Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co nam chodzi po głowie - NOWOŚCI i nie tylko
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 97, 98, 99  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Prezentacje i nowości
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 14:18, 07 Mar 2016    Temat postu:

petrzask napisał:
Pablo13 napisał:
Koła do zabytkowego samochodu mogą być sportowe, ale zgodne z epoką. Przeróbki typu gleba i współczesne felgi to już profanacja.


Paweł, pokazany model Laurela jest wyposażony w felgi Hayashi Racing w swojej najbardziej kultowej formie używanej już od końca lat 60ych. Na nich właśnie jeździły pierwsze japońskie prototypy wyścigowe a także auta ścigające się w latach 70ych w Japońskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych. Felgi o tym kształcie chętnie były zakładane także do samochodów biorących udział w amatorskich, nielegalnych wyścigach nocnych które z czasem przerodziły się w drifting. Owe wyścigi przebiegały po krętych górskich odcinkach dróg więc auta które brały udział w tej zabawie były maksymalnie obniżane i utwardzone-"gleba" w tym przypadku służy do optymalizacji balansu a nie jakiegoś lansu w gettcie w takt rozkręconego na fulla rapu po japońsku . Tak więc w moich oczach ten model jest jak najbardziej skonfigurowany zgodnie z duchem epoki, która w Japonii znacznie wyprzedzała prl-owki tuning w formie pieska z ruszającą się głową, gałki dźwigni zmiany biegów z zatopionym w plastiku samochodzikiem czy zielonej folii z logiem Castrola na szybie. Smile

Oooo, i to jest jak najbardziej OK! Czyli nie bulwarowy tuning, tylko tuning nie dość, że uzasadniony, to jeszcze z epoki.
Dzięki za przybliżenie historii Przemek, nie ma to jak wypowiedź osoby kompetentnej w dziedzinie motosportu.
Ja i tak mając wybór zakupiłbym wersję klasyczną, street, no, ale to już kwestia gustu, preferencji i zainteresowań. Cool

"Tuning" z PRL to była tylko groteska jak cały ten twór w swojej schyłkowej postaci. Natomiast współczesny "tuning" klasyków to nic innego jak HORROR... Evil or Very Mad

petrzask napisał:
Pablo13 napisał:
Modele Ignition nie są aż tak drogie, można je kupić bezproblemowo na Ebay lub najlepiej bezpośrednio w Japonii, choćby w zaprzyjaźnionym sklepie P-4. Very Happy


Te które widzę kosztują 400-600zł. Ostatnio budżet pozwala mi na zakupu daj Boże jednako Sparka na miesiąc, wydać na model 600zł to abstrakcja. Crying or Very sad

Nie miałem na myśli ceny modeli w relacji do zarobków, ale w stosunku do całości przedziału cen niskonakładowych modeli w 1/43.
Gdyby patrzeć na relacje do zarobków, to przeciętny polak powinien sobie pozwolić na co najwyżej serię kioskową deAgostini... Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 14:21, 07 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pon 14:26, 07 Mar 2016    Temat postu:

Pablo13 napisał:

Nie miałem na myśli ceny modeli w relacji do zarobków, ale w stosunku do całości przedziału cen niskonakładowych modeli w 1/43.
Gdyby patrzeć na relacje do zarobków, to przeciętny polak powinien sobie pozwolić na co najwyżej serię kioskową deAgostini... Laughing


Paweł , a jak byś spozcjonował Ignition? W końcu to dawny żywiczny odłam HPI więc bliżej mu do przepłaconego TSM-u czy raczej takich firm jakich modele zbiera Zagato?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 14:36, 07 Mar 2016    Temat postu:

petrzask napisał:
Pablo13 napisał:

Nie miałem na myśli ceny modeli w relacji do zarobków, ale w stosunku do całości przedziału cen niskonakładowych modeli w 1/43.
Gdyby patrzeć na relacje do zarobków, to przeciętny polak powinien sobie pozwolić na co najwyżej serię kioskową deAgostini... Laughing


Paweł , a jak byś spozcjonował Ignition? W końcu to dawny żywiczny odłam HPI więc bliżej mu do przepłaconego TSM-u czy raczej takich firm jakich modele zbiera Zagato?

Jakościowo zdecydowanie bliżej tym wysoko notowanym, które wchodzą w krąg zainteresowań Kraeutera i Zagato, albo Century Dragon na przykład. Cena zaś bliższa Matrix'owi czy GLM.
HPI to wystarczająca rekomendacja, dla mnie jakościowo No1.
Jak by mu było blisko do TSM to zdyskwalifikowałbym i nie interesował się tematem... Laughing
Obserwuję coraz to nowe marki wytwórców z rodowodem japońskim, często są to kolaboracje dwóch znanych firm. Nie wiem czy zauważyłeś wcześniejszy mój wpis odnośnie nowej marki HEADLINER?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Śro 1:33, 09 Mar 2016    Temat postu:

Chevrolet Mako Shark II will become available by BoS in 1:43. Exclamation



BMW 3200 Michelotti Vignale by BoS in 1:43



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 8:43, 09 Mar 2016    Temat postu:

No nie wiem... Confused
Na szybkich pojazdach opancerzonych US Army się nie znam, ale BMW miał charakterystyczną (dla tamtych czasów i łapek ludzi w Vignale), opadającą linię drzwi/okna i wyraźnie zaakcentowany "skok" w linii nadwozia (2 słupek) i widzę tu lekki deficyt :


Poza tym ta linia dachu... Shocked
Formę robił człowiek z NEO?
OK, więcej się nie czepiam... Mr. Green

PS. BTW: zawsze uważałem, że to taka trochę większa Sajrena Szport (?) (Zerżnęli, makaroni, psia ich...) Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Śro 9:06, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Śro 15:12, 09 Mar 2016    Temat postu:

Kraeuter napisał:
No nie wiem... Confused
Na szybkich pojazdach opancerzonych US Army się nie znam

Bardzo trafnie ujęte... Laughing

Kraeuter napisał:
BMW miał charakterystyczną (dla tamtych czasów i łapek ludzi w Vignale), opadającą linię drzwi/okna i wyraźnie zaakcentowany "skok" w linii nadwozia (2 słupek) i widzę tu lekki deficyt :

Poza tym ta linia dachu... Shocked

Nie wiem kto przygotowuje te modele. BoS to marka MCW, do niedawna oferowali tańsze edycje modeli znanych z Matrix'a. Od jakiegoś czasu zaczęły się pojawiać ich własne pozycje. Niektóre są niestety mocno skopane = dyskwalifikacja (Studebaker Avanti puke, Champion Mad ) inne poprostu słabe.
To charyzmatyczne BMW moim zdaniem należy do udanych, aczkolwiek charakterystyczne miejsca, o których piszesz rzeczywiście powinny być bardziej zaakcentowane. Ten uskok na dolnej linii okna jest mniej czytelny przez niepotrzebnie wykonaną czarną krawędź uszczelki na dole bocznych okien, a tam powinna być srebrna listewka. To powoduje złudzenie wyższego przebiegu linii drzwi.
Wydaje mi się jednak, że nie jest aż tak źle i model (szczególnie biorąc pod uwagę cenę 39.99€) jest do zaakceptowania, na pewno lepszy od alternatywy w postaci ABC Brianza.






ABC Brianza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 16:22, 09 Mar 2016    Temat postu:

ABC?
Brianza?
BMW3200?
puke

Widziałem.
Niech przypadkiem ktoś nie wpadnie na pomysł, żeby to kupować! Mad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Śro 16:22, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Śro 16:23, 09 Mar 2016    Temat postu:

Kraeuter napisał:
ABC?
Brianza?
BMW3200?
puke

Widziałem.
Niech przypadkiem ktoś nie wpadnie na pomysł, żeby to kupować! Mad

Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Śro 22:41, 09 Mar 2016    Temat postu:

Pablo13 napisał:
Chyba mało kogo interesuje, ale kontynuuję...
Ciekawostka, Ignition wspólnie z Kyosho wyszykował nową markę HEADLINER. Cool
Wygląda na to, że program będzie nastawiony raczej dla maniaków rajdów.
Pierwszy model Renault Alpine A110 w dwóch najpopularniejszych skalach 1/43 i 1/18 powinien być już dostępny w sprzedaży.



[link widoczny dla zalogowanych]





[link widoczny dla zalogowanych]

Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Śro 22:44, 09 Mar 2016    Temat postu:

zagato napisał:
Pablo13 napisał:
Chyba mało kogo interesuje, ale kontynuuję...
Ciekawostka, Ignition wspólnie z Kyosho wyszykował nową markę HEADLINER. Cool
Wygląda na to, że program będzie nastawiony raczej dla maniaków rajdów.
Pierwszy model Renault Alpine A110 w dwóch najpopularniejszych skalach 1/43 i 1/18 powinien być już dostępny w sprzedaży.

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

Shocked

Tym panem się nie przejmuj, on zawsze ma ceny z kosmosu... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Śro 22:51, 09 Mar 2016    Temat postu:

Już po ptokach, poszły jak świeże bułeczki... Laughing >>> [link widoczny dla zalogowanych]
Ca 600PLN + 23% okup dla zbójów.
Widocznie za niska cena była... Tak więc kwota, którą ustalił pan Fantagoodspeed jest uzasadniona. Jak widać kolekcjonerów z pieniędzmi nie brakuje. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Czw 20:40, 10 Mar 2016    Temat postu:

Ale czy ten model jest rzeczywiście wart tej ceny?
To jest die-cast czy żywica?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Czw 20:46, 10 Mar 2016    Temat postu:

zagato napisał:
Ale czy ten model jest rzeczywiście wart tej ceny?
To jest die-cast czy żywica?

Żywica rzecz jasna.
A wart jest tyle ile zechcą za niego zapłacić klienci. Z tego co widać po stanie magazynowym na stronie Ignition cena wyjściowa była dla zainteresowanych bardzo przystępna. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pią 13:46, 11 Mar 2016    Temat postu:

Nie wiem, nie wiem...Patrzę na te ceny i zastanawiam się na ile te odzwierciedlają rzeczywistą wartość modelu a na ile bazują na snobizmie kolekcjonerów których ego podbuduje się tym że mają model za 400baksów? W czym tak naprawdę żywica za 300-400$ lepsze od żywicy za 70$? Że daje 100% pewności że gdzieś kapki kleju nie będzie i kalka nie odstanie? Mnie to nie jakoś nie przekonuje-nawet na tym forum widziałem Ferrarki za potworne pieniądze z odstającymi szybami czy źle wklejonymi światłami. Może więc uświadomicie mi na czym ten fenomen polega? Tylko proszę bez górnolotnych deklaracji o elitarności, niechwytnych "cośach", że klient decyduje, bla bla i tak dalej. Proszę tak po inżyniersku, w punktach. Za co tu się tak naprawdę płaci? Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pią 18:58, 11 Mar 2016    Temat postu:

petrzask napisał:
Nie wiem, nie wiem...Patrzę na te ceny i zastanawiam się na ile te odzwierciedlają rzeczywistą wartość modelu a na ile bazują na snobizmie kolekcjonerów których ego podbuduje się tym że mają model za 400baksów? W czym tak naprawdę żywica za 300-400$ lepsze od żywicy za 70$? Że daje 100% pewności że gdzieś kapki kleju nie będzie i kalka nie odstanie? Mnie to nie jakoś nie przekonuje-nawet na tym forum widziałem Ferrarki za potworne pieniądze z odstającymi szybami czy źle wklejonymi światłami. Może więc uświadomicie mi na czym ten fenomen polega? Tylko proszę bez górnolotnych deklaracji o elitarności, niechwytnych "cośach", że klient decyduje, bla bla i tak dalej. Proszę tak po inżyniersku, w punktach. Za co tu się tak naprawdę płaci? Rolling Eyes

Tak jak już wielokrotnie zauważyliśmy, niekoniecznie poziom jakości montażu rośnie wprost proporcjonalnie do ceny... Very Happy Oczywiście nie piszę tu o bardzo niskonakładowych modelach sygnowanych przez renomowane manufaktury, a o produkcji zleconej u chińczyków. Very Happy
Akurat w wypadku HEADLINER'A śmiem wierzyć, że jest wysoki i zadowalający.

Co do ceny... ustala ją rynek, w tym wypadku (i w wielu innych) była widocznie na tyle atrakcyjna (można powiedzieć za niska) dla grupy zainteresowanych, że modele rozeszły się jak świeże bułki. Ot, wszystko na temat...
Można wymienić o wiele droższe pozycje na rynku modeli, które są sprzedane jeszcze zanim opuszczą swoją macierzystą manufakturę (na ten temat mógłby coś napisać Wojtek Teelek). Ale... wpierw trzeba sobie zbudować markę, zaufanie wymagającej klienteli, a to długi i niełatwy proces. Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pią 19:01, 11 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Prezentacje i nowości Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 97, 98, 99  Następny
Strona 66 z 99

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin