Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tatra
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Samochody ciężarowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 18:26, 19 Sty 2023    Temat postu:

Dziś chciałem zaprezentować dwa najnowsze nabytki z firmy KADEN - Tatry 815 Terrno1 6x6 - w wersji AGRO oraz skrzyniowej z HDS.
Jak każda Tatra z Kaden, oba modele mają skrętne koła na osi przedniej, pracujące zawieszenie oraz unoszone kabiny. Tatry mają metalowe kabiny i podwozia, natomiast zabudowy są plastikowe lub żywiczne. Tylko pierwsze Tatry z Kadena - wywrotki 8x8 i 6x6 miały kipry metalowe, pozostałe wetsje modeli mają zabudowy z tworzywa.
Jak każda Tatra z Kadena, również te dwa najnowsze nabytki są świetne - poza ruchomymi elementami, mamy finezyjne dodatki, np. osłona komina z blaszki fototrawionej.
Wersja AGRO to Tatra przeznaczona dla rolnictwa, stąd koła "terenowe". Pojazdy te miały wymienne zabudowy specjalistyczne - tu mamy wersję ze zbiornikiem na gnojówkę. W prawdziwych samochodach te zabudowy można było szybko przekładać na inne, do transportu innych produktów czy płodów rolnych. Nie dziwcie się zatem, że ma podwójne lampy z tyłu, właśnie ze względu na te wymienne zabudowy.
Wersja skrzyniowa ma bardzo ładny HDS, choć szkoda, że jest nieruchomy. Dodatkowo do zestawu dołączone są dwie zapory drogowe a w opcji można dokupić dodatkowe takie bloki drogowe.
Standardowo do modeli dołożyłem tablice rejestracyjne.
Jak zawsze, ikonki po kliknięciu otwierają się w normalnej rozdzielczości.

Obie Tatry razem:



Wersja AGRO:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Wersja skrzyniowa:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

A już wkrótce kolejna nowość z Kadena Smile

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 18:27, 19 Sty 2023    Temat postu:

Grudniowy atak zimy był mi nie straszny, ponieważ dobrze się do niego przygotowałem:



W głównej mierze to załuga nowej Tatry z Kaden-u:



Model jest świetny Smile
Tradycyjnie, jak w każdej Tatrze z Kaden-u mamy "działające" zawieszenie i skrętne koła przedniej osi. Lemiesz nie jest zamontowany na stałe, tylko zawieszony na czołownicy - można go w każdej chwili zdemontować. Poza tym, standardowo mamy uchylaną kabinę. Od siebie dodałem tablce rejestracyjne, reszta jest fabryczna:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Z bliźniaczą Tatrą w wersji "letniej", czyli wywrotką S1 - lemiesz można zamontować również na wywrotkę:




Te modele dają naprawdę kupę frajdy Smile



Trzecia z czterech odzyskanych Prag V3S:


Miałem kidyś wszystkie cztery Pragi V3S z Abrex, w sensie w każdej z czterech zabudów, nie licząc wersji kolorystycznych - wywrotkę, skrzyniową z plandeką, gnojowóz i zabudowę socjalną (warsztat, sanitarka). Swego czasu Pragi sprzedałem a teraz znów powracają do kolekcji, za sprawą reedycji Abrex. Wprawdzie pojawiły się modele V3S z SSM, znacznie bardziej finezyjne i poprawniejsze merytorycznie (mosty na zwolnicach zamiast tradycyjnych osi), ale ja mam jakiś sentyment do Abrexa i po prostu te modele mi się podobają. Uważam, że mają fajny klimat, w przeciwieństwie do doskonałych SSMów.
Tak więc, Praga V3S w wersji skrzyniowej z plandeką, w barwach czechosłowackiej armii, prezentuje się następująco:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

I na koniec rodzinne zdjęcie moich "Prażanek":


Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Samochody ciężarowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Strona 9 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin