|
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23:21, 21 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Też mi się podoba, tzn. osiąga próg akceptacji, co jest według mnie najistotniejszym kryterium - i jest przecież kolejną pozycją kolekcji
PS. Pewnie Pablo znowu porwie na sobie T-shirta, żeby okazać tatuaże...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Sob 0:37, 22 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
A T -shirt z literkami HWDIXO
Faktem jest bezspornym ze niektóre modele są tak dokumentnie spaprane ze oczy bolą -ale jest tez pare fajnych pozycji np dla mnie fajne Ixo -przedwojenne maszyny Mercedesa -ixiany Mercedes 130 naprawde ladny model
Ten Peugeot prezentowany przez Przemka zreszta tez - jak to fajnie ujał Kraeuter osiaga próg akceptacji ,powiem nawet, ze bez bólu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Sob 11:12, 22 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
HWDixo-hahahaha dobre.
Niektóre rajdówki IXO faktycznie są zrobione w sposób całkiem akceptowalny, np. współczesne auta s2000 (z wyjątkiem pierwszych Fabii które bryłę mają sknoconą całkowicie). Tak w ogóle to śmiesznie wyszło, bo całkiem niedawno pisałem że muszę ograniczyć rajdy a znów mnie na nie wzięło. Pewnie dlatego że rok zapowiada się na rajdowo za sprawą WRC w Mikołajkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23:34, 22 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | HWDixo-hahahaha dobre.
Niektóre rajdówki IXO faktycznie są zrobione w sposób całkiem akceptowalny, np. współczesne auta s2000 (z wyjątkiem pierwszych Fabii które bryłę mają sknoconą całkowicie). Tak w ogóle to śmiesznie wyszło, bo całkiem niedawno pisałem że muszę ograniczyć rajdy a znów mnie na nie wzięło. Pewnie dlatego że rok zapowiada się na rajdowo za sprawą WRC w Mikołajkach. |
Co do IXO... Pablo okazywał dotychczas tylko tatuaże na klacie. Ale to, co ma na karku - no ho, ho...
No dobra, obiektywizm Pabla jest faktem, więc dajmy Mu spokój... chociaż, ten tatuaż na karku....
Nie można wszystkiego ganić w czambuł, bo czasem słabej firmie coś nieźle wyjdzie, ale przecież - uznanemu gigantowi zdarzy się coś sper...niczyć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Sob 23:36, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Nie 0:56, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Niestety tatuaże Pabla są w duzej mierze uzasadnione -Mnie najgorzej wkurza fakt ,ze błedy merytoryczne powielane sa we wszystkich wesjach gazetowej katalogowej dealerskiej - jedna forma na wieki wieków Druga sprawa jest wpływ produkcji ixo na rynek modelarski -zwlaszcza u nas -gdzie kryterium ceny stanowi w duzej mierze wyznacznik tego czy dany model dołaczy do kolekcji czy nie
Najlepszym dowodem na mordercza działalnosc Ixo jest seria Opla Schuco -fajnie sie rozwijala -modele jak to schuco dobra jakosc za rozsadna kase -pojawila sie gazetkowa seria Opla i serii Schuco juz nie ma -to nic ze Manta B jest niepodobna do samej siebie podobnie kadett d czy omega nie wazne jest pz 13 euro w kiosku a nie po 27 w sklepie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Nie 1:04, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
teelek07 napisał: | Druga sprawa jest wpływ produkcji ixo na rynek modelarski -zwlaszcza u nas -gdzie kryterium ceny stanowi w duzej mierze wyznacznik tego czy dany model dołaczy do kolekcji czy nie
/..../ 13 euro w kiosku a nie po 27 w sklepie |
Niestety jak pokazuje doświadczenie nie tylko u NAS jest takie podejście do tematu kolekcjonowania modeli.
Podobnie mają ludziska w wielu miejscach na świecie, takich gdzie dochód na głowę jest znacznie wyższy, byle więcej upchać na półkę wybierają tańsze IXO.
W przypadku serii Opli od Schuco, aby być sprawiediwym (obiektywnym jak napisał Kraeuter ) muszę zauważyć, że jednak nie do końca takie dobre te miniatury były. Mimo, że firmę bardzo cenię i lubię, a same modele sympatycznie się prezentowały i jak to u Schuco zdetalowanie zostały bardzo piękne to jednak błędów merytorycznych (także co do brył nadwozi) i to grubych możnaby dużo wyliczyć. Najbardziej powalały koła... jak u Ixo za wielkie, karykaturalne. Opelka GT poprawili na szczęście i ten który teraz jest w ofercie jest śliczniutki, również z właściwymi kółeczkami.
Kadett B... i tu się zdziwicie uważam, że kasta najbliżej oryginału jest od... IXO właśnie (prymitywne, ale proporcjonalne i z zachowaniem właściwych kształtów tam gdzie trzeba), Schuco ma duży błąd, stara Vitesse rozpacz, NEO też nieudane do końca.
No, ale się nam tu temat rajdowy rozjeżdża... dalej Adder wracaj bo fachowców do dysputy brakuje!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Nie 1:19, 23 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11:33, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Muszę w tym miejscu szczerze się zdziwić. Ale zaraz pewnie ktoś mi uświadomi, gdzie robię błąd. I na to liczę...
Przecież każdy z producentów - a przynajmniej ci więksi - może sobie zmierzyć bryłę/koła etc. lub zlecić taki pomiar innej, specjalistycznej firmie. Mając pomiar nadwozia w 3D wynik przeskalować i dać go do roboty komputerowi... z drukarką 3D. Potem forma i gotowe. Efekt pewny. Nieco gorzej ma się na pewno sprawa w przypadku obiektów trudno dostępnych lub już nieistniejących, ale to osobna historia.
Drefty jednak na ogół istnieją ), dla seryjnych aut powojennych tylko z nielicznymi, jak sądzę wyjątkami.
I w tej sytuacji spieprzenie prawie współczesnego auta jest dla mnie po prostu niezrozumiałe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Nie 13:35, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | Przecież każdy z producentów - a przynajmniej ci więksi - może sobie zmierzyć bryłę/koła etc. lub zlecić taki pomiar innej, specjalistycznej firmie. Mając pomiar nadwozia w 3D wynik przeskalować i dać go do roboty komputerowi... z drukarką 3D. Potem forma i gotowe. Efekt pewny. Nieco gorzej ma się na pewno sprawa w przypadku obiektów trudno dostępnych lub już nieistniejących, ale to osobna historia.
Drefty jednak na ogół istnieją ), dla seryjnych aut powojennych tylko z nielicznymi, jak sądzę wyjątkami.
I w tej sytuacji spieprzenie prawie współczesnego auta jest dla mnie po prostu niezrozumiałe |
NO WŁAŚNIE! Dlatego nazywam ignorantami takich wytwórców jak wiadomo która firma...
Jeśli chodzi o Schuco, zawsze z pietyzmem stara się odtworzyć wygląd oryginałów (wpadki, nie wiadomo czym pokierowane, zdarzają się, wiadomo), te wspomniane Ople to modele przygotowywane już dawno, więc możliwości techniczne też były inne, problem polega raczej na uproszczeniach lub niewiadomo czym spowodowanych błędach. Zresztą tak jak pisałem w pewnych przypadkach zostały poprawione, dostosowane do dzisiejszych standardów.
Darek, bazowanie na draftach może poprowadzić w bardzo złą stronę
wiele z nich jest gorzej wykreślona niż najgorszy model IXO
Tak więc, jeżeli na nich się opierać to tylko po weryfikacji z dokumentacją zdjęciową.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Nie 13:36, 23 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Nie 14:12, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
No i własnie doszlismy do sedna sprawy - Proste pytanie ;Dlaczego k....???
I nikt logicznie nie odpowie
A "najpiekniejszy" kadett z ixo to D i o tego mi chodziło -nie ma chyba bardziej popapranego w serii no moze manata B mu dorównuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 18:04, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
To może podrzucę Kolegom kolejny model do obejrzenia. Abarth Grande Punto to był mój ulubiony samochód klasy S2000 (czyli aut z silnikiem bez doładowania i napędem na 4koła) za który trzymałem kciuki podczas relacji z IRC. Było tak być może dlatego że to ostatni przedstawiciel rodu onegdaj sławnego a który wymarł już niestety-rodu rajdówek koncernu Fiat. Oczywiście najbardziej podobał mi się egzemplarz w oklejeniu teamu fabrycznego Abartha którym jechała załoga Basso/Dotta ale na niego się spóźniłem w polskich sklepach a zza granicy produkty Ixo boję się kupować. Udało mi się jednak kupić w okazyjnej cenie równiej praktycznie osobówce z Herpy w skali 1:87 model prywatnie wystawionego Grande Punto którym w Monte Carlo 2009 jechał Olivier Burri i zajął nim 7 miejsce w generalce rajdu.
181. Abarth Grande Punto S2000 O.Burri/F.Gordon Rally Monte Carlo 2009 (IXO)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Śro 4:44, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | To może podrzucę Kolegom kolejny model do obejrzenia. |
Ja tam już nic nie piszę, bo nie chcę Cię biadaku do modeli zniechęcać.
Zawsze mnie jeno zastanawiają te metalowe znaczki co mają niby naśladować zapinki, dziwne... wyglądają jak jakiś logotyp, emblemat czy cuś... a to takie tam moje tylko pitolenie.
P.S.: Ładnie kalka na reflektorach leży.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Śro 4:46, 26 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 9:45, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Kalka na reflektorach to jedno, a oprócz tego mi się najbardziej "spodobało" spasowanie grilla i montaż tylnych świateł. Najgorsze jest to że bryła jest całkiem okej, tylko te niechlujne wykończenie wszystko psuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 9:03, 22 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Witam Szanownych Kolegów. Na dzisiejszy poświąteczny dzień proponuję kolejny model z cyklu "fin de siecle" a więc z roku 1999. Ale tym razem nie będzie to kolejny prototyp a bliższy temu co znamy z dróg Subaru Impreza WRC 99' - jedna z moich ulubionych rajdówek którą cenię za 3bryłową sylwetkę i dźwięk silnika typu bokser. Chassis #9 z nr rejestracyjnym T12 SRT zbudowany przez Prodrive startował z fabryczną załogą Burns/Reid w paru eliminacjach WRC sezonu 1999 wygrywając rajd Australii, Grecji (Acropolis) oraz zajmując 2 miejsce w Finlandii. Potem przeszedł w ręce prywatnych użytkowników którzy ze zmiennym szczęściem startowali nim jeszcze w 2011roku.
185. Subaru Impreza WRC R.Burns/R.Reid Rally Finland 1999 (HPI Racing 1:43)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Wto 12:18, 22 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | Witam Szanownych Kolegów. Na dzisiejszy poświąteczny dzień proponuję kolejny model z cyklu "fin de siecle" a więc z roku 1999. Ale tym razem nie będzie to kolejny prototyp a bliższy temu co znamy z dróg Subaru Impreza WRC 99' - jedna z moich ulubionych rajdówek którą cenię za 3bryłową sylwetkę i dźwięk silnika typu bokser. Chassis #9 z nr rejestracyjnym T12 SRT zbudowany przez Prodrive startował z fabryczną załogą Burns/Reid w paru eliminacjach WRC sezonu 1999 wygrywając rajd Australii, Grecji (Acropolis) oraz zajmując 2 miejsce w Finlandii. Potem przeszedł w ręce prywatnych użytkowników którzy ze zmiennym szczęściem startowali nim jeszcze w 2011roku.
185. Subaru Impreza WRC R.Burns/R.Reid Rally Finland 1999 (HPI Racing 1:43)
|
I co Przemek, jak oceniasz EjdżPiAja? Tak jak ja? Jest do czego się doczepić?
Ja na zdjęciach nic nie zauważyłem, nooo może krzywo przyklejone zapinki z tyłu auta. Pięknie położone kalkomanie czy tampo?
Wygląda mi to na dobre tampo, zresztą tak dbający o jakość producent dziwne by było żeby zdecydował się na taki półśrodek jak kalkomania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 12:57, 22 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Pablo13 napisał: | Jest do czego się doczepić? |
Specjalnie czepiać się chyba nie ma o co. Trochę krzywe zapinki, trochę źle spasowana szyba kierowcy i może trochę za grube ziarno metaliku.
Jak za model którego cena kształtowała się na poziomie 70-90zł chyba nie powinienem marudzić. Podpisuję się Paweł pod Twoim zdaniem, HPI robiło naprawdę dobre modele gdzie współczynnik ceny do satysfakcji był bardzo korzystny. Szkoda tylko opisując powyższe musimy już używać czasu przeszłego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|