrz 2010    Temat postu:

petrzask napisał:
Zdjęcia będzisz mógł załączyć po upływie 24h od momentu rejestracji. Co do 288 Evoluzione to niestety nie posiadam żadnych danych o jego ewentualnych startów w imprezach sportowych. Może jest coś na ten temat w Twoich mądrych książakch? I żeby od modeli zanadto nie odbiegać od meritum czy istnieje model Evoluzione inny niż Jouef i Looksmart?


No właśnie - startów nie było...
Samochód (6 szt.) był bardzo poważnie przygotowywany, istniała nawet wersja o mocy ponad 900 KM (info fabryczne), oczywiście po sporym przeregulowaniu waste-gate turbin...Smile - jednak zastosowane ciśnienie doładowania na pewno nie przeszłoby kontroli doładowania NASCAR Smile)))

Znam tylko Jouefa (EVO I Presentazione i EVO I), te wersje różnią się jedynie reklamą CHAPAL, z którą jeździł na prezentacje) i Looksmart (EVO I i EVO II)
Zdjęcia wkrótce... Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Pią 12:42, 03 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pią 12:08, 03 Wrz 2010    Temat postu:

Już się nie mogę doczekać fotek tych modeli. Evo jest takim trochę zapomnianym modelem dla ludzi znających historię Ferrari pobieżnie. A szkoda bo naprawdę wart jest powszechnej pamięci...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flopio
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Pią 12:18, 03 Wrz 2010    Temat postu:

Obiecane skany katalogu Herpy, nie wiem dlaczego bylem pewien, ze najstarszy mam z 1993, a jest on z 1995. Dodatkowo tez skany z 1999.

1995:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

1999:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


I calosc w zipie, czyli lata 1995, 1996 i 1999 (8MB):

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Współczesne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin