 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 18:36, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Do garnuszka z kategorią "Potfory i pokraki" z łatwością można znaleźć tematy buszując w sowieckich zdobyczach techniki motoryzacyjnej.
ST.TROPEZ...
No bujać w obłokach to umieli...
Mini van po sowiecku...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 18:37, 05 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buusoola
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:37, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
No i tu może Cibie zaskoczę. St. Tropez to nie wymysł sowietów, a ich francuskiego dealera. Tak jak pakowanie do Wołgi diesli w Belgii, czy ponowny demontaż i montaż Samar (potem znanych jako Baltica) w Finlandii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Pon 21:29, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Pablo13 napisał: | zagato napisał: | Posiadam żywiczny model tego "pojazdu" z serii Polskie Prototypy.
Wygląda dokładnie tak jak oryginał czyli ch...owo!  |
PIĘKNE!
Ja powiedziałbym, że niestety wygląda gorzej i do tego słabo przypomina pierwowzór...
Najbardziej podoba mi się ten zadarty ryjek. |
No aż się prosi żeby AutoCult to poprawił!
Paweł czy Fiat z poprzedniego posta i ten bladożóły to te same egzemplarze?
Ten drugi (w plenerze) jakiś taki ładniejszy.
"Cudowny jest Gmuend Porsche, którego posiadam"
Pokażesz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 21:37, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
buusoola napisał: | No i tu może Cibie zaskoczę. St. Tropez to nie wymysł sowietów, a ich francuskiego dealera. Tak jak pakowanie do Wołgi diesli w Belgii, czy ponowny demontaż i montaż Samar (potem znanych jako Baltica) w Finlandii  |
Pomysł mógł mieć, może i nawet trafiony, ale to co zaprezentowali sowieci to zupełnie inny temat...
Warszawy, wołgi i inne komusze czołgi sprzedawały się na rynkach zachodnich li tylko z racji ceny równej cenie słabego roweru.
Tak poza tym to był obciach.
Pamiętam jak dziś, gdy z Polski przyjechała rodzinka Wawą 223 kombi do Skandynawii w latach '70tych. Ludzie oglądali to zjawisko jakby sam DeLorean z "Powrotu..." wylądował.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 21:38, 05 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buusoola
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:49, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Rozmawiałem kiedyś kierowcą autobusu Autosan H9, który opowiadał jak w latach '90, tymże Autosanem został wysłany z wycieczką do Szwajcarii. Na parkingu inni kierowcy pytali czy sam zrobił ten autobus w garażu, a że mu głupio było to nie zaprzeczał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 22:07, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
zagato napisał: | Pablo13 napisał: | zagato napisał: | Posiadam żywiczny model tego "pojazdu" z serii Polskie Prototypy.
Wygląda dokładnie tak jak oryginał czyli ch...owo!  |
PIĘKNE!
Ja powiedziałbym, że niestety wygląda gorzej i do tego słabo przypomina pierwowzór...
Najbardziej podoba mi się ten zadarty ryjek. |
No aż się prosi żeby AutoCult to poprawił!
Paweł czy Fiat z poprzedniego posta i ten bladożóły to te same egzemplarze?
Ten drugi (w plenerze) jakiś taki ładniejszy.
"Cudowny jest Gmuend Porsche, którego posiadam"
Pokażesz?
 |
Tak, to ten sam. On był bladożółty, a nie taki jak teraz po pseudorenowacji w Muzeum Techniki. A już tym bardziej nie tak ciepłożółty jak ten w 1/43.
To zdjęcia wybrane z sesji zdjęciowej zrobionej w plenerach Warszawy. Może ktoś z kolegów Warszawiaków rozpozna? Jeden z plenerów to zdaje się były okolice stadionu 10lecia.
Celowo wybrałem takie ujęcia, które ukazywały samochód w korzystnym "świetle".
Samochód wyglądał lepiej, miał oryginalne fiatowskie koła (nie pamiętam jak się nazywał ten charakterystyczny wzór), był nowy nieumęczony czasem i niedbałym przechowywaniem w wyżej wymienionym muzeum.
O muzeum już wiele napisano złego. Ja widziałem tylko zdjęcia dokumentujące stan pojazdów oddawanych w jego posiadanie i obecny...
Chausson APH522 oraz Buessig D2U były po remoncie i wyglądały jak poniżej.
Obecnie Chausson to rozsypujący się wrak, pozbawiony wielu elementów, a z Buessiga zostały tylko rdzewiejące resztki pozbawione szyb ukryte pod plandeką... (kto chce znajdzie w necie zdjęcia współczesne tych eksponatów)
Więc nie dziw się Janusz takiemu nie a nie innemu wizerunkowi 1500 coupe.
Wprawdzie Autocult wyszukuje różne dziwolągi jednak nie sądzę, aby sięgnęli po to nasze kuriozum...
Gmuend to model Minichampsa, ale bardzo sympatycznie wykonany, wg mnie o dwie klasy lepiej niż 911 i 356.
Postaram się go sfotografować.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 22:17, 05 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 22:08, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
buusoola napisał: | Rozmawiałem kiedyś kierowcą autobusu Autosan H9, który opowiadał jak w latach '90, tymże Autosanem został wysłany z wycieczką do Szwajcarii. Na parkingu inni kierowcy pytali czy sam zrobił ten autobus w garażu, a że mu głupio było to nie zaprzeczał. |
Tak, znam podobne historie polskich kierowców...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jajacek
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:13, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Zresztą to jest zestaw tuningowy czyli komplecik plastików dokreconych do starej poczciwej Niwy. Większość plastikowych tuningów była tandetna i bardziej psuła niż poprawiała. Nawet jeżeli plastiki były markowe i przyzwoicie wykonane.
Ale van fajny. Taki trochę amerykański. Jakby dostawcza wersja Internationala Scouta. No chyba, ze to projekt z zeszłego roku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Wto 1:05, 06 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Volga Scaldia 21 Diesel została zmontowana w ilosci łącznej 167 szt na przestrzeni lat 1960-1967 -wiec ilość niewielka - o dziwo w Belgii te auta były szanowane za komfort obszerność i wytrzymałość do tego z dieslem były tanie nie tylko w zakupie ale i w utrzymaniu -opłaty fiskalne i ubezpieczenie były na poziomie opłat za traktor.Moskwicze Scaldie miały jednak dużo wieksze wzięcie
[link widoczny dla zalogowanych]
Opracowano nawet specjalny ryjek w Giha dla Scaldii
[link widoczny dla zalogowanych]
A to wg niektórych żródeł ez Scaldia -ale wg niektórych Wołga 4 serii która nie weszła do serii
Do tego sprzedało sie toszkę benzyniaków (BD ilościowych)ogólnie sprzedaż bazowała na sknerstwie kupujących -dużo z tycch aut trafiło na postoj taxi.
[link widoczny dla zalogowanych]
Fajne forum o prospektach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez teelek07 dnia Wto 1:16, 06 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Wto 2:54, 06 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
teelek07 napisał: | Volga Scaldia 21 Diesel została zmontowana w ilosci łącznej 167 szt na przestrzeni lat 1960-1967 -wiec ilość niewielka - o dziwo w Belgii te auta były szanowane za komfort obszerność i wytrzymałość do tego z dieslem były tanie nie tylko w zakupie ale i w utrzymaniu -opłaty fiskalne i ubezpieczenie były na poziomie opłat za traktor.Moskwicze Scaldie miały jednak dużo wieksze wzięcie
Opracowano nawet specjalny ryjek w Giha dla Scaldii
A to wg niektórych żródeł ez Scaldia -ale wg niektórych Wołga 4 serii która nie weszła do serii
Do tego sprzedało sie toszkę benzyniaków (BD ilościowych)ogólnie sprzedaż bazowała na sknerstwie kupujących -dużo z tycch aut trafiło na postoj taxi.
[link widoczny dla zalogowanych]
Fajne forum o prospektach |
Dzięki za linka do tych prospektów. Przydatne!
Zaintrygował mnie ten spanielski Dodge >>>
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Wto 2:55, 06 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buusoola
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:23, 06 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Czyli jednak pamięć mnie nie zawodzi jeszcze. Wielkie dzięki Teelek za uzupełnienie tematu.
Co do spanielskiego Dodga, to bardzo ciekawa historia.
Wszystko zaczęło się od Eduardo Barreirosa, który chyba sam do końca nie wiedział co chce robić. Ciężarówki czy traktory, swoje czy na licencji. Leciało tam wszystko. W ciężarówkach kabiny Stara, Berlieta, traktory Hanomaga, autobusy AEC, dostawczaki Tempo, osobówki Simci, Dodga a nawet mieli krótką przygodę w 1966 z Imperial'em.
Ciekawostką jest, że nasze ramy z kabinami od Stara 21 były wysyłane do Hiszpanii, a w zamian dostawaliśmy silniki diesla, które po zamontowaniu do naszych starów sprzedawaliśmy do Chin
Ale wracając do Dodga. W latach 1965-77 zaczęto składać właśnie Dodge. Dodga Darta ('65-'70) i Dodga 3700 ('71-'77). Łącznie natłukli ich prawie 18 tysięcy.
Dart
Dart Familiar 6 drzwiowy - tylko dwa takie widziałem
3700
W tak zwanym między czasie (1969) firmę Barreiros przejął Chrysler Europe i tłukł w ich fabrykach Chrysler'a 180 (czyli Simce 1610), Chrysler'a 150 (czyli popularną Simcę 1307), Horizona i dostawcze Fargo.
W 1978 roku jeszcze raz zmienił się właściciel. Tym razem był to koncern PSA i zaczęto produkować Talboty, Solara i Samba.
A tak wygląda ten sam Dodge 3700 GT należący do Carrero Blanco, szefa Rady Państwa, najbardziej zaufanego współpracownika Generała Franco.
W 1973 roku ETA przeprowadziła atak bombowy na Carrero Blanco. W jezdni ukryto 80kg ładunków wybuchowych, które ważącego 1800 kg Dodga wystrzeliły w powietrze na wysokość ok 35 metrów. Przeleciał przez dach klasztoru jezuitów i spadł na patio. Dziś można go oglądać w muzeum wojskowym w Madrycie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Wto 15:14, 06 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Dalsze studium vana radzieckiego
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do Barreirosa on dobrze wiedział co robic -zarabiac kase -jak sie da i na czym sie da a ze czasami wiatr w oczy i ch... w d.... to działy sie tam cuda i to nie tylko techniczne .Rynek był chłonny i sprzedawal sie kazdy fajans byle tylko był tani Nie majac własnych konstrukcji robili licencje z tym ze rozrzut licencjodawców był potęzny -nie tak jak u nas tylko Fiat -chociaz w Hiszpanii lat 60-70-80 SEAT to była chyba zawsze najpreżniejsza marka
Piekna akcja z tym dodgem 80 kg ładunku Maja Rozmach
[link widoczny dla zalogowanych] Ciekawostka -Lada Canada
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez teelek07 dnia Wto 15:16, 06 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buusoola
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:23, 06 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
No jak lej ładunku miał 9m x 4m to znaczy, że chcieli mieć pewność A, że poszedł do nieba przez klasztor jezuitów, to inna sprawa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Śro 3:23, 07 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
buusoola napisał: | Co do spanielskiego Dodga, to bardzo ciekawa historia.
Wszystko zaczęło się od Eduardo Barreirosa, który chyba sam do końca nie wiedział co chce robić. Ciężarówki czy traktory, swoje czy na licencji. Leciało tam wszystko. W ciężarówkach kabiny Stara, Berlieta, traktory Hanomaga, autobusy AEC, dostawczaki Tempo, osobówki Simci, Dodga a nawet mieli krótką przygodę w 1966 z Imperial'em.
Ciekawostką jest, że nasze ramy z kabinami od Stara 21 były wysyłane do Hiszpanii, a w zamian dostawaliśmy silniki diesla, które po zamontowaniu do naszych starów sprzedawaliśmy do Chin
Ale wracając do Dodga. W latach 1965-77 zaczęto składać właśnie Dodge. Dodga Darta ('65-'70) i Dodga 3700 ('71-'77). Łącznie natłukli ich prawie 18 tysięcy.
W tak zwanym między czasie (1969) firmę Barreiros przejął Chrysler Europe i tłukł w ich fabrykach Chrysler'a 180 (czyli Simce 1610), Chrysler'a 150 (czyli popularną Simcę 1307), Horizona i dostawcze Fargo.
W 1978 roku jeszcze raz zmienił się właściciel. Tym razem był to koncern PSA i zaczęto produkować Talboty, Solara i Samba.
A tak wygląda ten sam Dodge 3700 GT należący do Carrero Blanco, szefa Rady Państwa, najbardziej zaufanego współpracownika Generała Franco.
W 1973 roku ETA przeprowadziła atak bombowy na Carrero Blanco. W jezdni ukryto 80kg ładunków wybuchowych, które ważącego 1800 kg Dodga wystrzeliły w powietrze na wysokość ok 35 metrów. Przeleciał przez dach klasztoru jezuitów i spadł na patio. Dziś można go oglądać w muzeum wojskowym w Madrycie. |
Bartek, dzięki za elaboracik n.t. Barreiros. Mam nadzieję, że uda nam się zadziałać w temacie.
Wiesz jakie oznaczenie miał u Barreirosa ten pojazd bazujący na elementach Stara? Po prostu Star 21/Barreiros?
Pikne cacka produkowali ci hiszpanie.
Dodge Dart, Dart station wagon - fajna linia stylistyczna wspólna z Plymouthem Valiant'em.
Dodge 3700 - rewelacja, której, wstyd się przyznać, nie znałem. Całe życie się człowiek uczy...
Mam nadzieję, że Franco zrewanżował się ETA równie spektakularnie...
W epizodzie dot. Chryslera, na zdjęciu widzimy Barreirosa odpowiednik Simca 1000. Też nie wiedziałem, że robiono (składano?) ten popularny samochód również w Hiszpanii.
A na koniec przy okazji tego hiszpańskiego wątku warto wspomnieć o modelach produkcji hiszpańskiej.
Była Mira, był Guisval (Albo nawet i nadal jest??? W latch '90 tych był.), był Guiloy. Pamiętacie jeszcze inne?
Poniżej Barreiros/Dodge firmy Guiloy (nie tylko osobówki Dodge'a robili) w malowaniu Campsa (1/64).
Jak Matchbox...
Dla ciekawych tematu, np kolega Humppa >>> [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Śro 3:24, 07 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
buusoola napisał: | No jak lej ładunku miał 9m x 4m to znaczy, że chcieli mieć pewność A, że poszedł do nieba przez klasztor jezuitów, to inna sprawa  |
9x4m... Tzn średnica x głębokość czy jak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|