 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:14, 21 Wrz 2010 Temat postu: 512S PF Speziale |
|
|
Ten model chciałem mieć od bardzo dawna.
Oryginał to przepiękne studium nadwoziowe Filippo Sapino (do 1969 w PF Spa, potem, przez ponad 30 lat, w Ghia, skąd odszedł w 2001, zwalniając fotel prezesa) na podwoziu 512S, które było wcześniej podwoziem 312P, s/n 0868, poważnie uszkodzonym podczas Monza 1969.
Samochody Ferrari szybko POWSTAWAŁY i równie szybko ZNIKAŁY…
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Różne źródła zgodnie twierdzą, że zamontowano w nim skrzynię biegów typu stosowanego w 512S i nie wykorzystany blok silnika z głowicami, który pierwotnie przeznaczony był dla prototypu 612P. Była to zatem makieta zespołu napędowego, a samochód nigdy samodzielnie nie jeździł...
Wystawiono go w Turynie w 1969 (w tle inne ciekawe studia PF...)
[link widoczny dla zalogowanych]
Informacje dotyczące jego aktualnego miejsca pobytu są nieco sprzeczne - właścicielem jest (?) Francuz, który chciał (podobno) przywrócić go do pierwotnego stanu, czyli 312P, ale go od tego zamiaru odwiedziono.
Gdyby do tego doszło, byłaby to po prostu profanacja!
Tu i ówdzie był wystawiany i zawsze wzbudzał duże zainteresowanie…
[link widoczny dla zalogowanych]
Aktualnie znajduje się najprawdopodobniej w Maranello, gdzie miałby zostać poddany gruntownej renowacji…
cdn.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Wto 11:17, 21 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:32, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Podejście pierwsze miało miejsce ładne parę lat temu.
Materiał wyjściowy: Dinky.
Prace przerwane w wyniku oceny sytuacji: mnóstwo pracy z wynikiem nie do przyjęcia...
Stan wyjściowy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nieco później:
[link widoczny dla zalogowanych]
Próba doprowadzenia silnika do stanu, w którym można by go użyć:
[link widoczny dla zalogowanych]
Rękodzieło skrzyni biegów i miski olejowej:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Pół-rękodzieło wnętrza:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zakończenie "projektu" , spakowanie części do pudełka. Ciągle leżą w szafie.
Zmiana koncepcji - zakup w 2009 zestawu Alezan (żywica):
[link widoczny dla zalogowanych]
cdn
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:17, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Po obejrzeniu zestawu (swoją drogą mającego już dobre 10-15 lub więcej lat) lekko załamałem się - spójrzcie poniżej - z tego nie da się zrobić przyzwoitego modelu. Wiedziałem, ze Alezan nie należy do najlepszych, ale rzeczywistość jest znacznie gorsza
I znalazłem się z powrotem w punkcie wyjściowym...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. Ciągnąć ten temat dalej?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Śro 11:03, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 11:58, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | PS. Ciągnąć ten temat dalej?  |
Ciagnąć, ciągnąć. Zarówno jeśli miałeś na myśli dalsze prace jak i ich opisywanie tutaj. To naprawdę bardzo ciekawe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 12:21, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał :
Cytat: | Ten model chciałem mieć od bardzo dawna. |
Znając Twoje podejście do tego rodzaju tematów pewnie wyczarujesz extra model.
Nigdy wcześniej nie wiedziałem o takiej konstrukcji, dlatego stanowi ona dla mnie ciekawostkę.
Jednak gdybyś zapytał, czy zabrać się za np. 250 SWB - to pewnie kibicowałbym bardziej takiemu wyborowi - z czystego sentymentu do formy nadwozia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 12:56, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kris napisał: | Kraeuter napisał :
Cytat: | Ten model chciałem mieć od bardzo dawna. |
Znając Twoje podejście do tego rodzaju tematów pewnie wyczarujesz extra model.
Nigdy wcześniej nie wiedziałem o takiej konstrukcji, dlatego stanowi ona dla mnie ciekawostkę.
Jednak gdybyś zapytał, czy zabrać się za np. 250 SWB - to pewnie kibicowałbym bardziej takiemu wyborowi - z czystego sentymentu do formy nadwozia. |
Spoko, będzie (ale raczej na wiosnę) jeszcze o wytwórstwie 250 Breadvan i o 250 P6...
We "współczesnych" zamieszczę może zdjęcia 250 SWB? Jest tych wersji nawet sporo... :
A teraz, dla zbudowania napięcia nie powiem na razie co to jest - etapy klecenia wnętrza kolejnego modelu.
Dźwignia zmiany biegów (Tameo)
[link widoczny dla zalogowanych]
Siedzenia: malowanie i nałożenie kalkomanii
[link widoczny dla zalogowanych]
Kokpit: malowanie i kalkomania (z zestawu Virages43, oryginalne były do d... )
[link widoczny dla zalogowanych]
Faza przejściowa (po polakierowaniu skorupy dolnej)
[link widoczny dla zalogowanych]
Wnętrze (kierownica Tameo, znaczek Acustion). Stan praktycznie do przyjęcia...
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
cdn.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 14:24, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Chciałbym mieć takie zdolności, pieniądze i czas. Podziwiam Cię. Z chęcią będę patrzył na prezentacje z postępu Twoich prac. Człowiek całe życie się uczy, więc może kiedyś podejmę próbę złożenia modelu. Twoje tematy z forum staną się wtedy kompedium wiedzy, w dążeniu do doskonałości.
Pewnie taki gotowy model cieszy właściciela razy dwa. Masz więcej frajdy z pracy którą wykonujesz i cieszysz się na bieżąco z detali, które udało się właśnie dopieścić, czy może posiadania i podziwiania całokształtu pracy w gablocie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 8:23, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Wspominasz o czasie, pieniądzach etc.
To wszystko też kwestia kumulacji. Jeśli będziesz konsekwentny, to przez lata zbierze się sporo i doświadczeń i sprzętu i modeli
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Czw 13:52, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:14, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Nierówna walka z kołami, po dokładnym obejrzeniu oryginalnych zdecydowałem się na koła z własnych zapasów. Śruby centralne: Tameo. Są za niskie... Może jeszcze je trochę "pogrubię".
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Oryginalny wydech i skrzynia biegów po poprawkach jest chyba do przyjęcia... (widoczna pierwsza wersja odbłyśników tylnych świateł)
[link widoczny dla zalogowanych]
Oryginalne tylne światła były koszmarne:
[link widoczny dla zalogowanych]
Po usunięciu dzieła producenta, wkleiłem w otwory folię (wycinanki to fajne zajęcia, ale ja już chyba trochę z tego wieku wyrosłem, bo czasem brak mi cierpliwości, a trzeba wykonać co najmniej kilka podejść, żeby uzyskać totalnie nieregularne czworoboki... )
Potem wiele warstw "lekko już zgęstniałego" lakieru bezbarwnego (trzymam go specjalnie do takich zadań, ma już chyba z 8 lat ):
[link widoczny dla zalogowanych]
A na wierzch gloss w kolorze :
[link widoczny dla zalogowanych]
Po porównaniu wycieraczek wybrałem jedną z własnych (oryginalną wrzuciłem oczywiście do kuferka z częściami z odzysku, nigdy nie wiadomo, co może się jeszcze kiedyś przydać... ) , nieco upierdliwą w montażu, ale...
[link widoczny dla zalogowanych]
Po próbnym dopasowaniu szyby wycieraczkę wkleiłem i już tam została...:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ciekawa rzecz - w naturze wszystko wygląda inaczej, niż na zdjęciach - raz lepiej a raz - zdecydowanie częściej - gorzej. Zdjęcie obnaża najdrobniejsze wady i skazy, których nie dostrzega się, oglądając model gołym okiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 13:16, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Twoja praca wydaje mi się być na najwyższym poziomie, więc nie mam co komentować wad, czy skaz, o których piszesz, po prostu ich nie widać.
Starasz się poprawiać producenta wyrobu, to jest dla mnie niesamowite. Jestem ciekaw jak sobie poradzisz z piastami kół. Wyzwania, które sobie stawiasz wydają się surrealne dla takiego laika jak ja.
Trzymam kciuki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:17, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Zmontowany...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
ale jeszcze bez "ozdobników"
[link widoczny dla zalogowanych]
W tej chwili męczę się nad tym:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak skończę, to przyozdobię oba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 13:33, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Gratuluję pięknego modelu, w który włożyłeś kawał dobrej roboty. Fotorelacja bardzo mi przypadła do gustu, czekam na kolejną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Pią 22:21, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Darku jaka jest Twoja opinia o kitach Gammy?
Czy są lepsze od np. PM czy Hostaro?
Nie lada wyzwaniem będzie zrobienie efektu klepanego aluminium w tym praGTO.
Znalazłem na Ebay gotowca:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kurcze,ŁADNY!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zagato dnia Sob 0:13, 25 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 16:11, 25 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
zagato napisał: | Darku jaka jest Twoja opinia o kitach Gammy?
Czy są lepsze od np. PM czy Hostaro?
Nie lada wyzwaniem będzie zrobienie efektu klepanego aluminium w tym praGTO.
Znalazłem na Ebay gotowca:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kurcze,ŁADNY! |
Gamma jest według mnie nieco słabsza od PM i Hostaro. Niby wszystko jest Ok, ale potarfi czasem walnąć sporego byka... no i trzeba wtedy coś poprawić...
A co do tego modelu, skoro pytasz, będę się czepiał, abyś nabrał przed podjęciem decyzji właściwego dystansu
- klepane aluminium było "gołe" tylko w fazie "warsztatowej". Znaki "T" (nie wiem, co miały oznaczać) pojawiły się dopiero w trakcie prób na torze (Maitresse, potem Moss) , ale wtedy samochód był już pomalowany szarym podkładem;
- otwory wentylacyjne w bocznych szybach pojawiły się w trakcie prób, ale tylko w prawej strony.
- na masce, po lewej stronie pokrywy silnika powienien być zewnętrzny wlew (oleju?), z korkiem
Szczerze mówiąc - znam gotowy model Gammy i był on w wersji pomalowanej, nie miał wspomnianego wlewu ale nie miał też przednich, bocznych kierunkowskazów. Paranoja...
Dlatego nie jestem pewnien, czy to jest Gamma, bardziej mi przypomina Remember (albo MG Firenza nie pamiętam w tej chwili na 100%), który robił OBIE wersje: alluminio i pre-prova - ale, oczywiście, mogę się mylić, bo np. z form Gammy korzysta aktualnie Pinko
Obiektywnie - gdyby nie te drobne błędy (zauważone na podstawie znanych mi źródeł, nie musi być to całkowita prawda, zresztą wiedzy na ten temat jest w ogóle raczej niewiele) model wygląda naprawdę nieźle.
PS> spadam, zaczął się Q1
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Sob 16:24, 25 Wrz 2010, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|