|
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:31, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Podpowiedź 2: stylista=Pininfarina
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14:08, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
No cóż:
250 GT PF Boano Speziale
A teraz naprawdę łatwe:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:34, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
No dobra, spróbuję. 365P2 z "ogonem", a więc White Elephant.
A teraz Kolega Kraeuter powinien nam opisać historię modyfikacji, bo wszędzie znajduję fotki ze skrzydełkami lub spojlerem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 12:43, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
fogarty napisał: | No dobra, spróbuję. 365P2 z "ogonem", a więc White Elephant.
A teraz Kolega Kraeuter powinien nam opisać historię modyfikacji, bo wszędzie znajduję fotki ze skrzydełkami lub spojlerem. |
Dobra, namówiłeś mnie i mam chwilkę czasu... swoją drogą to dość malownicza historia z "happy endem"...
Tło historyczne:
W roku 1954 przyjaciel Enzo, były znakomity kierowca wyścigowy - Luigi Chinetti przeniósł się do USA, gdzie założył sieć sprzedaży Ferrari. Odniósł nieoczekiwanie duży sukces handlowo-finansowy, przez co zyskał dodatkowe poważanie u Commendatore, doceniającego nowy, do dziś największy, rynek zbytu produktów jego firmy.
W 1957 Chinetti założył NART - North American Racing Team, który korzystał z całkiem konkretnego, ale nieoficjalnego wsparcia technicznego SEFAC.
Wynikało to z faktu, że Ferrari nie angażował Scuderii w niektóre przedsięwzięcia ze względów taktyczno-prestiżowych (ryzyko klęski), chciał jednak, aby jego samochody zawsze były obecne na torach USA i w wyścigach GT...
Zrezygnował z tej "wielokierunkowości działań" dopiero pod presją finansową, kiedy na początku lat '70 doprowadził firmę praktycznie do bankructwa...
Chinetti, jako jeden z bardzo nielicznych, miał prawo do umieszczania dodatkowych logo Cavallino Rampante na swoich samochodach. Z czasem zaczął zlecać specjalne przeróbki i modyfikacje swoich samochodów.
Egzemplarz s/n 0838, 365P2 Fantuzzi, zakupiony jako fabrycznie nowy wiosną 1965, wystartował w 1965 w LM (7. miejsce) i w Reims (1.). Jesienią 1965 zmieniono owiewkę i kabłąk kapotażowy do specyfikacji "niskiej" 330/365P2'66. W 1966 wziął udział w Daytona (4.) oraz w Sebring (pożar) i został przekazany (za wiedzą Ferrari) w 1966 do warsztatów Drogo, gdzie został zmodyfikowany do super-wersji przeznaczonej do LM, którą znamy jako Elefante Bianco - Coda Lunga/ White Elephant - Long Tail.
Dopracowana aerodynamika miała służyć osiąganiu dużych prędkości na prostej Hunaudieres... Samochód był jednak niedostatecznie stabilny, w trakcie testów wyposażono go więc w 2 stateczniki pionowe, aby znacząco nie zwiększyć oporów aerodynamicznych, okazało się jednak, że jest to wprawdzie wystarczające na prostej, ale samochód źle prowadził się w zakrętach. W gotowej wersji LM66 (wycofał się po 9 godzinach) zastosowano zatem liczne spilery (3 tylne, 2 przednie), a w LM67 (wycofał się po 4 godzinach) 1 duży spoiler tylny + dwa stateczniki pionowe (= skrzydło, pierwsze, lub jedno z pierwszych w LM...). Konstruując Elefante Drogo korzystał z tunelu aerodynamicznego - zoptymalizowany system przepływu powietrza przez przednią chłodnicę wody oraz system wentylacji przednich i tylnych tarcz hamulcowych został został przez niego zastosowany następnie w 330/365 P2/3 i kolejnych samochodach serii P: 330 P3, 330P3/4=412P i najsławniejszym: 330 P4.
Samochód został ponownie przebudowany przez Drogo jesienią 1967 (2 ostatnie zdjęcia, średnio urodziwa te wersja... ), od 1968 do 1972 kilkakrotnie zmieniał właściciela. W latach '70 przebudowany w zakładzie Fantuzzi do pierwotnej specyfikacji fabrycznej 330/365 P2 Spyder, na zlecenie ówczesnego właściciela... Ponownie sprzedany w 1983 znanemu kolekcjonerowi - P.Sachs'owi z USA. Wszystko wskazuje na to, że autko jest do dziś w dobrej formie !
Kolejne fazy życia Elefanta:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Czw 10:02, 18 Lis 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:04, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
No i właśnie takiego wykładu oczekiwałem
Spisaliście się, Kolego Kraeuter
Jednak trochę szkoda, że "Elephant" utracił najsłynniejszą formę...
No ale teraz coś bardziej pospolitego;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fogarty dnia Śro 19:05, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Śro 23:06, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | Dobra, namówiłeś mnie i mam chwilkę czasu... swoją drogą to dość malownicza historia z "happy endem"... |
Darek,możesz napisać książkę!
Masz talent!
Jesteś przygotowany!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 10:21, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
zagato napisał: | Kraeuter napisał: | Dobra, namówiłeś mnie i mam chwilkę czasu... swoją drogą to dość malownicza historia z "happy endem"... |
Darek,możesz napisać książkę!
Masz talent!
Jesteś przygotowany! |
Jestem zdecydowanie za! Jak nie książka to przynajmniej prosimy Pana Profesora o więcej takich wykładów na Forum. Przytoczona powyżej historia Białego Słonia była bardzo ciekawa-przyznaję że nie znałem jej wcześniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:32, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
zagato napisał: | Kraeuter napisał: | Dobra, namówiłeś mnie i mam chwilkę czasu... swoją drogą to dość malownicza historia z "happy endem"... |
Darek,możesz napisać książkę!
Masz talent!
Jesteś przygotowany! |
Merytorycznie - tylko fragmentarycznie
Kopię głębiej tylko jak mnie coś mocno zainteresuje, zazwyczaj przygotowując się do "dłubanki" w jakieś dziwnej wersji. Co ciekawe, do modelu Elefanta przymierzam się od dawna, ale go nie mam, pomimo, że w modelach "P1...P6" mam już raczej niewielkie luki, a trochę wersji w tej "grupie tematycznej" jednak było... Top Model wypuścił wersję gotową i do montażu, ale ta firma czasem mnie wręcz powala
Mam chyba 3...5 (?) ich modeli, ale kosztowały mnie nie tylko sporo kasy, pracy, ale też nerwów. Na półce stoją teraz 2 do "przetworzenia" : AAC815 Coda Lunga i Coda Corta. Zastanawiałem się nad LookSmart'em, ale nie dość, że drogi jest, skubany, ale miałbym tylko "corta", bo długiego LS nie produkuje; IXO (corta) stoi na półce i jest cokolwiek... hm... skopany. Założyłem więc, że jeśli postawię obok siebie dwa produkty jednej firmy - będzie to lepiej wyglądało. Vide: Twoje pytanie dot. 250 GTO - można się zadyskutować, czy OBIEKTYWNIE BBR czy AMR jest lepszy - jeśli staną od siebie dalej, niż 30 cm (do dyskusji: może 25??? ) to CHYBA nie zauważymy różnicy...
No cóż, może coś z tych Topów da się zrobić...
Przepraszam za out-off-topic i myśli nieuczesane.
PS. I proszę się ze mnie nie podśmiewać...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Czw 15:03, 18 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 19:02, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
fogarty napisał: | [link widoczny dla zalogowanych] |
Sporo rzeczy mi to przypomina, ale żadna z nich nie jest tym autem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:32, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Zrozumiałem aluzję , już podpowiadam:
stylista Michelotti, lokalizacja: Lecce.
Teraz powinno być z górki
P.S. W sieci znalazłem inne stylowe fotki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fogarty dnia Pią 23:55, 19 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:31, 20 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Druga podpowiedź
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 1:16, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
no dobra-po drugiej podpowiedzi już jakoś poszło
Siva Sirio 1967
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:00, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Tak jest, to Siva.
Maciej, Twoja kolej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 13:07, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
no to proszę-przy Waszej wiedzy Panowie wszystko wydaje się banalne...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:26, 22 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Początkowo myślałem, że to coś z okolic Monteverdi, potem Bertone...
Ale wymiękłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|