Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podwozie Syreny 1:18
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Prace własne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Pią 18:34, 11 Sie 2017    Temat postu: Podwozie Syreny 1:18

W zasadzie ten temat wiąże się z moim poprzednim o tłoczeniu blachy, ale jakoś w międzyczasie się rozrósł no i tłoczenie zeszło na dalszy plan.

Budując już drugi model Syreny 105 w skali 1:43 przerobiony z Welly, zrobiłem mieszankę kolorów by pomalować kierownicę i rękojeść dźwigni zmiany biegów. Kolor był tak trafnie dobrany, że postanowiłem pomalować też kierownicę w mojej ramie syrenkowej. Po czterech latach ponownie zdjąłem gablotkę i zdemontowałem kierownicę do malowania. Machnąłem też rękojeść od biegów oczywiście. Kiedy to sobie tak schło, przypomniałem sobie najdawniejszą wizję podwozia, jeszcze z 2006 roku. Zawsze marzyło mi się podwozie stojące na własnych kołach (nie na tych brzydkich słupkach). Planowałem też, że będzie to podwozie jakby przygotowane na wystawę, premierę modelu. Trochę jak to z prospektów Wartburga. Znalazłem nawet odpowiednie koła z garbusa Maisto 1:18, ale wówczas nie umiałem zrobić pasujących tarcz (środkowej części felg) no i do tego precyzyjne wiercenie i śruby, których nie umiałem wtedy robić. Malowanie również nie było moją silną stroną. Nie stosowałem malowania natryskowego, a pędzelkiem zawsze wychodziły mi smugi. Dlatego wówczas zdecydowałem się posadzić podwozie na kołki i wszystko obsmarować na czarny mat. Matowa farba dobrze kryje i sama równo się rozkłada. I tak wszystko prócz skrzyni biegów spowiła matowa czerń. Później z pięciu kół garbusa jakoś pozostało tylko jedno i za żadne skarby nie mogłem odnaleźć reszty. Uznałem je za zaginione. Dziwnym zbiegiem okoliczności na kilka tygodni przed malowaniem kierownicy żona przywiozła od mamy resztę naszych rzeczy jakie mama znalazła u siebie, w pokoju w którym kiedyś mieszkaliśmy. Wśród mnóstwa drobiazgów i pamiątek znalazłem ….. cztery koła od garbusa Maisto!  Nie wiem jak się tam znalazły. Zaraz sobie o tym przypomniałem i postanowiłem ziścić plan sprzed 11 lat. I tak uruchomiłem całą lawinę zmian. Oto co zostało podczas tych zmian wymienione



Prace są już w zasadzie na ukończeniu. Cały osprzęt silnika (oraz sam silnik) przeszedł bardzo gruntowne zmiany. Nie oszczędzałem niczego. Cokolwiek mogłem dziś zrobić lepiej niż 8 - 10 lat temu - bez wahania szło pod nóż. Więcej fotek już wkrótce jak tylko podwozie stanie na własnych kołach w nowej gablocie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 16:15, 22 Sie 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Sob 16:22, 12 Sie 2017    Temat postu:

Proszę się tak nie tłoczyć. 9 wejść to na prawdę dużo więcej niż się spodziewałem Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Pią 10:23, 18 Sie 2017    Temat postu:

Lista zmian jest tak duża, że sobie ją daruję. Albo inaczej - zmianom oparła się tylko rama.















Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 16:21, 22 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Pią 20:02, 18 Sie 2017    Temat postu:





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 16:41, 22 Sie 2017, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Nie 20:17, 20 Sie 2017    Temat postu:

Rolling Eyes Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Pon 15:21, 21 Sie 2017    Temat postu:

Mnie się podoba. Kawał dobrej roboty...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Pon 18:21, 21 Sie 2017    Temat postu:

Dzięki Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:23, 21 Sie 2017    Temat postu:

Dla mnie super SUPER

PS. Jeśli mógłbym tylko zwrócić uwagę na pewien szczegół, który (mi) nieco psuje ogólne, soczyste wrażenie: przekrojona opona mogłaby być nieco wydrążona...(?) Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Pon 23:45, 21 Sie 2017    Temat postu:

Kraeuter napisał:
PS. Jeśli mógłbym tylko zwrócić uwagę na pewien szczegół, który (mi) nieco psuje ogólne, soczyste wrażenie: przekrojona opona mogłaby być nieco wydrążona...(?) Wink

Tu się wyjątkowo z kolegą zgadzam... Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 7:16, 22 Sie 2017    Temat postu:

Taki pomysł był i próby zostały podjęte, lecz niestety, przy tej konstrukcji felg i opon nie wyglądało to tak jak powinno. Płytkie wycięcie było bez sensu a głębokie pozbawiało opony prowadzenia. Dodatkowo (co widać na zdjęciach prawdopodobnie) obręcz koła nie jest cienkościenna. Te krawędzie powstały właśnie po tym jak wydrążyłem środek na głębokość około 0.5mm. Gdybym wydrążył i obręcz i oponę to niestety nie trzymało by się to razem lub wymagało by użycia mocnego kleju, który przy tak cienkich ściankach na pewno powyłaził by na zewnątrz i to na już pomalowaną powierzchnię. Samo drążenie (jak już wspomniałem) zawsze sprawiało, że jego koniec był widoczny a więc wyglądało dobrze jedynie pod dużym kątem. Wydrążonych fragmentów opon i obręczy mam w odpadach kilka sztuk. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 11:26, 22 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 10:24, 22 Sie 2017    Temat postu:

A koła wyciąć musiałem bynajmniej nie by pokazać, że wszędzie są czerwone bębny tylko by nie zasłaniać elementów zawieszenia, które znajdowały się zaraz za kołem. Każda koncepcja była analizowana na wiele sposobów zanim została wcielona. Niestety kompromisy były niezbędne. Przykładowo prawdziwa chłodnica ma więcej sekcji niż moja podobnie jak prawdziwa głowica ma więcej żeberek. Jest jeszcze kilka rzeczy ale o nich nie powiem Razz bo nawet na stronie miłośników Syren (Nekla) gdzie również założyłem temat, ludzie, którzy sami restaurują Syreny nie dopatrzyli się tych uchybień Laughing nie uniknąłem kilku błędów skali i geometrii niestety. Nie wszystko też dało się poprawić. Rozważałem też przy okazji ostatnich modyfikacji wykonanie wszystkiego prócz ramy od nowa. Bardzo mnie to kusiło. Ostatecznie obrałem inną drogę zmian. Przy okazji stwierdziłem, że potencjał tego modelu został ostatecznie wyczerpany. By zrobić lepiej rzeczy o których wiem, że powinny być zrobione lepiej w zasadzie musiał bym zbudować nowe podwozie. Dlatego też podwozie zostało zamocowane do podstawy w sposób uniemożliwiający nieniszczący demontaż. Wygląda jakby stało sobie po prostu na desce, ale koła mocują 20mm szpilki przechodzące przez obręcz (i w niej wklejone), oponę i wklejone w podstawę na głębokość 15mm.



Bez obawy można przewracać gablotę do góry nogami czy nawet w tej pozycji upuścić a model ani drgnie.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 16:22, 22 Sie 2017, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 11:10, 22 Sie 2017    Temat postu:

Kilka zdjęć z remontu.
Blok otrzymał prócz koloru skorygowany kształt przedniej i tylnej części. Kiedy był czarny nie było widać, że jego mocowanie ze skrzynią było dosłownie fatalne. Tę część musiałem zbudować od podstaw wstawiając "plomby" z poxiliny i blachy.



Nowy jest też cały aparat zapłonowy z kołem pasowym



cały rozrusznik wraz z mocowaniem, prądnica





koło pasowe wentylatora



oraz śruby głowicy, kraniki silnika i chłodnicy, niemal wszystkie węże układu chłodzenia ( siedem z dziewięciu) oraz korek samej chłodnicy



chłodnica otrzymała też uzupełniające kształt ramki po obu stronach

Jest też kilka niewykorzystanych elementów jak na przykład kołpaki. Planowałem umieścić jeden na tym całym kole (też cały lub wycięty by pokazać śruby)




Jak pisałem powyżej lista zmian jest tak długa (i udokumentowana zdjęciami), że zajęła by jeszcze kilka stron.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 16:24, 22 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 11:24, 22 Sie 2017    Temat postu:

dekiel pompy hamulcowej przed zmianą



i po



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BORSUK (jacekg6) dnia Wto 16:25, 22 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Wto 13:17, 22 Sie 2017    Temat postu:

zrób coś z tymi zdjęciami. przede wszystkim niektóre zdjęcia nie są widoczne a po innych pozostają jakieś "śmiecie"... Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BORSUK (jacekg6)




Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 13:30, 22 Sie 2017    Temat postu:

Może raczej zrób coś ze swoim kompem Laughing mnie się wszystko otwiera i wszystkie zamieszczone zdjęcia są widoczne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Prace własne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin