|
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 12:05, 09 Wrz 2010 Temat postu: Nowości-modele samochodów wyczynowych (głównie wyścigowych) |
|
|
Zbieranie modeli pojazdów wyczynowych nie jest w Polsce zbyt popularne.Stop-powinien raczej napisać: Polscy kolekcjonerzy modeli pojazdów wyczynowych mają naturę samotników i nie lubią uzewnętrzniać się na forach internetowych. Te drugie zdanie jest chyba bliższe prawdy bowiem spora ilość modeli wyścigówek i rajdówek jest sprzedawana przez nasze sklepy stałym krajowym klientom.Także na portalu aukcyjnym modele pojazdów wyczynowych a zwłaszcza rajdowych osiągają wysokie ceny i widać że są licytowane przez sporą liczbę bidderów. Niestety owi ludzie zbierają sami dla siebie i rozmawiać o swoim hobby jak widać nie chcą a mi znów pozostanie pisać tu pamiętnik bez możliwości szerszej dyskusji. Ale dość tych smętnych rozważań. W tym roku jak i w ubiegłych wychodzi spora ilość bardzo ciekawych modeli wyczynowych. Jedne są wydawane w ramach katalogu, inne jako gazetki a jeszcze inne jako edycje specjalne na zlecenie sklepów czy teamów wyścigowych i te są wg mnie warte specjalnej uwagi. Dla mnie jako dla osoby oddanej całym sercem problematyce i historii wyścigów długodystansowych z naciskiem na Grupę C najbardziej przypasowuje oferta Sparka, a dziś chciałbym zwrócić uwagę na najciekawsze tegoroczne edycje specjalne. Pierwszą z nich jest jak dla mnie seria Stefan Bellof Collection wydana w Sparku przez Cartimę. Jest poświęcona nieżyjącemu od 25lat wybitnemu kierowcy z Niemiec który poległ za kierownicą Porsche 962c podczas wyścigu 1000KM Spa w 1985roku. Stefan Bellof był kierowcą wybitnym który dostał od Czynnika Sprawczego talent nie mniejszy niż Ayrton Senna, ale nie mógł go jednak rozwinąć w f1 ginąc w młodym wieku za kierownicą auta sportowego. W Niemczech jest postacią kultową-stąd pewnie ta seria obejmująca trzy malowania Porsche 956/962 i jednego Kremera CK5.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Modele ty były wydane w limitowanej edycji 500szt i zapewne szybko się sprzedadzą mimo ceny 2x większej od standardowego Sparka. Kolejnym ciekawym modelem jest Porsche 962 ze skrzynią PDK którym Hans-Joachim Stuck jeździł w roku 1988 w serii ADAC SuperCup. Model powstał w Sparku na zlecenie Porsche i nie jest dostępny w zwykłych sklepach. Cena na ebay 300-400zł.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przyznam że ten ostatni model strasznie mnie kusi bowiem pamiętam dobrze jego starty no i jestem fanem Hansa-Joachima który nim kierował...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Wto 13:41, 08 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 12:18, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Innym znanym od lat pośrednikiem zamawiającym ekskluzywne modele u Sparka jest jego japoński dystrybutor: Kokusai Boeki Kaisha Ltd który wydał już chyba ok.70 modeli trudno dostępnych w Europie. Z modeli ostatnio wydanych bardzo ciekawe są dwa pojazdy zwyciężające w wyścigu 1000KM Suzuka a są to:
Porsche 935K3 załogi Wollek/Pescarolo z roku 1981
[link widoczny dla zalogowanych]
BMW M1 załogi Fujita/Nagasaka z roku 1982
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 13:55, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Teraz o tym co będzie. Porsche 935 to jeden z najbardziej znanych i fascynujących samochodów w historii wyścigów długodystansowych a najbardziej kultowe są jego długie wersje takie jak fabryczny Moby Dick (PMA,SPARK,LOOKSMART etc), niedawno pokazana przeze mnie Lady od Akina (TSM) czy dwa pojazdy Joesta (Spark) Idealnym ich uzupełnieniem będzie zapowiedziany przez Sparka 935L zbudowany przez Andiala dla Prestona Henna który wygrał Daytonę w 1983roku.
SPARK SDA083 Porsche 935L #6 - Winner Daytona 24hr 1983
Wollek/Ballot-Lena/Preston Henn
[link widoczny dla zalogowanych]
Krótkie Porsche 935 też są bardzo ciekawymi autami dlatego obowiązkowym uzupełnieniem zbioru Flatnosów będą także dwa pojazdy w odmianie Kremer K4:
SPARK S2065 Porsche K4 'JDavid White' #2 1982
Fitzpatrick/Hobbs
[link widoczny dla zalogowanych]
SPARK S2064 Porsche K4 #52 - DRM 1981
Wollek
[link widoczny dla zalogowanych]
a także będące w planach TSM
TRUESCALE TSM10434 Porsche 935/84 Fabcar 'The Last 935' 1984
B Akin
[link widoczny dla zalogowanych]
TRUESCALE TSM10435 Porsche 935/84 Fabcar #7 - Daytona 24hr 1985
Mullen/Nierop/McIntyre
[link widoczny dla zalogowanych]
Te wszystkie modele miały być wydane w tym roku ale to już chyba się nie uda. Zostało tylko 3,5 miesiąca....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Czw 21:00, 09 Wrz 2010 Temat postu: Re: Nowości-modele samochodów wyczynowych |
|
|
Od razu widać Przemku,że kolekcjonowanie modeli to w Twoim przypadku niejako uzupełnienie posiadanej wiedzy o pasji którą jesteś pochłonięty. Inaczej jest u mnie. Najpierw pojawił się model który fascynował swoim kształtem a następnie starałem się dowiedzieć więcej o odpowiedniku w skali 1:1. Ale to chyba bez znaczenia którą taktykę się obiera. W obydwu przypadkach rokowaniana na wyleczenie z tej przypadłości są bardzo nikłe.
petrzask napisał: | Polscy kolekcjonerzy modeli pojazdów wyczynowych mają naturę samotników i nie lubią uzewnętrzniać się na forach internetowych. |
Dokładnie taką samą teorię przypisuję kolekcjonerom drogich modeli handmade. Nie wierzę,że nie ma ich w naszym kraju co najmniej kilkunastu.
To tak poza tematem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Czw 21:03, 09 Wrz 2010 Temat postu: Re: Nowości-modele samochodów wyczynowych |
|
|
Od razu widać Przemku,że kolekcjonowanie modeli to w Twoim przypadku niejako uzupełnienie posiadanej wiedzy o pasji którą jesteś pochłonięty. Inaczej jest u mnie. Najpierw pojawił się model który fascynował swoim kształtem a następnie starałem się dowiedzieć więcej o odpowiedniku w skali 1:1. Ale to chyba bez znaczenia którą taktykę się obiera. W obydwu przypadkach rokowaniana na wyleczenie z tej przypadłości są bardzo nikłe.
petrzask napisał: | Polscy kolekcjonerzy modeli pojazdów wyczynowych mają naturę samotników i nie lubią uzewnętrzniać się na forach internetowych. |
Dokładnie taką samą teorię przypisuję kolekcjonerom drogich modeli handmade. Nie wierzę,że nie ma ich w naszym kraju co najmniej kilku.
To tak poza tematem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zagato dnia Czw 21:04, 09 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pią 7:45, 10 Wrz 2010 Temat postu: Re: Nowości-modele samochodów wyczynowych |
|
|
zagato napisał: | Od razu widać Przemku,że kolekcjonowanie modeli to w Twoim przypadku niejako uzupełnienie posiadanej wiedzy o pasji którą jesteś pochłonięty. Inaczej jest u mnie. Najpierw pojawił się model który fascynował swoim kształtem a następnie starałem się dowiedzieć więcej o odpowiedniku w skali 1:1. Ale to chyba bez znaczenia którą taktykę się obiera. W obydwu przypadkach rokowaniana na wyleczenie z tej przypadłości są bardzo nikłe. |
Dokładnie tak było. Najpierw się interesowałem daną tematyką w 1:1 a modele przyszły jako jej uzupełnienie i następstwo .Tak miałem z modelami kolejowymi i tak też było z modelami samochodów. Choć w przypadku samochodów zdarzło się również że było jak u Ciebie. Odkrywałem jakiś oryginał poprzez jego model
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pią 13:26, 10 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Było już o wyścigach, to trzeba dać coś o rajdach. Do sklepów właśnie trafia wyczekiwany przez fanów Grupy B model:
MAZDA RX7 RX-7 Rallye Greece 1985 Carlsson Gr.B z Bizarre
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla mnie "bomba"-już się nie mogę doczekać, podobnie jak Celicy 2000Gt z Bizarra na którą chyba 2lata temu złożyłem zamówienie. Ona też nadchodzi (do naszych sklepów) wielkimi krokami...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 14:08, 10 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Najbardziej z samochodów sportowych kręcą mnie rajdówki. A szczególnie jeden model : FIAT 131 ABARTH. W cywilu też jest ładny. Jak z jakością TROFEU i NOREV-A ? Którą firmę wybrać ? C o doradzicie ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcia od Trastolillo z [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pią 15:02, 10 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ja polecam Trofeu. Mam taki model i jestem nim zachwycony. IXO bije na głowę, natomiast z Norevem nie miałem do czynienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 19:20, 10 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Podziwiam Was.
Tyle tego do zebrania - tyle wersji, tyle malowań.
Ja w zasadzie zbieram tylko "cywilów", czyli wersje różniące się istotnie pod względem technicznym i - z małymi wyjątkami - bez numerów startowych, reklam itd.
ALE - nie ukrywam - takie "bojowe" wesje robią wrażenie - zwłaszcza z tych czasów, kiedy malowanie auta wyścigowego/rajdowego zaczęło być pewnego rodzaju "dziełem graficznym"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Sob 9:43, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | Tyle tego do zebrania - tyle wersji, tyle malowań.
|
Dlatego trzeba wprowadzić jakiś "klucz" który ułatwia takie zadanie. Ja zacząłem od zbierania modeli wyczynowych jak popadnie ale tak się nie dało. Zrobiłem więc rachunek sumienia z którego wyszło że największy sentyment czuję do lat 80ych i początku 90ych na które jak łatwo się domyśleć przypadło moje dzieciństwo i wczesna młodość. Z tych czasów najbardziej pasjonujące, wręcz magiczne były dla mnie wyścigi prototypów Grupy C i rajdy GrupyB/A więc na to położyłem największy nacisk w swoim zbieractwie. Jako uzupłenienie tego traktuję lata 70-e a także ostatnio zupełnie wybrane współczesne modele na pamiątke telewizyjnych emocji z LeMans i Daytony. Nie mniej jednak same lata 80e to Neverendng Story. Istniało tak dużo pojazdów zbudowanych w oparciu o regulamin Grupy C które na dodatek miewały malowanie zmieniane z wyścigu na wyścig że mam nadzieję jeszcze długo będzie co robić w tej dziedzinie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 13:33, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Nie mniej jednak same lata 80e to Neverendng Story. Istniało tak dużo pojazdów zbudowanych w oparciu o regulamin Grupy C które na dodatek miewały malowanie zmieniane z wyścigu na wyścig że mam nadzieję jeszcze długo będzie co robić w tej dziedzinie... |
Wydaje mi się, że DŁUGO... to w tym przypadku hm... lekki eufemizm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 8:55, 13 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Do sklepów trafia także Celica TwinCam Middle East Rallye 1984 z Bizarra. Nie jest wyraźnie napisane kto był kierowcą, może Mohhamed bin Sulayem? Marlboro oczywiście jest dołączoną kalką...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 10:08, 14 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Stefan Bellof Collection w komplecie. Tylko 5 modeli a kosztuje tyle co cały dotychczas wydany KAP...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 12:54, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Z zapowiedzianych na najbliższy czas modeli drugiej marki MiniMaxa czyli Bizarre moją uwagę zwróciły dwa modele:
SAUBER SHS C6 BASF n°19 LM82 H.Stuck - W.Brun
(Code: BZ438) Kiedyś taki sam pojazd był w ofercie Matchboxa i był moim nigdy nie spełnionym marzeniem. Teraz mam nadzieję je zrealizować:
[link widoczny dla zalogowanych]
WM P88 Turbo Peugeot n°51 LM88 (Record du tour 405 Km/h) C.Haldi - R.Dorchy (Code: BZ061) Jak widać z opisu model odzwierciedla pojazd który osiągnął największą prędkość na prostej w historii wyścigu 24hLM czyli 405km/h. Obecnie na prostej stoją już szykany więc rekord pewnie nigdy nie zostanie pobity...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|