 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Czw 18:26, 19 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
Dziś chciałem zaprezentować dwa najnowsze nabytki z firmy KADEN - Tatry 815 Terrno1 6x6 - w wersji AGRO oraz skrzyniowej z HDS.
Jak każda Tatra z Kaden, oba modele mają skrętne koła na osi przedniej, pracujące zawieszenie oraz unoszone kabiny. Tatry mają metalowe kabiny i podwozia, natomiast zabudowy są plastikowe lub żywiczne. Tylko pierwsze Tatry z Kadena - wywrotki 8x8 i 6x6 miały kipry metalowe, pozostałe wetsje modeli mają zabudowy z tworzywa.
Jak każda Tatra z Kadena, również te dwa najnowsze nabytki są świetne - poza ruchomymi elementami, mamy finezyjne dodatki, np. osłona komina z blaszki fototrawionej.
Wersja AGRO to Tatra przeznaczona dla rolnictwa, stąd koła "terenowe". Pojazdy te miały wymienne zabudowy specjalistyczne - tu mamy wersję ze zbiornikiem na gnojówkę. W prawdziwych samochodach te zabudowy można było szybko przekładać na inne, do transportu innych produktów czy płodów rolnych. Nie dziwcie się zatem, że ma podwójne lampy z tyłu, właśnie ze względu na te wymienne zabudowy.
Wersja skrzyniowa ma bardzo ładny HDS, choć szkoda, że jest nieruchomy. Dodatkowo do zestawu dołączone są dwie zapory drogowe a w opcji można dokupić dodatkowe takie bloki drogowe.
Standardowo do modeli dołożyłem tablice rejestracyjne.
Jak zawsze, ikonki po kliknięciu otwierają się w normalnej rozdzielczości.
Obie Tatry razem:
Wersja AGRO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Wersja skrzyniowa:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
A już wkrótce kolejna nowość z Kadena
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Czw 18:27, 19 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
Grudniowy atak zimy był mi nie straszny, ponieważ dobrze się do niego przygotowałem:
W głównej mierze to załuga nowej Tatry z Kaden-u:
Model jest świetny
Tradycyjnie, jak w każdej Tatrze z Kaden-u mamy "działające" zawieszenie i skrętne koła przedniej osi. Lemiesz nie jest zamontowany na stałe, tylko zawieszony na czołownicy - można go w każdej chwili zdemontować. Poza tym, standardowo mamy uchylaną kabinę. Od siebie dodałem tablce rejestracyjne, reszta jest fabryczna:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Z bliźniaczą Tatrą w wersji "letniej", czyli wywrotką S1 - lemiesz można zamontować również na wywrotkę:
Te modele dają naprawdę kupę frajdy
Trzecia z czterech odzyskanych Prag V3S:
Miałem kidyś wszystkie cztery Pragi V3S z Abrex, w sensie w każdej z czterech zabudów, nie licząc wersji kolorystycznych - wywrotkę, skrzyniową z plandeką, gnojowóz i zabudowę socjalną (warsztat, sanitarka). Swego czasu Pragi sprzedałem a teraz znów powracają do kolekcji, za sprawą reedycji Abrex. Wprawdzie pojawiły się modele V3S z SSM, znacznie bardziej finezyjne i poprawniejsze merytorycznie (mosty na zwolnicach zamiast tradycyjnych osi), ale ja mam jakiś sentyment do Abrexa i po prostu te modele mi się podobają. Uważam, że mają fajny klimat, w przeciwieństwie do doskonałych SSMów.
Tak więc, Praga V3S w wersji skrzyniowej z plandeką, w barwach czechosłowackiej armii, prezentuje się następująco:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
I na koniec rodzinne zdjęcie moich "Prażanek":
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|