Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Miniaturowe Rajdy - świeże mięsko
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 34, 35, 36  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Prezentacje i nowości
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pią 15:23, 24 Maj 2013    Temat postu:

Adder napisał:
Pablo13 napisał:
petrzask napisał:
Co do modelu to ja uważam że forma Kosy od IXO jest correct i nie ma czego się wstydzić przy PMA czy AA

Żeby się o tym przekonać trzeba by zdjąć z niego tonę farby Laughing Wink


Kiedyś taką tonę zdjąłem z ixo'wego Escorta WRC - uwierzyć nie mogłem jakie eleganckie i szczegółowe nadwozie się pod tym kryło Wink zgrabne linie podziału, ostre krawędzie itd. Idealny nie jest,a le dużo lepszy niż można by się spodziewać Wink

No właśnie, tak to jest w większości ich produktów, więc jeżeli bryła jest OK (kształt, proporcje) to warto o taki zabieg się pokusić, no oczywiście jeśli posiada się możliwości i zacięcie modelarskie.
To zresztą nie tylko bolączka IXO, wielu producentów modeli ma problem z lakierowaniem, Minichamps nieraz mnie załamał takim wykończeniem lakierniczym na grubo, też m.in. w przypadku Escorta MkIII, którego charakterystyczne ostre kanty zostały zagubione w czerwonym "lukrze", który go pokrył. Dlatego, tak jak pisałem już wolę zawsze wybrać wariant w metalicu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 13:11, 17 Lip 2013    Temat postu:

86-YP-15 - Audi Quattro Bosch/Bond Ypres Rallye 1986 'Quattro Collection'by Trofeu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Sob 10:36, 10 Sie 2013    Temat postu:

Na rynek trafił zapowiadany od jakiegoś czasu Mini Juniora. Co prawda rajdówki miałem ograniczyć, ale... Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adder




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 22:53, 24 Wrz 2013    Temat postu:

Nie sposób obecny sezon zaliczyć Juniorowi do tych najbardziej udanych, ale zabawa jeszcze się nie skończyła, a bywa, że wystarczy jeden występ żeby zupełnie zmienić ogólne wrażenie. Ja wciąż darzę tego człowieka sympatią i wierzę w jego talent i umiejętności. Jeszcze gorzej ma się sprawa topowego rajdowego Mini - ten z pewnością nie zapisze się pozytywnie w pamięci polskich kibiców Wink
Wszystko to jednak temat do dyskusji w zupełnie innym miejscu, a ja chciałem tylko zaznaczyć, że wspomniany przez Ciebie Przemek model, mimo nie najlepszych skojarzeń Wink , jest już u mnie Very Happy Jest i prezentuje się świetnie. Mogę się chyba cieszyć bo trafił mi się egzemplarz właściwie bez wad, a to u Sparka nie takie oczywiste Wink W szkolnej skali pokusiłbym się, nawet o 5- . Nie będę się upierał, że temat nie miał wpływu na ocenę końcową Wink
Swoją drogą miniatura tejże rajdówki w wykonaniu IXO również jest bardzo udana Smile

Spark wyjątkowo się pośpieszył w tym roku z rajdowymi nowościami - niemal pełna flota wurców z tegorocznego Monte do kupienia już przecież od jakiegoś czasu Smile
Mnie naprawdę ucieszyło auto Kościuszki Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adder dnia Wto 23:04, 24 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adder




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Śro 7:26, 25 Wrz 2013    Temat postu:

Jeszcze w sprawie tegorocznych nowości WRC od Sparka. Sprawili się nieźle i są już bodaj wszystkie Fiesty i Cytryny oraz oczywiście wspomniane nieco wyżej Mini Wink - naturalnie wszystko z Monte Carlo. Zabrakło w sumie tylko vw.
Ale uwaga - już jakiś czas temu w sieci pojawiły się zdjęcia Polo R WRC od Sparka (oczywiście z Monte 2013), więc pewnie lada chwila trafi pod strzechy Wink :






Zapowiada się obiecująco.
Na tym jednak nie koniec. Zapowiedź topowego rajdowego Polo znalazłem tez jakiś czas temu u Schuco - nie określili jednak imprezy jaką stanowić będzie inspirację dla ich miniatury.
Plejada rajdowych Opli z ostatnich lat bardzo pozytywnie nastawiła mnie do wyczynowych modeli od Schuco, więc jeśli to będzie Monte Carlo to chyba wybiorę niemców.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 12:07, 25 Wrz 2013    Temat postu:

Ludowe toczydło trafi pod strzechy- tego by się powstydził pomysłodawca powstania tej marki. Wink A mnie ciekawi jak szybko Spark zrobi Fiestę po lifcie i R5 bo w temacie rajdów (jak i aut cywilnych) jestem zdecydowanie bardziej sympatykiem błękitnego owalu niż literek VW.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adder




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Śro 12:43, 25 Wrz 2013    Temat postu:

Spokojnie, zobaczymy czy w ogóle M-Sport zrobi Fiestę WRC po lifcie Wink Niby do sieci trafił już filmik z pierwszego testu Fifki z nowym przodem, ale po perturbacjach Wilsona z błękitnym owalem w ostatnich latach trudno stawiać na nich pieniądze Wink

A właśnie - temat WRC2, czytaj: nowości w homologacji RRC i R5. Sądzisz, że ktoś poza ixo zainteresuje się bliżej tym tematem?? Ja liczę głównie na chińszczyznę, choć chętnie widziałbym jakąś rzeczową konkurencję - choćby wspomnianego przez Ciebie Sparka (bo na PMA to już chyba nie ma co liczyć Evil or Very Mad ).
Widziałbym u siebie taką fabryczną Fiestę R5 Elfyna Evansa (co to w ogóle za imię jest Twisted Evil ????) z jego występu w Niemczech. No ale wiadomo, że przede wszystkim chodzi o DS3 RRC Roberta Very Happy Very Happy ... z jakiegokolwiek startu, a najlepiej z kilku Wink
Martwi mnie tylko fakt, że żywot Citroena w tej homologacji będzie raczej krótki (za rogiem pręży się już w końcu DS3 R5) i ktoś może uznać, że zwyczajnie nie kalkuluje się szykować form dla zaledwie paru modeli (2 - 3??). Trzymam kciuki i liczę, że magia nazwiska zadziała Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 13:14, 25 Wrz 2013    Temat postu:

Adder napisał:

Widziałbym u siebie taką fabryczną Fiestę R5 Elfyna Evansa (co to w ogóle za imię jest Twisted Evil ????)


Hehe, Elfyn jak i jego ojciec Gwyndaf to Walijczycy którzy mają nawet wśród wyspiarzy dość "specyficzną" opinie. W każdym razie Clarkson co jakiś czas sobie na nich używa. Very Happy

Adder napisał:
No ale wiadomo, że przede wszystkim chodzi o DS3 RRC Roberta Very Happy Very Happy ... z jakiegokolwiek startu, a najlepiej z kilku Wink
Martwi mnie tylko fakt, że żywot Citroena w tej homologacji będzie raczej krótki (za rogiem pręży się już w końcu DS3 R5) i ktoś może uznać, że zwyczajnie nie kalkuluje się szykować form dla zaledwie paru modeli (2 - 3??). Trzymam kciuki i liczę, że magia nazwiska zadziała Wink


Przyznaję że się nad tym nie zastanawiałem...Czy między WRC a RRC są jakieś widoczne różnice poza spoilerem? Główna różnica między jednym a drugim autem z technicznego punktu widzenia to inna zwężka, pytanie na ile zmienili nadwozie? W przypadku Forda i Mini różnic wizualnych poza spoilerem raczej nie było, dlatego ten sam egzemplarz Fiesty czy Miniaka mógł być w razie potrzeby RRC lub WRC.
Tak czy inaczej zrobić żywiczną formę to nie problem, Spark cały czas robi modele wyścigówek które w oryginale istniały w 1 sztuce i czasem jechały 1 imprezę i jakoś im się to opłaca. U nas zaś brakuje chyba Cojonez importerowi. Spark pod kontem swoich importerów w Belgii, Francji czy Niemczech robi serie narodowe dedykowane tym rynkom (Id zaczynające się od SF,SB,SG...) więc dlaczego nie u nas? Citroen Roberta czy Porsche Kuby sprzedało by się nie tylko u nas, zwłaszcza biorąc pod uwagę że nakład może wynosić np. tylko 300szt. W sparkowej żywicy to jest bez problemu wykonalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adder




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Czw 7:46, 26 Wrz 2013    Temat postu:

W sumie to słuszna uwaga z tymi realnymi różnicami w wyglądzie nadwozia DS3 WRC i RRC. Przyjrzę się od razu.

Co do elastyczności Sparka to masz całkowitą słuszność tyle że, popraw mnie jeśli się mylę, oni jakoś nie splamili się jak dotąd żadnym S2000, skupiając się na autach WRC. Trudno więc też podejrzewać ich, przynajmniej na razie, o zainteresowanie choćby R5.


Cytat:
...U nas zaś brakuje chyba Cojonez importerowi. Spark pod kontem swoich importerów w Belgii, Francji czy Niemczech robi serie narodowe dedykowane tym rynkom (Id zaczynające się od SF,SB,SG...) więc dlaczego nie u nas? Citroen Roberta czy Porsche Kuby sprzedało by się nie tylko u nas, zwłaszcza biorąc pod uwagę że nakład może wynosić np. tylko 300szt. W sparkowej żywicy to jest bez problemu wykonalne.


Sam sobie odpowiedziałeś Wink
W rekmanie do dziś płaczą, że te 300 sztuk Imprez Kuliga przygotowanych przez Replicar/Trofeu nie chciało się sprzedać. Można się domyślać, że pucharowa 911 czy szczególnie rajdówka Roberta to temat dużo bardziej chwytliwy niż zupełnie lokalny zawodnik - szczególnie poza naszymi granicami - ale i tak nie wierzę, żeby ktokolwiek się odważył Razz
Pozostaje liczyć na przychylność "wielkich", a ixo zabiera się za temat nowego odlewu tylko gdy rokowania na sprzedaż idą w tysiące. Tak czy inaczej bez Cytryny RRC Roberta nie zasnę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adder




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Czw 8:36, 26 Wrz 2013    Temat postu:

W kwestii porównania Citroena DS3 WRC i RRC:

RRC z przodu:



WRC z przodu:



Niestety różnice widać. Nie są znaczące, ale jednak są, a to oznacza konieczność przygotowania nowej formy. Wloty na masce wydają się niezmienione, ale są różnice w zakresie zderzaka - nieco inaczej wygląda wlot powietrza, a w WRC dochodzą jeszcze szczeliny po bokach zderzaka, tuż przed kołami.



RRC z tyłu:



WRC z tyłu:



Z tyłu różnic jakby mniej. Tylny zderzak i "dyfuzor" pod nim wydają się identyczne. Pozostaje kwestia tylnego spojlera i jego mocowania do tylnej klapy.
Tak naprawdę jeśli ktoś przygotuje miniaturę DS3 RRC, zrobi to tylko z jednego powodu Wink Oby ten jeden powód wystarczył.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Czw 9:10, 26 Wrz 2013    Temat postu:

To nie są duże różnice, bryła nadwozia jest taka sama a różnice w zakresie przedniego zderzaka można odwzorować modyfikując istniejącą formę a właściwie projekt formy który generuje koszty wyższe niż same kopyto. Oby było zapotrzebowanie na ten model, to i formę zmodyfikują. Gorzej że z tym może być różnie bo po wtopie z Subaru Kuzaja Rekman może się bać. Czy jest to uzasadnione? Jak dla mnie to chyba przesadna ostrożność jak na firmę która zabawki sprowadza na kontenery gdzie jeden nie trafiony pomysł z jakąś lalką, pokemonem czy innym gormitem to strata potężnej kasy. Kuzajowe auto się nie sprzedało bo to lokalizm który nawet w obrębie naszego kraju miał zwolenników i przeciwników-ja na przykład nie jestem takim fanem Kuzaja żeby kupić ten model którego oryginał niczym specjalnym się w mojej pamięci nie zapisał. Kto i dlaczego wybrał to auto a nie coś bezdyskusyjne kultowego-to pozostanie tajemnicą Rekmana. Z autami Roberta i Kuby było by inaczej bo są to pojazdy medialnie znane dzięki relacjom telewizyjnym w całej Europie a nawet świecie i klienci na nie znaleźli by się także a może nawet przede wszystkim poza granicami Polski. Trzeba mieć nadzieję że te fakty wykorzysta ktoś w Sparku bo u nas raczej na pewno nie. Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Czw 9:24, 26 Wrz 2013    Temat postu:

Zmieniając nieco temat. Jakiś czas temu pojawił się Porsche Waldegaarda z Safari wyprodukowany przez TSM:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adder




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Czw 10:23, 26 Wrz 2013    Temat postu:

Uroczo wyglądają te białe paski na oponach Wink bardzo w klimacie całości Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Czw 10:44, 26 Wrz 2013    Temat postu:

Tak, te paseczki na oponie są "bombowe". Wink
My tu snujemy mrzonki o Citroenie Roberta a tymczasem IXO nie zasypia gruszek w popiele w temacie rajdów po belgijsku: Loix z Ypres 2013 pokazany dziś na Fejsie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adder




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Czw 12:02, 26 Wrz 2013    Temat postu:

petrzask napisał:
To nie są duże różnice, bryła nadwozia jest taka sama a różnice w zakresie przedniego zderzaka można odwzorować modyfikując istniejącą formę a właściwie projekt formy który generuje koszty wyższe niż same kopyto. Oby było zapotrzebowanie na ten model, to i formę zmodyfikują. Gorzej że z tym może być różnie bo po wtopie z Subaru Kuzaja Rekman może się bać. Czy jest to uzasadnione? Jak dla mnie to chyba przesadna ostrożność jak na firmę która zabawki sprowadza na kontenery gdzie jeden nie trafiony pomysł z jakąś lalką, pokemonem czy innym gormitem to strata potężnej kasy. Kuzajowe auto się nie sprzedało bo to lokalizm który nawet w obrębie naszego kraju miał zwolenników i przeciwników-ja na przykład nie jestem takim fanem Kuzaja żeby kupić ten model którego oryginał niczym specjalnym się w mojej pamięci nie zapisał. Kto i dlaczego wybrał to auto a nie coś bezdyskusyjne kultowego-to pozostanie tajemnicą Rekmana. Z autami Roberta i Kuby było by inaczej bo są to pojazdy medialnie znane dzięki relacjom telewizyjnym w całej Europie a nawet świecie i klienci na nie znaleźli by się także a może nawet przede wszystkim poza granicami Polski. Trzeba mieć nadzieję że te fakty wykorzysta ktoś w Sparku bo u nas raczej na pewno nie. Crying or Very sad


Czyli się zgadzamy Wink Zmiany choć niewielkie wymagałyby jednak opracowania nowej formy (czy poprzez modyfikację istniejących elementów czy od zera, nie wnikam), więc wszystko sprowadza się do tego czy "ktoś" uzna to za opłacalne. Na pewno pomógłby tytuł w WRC2, ale nawet to nie dałoby gwarancji. Generalnie popularność Kubicy działa w tym momencie na naszą korzyść Wink (świetnie to było widać w czasie jego występów w ME, jego popularność ewidentnie nie ogranicza się do naszego kraju). Ja tam czekam na lustrzaną Cytrynę i wierzę, że komuś się opłaci Wink
Na inicjatywę ze strony polskich importerów zupełnie nie liczę Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Prezentacje i nowości Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 34, 35, 36  Następny
Strona 30 z 36

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin