|
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:46, 19 Maj 2020 Temat postu: 250 GT SWB 3Z Zagato Spyder |
|
|
Ferrari 250 GT o numerze podwozia 2491GT rozpoczął życie jako 250 GT SWB California Spyder w 1961 roku jako 17. z 56 Spyderów California z krótkim rozstawem osi (SWB), wyprodukowanych przez Scaglietti.
W 1969 nabył go Luigi Chinetti, prezes Ferrari North America, a następnie dostarczył go do Carrozzeria Zagato. Chinetti zamówił nowe otwarte nadwozie Spyder, aby wystawić auto w Salonie Samochodowym w Turynie w październiku 1970. Chinetti osobiście nadzorował wszystkie etapy projektowania i budowy swojego Ferrari. Od czasu do czasu jeździł do oficyny Zagato. Odbywał długie spotkania z Elio i Gianni Zagato, podczas których omawiano najdrobniejsze szczegóły jego Spydera. Opóźnienia i zmiany w wyglądzie samochodu spowodowały, że zadebiutował on dopiero w październiku 1971 r. W Turynie. Samochód otrzymał od Zagato nazwę „3Z”. Został wykończony w metalicznym niebieskim kolorze ze szprychowymi felgami Borrani, później zastosowano 10-otworowe felgi aluminiowe Campagnolo.
3Z został zaprojektowany przez Giuseppe Mittino, który od 1970 roku był odpowiedzialny za projekty wykonane przez Carrozzeria Zagato. Samochód miał oryginalne, nowe elementy, takie jak np. „powieki” z przodu, które częściowo zasłaniały reflektory.
Społeczność "Ferraristi" bardzo źle ocenia dzisiaj tę przebudowę. Chinetti poświęcił 250 GT SWB California Spyder, piękną robotę Pininfariny, auto, które obok 250 GTO należy do najbardziej "rasowych", kultowych i najdroższych oldtimerów Ferrari.
Ponadto nadwozie Zagato 3Z oceniane jest jako nieudane - źle zbalansowane optycznie, toporne i niezbyt eleganckie. Auto pierwotnie było ciemnoniebieskie, dziś jest srebrno-szare (oba lakiery metaliczne).
Na modelu wyszedł mi ciemny granat, zbliżony do stosowanego przez Zagato na 250 GT LWB, ponieważ położyłem szary podkład zamiast białego. Zauważyłem to dopiero po położeniu 2. warstwy (co dało jeszcze ciemniejszy odcień ) i już tak zostawiłem. Oryginał był jaśniejszy, ale trudno, ciemne kolory z czasem płowieją
Kit produkuje, niestety tylko ABC (choć znam jeszcze gorsze oficyny ) jest kształtem nieco spierniczony w stosunku do oryginału, ale go jednak mocno przypomina. Sporo problemów typowych dla ABC - nic do siebie nie pasowało (blaszki, kokpit...), a np. szyba z folii, bez sztywnej ramki - była nie do przyjęcia. Zaadoptowałem szybę z 330 GTC Banga (ma ciut mniejsze pochylenie) "z odzysku", zmieniłem koła na szprychowe (jak w wersji oryginalnej), kierownicę itd...
[/url]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Nie 10:09, 19 Lip 2020, w całości zmieniany 8 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Śro 8:28, 20 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Ładnie zbudowany brzydal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Humppa
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolica
|
Wysłany: Śro 21:17, 20 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Mi też się podoba. O merytoryce się nie wypowiadam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cysior
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:34, 20 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Fajny, i kolorek mi się też podoba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pią 3:02, 26 Cze 2020 Temat postu: Re: 250 GT SWB 3Z Zagato Spyder |
|
|
Kraeuter napisał: | Ferrari 250 GT o numerze podwozia 2491GT rozpoczął życie jako 250 GT SWB California Spyder w 1961 roku jako 17. z 56 Spyderów California z krótkim rozstawem osi (SWB), wyprodukowanych przez Scaglietti.
W 1969 nabył go Luigi Chinetti, prezes Ferrari North America, a następnie dostarczył go do Carrozzeria Zagato. Chinetti zamówił nowe otwarte nadwozie Spyder, aby wystawić auto w Salonie Samochodowym w Turynie w październiku 1970. Chinetti osobiście nadzorował wszystkie etapy projektowania i budowy swojego Ferrari. Od czasu do czasu jeździł do oficyny Zagato. Odbywał długie spotkania z Elio i Gianni Zagato, podczas których omawiano najdrobniejsze szczegóły jego Spydera. Opóźnienia i zmiany w wyglądzie samochodu spowodowały, że zadebiutował on dopiero w październiku 1971 r. W Turynie. Samochód otrzymał od Zagato nazwę „3Z”. Został wykończony w metalicznym niebieskim kolorze ze szprychowymi felgami Borrani, później zastosowano 10-otworowe felgi aluminiowe Campagnolo.
3Z został zaprojektowany przez Giuseppe Mittino, który od 1970 roku był odpowiedzialny za projekty wykonane przez Carrozzeria Zagato. Samochód miał oryginalne, nowe elementy, takie jak np. „powieki” z przodu, które częściowo zasłaniały reflektory.
Społeczność "Ferraristi" bardzo źle ocenia dzisiaj tę przebudowę. Chinetti poświęcił 250 GT SWB California Spyder, piękną robotę Pininfariny, auto, które obok 250 GTO należy do najbardziej "rasowych", kultowych i najdroższych oldtimerów Ferrari.
Ponadto nadwozie Zagato 3Z oceniane jest jako nieudane - źle zbalansowane optycznie, toporne i niezbyt eleganckie. Auto pierwotnie było ciemnoniebieskie, dziś jest srebrno-szare (oba lakiery metaliczne).
Na modelu wyszedł mi ciemny granat, zbliżony do stosowanego przez Zagato na 250 GT LWB, ponieważ położyłem szary podkład zamiast białego. Zauważyłem to dopiero po położeniu 2. warstwy (co dało jeszcze ciemniejszy odcień ) i już tak zostawiłem. Oryginał był jaśniejszy, ale trudno, ciemne kolory z czasem płowieją
Kit produkuje, niestety tylko ABC (choć znam jeszcze gorsze oficyny ) jest kształtem nieco spierniczony w stosunku do oryginału, ale go jednak mocno przypomina. Sporo problemów typowych dla ABC - nic do siebie nie pasowało (blaszki, kokpit...), a np. szyba z folii, bez sztywnej ramki - była nie do przyjęcia. Zaadoptowałem szybę z 330 GTC Banga (ma ciut mniejsze pochylenie) "z odzysku", zmieniłem koła na szprychowe (jak w wersji oryginalnej), kierownicę itd...
|
Piękny model był, ale się zmył...
Ponownie KRAEUTERKU kochany. Prośba o wrzucenie zdjęć na jakiś serwerek.
PLEASE!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 10:10, 19 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Proszę, Pablo, już są
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pią 4:29, 24 Lip 2020 Temat postu: Re: 250 GT SWB 3Z Zagato Spyder |
|
|
Kraeuter napisał: | Ponadto nadwozie Zagato 3Z oceniane jest jako nieudane - źle zbalansowane optycznie, toporne i niezbyt eleganckie. Auto pierwotnie było ciemnoniebieskie, dziś jest srebrno-szare (oba lakiery metaliczne). |
No i słusznie.
Dzisiaj pan woźny ze Scuderii (sorry, jakaś ochrona lub recepcjonista ) zaprojektowałby to lepiej. Masakra.
Jeżeli jednak dokumentujesz w sposób kronikarski, nie ma, że boli...
Kraeuter napisał: | Na modelu wyszedł mi ciemny granat, zbliżony do stosowanego przez Zagato na 250 GT LWB, ponieważ położyłem szary podkład zamiast białego. Zauważyłem to dopiero po położeniu 2. warstwy (co dało jeszcze ciemniejszy odcień ) i już tak zostawiłem. Oryginał był jaśniejszy, ale trudno, ciemne kolory z czasem płowieją |
Możliwe, że za dużo warstw położyłeś. Kolor podkładu nie powinien być biały (chyba że malujesz na biało lub zbliżony kolor) tylko najlepiej podbarwiony na kolor finalnego lakieru.
Możliwe też, że farba nie była tą idealną.
Po raz wtóry namawiam na aerograf. Czeka ogromna gama wspaniałych lakierów Zero Paints w kolorach authentic!
Kraeuter napisał: | Kit produkuje, niestety tylko ABC (choć znam jeszcze gorsze oficyny ) jest kształtem nieco spierniczony w stosunku do oryginału, ale go jednak mocno przypomina. Sporo problemów typowych dla ABC - nic do siebie nie pasowało (blaszki, kokpit...), a np. szyba z folii, bez sztywnej ramki - była nie do przyjęcia. Zaadoptowałem szybę z 330 GTC Banga (ma ciut mniejsze pochylenie) "z odzysku", zmieniłem koła na szprychowe (jak w wersji oryginalnej), kierownicę itd.. |
Normalne w przypadku tej ułomnej manufaktury...
Ostatecznie, dzięki Twoim zabiegom i staranności wyszedł moim zdaniem fajny okaz do postawienia wśród historycznego lineup'u sławetnej marki.
Podziwiam konsekwencję w dokumentowaniu historii Ferrari i progress w wykonawstwie! (Wiesz Darek, że nie umiem kłamać, nie jestem już marketingowcem.)
Sięgając po ostatnią (w ciągu ostatnich 24h) butelkę piwa służącą mi do przepłukania gardła po Jacku (tfu!) Danielsie i popicia psychotropów, udaję się powoli na spoczynek. Mam nadzieję, że nie ostateczny... Amen.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pią 4:30, 24 Lip 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|