Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moje samochody rajdowe
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Rajdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Nie 11:59, 05 Wrz 2010    Temat postu: Moje samochody rajdowe

Wszystkie moje rajdówki pokazywałem już na innych forach ale żeby dział rajdowy nie był pusty odgrzeję na początek parę kotletów. Myslę że niektóre z nich nawet jako dania "odgrzewane" smakują dobrze-można je smakować co najmniej parę razy. Na poczatek Lancie czyli jedne z moich najulubieńszych rajdówek wszechczasów w miniaturze.
Lancia Rallye 037 84' Tour de Corse - M.Alen / I.Kivimaki oraz M.Biasion / T.Siviero (zestaw HPI 1:43)








Lancia Delta S4-H.Toivonen/S.Cresto(") Monte Carlo 86' (HPI 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Lancia Delta 4wd M.Biasion/T Siviero RMC 1987 (IXO 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Lancia Delta ECV 1986 (Bizarre)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Nie 19:39, 26 Wrz 2010    Temat postu:

Moimi ulubionym rozdziałem historii rajdów są czasy grupy B. Oczywiście lubię ikony tych czasów, czteronapędowe prototypy rajdowe w stylu Lancii Delty S4 ale nie tylko. Wielkim sentymentem darzę tylnonapędowe samochody japońskie które nie były tak zaawansowane technicznie i szybkie jak pojazdy z Europy, ale były je na głowę niezawodnością co objawiało się zwłaszcza podczas wyczerpujących afrykańskich maratonów. Pamiętam je zwłaszcza z tych imprez, z których relacje pokazywał Auto-moto-fan kub. Widok zakurzonych Nissanów podczas Safari czy ubłoconych Toyot podczas Rajdu Kości Słoniowej mam do dziś przed oczami jako jedne z najsilniejszych motorsportowych wspomnień dzieciństwa. Nie ma co się więc dziwić że nabyłem ich modele, a nawet powiem więcej. To możliwość ich nabycia była jednym z czynników rozszerzenia zainteresowań o skalę 1:43 bo w HO ich modeli najprawdopodobniej prędko bym się nie doczekał...
14.Toyota Celica TCT gr.B- B.Waldegaard/F.Gallagher Winner Safari86' (Bizarre1:43)
[/URL]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
15. Nissan 240RS-M.Kirkland/A.Leviatan Safari 85' (Bizarre 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flopio
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Pon 7:45, 27 Wrz 2010    Temat postu:

Jak stwierdziłeś w innym wątku, starsze auta japońskie to stylistyczny obciach i tak bym powiedział w przypadku tych aut. Ale jako element kolekcji jak najbardziej popieram, a może właśnie przez tę brzydotę w modelu ciekawie one wyglądają?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 12:48, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Celicę TCT i Silvię 240RS pokazałem niejako na zasadzie wstępu bowiem wiedziałem że jedzie już do mnie trzeci z Japońskiej Wielkiej B-Grupowej Trójki czyli Mazda RX-7. Pojazd ów jest w moich oczach chyba najładniejszą i najbardziej bojową z dalekowschodnich rajdówek tego czasu. I najciekawszą technicznie bowiem napędzał ją turbodoładowany silnik Wankla co dawało niezapomniane efekty dźwiękowe na trasach OS. Dzięki tylnemu napędowi Mazda raczej nie mogła już liczyć na zwycięstwa w europejskich rajdach, ale za to wyjątkowo pięknie wpisywała się bokiem w zakręty. Takich widoków w dobie aut 4x4 czy przednich "osiek" już nie oglądamy a szkoda. Dodam że pokazanym pojazdem kierował nieżyjący już zwycięzca Rajdu Polski 1984-Ingvar Carlsson.
103. Mazda RX-7 Gr.B I.Carlsson/B.Melander Acropolis Rallye 1985 (Bizarre 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 13:24, 27 Paź 2010    Temat postu:

Wczoraj się napatrzyłem na szalejące po oesach Ur-Quattro więc dobrze było do kompletu odświeżyć jego model. Mój pochodzi co prawda z RAC 1984 ale też ma tego specyficznego ducha rajdowego początku lat 80ych Very Happy Musze teraz dokupić także RAC 1984 na dvd żeby zobaczyć także tego osobnika "in motion":
29. Audi Quattro H. Mikkola/A.Hertz RAC Rallye 84' (Trofeu 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 18:34, 01 Gru 2010    Temat postu:

Jednym z moich ulubionych rajdów był niezapomniany Rajd Safari. Rywalizacja toczona przez parę dni w ekstremalnie trudnych warunkach na kenijskich drogach po których odbywał się na dodatek normalny ruch to coś czego brakuje współczesnym rozgrywkom WRC. Dlatego tym chętniej wracam do wspomnień, relacji z tego kultowego rajdu na dvd i oczywiście modeli samochodów onegdaj biorących w nim udział. Do mojego skromnego puki co zbiorku rajdówek związanych z Safari doszedł właśnie model b-grupowego Opla Manty na którym w 1985r. startował legendarny Rauno Aaltonen.
109. Opel Manta B400 R.Aaltonen/L.Drews Safari Rally 1985 (Schuco)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powyższy model to chyba pierwszy produkt Schuco w moim zbiorze. Pomijając błędy dostrzegalne dla specjalistów klasy Kraeutera model jest chyba dość poprawny, a jedyne do czego ja się mogę przyczepić to brak chlapaczy oraz tylna rejestracja w zderzaku.Oryginał miał ją zamontowaną między światłami... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:17, 02 Gru 2010    Temat postu:

Schuco są hm... cool. Porządna bryła, ładnie zrobione linie podziału, solidny lakier, dokładny montaż. Mam kilka MB z tej fabryczki i są naprawdę OK... no, może z jednym wyjątkiem: A208 CLK Cabrio im trochę nie wyszedł Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Czw 10:18, 02 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flopio
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Czw 12:38, 02 Gru 2010    Temat postu:

Schuco ideałem nie jest, ale uważam, że potrafią zrobić porządny model. Jak na wielkoseryjne modele, w swoich cenach, mają czasami dużo detali dodatkowych, np. z fototrawionych blach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Czw 15:10, 02 Gru 2010    Temat postu:

Firma Schuco dla mnie do niedawna kojarzyła się z wytworami przemysłu zabawkarskiego, ale opinię to zweryfikowałem. Na Mancie mam nadzieję się nie skończy-mam zamówionego też Kadetta z Safari oraz w planach Asconę z tego rajdu.
A teraz dla ruchu w interesie mała retrospekcja modeli które już gdzieś kiedyś pokazywałem. Wspólnym mianownikiem dla ich oryginałów była przynależność do Grupy B oraz to że.... powstały we Francji.

63.Peugeot 205T16 T.Salonen/S.Harjanne 3rd Monte Carlo Rallye85' (Spark)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

7. Renault 5Maxi Turbo J.Ragnotti/G.Thimonier Winner Tour de Corse85' (RCC-IXO)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

76.Citroen BX 4TC- J.C Andruet-A.Peuvergne Rallye Monte Carlo86'(IXO )
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pią 20:55, 28 Sty 2011    Temat postu:

Do mojego zbiorku dołączył kolejny model samochodu rajdowego a jest to Toyota Celica 2000GT 16V(RA63). Auto to było przygotowane zgodnie z regulaminem Gr.4 i używane na początku lat 80ych przez Toyota Team Europe a jego największym sukcesem było zwycięstwo Bjorna Waldegarda w Motogard Rallye czyli Rajdzie Nowej Zelandii 1982. Napędzał je wolnossący silnik o pojemności 2000cm i mocy 245KM oraz momencie obrotowym 250Nm. Napęd był przekazywany oczywiście na tył co przekładało się na piękne "boki" nie możliwe do uzyskania w obecnych czasach 4WD. Sportowy żywot Celicy RA63 był jednak krótki, bo już w 1983 została ona zastąpiona modelem Celica TwinCam Turbo (TA 64) przygotowanym wg. regulaminu grupy B.
114. Toyota Celica GT 16V B. Waldegard / H. Thorzelius Winner Motogard Rallye 1982 (Bizarre 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Porównanie aerodynamiki dwóch generacji Celicy Gr.4 i Gr.B:
[link widoczny dla zalogowanych]
Rajdowe Toyoty z czasów poprzedzających rozsławioną przez Carlosa Sainza Celicę GT-Four (ST 165) też są warte pamięci rajdowych fanów :
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pią 14:42, 25 Lut 2011    Temat postu:

Do mojego zbiorku dotarł długo wyczekiwany model jednego z moich ulubionych samochodów rajdowych z czasów dzieciństwa w postaci Audi 200 Quattro. Samochód ten co zapewne niektórzy forumowicze wiedzą startował w roku 1987 w fabrycznym teamie z Ingolstadt i jak na rajdówkę był dość spory. Na krętych europejskich oesach nie było to jego zaletą ale za to na Safari gdzie liczy się niezawodność Audi 200 odniósł podwójne zwycięstwo stając się pierwszym samochodem 4-napędowym wygrywającym ten rajdowy klasyk. Model Audi 200 jest produkcji Norev w serii dla salonów Audi. W przeciwieństwie do wersji katalogowej nie jest poddany cenzurze i ma wszystkie tytoniowe napisy- Marlboro i HB.
116. Audi 200 Quattro-H.Mikkola/A.Hertz Winner Safari Rallye 1987 (Norev fur Audi 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 18:30, 16 Mar 2011    Temat postu:

Ciekawym uzupełnieniem pokazanego powyżej Quattro jest Toyota Supra która w tym samym rajdzie zajęła 3miejsce:
Toyota Supra 3.0i -L.E.Torph/B.Mellander Safari 87' (Bizarre 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 18:33, 16 Mar 2011    Temat postu:

Safari dwa lata później, ale podobny klimat wczesnej A-Grupy po japońsku:
Nissan 200SX M.Kirkland/R.Nixon Safari 89' (Bizarre 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 18:36, 16 Mar 2011    Temat postu:

A-grupowa klasyka od Forda, szkoda że ocenzurowana Crying or Very sad
Ford Sierra RS Cosworth- C.Sainz/L.Moya Rallye Cajallcante 88' ( Ixo Altaya 1:43)






Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 18:42, 16 Mar 2011    Temat postu:

Jeszcze jedna klasyczna Kosa:
94.Ford Sierra RS Cosworth-C.McRae/D.Ringer RAC Rally 1989 (IXO 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Rajdy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 1 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin