Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tatra
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Samochody ciężarowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flopio
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Pon 10:57, 13 Wrz 2010    Temat postu: Tatra

Kolejny model z moich klimatów. Przed zakupem nie byłem pewien, czego oczekiwać od czeskiej firmy Kaden, zdjęcia zachęcały, ale na żywo tego modelu nie widziałem. Ale kiedy już paczka dotarła, przekonałem się o słuszności wydania każdej złotówki na ten własnie model.

Posiada niezliczoną liczbę detali, a większość z nich jest metalowa. Przez to model jest ciężki (w ręce czuć kawał znalu), ale też solidny. Może fakt, ze sporo części jest metalowych odbiera mu delikatność, ale w końcu to ciężarówka, ma być solidna i wytrzymała Wink

Skrzynia oczywiście jest uchylna, można podnieść kabinę, pod którą jest dość uproszczona atrapa silnika. W zestawie były lusterka zewnętrzne, które trzeba było samodzielnie dokleić.

Zawieszenie pracuje, niczym w oryginale, brakuje jednak sprężyn. Odwzorowano belke układu napędowego, która jest rozwiązaniem charakterystycznym dla Tatry. Pewnie każdy kojarzy stare wywrotki Tatry, w których przy braku ładunku tylne osie były jakby złamane i pracowały wówczas tylko zewnętrzne koła. To właśnie za sprawą konstrukcji zawieszenia, czyli wielkiej rury wzdłuż całego pojazdu, we wnętrzu której mocowane są układy różnicowe, a od nich odchodzą ruchome półosie. Wały napędowe pracują także wewnątrz tej rury. Ciekawostką jest fakt, że cała ta rura wypełniona jest olejem, a wchodzi go tam pareset litrów. Dzięki takiemu rozwiązaniu każde koło ma niezależne zawieszenie, co zapewnia Tatrom bardzo dobre własności do jazdy w terenie. Rura ta stanowi jednocześnie element nośny całego pojazdu. W modelu odwzorowano także to, co jest konsekwencją tego rozwiązania. Mianowicie koła jednej osi nie są w jednej linii. Lewe koła są przesunięte względem prawych do tyłu o kilkadziesiąt mm.

W sprzedaży jest także wersja wojskowa Tatry, która już od dawna chodzi mi po głowie Wink

[link widoczny dla zalogowanych]











Podsumowując, model zdecydowanie polecam każdemu, kto w swojej kolekcji przewiduje samochody ciężarowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pon 13:06, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Bardzo ciekawy model, bardzo ciekawej ciężarówki. Przyznaję że wiele już o nim słyszałem od Flotomy a zdjęcia tylko potwierdziły to co mówił.
Tatra to jedna z moich ulubionych firm jeśli chodzi o pojazdy ciężarowe,więc tym bardziej wypadało by kiedyś skusić się na taki model. Ciekawe też czy Kaden ma jakieś plany odnośnie modeli innych ciężarówek produkcji naszych południowych sąsiadów?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zeusbak




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:56, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Lata komunizmu sprawiły, że jednak czuje się więź z krajami dawnego Układu Warszawskiego - na różnych poziomach. Dla nas, fanów motoryzacji, objawia się to chociażby przez sentyment do marek pochodzących z bratnich ówcześnie państw. Taką jest i zaprezentowana powyżej Tatra. Wprawdzie maszyna z nowej, kapitalistycznej ery, ale sentyment pozostał ten sam.
Po pierwsze dzięki za opis technicznych ciekawostek. Zawieszenie to niesamowita sprawa.
Po drugie okazuje się, że tak jak w 1:1 Czesi lepiej sobie radzą od nas, tak i w wytwarzaniu modeli. Igra, Kaden, Abrex... Mamy problemy z 1:87, a bracia z południa szaleją w 1:43.
Po trzecie model bardzo udany, ciekawy, żeby nie rzec wyjątkowy. Wiadomo, w naszym hobby liczą się detale. Mnie w oko wpadły elementy "dziurawe", a więc ochrona rury wydechowej i stopnie wejścia do kabiny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flopio
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Pon 23:44, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Zeusbak napisał:

Po drugie okazuje się, że tak jak w 1:1 Czesi lepiej sobie radzą od nas, tak i w wytwarzaniu modeli. Igra, Kaden, Abrex... Mamy problemy z 1:87, a bracia z południa szaleją w 1:43.
Po trzecie model bardzo udany, ciekawy, żeby nie rzec wyjątkowy. Wiadomo, w naszym hobby liczą się detale. Mnie w oko wpadły elementy "dziurawe", a więc ochrona rury wydechowej i stopnie wejścia do kabiny.


No niestety, nie ma dziś wiele modeli polskich pojazdów, a jeśli już są, to wyłącznie z żywicy. Pozostaje zbieranie miniatur Ruchu, albo Estetyki, ale ceny czasami są szalone.

Właśnie osłona rury wydechowej to ciekawy detal, to jest przezroczysta folia z nadrukowanym srebrnym wzorem, ale efekt wizualny jest świetny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 23:30, 03 Sty 2015    Temat postu:

Wprawdzie temat dość stary, ale podepnę się z moimi Tatrami.
Nie licząc konwersji Tatry 815 z MontiSystem, mam takie oto w swojej kolekcji:






Dwie Tatry 138 i 148 to powszechnie znane wypusty Premium Classixx. Nie będę się nad nimi rozwodził, bo już wiele było o nich powiedziane - mnie się one podobają i uważam, że biją na głowę atlasową.
Trzecia moja Tatra, to 813 Kolos, produkcji Ro-Models (białoruska manufakturka). Tatra dotarła do mnie po 1,5 roku od zamówienia i wpłacenia zaliczki, a załatwiał mi ją jeden z miłośników Tatr z Czech. Model jest żywiczny, można było wybrać malowanie pomarańczowe bądź zielone (wojskowe). Ja chciałem cywilne i taką właśnie wybrałem.
Nie powiem, ile mnie kosztowała, ale dużo Razz
Myślę jednak, że warta byłą swojej ceny Smile
Tatry dostaną jeszcze tablice rejestracyjne - czeskie, jak tylko Tomek (Xiedzu) je wyprodukuje Smile
No i Kolos dostanie jeszcze może jakieś koguty na dach.
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 23:11, 04 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 1170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Nie 17:02, 04 Sty 2015    Temat postu:

ta pomarańczowa jest wspaniała
co to za firma Ro-Models
znalazłem w necie ze zrobili jeszcze jakiegos starego Mercedesa i Tatry


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wojtek dnia Nie 17:02, 04 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Nie 17:30, 04 Sty 2015    Temat postu:

wojtek napisał:
ta pomarańczowa jest wspaniała
co to za firma Ro-Models
znalazłem w necie ze zrobili jeszcze jakiegos starego Mercedesa i Tatry

Producent to za dużo powiedziane, manufaktura.
Tak, robili też Tatry 138, chyba najlepszy merytorycznie model tej ciężarówki.
Gdzieś tam miałem nawet takie zestawienie tych trzech modeli razem (IXO, Premium Classixx i Ro-models), musiałbym poszperać.

Tatra 813 - wydaje się być ciekawym modelem. Trochę za małe fotki i za mało widoczne szczegóły aby wyrobić sobie opinię.
Ciekawa plandeka, wygląda na oddzielny element zrobiony z jakiejś folii Question
Jeżeli tak jest to chyba pierwszy przypadek kiedy widzę porządnie wykonaną, realistyczną plandekę. Boszsz, jak wspomnę te wszystkie domorosłe wypłody z chusteczek higienicznych... Rolling Eyes puke


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 0:02, 05 Sty 2015    Temat postu:

No niestety plandeka jest odlana albo w całości z paką albo porządnie sklejona. Nie da się tego rozdzielić. Ale według mnie to jeden odlew.

Rzeczywiście za dużo powiedziane, że Ro-Models to producent - masz rację Pablo, to manufaktura. Aczkolwiek wybór Tatr mają bardzo duży - m.in. 138, 148, 813, 815.
Proponuję rzucić okiem na zbiory Martna Klosa - to miłośnik Tatr z Czech z Koprzywnicy (miasta, gdzie znajduje się fabryka Tatry). To on mi moja 813 załatwił, a odbierałem ją osobiście od niego.
To jego zbiory:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie wiem, czy wszystkie Tatry to Ro-Models, na pewno większość...
Jeden model to koszt około 500-700zł
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 0:08, 05 Sty 2015    Temat postu:

JarekS napisał:
No niestety plandeka jest odlana albo w całości z paką albo porządnie sklejona. Nie da się tego rozdzielić. Ale według mnie to jeden odlew.

Aaa, to jeszcze lepiej świadczy o twórcy modelu. Nie jakimiś półśrodkami osiągnął świetny efekt. SUPER


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 0:14, 05 Sty 2015    Temat postu:

JarekS napisał:
Proponuję rzucić okiem na zbiory Martna Klosa - to miłośnik Tatr z Czech z Koprzywnicy (miasta, gdzie znajduje się fabryka Tatry). To on mi moja 813 załatwił, a odbierałem ją osobiście od niego.

Super! Piękny zbiorek i do tego wyglądają nawet na tych malutkich fotach na bardzo dobre modele. Wszystko 1/43?
Zazdroszczę Czechom dorobku motoryzacyjnego, zazdroszczę dorobku modelarskiego... nam w PL pozostaje zaszyć się w ciemnym kącie i wstydzić... jak zwykle Sad Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 0:15, 05 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 0:52, 05 Sty 2015    Temat postu:

Z tego co wiem, to te wszystkie są w 1/43. Ale Martin ma tez w innych skalach, tylko nie wiem czy się teraz dokopię do strony, gdzie pokazywał... Może kiedyś przy okazji.
Ale pokazałem mu moją Tatrę z MontiSystem i był zachwycony, zwłaszcza przyczepą Smile

W Tatrach ciężarowych dwie największe ciekawostki to zabudowany układ napędowy wewnątrz "rury" oraz silniki chłodzone... powietrzem! w modelach 138, 148, 813... (w 815 nie wiem).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 1:05, 05 Sty 2015    Temat postu:

JarekS napisał:
W Tatrach ciężarowych dwie największe ciekawostki to zabudowany układ napędowy wewnątrz "rury"

Polscy inżynierowie tak kombinowali w LuxSporcie...
JarekS napisał:
silniki chłodzone... powietrzem! w modelach 138, 148, 813...

Taaak, słychać było... Razz
JarekS napisał:
pokazałem mu moją Tatrę z MontiSystem i był zachwycony, zwłaszcza przyczepą Smile

Bo robi naprawdę dobre wrażenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 1:06, 05 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 20:31, 21 Maj 2015    Temat postu:

Cześć.
Wszystkie Tatry otrzymały czeskie tablice rejestracyjne (od Xiedza). Dodatkowo doszły drobne poprawki Tarty 813 Kolos - zniknął wojskowy halogen z dachu, w zamian pojawiły się koguty. Jest też głębia grilla i pomalowana wewnątrz kabina (podłoga, siedzenia):



[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdro Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 23:13, 04 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 1170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Czw 22:41, 21 Maj 2015    Temat postu:

Jak zawsze jest moc w tym co robisz Jarku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pią 3:51, 22 Maj 2015    Temat postu:

JarekS napisał:
Cześć.
Wszystkie Tatry otrzymały czeskie tablice rejestracyjne (od Xiedza). Dodatkowo doszły drobne poprawki Tarty 813 Kolos - zniknął wojskowy halogen z dachu, w zamian pojawiły się koguty. Jest też głębia grilla i pomalowana wewnątrz kabina (podłoga, siedzenia):

Ksiądz z Czech przyjechał do Ciebie z tablicami? Był taki jeden co przyjechał... Wojciech mu było na imię. Laughing
Kolos robi kolosalne wrażenie, mnie cały czas intryguje głównie plandeką, pięknie zrobiona, naprawdę. To jest majstersztyk. I to białorusini powiadasz, nigdy bym ich o to nie podejrzewał...
Czeski ksiądz, białoruski model, no nieźle się porobiło.

Był tu taki jeden co opluwał te Premiumowe Tatry i coś mamrotał, że to wszystko to jedna Cararama jest. No, ale się nie zrozumieliśmy, więc zapalił cygaro i sobie poleciał na wschód, z powrotem. Czasami proste rzeczy są za trudne, a czasami proste rzeczy się niepotrzebnie komplikuje.

Ja bardzo lubię model 138 za tą mordę charakterystyczną, zawsze mnie fascynowała, od dzieciaka. Jak rzeźba...
Trzeba pochwalić Premiuma XXXsa (oj sorry, jedno X za dużo Laughing ), pochwalić za odtworzenie charakterystycznego kąta ustawienia kół pustego pojazdu, za oddanie specyficznego uroku tych pojazdów, piękne opony (no, felgi trochę gorzej) i za... ciężar! Kurde, coś w tym jest, że te modele, które mają więcej procentowo metalu w sobie, bardziej się podobają. Chyba ma na to również wpływ ten pierwotny, utrwalony w świadomości obraz modelu z dzieciństwa. Małego, ale ciężkiego, calkowicie, albo prawie całkowicie metalowego. Ten cholerny cynk z domieszką aluminium...

Premium Classixxs to nie jest orzeł jeśli chodzi o merytoryczną wierność. Czasami ( a nawet w większości) wkurwiają mnie słabo opracowanymi modelami. W Tatrach też trochę spierdolili, ale suma sumarum są spoko i na swoich kiprach mogą wywozić na śmietnik rozdeptane resztki IXOwskiej tandety.
Mam Ci ja czerwoną T138 i będę musiał ją tu dołączyć.

P.S.: Do tego kolosa to by Ci się przydała Jarek jakaś niskopodwoziówka, prawda?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Samochody ciężarowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin