Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Star 25 1:43
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Prace własne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Wto 1:06, 17 Cze 2014    Temat postu:

jacekg6 napisał:


Kurde, dobre macro!
Używasz specjalnego obiektywu? Jaki aparat Jacek?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 21:48, 17 Cze 2014    Temat postu:

To Olympus SP-570UZ. Obiektyw nie jest wymienny. Ma funkcje macro i super macro. Sprawdza się w modelarstwie. Myślę, że jest wystarczający. Dla większej głębi używam programu "full manual", długich czasów ekspozycji i statywu ma się rozumieć. Przyznam się, że sporą część zdjęć tego Stara robiłem trochę w pośpiechu, z ręki i na programie "full auto" Wink




Muszę jeszcze dodać, że to zdjęcie powyżej jest obcięte na 60% - tak je skompresowałem przed wysłaniem Cool
Tak wygląda bez kompresji



Choć w zasadzie takich zdjęć nie powinno się zamieszczać bo przy takim powiększeniu każdy model wygląda szpetnie ... Mad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 22:58, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 22:45, 17 Cze 2014    Temat postu:

jeszcze kilka fotek

[/img]









dobra, starczy Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 23:34, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Wto 23:08, 17 Cze 2014    Temat postu:

jacekg6 napisał:
To Olympus SP-570UZ. Obiektyw nie jest wymienny. Ma funkcje macro i super macro. Sprawdza się w modelarstwie.


Dzięki. No proszę, compact, ale z funkcją macro i też starczy.

jacekg6 napisał:
Muszę jeszcze dodać, że to zdjęcie powyżej jest obcięte na 60% - tak je skompresowałem przed wysłaniem Cool


Jacek, kompresja to co innego. W tym wypadku zmniejszyłeś poprostu rozdzielczość. Smile

jacekg6 napisał:
Choć w zasadzie takich zdjęć nie powinno się zamieszczać bo przy takim powiększeniu każdy model wygląda szpetnie ... Mad


Zgadzam się w zupełności, choć ten Star broni się nawet w tym powiększeniu. Trochę trudniej będzie w przypadku modelu w stanie fabrycznym... Very Happy
No właśnie, znowu nie odpowiedziałeś na moje pytania z poprzedniego postu, napiszesz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 23:15, 17 Cze 2014    Temat postu:

Koła to Opel Blitz. Zblokowane. Posiadają wszystkie drążki układu kierowniczego. Przed zblokowaniem sprawdziłem pochylenie kół, kąty zwrotnic i zbieżność według zasad dla prawdziwych samochodów Confused


Jakość makro to właśnie ostrość detali (jakość optyki), a te widać dopiero w pełnej rozdzielczości


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 23:18, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Wto 23:21, 17 Cze 2014    Temat postu:

jacekg6 napisał:
Koła to Opel Blitz. Zblokowane. Posiadają wszystkie drążki układu kierowniczego. Przed zblokowaniem sprawdziłem pochylenie kół, kąty zwrotnic i zbieżność według zasad dla prawdziwych samochodów Confused

To jeszcze raz zapytam:
    Czy ten nowy będzie w stanie fabrycznym?
    Czy siatka w powyższym pochodzi z nowego modelu?
    Jaka jest grubość blaszki mosiężnej?


Naprawdę odtworzyłeś cały mechanizm układu kierowniczego i zawieszenia czy mnie tutaj bujasz? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Wto 23:21, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 23:27, 17 Cze 2014    Temat postu:

Następny będzie w stanie fabrycznym, lecz nie wiem czy oryginalnym

Siatka jest inna, z moich zapasów, o nieco grubszych oczkach

Blaszka ma grubość 0.15mm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 23:29, 17 Cze 2014    Temat postu:

Nie bujam Smile odtworzyłem. Nie było wcale trudno bo prosty Smile
Więcej czasu zajęło ustawienie poprawnego pochylenia kół i zbieżności
Belka zawieszenia przedniego (oś) też jest inna, z metalowego profilu o przekroju kwadratowym. potrzebna była mocniejsza = stabilniejsza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 23:37, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Wto 23:37, 17 Cze 2014    Temat postu:

jacekg6 napisał:
Następny będzie w stanie fabrycznym, lecz nie wiem czy oryginalnym

Siatka jest inna, z moich zapasów, o nieco grubszych oczkach

Blaszka ma grubość 0.15mm.

O, dzięki!
Cieszę się, że ten nowy będzie czyściutki Very Happy , myślę, że na to zasługuje, prawda? Mam nadzieję, że moje blaszki też wykorzystasz. Masz już może kolorystykę wybraną?

Tak mi się wlaśnie wydawało, że ta siatka jest grubsza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Wto 23:39, 17 Cze 2014    Temat postu:

jacekg6 napisał:
Nie bujam Smile odtworzyłem. Nie było wcale trudno bo prosty Smile
Więcej czasu zajęło ustawienie poprawnego pochylenia kół i zbieżności
Belka zawieszenia przedniego (oś) też jest inna, z metalowego profilu o przekroju kwadratowym. potrzebna była mocniejsza = stabilniejsza.

No to szacuneczek. Rolling Eyes
Masz może jakieś fotki? Skąd miałeś dokumentację?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 23:41, 17 Cze 2014    Temat postu:

Kolorystyka dla Stara - zawsze taka sama - szary półmat Smile

Nie wiem jeszcze tylko czy też mu wyciąć drzwi czy nie. Blaszki wykorzystam oczywiście Smile

Myślę też czy nie zrobić go tak jak tego tu, z otwartymi drzwiami i skręconymi kołami ....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 23:44, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 23:51, 17 Cze 2014    Temat postu:

Dane o pochyleniu zwrotnic miałem z takiej starej książki. Zbieżność to już jak we wszystkich autach: przedłuża się graficznie oś tylną oraz oś koła wewnętrznego i w tym samym punkcie musi się przeciąć oś koła zewnętrznego. Tyle. Kiedyś tak to robiono. W dzisiejszych autach bierze się pod uwagę również dynamikę i elastokinematykę zawieszenia - stąd minimalizuje się różnicę między kątem skrętu obu kół na przykład.

Niestety nie mam fotki gdzie widać to dokładnie - właśnie sobie z tego zdałem sprawę - ale tutaj można się dopatrzeć częściowo



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Śro 0:05, 18 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Wto 23:52, 17 Cze 2014    Temat postu:

jacekg6 napisał:
Kolorystyka dla Stara - zawsze taka sama - szary półmat Smile

Nie wiem jeszcze tylko czy też mu wyciąć drzwi czy nie. Blaszki wykorzystam oczywiście Smile

Myślę też czy nie zrobić go tak jak tego tu, z otwartymi drzwiami i skręconymi kołami ....

Jeśli chodzi o moje zdanie, to uważam, że powinien być tak zrobiony, aby ukazać cały kunszt modelu, tzn jego przygotowania przez autora Sheparda.
Więc zostawiłbym w stanie oryginalnym napewno kabinę, ma piękne, delikatne linie podziałowe.
Uzupełnienie, zwaloryzowanie, szczególnie podwozia uważam za stosowne, skrzyni, wręcz wskazane. Cool

Słuszna decyzja odnośnie koloru! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Wto 23:54, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Wto 23:55, 17 Cze 2014    Temat postu:

jacekg6 napisał:
Dane o pochyleniu zwrotnic miałem z takiej starej książki. Zbieżność to już jak we wszystkich autach: przedłuża się graficznie oś tylną oraz oś koła wewnętrznego i w tym samym punkcie musi się przeciąć oś koła zewnętrznego. Tyle. Kiedyś tak to robiono. W dzisiejszych autach bierze się pod uwagę również dynamikę i elastokinematykę zawieszenia - stąd minimalizuje się różnicę między kątem skrętu obu kół na przykład.

OK, fachowo. Mi chodziło jednak o dokumentację pozwalającą na odtworzenie detali układu kier. i zawieszenia, posiadasz coś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Śro 0:10, 18 Cze 2014    Temat postu:

Racja. Kabiny mu nie powycinam,
Detale układu kierowniczego mam na zdjęciach ze szrotu plus opis i rysunki ze starych książek jak np. Samochody od A do Z wydanie z 1968 jeśli się nie mylę. Grubaśna książka jak encyklopedia. świetna książka! dziś już takich się nie wydaje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Prace własne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin