 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pią 15:23, 24 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Adder napisał: | Pablo13 napisał: | petrzask napisał: | Co do modelu to ja uważam że forma Kosy od IXO jest correct i nie ma czego się wstydzić przy PMA czy AA |
Żeby się o tym przekonać trzeba by zdjąć z niego tonę farby  |
Kiedyś taką tonę zdjąłem z ixo'wego Escorta WRC - uwierzyć nie mogłem jakie eleganckie i szczegółowe nadwozie się pod tym kryło zgrabne linie podziału, ostre krawędzie itd. Idealny nie jest,a le dużo lepszy niż można by się spodziewać  |
No właśnie, tak to jest w większości ich produktów, więc jeżeli bryła jest OK (kształt, proporcje) to warto o taki zabieg się pokusić, no oczywiście jeśli posiada się możliwości i zacięcie modelarskie.
To zresztą nie tylko bolączka IXO, wielu producentów modeli ma problem z lakierowaniem, Minichamps nieraz mnie załamał takim wykończeniem lakierniczym na grubo, też m.in. w przypadku Escorta MkIII, którego charakterystyczne ostre kanty zostały zagubione w czerwonym "lukrze", który go pokrył. Dlatego, tak jak pisałem już wolę zawsze wybrać wariant w metalicu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 13:11, 17 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
86-YP-15 - Audi Quattro Bosch/Bond Ypres Rallye 1986 'Quattro Collection'by Trofeu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Sob 10:36, 10 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Na rynek trafił zapowiadany od jakiegoś czasu Mini Juniora. Co prawda rajdówki miałem ograniczyć, ale...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adder
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 22:53, 24 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Nie sposób obecny sezon zaliczyć Juniorowi do tych najbardziej udanych, ale zabawa jeszcze się nie skończyła, a bywa, że wystarczy jeden występ żeby zupełnie zmienić ogólne wrażenie. Ja wciąż darzę tego człowieka sympatią i wierzę w jego talent i umiejętności. Jeszcze gorzej ma się sprawa topowego rajdowego Mini - ten z pewnością nie zapisze się pozytywnie w pamięci polskich kibiców
Wszystko to jednak temat do dyskusji w zupełnie innym miejscu, a ja chciałem tylko zaznaczyć, że wspomniany przez Ciebie Przemek model, mimo nie najlepszych skojarzeń , jest już u mnie Jest i prezentuje się świetnie. Mogę się chyba cieszyć bo trafił mi się egzemplarz właściwie bez wad, a to u Sparka nie takie oczywiste W szkolnej skali pokusiłbym się, nawet o 5- . Nie będę się upierał, że temat nie miał wpływu na ocenę końcową
Swoją drogą miniatura tejże rajdówki w wykonaniu IXO również jest bardzo udana
Spark wyjątkowo się pośpieszył w tym roku z rajdowymi nowościami - niemal pełna flota wurców z tegorocznego Monte do kupienia już przecież od jakiegoś czasu
Mnie naprawdę ucieszyło auto Kościuszki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adder dnia Wto 23:04, 24 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adder
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 7:26, 25 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze w sprawie tegorocznych nowości WRC od Sparka. Sprawili się nieźle i są już bodaj wszystkie Fiesty i Cytryny oraz oczywiście wspomniane nieco wyżej Mini - naturalnie wszystko z Monte Carlo. Zabrakło w sumie tylko vw.
Ale uwaga - już jakiś czas temu w sieci pojawiły się zdjęcia Polo R WRC od Sparka (oczywiście z Monte 2013), więc pewnie lada chwila trafi pod strzechy :
Zapowiada się obiecująco.
Na tym jednak nie koniec. Zapowiedź topowego rajdowego Polo znalazłem tez jakiś czas temu u Schuco - nie określili jednak imprezy jaką stanowić będzie inspirację dla ich miniatury.
Plejada rajdowych Opli z ostatnich lat bardzo pozytywnie nastawiła mnie do wyczynowych modeli od Schuco, więc jeśli to będzie Monte Carlo to chyba wybiorę niemców.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 12:07, 25 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Ludowe toczydło trafi pod strzechy- tego by się powstydził pomysłodawca powstania tej marki. A mnie ciekawi jak szybko Spark zrobi Fiestę po lifcie i R5 bo w temacie rajdów (jak i aut cywilnych) jestem zdecydowanie bardziej sympatykiem błękitnego owalu niż literek VW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adder
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 12:43, 25 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Spokojnie, zobaczymy czy w ogóle M-Sport zrobi Fiestę WRC po lifcie Niby do sieci trafił już filmik z pierwszego testu Fifki z nowym przodem, ale po perturbacjach Wilsona z błękitnym owalem w ostatnich latach trudno stawiać na nich pieniądze
A właśnie - temat WRC2, czytaj: nowości w homologacji RRC i R5. Sądzisz, że ktoś poza ixo zainteresuje się bliżej tym tematem?? Ja liczę głównie na chińszczyznę, choć chętnie widziałbym jakąś rzeczową konkurencję - choćby wspomnianego przez Ciebie Sparka (bo na PMA to już chyba nie ma co liczyć ).
Widziałbym u siebie taką fabryczną Fiestę R5 Elfyna Evansa (co to w ogóle za imię jest ????) z jego występu w Niemczech. No ale wiadomo, że przede wszystkim chodzi o DS3 RRC Roberta ... z jakiegokolwiek startu, a najlepiej z kilku
Martwi mnie tylko fakt, że żywot Citroena w tej homologacji będzie raczej krótki (za rogiem pręży się już w końcu DS3 R5) i ktoś może uznać, że zwyczajnie nie kalkuluje się szykować form dla zaledwie paru modeli (2 - 3??). Trzymam kciuki i liczę, że magia nazwiska zadziała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 13:14, 25 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Adder napisał: |
Widziałbym u siebie taką fabryczną Fiestę R5 Elfyna Evansa (co to w ogóle za imię jest ????) |
Hehe, Elfyn jak i jego ojciec Gwyndaf to Walijczycy którzy mają nawet wśród wyspiarzy dość "specyficzną" opinie. W każdym razie Clarkson co jakiś czas sobie na nich używa.
Adder napisał: | No ale wiadomo, że przede wszystkim chodzi o DS3 RRC Roberta ... z jakiegokolwiek startu, a najlepiej z kilku
Martwi mnie tylko fakt, że żywot Citroena w tej homologacji będzie raczej krótki (za rogiem pręży się już w końcu DS3 R5) i ktoś może uznać, że zwyczajnie nie kalkuluje się szykować form dla zaledwie paru modeli (2 - 3??). Trzymam kciuki i liczę, że magia nazwiska zadziała  |
Przyznaję że się nad tym nie zastanawiałem...Czy między WRC a RRC są jakieś widoczne różnice poza spoilerem? Główna różnica między jednym a drugim autem z technicznego punktu widzenia to inna zwężka, pytanie na ile zmienili nadwozie? W przypadku Forda i Mini różnic wizualnych poza spoilerem raczej nie było, dlatego ten sam egzemplarz Fiesty czy Miniaka mógł być w razie potrzeby RRC lub WRC.
Tak czy inaczej zrobić żywiczną formę to nie problem, Spark cały czas robi modele wyścigówek które w oryginale istniały w 1 sztuce i czasem jechały 1 imprezę i jakoś im się to opłaca. U nas zaś brakuje chyba Cojonez importerowi. Spark pod kontem swoich importerów w Belgii, Francji czy Niemczech robi serie narodowe dedykowane tym rynkom (Id zaczynające się od SF,SB,SG...) więc dlaczego nie u nas? Citroen Roberta czy Porsche Kuby sprzedało by się nie tylko u nas, zwłaszcza biorąc pod uwagę że nakład może wynosić np. tylko 300szt. W sparkowej żywicy to jest bez problemu wykonalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adder
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 7:46, 26 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
W sumie to słuszna uwaga z tymi realnymi różnicami w wyglądzie nadwozia DS3 WRC i RRC. Przyjrzę się od razu.
Co do elastyczności Sparka to masz całkowitą słuszność tyle że, popraw mnie jeśli się mylę, oni jakoś nie splamili się jak dotąd żadnym S2000, skupiając się na autach WRC. Trudno więc też podejrzewać ich, przynajmniej na razie, o zainteresowanie choćby R5.
Cytat: | ...U nas zaś brakuje chyba Cojonez importerowi. Spark pod kontem swoich importerów w Belgii, Francji czy Niemczech robi serie narodowe dedykowane tym rynkom (Id zaczynające się od SF,SB,SG...) więc dlaczego nie u nas? Citroen Roberta czy Porsche Kuby sprzedało by się nie tylko u nas, zwłaszcza biorąc pod uwagę że nakład może wynosić np. tylko 300szt. W sparkowej żywicy to jest bez problemu wykonalne. |
Sam sobie odpowiedziałeś
W rekmanie do dziś płaczą, że te 300 sztuk Imprez Kuliga przygotowanych przez Replicar/Trofeu nie chciało się sprzedać. Można się domyślać, że pucharowa 911 czy szczególnie rajdówka Roberta to temat dużo bardziej chwytliwy niż zupełnie lokalny zawodnik - szczególnie poza naszymi granicami - ale i tak nie wierzę, żeby ktokolwiek się odważył
Pozostaje liczyć na przychylność "wielkich", a ixo zabiera się za temat nowego odlewu tylko gdy rokowania na sprzedaż idą w tysiące. Tak czy inaczej bez Cytryny RRC Roberta nie zasnę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adder
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 8:36, 26 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
W kwestii porównania Citroena DS3 WRC i RRC:
RRC z przodu:
WRC z przodu:
Niestety różnice widać. Nie są znaczące, ale jednak są, a to oznacza konieczność przygotowania nowej formy. Wloty na masce wydają się niezmienione, ale są różnice w zakresie zderzaka - nieco inaczej wygląda wlot powietrza, a w WRC dochodzą jeszcze szczeliny po bokach zderzaka, tuż przed kołami.
RRC z tyłu:
WRC z tyłu:
Z tyłu różnic jakby mniej. Tylny zderzak i "dyfuzor" pod nim wydają się identyczne. Pozostaje kwestia tylnego spojlera i jego mocowania do tylnej klapy.
Tak naprawdę jeśli ktoś przygotuje miniaturę DS3 RRC, zrobi to tylko z jednego powodu Oby ten jeden powód wystarczył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 9:10, 26 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
To nie są duże różnice, bryła nadwozia jest taka sama a różnice w zakresie przedniego zderzaka można odwzorować modyfikując istniejącą formę a właściwie projekt formy który generuje koszty wyższe niż same kopyto. Oby było zapotrzebowanie na ten model, to i formę zmodyfikują. Gorzej że z tym może być różnie bo po wtopie z Subaru Kuzaja Rekman może się bać. Czy jest to uzasadnione? Jak dla mnie to chyba przesadna ostrożność jak na firmę która zabawki sprowadza na kontenery gdzie jeden nie trafiony pomysł z jakąś lalką, pokemonem czy innym gormitem to strata potężnej kasy. Kuzajowe auto się nie sprzedało bo to lokalizm który nawet w obrębie naszego kraju miał zwolenników i przeciwników-ja na przykład nie jestem takim fanem Kuzaja żeby kupić ten model którego oryginał niczym specjalnym się w mojej pamięci nie zapisał. Kto i dlaczego wybrał to auto a nie coś bezdyskusyjne kultowego-to pozostanie tajemnicą Rekmana. Z autami Roberta i Kuby było by inaczej bo są to pojazdy medialnie znane dzięki relacjom telewizyjnym w całej Europie a nawet świecie i klienci na nie znaleźli by się także a może nawet przede wszystkim poza granicami Polski. Trzeba mieć nadzieję że te fakty wykorzysta ktoś w Sparku bo u nas raczej na pewno nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 9:24, 26 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Zmieniając nieco temat. Jakiś czas temu pojawił się Porsche Waldegaarda z Safari wyprodukowany przez TSM:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adder
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 10:23, 26 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Uroczo wyglądają te białe paski na oponach bardzo w klimacie całości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 10:44, 26 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Tak, te paseczki na oponie są "bombowe".
My tu snujemy mrzonki o Citroenie Roberta a tymczasem IXO nie zasypia gruszek w popiele w temacie rajdów po belgijsku: Loix z Ypres 2013 pokazany dziś na Fejsie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adder
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 12:02, 26 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | To nie są duże różnice, bryła nadwozia jest taka sama a różnice w zakresie przedniego zderzaka można odwzorować modyfikując istniejącą formę a właściwie projekt formy który generuje koszty wyższe niż same kopyto. Oby było zapotrzebowanie na ten model, to i formę zmodyfikują. Gorzej że z tym może być różnie bo po wtopie z Subaru Kuzaja Rekman może się bać. Czy jest to uzasadnione? Jak dla mnie to chyba przesadna ostrożność jak na firmę która zabawki sprowadza na kontenery gdzie jeden nie trafiony pomysł z jakąś lalką, pokemonem czy innym gormitem to strata potężnej kasy. Kuzajowe auto się nie sprzedało bo to lokalizm który nawet w obrębie naszego kraju miał zwolenników i przeciwników-ja na przykład nie jestem takim fanem Kuzaja żeby kupić ten model którego oryginał niczym specjalnym się w mojej pamięci nie zapisał. Kto i dlaczego wybrał to auto a nie coś bezdyskusyjne kultowego-to pozostanie tajemnicą Rekmana. Z autami Roberta i Kuby było by inaczej bo są to pojazdy medialnie znane dzięki relacjom telewizyjnym w całej Europie a nawet świecie i klienci na nie znaleźli by się także a może nawet przede wszystkim poza granicami Polski. Trzeba mieć nadzieję że te fakty wykorzysta ktoś w Sparku bo u nas raczej na pewno nie.  |
Czyli się zgadzamy Zmiany choć niewielkie wymagałyby jednak opracowania nowej formy (czy poprzez modyfikację istniejących elementów czy od zera, nie wnikam), więc wszystko sprowadza się do tego czy "ktoś" uzna to za opłacalne. Na pewno pomógłby tytuł w WRC2, ale nawet to nie dałoby gwarancji. Generalnie popularność Kubicy działa w tym momencie na naszą korzyść (świetnie to było widać w czasie jego występów w ME, jego popularność ewidentnie nie ogranicza się do naszego kraju). Ja tam czekam na lustrzaną Cytrynę i wierzę, że komuś się opłaci
Na inicjatywę ze strony polskich importerów zupełnie nie liczę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|