 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
flopio
–-–-–-–-–

Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pon 10:57, 13 Wrz 2010 Temat postu: Tatra |
|
|
Kolejny model z moich klimatów. Przed zakupem nie byłem pewien, czego oczekiwać od czeskiej firmy Kaden, zdjęcia zachęcały, ale na żywo tego modelu nie widziałem. Ale kiedy już paczka dotarła, przekonałem się o słuszności wydania każdej złotówki na ten własnie model.
Posiada niezliczoną liczbę detali, a większość z nich jest metalowa. Przez to model jest ciężki (w ręce czuć kawał znalu), ale też solidny. Może fakt, ze sporo części jest metalowych odbiera mu delikatność, ale w końcu to ciężarówka, ma być solidna i wytrzymała
Skrzynia oczywiście jest uchylna, można podnieść kabinę, pod którą jest dość uproszczona atrapa silnika. W zestawie były lusterka zewnętrzne, które trzeba było samodzielnie dokleić.
Zawieszenie pracuje, niczym w oryginale, brakuje jednak sprężyn. Odwzorowano belke układu napędowego, która jest rozwiązaniem charakterystycznym dla Tatry. Pewnie każdy kojarzy stare wywrotki Tatry, w których przy braku ładunku tylne osie były jakby złamane i pracowały wówczas tylko zewnętrzne koła. To właśnie za sprawą konstrukcji zawieszenia, czyli wielkiej rury wzdłuż całego pojazdu, we wnętrzu której mocowane są układy różnicowe, a od nich odchodzą ruchome półosie. Wały napędowe pracują także wewnątrz tej rury. Ciekawostką jest fakt, że cała ta rura wypełniona jest olejem, a wchodzi go tam pareset litrów. Dzięki takiemu rozwiązaniu każde koło ma niezależne zawieszenie, co zapewnia Tatrom bardzo dobre własności do jazdy w terenie. Rura ta stanowi jednocześnie element nośny całego pojazdu. W modelu odwzorowano także to, co jest konsekwencją tego rozwiązania. Mianowicie koła jednej osi nie są w jednej linii. Lewe koła są przesunięte względem prawych do tyłu o kilkadziesiąt mm.
W sprzedaży jest także wersja wojskowa Tatry, która już od dawna chodzi mi po głowie
[link widoczny dla zalogowanych]
Podsumowując, model zdecydowanie polecam każdemu, kto w swojej kolekcji przewiduje samochody ciężarowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 13:06, 13 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Bardzo ciekawy model, bardzo ciekawej ciężarówki. Przyznaję że wiele już o nim słyszałem od Flotomy a zdjęcia tylko potwierdziły to co mówił.
Tatra to jedna z moich ulubionych firm jeśli chodzi o pojazdy ciężarowe,więc tym bardziej wypadało by kiedyś skusić się na taki model. Ciekawe też czy Kaden ma jakieś plany odnośnie modeli innych ciężarówek produkcji naszych południowych sąsiadów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zeusbak
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:56, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Lata komunizmu sprawiły, że jednak czuje się więź z krajami dawnego Układu Warszawskiego - na różnych poziomach. Dla nas, fanów motoryzacji, objawia się to chociażby przez sentyment do marek pochodzących z bratnich ówcześnie państw. Taką jest i zaprezentowana powyżej Tatra. Wprawdzie maszyna z nowej, kapitalistycznej ery, ale sentyment pozostał ten sam.
Po pierwsze dzięki za opis technicznych ciekawostek. Zawieszenie to niesamowita sprawa.
Po drugie okazuje się, że tak jak w 1:1 Czesi lepiej sobie radzą od nas, tak i w wytwarzaniu modeli. Igra, Kaden, Abrex... Mamy problemy z 1:87, a bracia z południa szaleją w 1:43.
Po trzecie model bardzo udany, ciekawy, żeby nie rzec wyjątkowy. Wiadomo, w naszym hobby liczą się detale. Mnie w oko wpadły elementy "dziurawe", a więc ochrona rury wydechowej i stopnie wejścia do kabiny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
flopio
–-–-–-–-–

Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pon 23:44, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Zeusbak napisał: |
Po drugie okazuje się, że tak jak w 1:1 Czesi lepiej sobie radzą od nas, tak i w wytwarzaniu modeli. Igra, Kaden, Abrex... Mamy problemy z 1:87, a bracia z południa szaleją w 1:43.
Po trzecie model bardzo udany, ciekawy, żeby nie rzec wyjątkowy. Wiadomo, w naszym hobby liczą się detale. Mnie w oko wpadły elementy "dziurawe", a więc ochrona rury wydechowej i stopnie wejścia do kabiny. |
No niestety, nie ma dziś wiele modeli polskich pojazdów, a jeśli już są, to wyłącznie z żywicy. Pozostaje zbieranie miniatur Ruchu, albo Estetyki, ale ceny czasami są szalone.
Właśnie osłona rury wydechowej to ciekawy detal, to jest przezroczysta folia z nadrukowanym srebrnym wzorem, ale efekt wizualny jest świetny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Sob 23:30, 03 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Wprawdzie temat dość stary, ale podepnę się z moimi Tatrami.
Nie licząc konwersji Tatry 815 z MontiSystem, mam takie oto w swojej kolekcji:
Dwie Tatry 138 i 148 to powszechnie znane wypusty Premium Classixx. Nie będę się nad nimi rozwodził, bo już wiele było o nich powiedziane - mnie się one podobają i uważam, że biją na głowę atlasową.
Trzecia moja Tatra, to 813 Kolos, produkcji Ro-Models (białoruska manufakturka). Tatra dotarła do mnie po 1,5 roku od zamówienia i wpłacenia zaliczki, a załatwiał mi ją jeden z miłośników Tatr z Czech. Model jest żywiczny, można było wybrać malowanie pomarańczowe bądź zielone (wojskowe). Ja chciałem cywilne i taką właśnie wybrałem.
Nie powiem, ile mnie kosztowała, ale dużo
Myślę jednak, że warta byłą swojej ceny
Tatry dostaną jeszcze tablice rejestracyjne - czeskie, jak tylko Tomek (Xiedzu) je wyprodukuje
No i Kolos dostanie jeszcze może jakieś koguty na dach.
Pozdrowienia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 23:11, 04 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 1170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Nie 17:02, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
ta pomarańczowa jest wspaniała
co to za firma Ro-Models
znalazłem w necie ze zrobili jeszcze jakiegos starego Mercedesa i Tatry
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtek dnia Nie 17:02, 04 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Nie 17:30, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
wojtek napisał: | ta pomarańczowa jest wspaniała
co to za firma Ro-Models
znalazłem w necie ze zrobili jeszcze jakiegos starego Mercedesa i Tatry |
Producent to za dużo powiedziane, manufaktura.
Tak, robili też Tatry 138, chyba najlepszy merytorycznie model tej ciężarówki.
Gdzieś tam miałem nawet takie zestawienie tych trzech modeli razem (IXO, Premium Classixx i Ro-models), musiałbym poszperać.
Tatra 813 - wydaje się być ciekawym modelem. Trochę za małe fotki i za mało widoczne szczegóły aby wyrobić sobie opinię.
Ciekawa plandeka, wygląda na oddzielny element zrobiony z jakiejś folii
Jeżeli tak jest to chyba pierwszy przypadek kiedy widzę porządnie wykonaną, realistyczną plandekę. Boszsz, jak wspomnę te wszystkie domorosłe wypłody z chusteczek higienicznych...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Pon 0:02, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
No niestety plandeka jest odlana albo w całości z paką albo porządnie sklejona. Nie da się tego rozdzielić. Ale według mnie to jeden odlew.
Rzeczywiście za dużo powiedziane, że Ro-Models to producent - masz rację Pablo, to manufaktura. Aczkolwiek wybór Tatr mają bardzo duży - m.in. 138, 148, 813, 815.
Proponuję rzucić okiem na zbiory Martna Klosa - to miłośnik Tatr z Czech z Koprzywnicy (miasta, gdzie znajduje się fabryka Tatry). To on mi moja 813 załatwił, a odbierałem ją osobiście od niego.
To jego zbiory:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie wiem, czy wszystkie Tatry to Ro-Models, na pewno większość...
Jeden model to koszt około 500-700zł
Pozdrowienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 0:08, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | No niestety plandeka jest odlana albo w całości z paką albo porządnie sklejona. Nie da się tego rozdzielić. Ale według mnie to jeden odlew.
|
Aaa, to jeszcze lepiej świadczy o twórcy modelu. Nie jakimiś półśrodkami osiągnął świetny efekt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 0:14, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Proponuję rzucić okiem na zbiory Martna Klosa - to miłośnik Tatr z Czech z Koprzywnicy (miasta, gdzie znajduje się fabryka Tatry). To on mi moja 813 załatwił, a odbierałem ją osobiście od niego. |
Super! Piękny zbiorek i do tego wyglądają nawet na tych malutkich fotach na bardzo dobre modele. Wszystko 1/43?
Zazdroszczę Czechom dorobku motoryzacyjnego, zazdroszczę dorobku modelarskiego... nam w PL pozostaje zaszyć się w ciemnym kącie i wstydzić... jak zwykle
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 0:15, 05 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Pon 0:52, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem, to te wszystkie są w 1/43. Ale Martin ma tez w innych skalach, tylko nie wiem czy się teraz dokopię do strony, gdzie pokazywał... Może kiedyś przy okazji.
Ale pokazałem mu moją Tatrę z MontiSystem i był zachwycony, zwłaszcza przyczepą
W Tatrach ciężarowych dwie największe ciekawostki to zabudowany układ napędowy wewnątrz "rury" oraz silniki chłodzone... powietrzem! w modelach 138, 148, 813... (w 815 nie wiem).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 1:05, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | W Tatrach ciężarowych dwie największe ciekawostki to zabudowany układ napędowy wewnątrz "rury" |
Polscy inżynierowie tak kombinowali w LuxSporcie...
JarekS napisał: | silniki chłodzone... powietrzem! w modelach 138, 148, 813... |
Taaak, słychać było...
JarekS napisał: | pokazałem mu moją Tatrę z MontiSystem i był zachwycony, zwłaszcza przyczepą |
Bo robi naprawdę dobre wrażenie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 1:06, 05 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Czw 20:31, 21 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Cześć.
Wszystkie Tatry otrzymały czeskie tablice rejestracyjne (od Xiedza). Dodatkowo doszły drobne poprawki Tarty 813 Kolos - zniknął wojskowy halogen z dachu, w zamian pojawiły się koguty. Jest też głębia grilla i pomalowana wewnątrz kabina (podłoga, siedzenia):
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 23:13, 04 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pią 3:51, 22 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Cześć.
Wszystkie Tatry otrzymały czeskie tablice rejestracyjne (od Xiedza). Dodatkowo doszły drobne poprawki Tarty 813 Kolos - zniknął wojskowy halogen z dachu, w zamian pojawiły się koguty. Jest też głębia grilla i pomalowana wewnątrz kabina (podłoga, siedzenia):
|
Ksiądz z Czech przyjechał do Ciebie z tablicami? Był taki jeden co przyjechał... Wojciech mu było na imię.
Kolos robi kolosalne wrażenie, mnie cały czas intryguje głównie plandeką, pięknie zrobiona, naprawdę. To jest majstersztyk. I to białorusini powiadasz, nigdy bym ich o to nie podejrzewał...
Czeski ksiądz, białoruski model, no nieźle się porobiło.
Był tu taki jeden co opluwał te Premiumowe Tatry i coś mamrotał, że to wszystko to jedna Cararama jest. No, ale się nie zrozumieliśmy, więc zapalił cygaro i sobie poleciał na wschód, z powrotem. Czasami proste rzeczy są za trudne, a czasami proste rzeczy się niepotrzebnie komplikuje.
Ja bardzo lubię model 138 za tą mordę charakterystyczną, zawsze mnie fascynowała, od dzieciaka. Jak rzeźba...
Trzeba pochwalić Premiuma XXXsa (oj sorry, jedno X za dużo ), pochwalić za odtworzenie charakterystycznego kąta ustawienia kół pustego pojazdu, za oddanie specyficznego uroku tych pojazdów, piękne opony (no, felgi trochę gorzej) i za... ciężar! Kurde, coś w tym jest, że te modele, które mają więcej procentowo metalu w sobie, bardziej się podobają. Chyba ma na to również wpływ ten pierwotny, utrwalony w świadomości obraz modelu z dzieciństwa. Małego, ale ciężkiego, calkowicie, albo prawie całkowicie metalowego. Ten cholerny cynk z domieszką aluminium...
Premium Classixxs to nie jest orzeł jeśli chodzi o merytoryczną wierność. Czasami ( a nawet w większości) wkurwiają mnie słabo opracowanymi modelami. W Tatrach też trochę spierdolili, ale suma sumarum są spoko i na swoich kiprach mogą wywozić na śmietnik rozdeptane resztki IXOwskiej tandety.
Mam Ci ja czerwoną T138 i będę musiał ją tu dołączyć.
P.S.: Do tego kolosa to by Ci się przydała Jarek jakaś niskopodwoziówka, prawda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|