|
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Wto 1:06, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
jacekg6 napisał: |
|
Kurde, dobre macro!
Używasz specjalnego obiektywu? Jaki aparat Jacek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BORSUK (jacekg6)
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 21:48, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
To Olympus SP-570UZ. Obiektyw nie jest wymienny. Ma funkcje macro i super macro. Sprawdza się w modelarstwie. Myślę, że jest wystarczający. Dla większej głębi używam programu "full manual", długich czasów ekspozycji i statywu ma się rozumieć. Przyznam się, że sporą część zdjęć tego Stara robiłem trochę w pośpiechu, z ręki i na programie "full auto"
Muszę jeszcze dodać, że to zdjęcie powyżej jest obcięte na 60% - tak je skompresowałem przed wysłaniem
Tak wygląda bez kompresji
Choć w zasadzie takich zdjęć nie powinno się zamieszczać bo przy takim powiększeniu każdy model wygląda szpetnie ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 22:58, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 8 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BORSUK (jacekg6)
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 22:45, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
jeszcze kilka fotek
[/img]
dobra, starczy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 23:34, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Wto 23:08, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
jacekg6 napisał: | To Olympus SP-570UZ. Obiektyw nie jest wymienny. Ma funkcje macro i super macro. Sprawdza się w modelarstwie. |
Dzięki. No proszę, compact, ale z funkcją macro i też starczy.
jacekg6 napisał: | Muszę jeszcze dodać, że to zdjęcie powyżej jest obcięte na 60% - tak je skompresowałem przed wysłaniem |
Jacek, kompresja to co innego. W tym wypadku zmniejszyłeś poprostu rozdzielczość.
jacekg6 napisał: | Choć w zasadzie takich zdjęć nie powinno się zamieszczać bo przy takim powiększeniu każdy model wygląda szpetnie ... |
Zgadzam się w zupełności, choć ten Star broni się nawet w tym powiększeniu. Trochę trudniej będzie w przypadku modelu w stanie fabrycznym...
No właśnie, znowu nie odpowiedziałeś na moje pytania z poprzedniego postu, napiszesz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BORSUK (jacekg6)
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 23:15, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Koła to Opel Blitz. Zblokowane. Posiadają wszystkie drążki układu kierowniczego. Przed zblokowaniem sprawdziłem pochylenie kół, kąty zwrotnic i zbieżność według zasad dla prawdziwych samochodów
Jakość makro to właśnie ostrość detali (jakość optyki), a te widać dopiero w pełnej rozdzielczości
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 23:18, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Wto 23:21, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
jacekg6 napisał: | Koła to Opel Blitz. Zblokowane. Posiadają wszystkie drążki układu kierowniczego. Przed zblokowaniem sprawdziłem pochylenie kół, kąty zwrotnic i zbieżność według zasad dla prawdziwych samochodów |
To jeszcze raz zapytam:
Czy ten nowy będzie w stanie fabrycznym?
Czy siatka w powyższym pochodzi z nowego modelu?
Jaka jest grubość blaszki mosiężnej?
Naprawdę odtworzyłeś cały mechanizm układu kierowniczego i zawieszenia czy mnie tutaj bujasz?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Wto 23:21, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BORSUK (jacekg6)
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 23:27, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Następny będzie w stanie fabrycznym, lecz nie wiem czy oryginalnym
Siatka jest inna, z moich zapasów, o nieco grubszych oczkach
Blaszka ma grubość 0.15mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BORSUK (jacekg6)
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 23:29, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Nie bujam odtworzyłem. Nie było wcale trudno bo prosty
Więcej czasu zajęło ustawienie poprawnego pochylenia kół i zbieżności
Belka zawieszenia przedniego (oś) też jest inna, z metalowego profilu o przekroju kwadratowym. potrzebna była mocniejsza = stabilniejsza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 23:37, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Wto 23:37, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
jacekg6 napisał: | Następny będzie w stanie fabrycznym, lecz nie wiem czy oryginalnym
Siatka jest inna, z moich zapasów, o nieco grubszych oczkach
Blaszka ma grubość 0.15mm. |
O, dzięki!
Cieszę się, że ten nowy będzie czyściutki , myślę, że na to zasługuje, prawda? Mam nadzieję, że moje blaszki też wykorzystasz. Masz już może kolorystykę wybraną?
Tak mi się wlaśnie wydawało, że ta siatka jest grubsza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Wto 23:39, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
jacekg6 napisał: | Nie bujam odtworzyłem. Nie było wcale trudno bo prosty
Więcej czasu zajęło ustawienie poprawnego pochylenia kół i zbieżności
Belka zawieszenia przedniego (oś) też jest inna, z metalowego profilu o przekroju kwadratowym. potrzebna była mocniejsza = stabilniejsza. |
No to szacuneczek.
Masz może jakieś fotki? Skąd miałeś dokumentację?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BORSUK (jacekg6)
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 23:41, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Kolorystyka dla Stara - zawsze taka sama - szary półmat
Nie wiem jeszcze tylko czy też mu wyciąć drzwi czy nie. Blaszki wykorzystam oczywiście
Myślę też czy nie zrobić go tak jak tego tu, z otwartymi drzwiami i skręconymi kołami ....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 23:44, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BORSUK (jacekg6)
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 23:51, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Dane o pochyleniu zwrotnic miałem z takiej starej książki. Zbieżność to już jak we wszystkich autach: przedłuża się graficznie oś tylną oraz oś koła wewnętrznego i w tym samym punkcie musi się przeciąć oś koła zewnętrznego. Tyle. Kiedyś tak to robiono. W dzisiejszych autach bierze się pod uwagę również dynamikę i elastokinematykę zawieszenia - stąd minimalizuje się różnicę między kątem skrętu obu kół na przykład.
Niestety nie mam fotki gdzie widać to dokładnie - właśnie sobie z tego zdałem sprawę - ale tutaj można się dopatrzeć częściowo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Śro 0:05, 18 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Wto 23:52, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
jacekg6 napisał: | Kolorystyka dla Stara - zawsze taka sama - szary półmat
Nie wiem jeszcze tylko czy też mu wyciąć drzwi czy nie. Blaszki wykorzystam oczywiście
Myślę też czy nie zrobić go tak jak tego tu, z otwartymi drzwiami i skręconymi kołami .... |
Jeśli chodzi o moje zdanie, to uważam, że powinien być tak zrobiony, aby ukazać cały kunszt modelu, tzn jego przygotowania przez autora Sheparda.
Więc zostawiłbym w stanie oryginalnym napewno kabinę, ma piękne, delikatne linie podziałowe.
Uzupełnienie, zwaloryzowanie, szczególnie podwozia uważam za stosowne, skrzyni, wręcz wskazane.
Słuszna decyzja odnośnie koloru!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Wto 23:54, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Wto 23:55, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
jacekg6 napisał: | Dane o pochyleniu zwrotnic miałem z takiej starej książki. Zbieżność to już jak we wszystkich autach: przedłuża się graficznie oś tylną oraz oś koła wewnętrznego i w tym samym punkcie musi się przeciąć oś koła zewnętrznego. Tyle. Kiedyś tak to robiono. W dzisiejszych autach bierze się pod uwagę również dynamikę i elastokinematykę zawieszenia - stąd minimalizuje się różnicę między kątem skrętu obu kół na przykład. |
OK, fachowo. Mi chodziło jednak o dokumentację pozwalającą na odtworzenie detali układu kier. i zawieszenia, posiadasz coś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BORSUK (jacekg6)
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 0:10, 18 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Racja. Kabiny mu nie powycinam,
Detale układu kierowniczego mam na zdjęciach ze szrotu plus opis i rysunki ze starych książek jak np. Samochody od A do Z wydanie z 1968 jeśli się nie mylę. Grubaśna książka jak encyklopedia. świetna książka! dziś już takich się nie wydaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|