Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

250 GT SWB 3Z Zagato Spyder

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Prace własne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:46, 19 Maj 2020    Temat postu: 250 GT SWB 3Z Zagato Spyder

Ferrari 250 GT o numerze podwozia 2491GT rozpoczął życie jako 250 GT SWB California Spyder w 1961 roku jako 17. z 56 Spyderów California z krótkim rozstawem osi (SWB), wyprodukowanych przez Scaglietti.

W 1969 nabył go Luigi Chinetti, prezes Ferrari North America, a następnie dostarczył go do Carrozzeria Zagato. Chinetti zamówił nowe otwarte nadwozie Spyder, aby wystawić auto w Salonie Samochodowym w Turynie w październiku 1970. Chinetti osobiście nadzorował wszystkie etapy projektowania i budowy swojego Ferrari. Od czasu do czasu jeździł do oficyny Zagato. Odbywał długie spotkania z Elio i Gianni Zagato, podczas których omawiano najdrobniejsze szczegóły jego Spydera. Opóźnienia i zmiany w wyglądzie samochodu spowodowały, że zadebiutował on dopiero w październiku 1971 r. W Turynie. Samochód otrzymał od Zagato nazwę „3Z”. Został wykończony w metalicznym niebieskim kolorze ze szprychowymi felgami Borrani, później zastosowano 10-otworowe felgi aluminiowe Campagnolo.

3Z został zaprojektowany przez Giuseppe Mittino, który od 1970 roku był odpowiedzialny za projekty wykonane przez Carrozzeria Zagato. Samochód miał oryginalne, nowe elementy, takie jak np. „powieki” z przodu, które częściowo zasłaniały reflektory.

Społeczność "Ferraristi" bardzo źle ocenia dzisiaj tę przebudowę. Chinetti poświęcił 250 GT SWB California Spyder, piękną robotę Pininfariny, auto, które obok 250 GTO należy do najbardziej "rasowych", kultowych i najdroższych oldtimerów Ferrari.

Ponadto nadwozie Zagato 3Z oceniane jest jako nieudane - źle zbalansowane optycznie, toporne i niezbyt eleganckie. Auto pierwotnie było ciemnoniebieskie, dziś jest srebrno-szare (oba lakiery metaliczne).

Na modelu wyszedł mi ciemny granat, zbliżony do stosowanego przez Zagato na 250 GT LWB, ponieważ położyłem szary podkład zamiast białego. Zauważyłem to dopiero po położeniu 2. warstwy (co dało jeszcze ciemniejszy odcień Laughing ) i już tak zostawiłem. Oryginał był jaśniejszy, ale trudno, ciemne kolory z czasem płowieją Smile

Kit produkuje, niestety tylko ABC Crying or Very sad (choć znam jeszcze gorsze oficyny Laughing ) jest kształtem nieco spierniczony w stosunku do oryginału, ale go jednak mocno przypomina. Sporo problemów typowych dla ABC - nic do siebie nie pasowało (blaszki, kokpit...), a np. szyba z folii, bez sztywnej ramki - była nie do przyjęcia. Zaadoptowałem szybę z 330 GTC Banga (ma ciut mniejsze pochylenie) "z odzysku", zmieniłem koła na szprychowe (jak w wersji oryginalnej), kierownicę itd...







[/url]







Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Nie 10:09, 19 Lip 2020, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Śro 8:28, 20 Maj 2020    Temat postu:

Ładnie zbudowany brzydal Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Śro 21:17, 20 Maj 2020    Temat postu:

Mi też się podoba. O merytoryce się nie wypowiadam...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cysior




Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:34, 20 Maj 2020    Temat postu:

Fajny, i kolorek mi się też podoba

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pią 3:02, 26 Cze 2020    Temat postu: Re: 250 GT SWB 3Z Zagato Spyder

Kraeuter napisał:
Ferrari 250 GT o numerze podwozia 2491GT rozpoczął życie jako 250 GT SWB California Spyder w 1961 roku jako 17. z 56 Spyderów California z krótkim rozstawem osi (SWB), wyprodukowanych przez Scaglietti.

W 1969 nabył go Luigi Chinetti, prezes Ferrari North America, a następnie dostarczył go do Carrozzeria Zagato. Chinetti zamówił nowe otwarte nadwozie Spyder, aby wystawić auto w Salonie Samochodowym w Turynie w październiku 1970. Chinetti osobiście nadzorował wszystkie etapy projektowania i budowy swojego Ferrari. Od czasu do czasu jeździł do oficyny Zagato. Odbywał długie spotkania z Elio i Gianni Zagato, podczas których omawiano najdrobniejsze szczegóły jego Spydera. Opóźnienia i zmiany w wyglądzie samochodu spowodowały, że zadebiutował on dopiero w październiku 1971 r. W Turynie. Samochód otrzymał od Zagato nazwę „3Z”. Został wykończony w metalicznym niebieskim kolorze ze szprychowymi felgami Borrani, później zastosowano 10-otworowe felgi aluminiowe Campagnolo.

3Z został zaprojektowany przez Giuseppe Mittino, który od 1970 roku był odpowiedzialny za projekty wykonane przez Carrozzeria Zagato. Samochód miał oryginalne, nowe elementy, takie jak np. „powieki” z przodu, które częściowo zasłaniały reflektory.

Społeczność "Ferraristi" bardzo źle ocenia dzisiaj tę przebudowę. Chinetti poświęcił 250 GT SWB California Spyder, piękną robotę Pininfariny, auto, które obok 250 GTO należy do najbardziej "rasowych", kultowych i najdroższych oldtimerów Ferrari.

Ponadto nadwozie Zagato 3Z oceniane jest jako nieudane - źle zbalansowane optycznie, toporne i niezbyt eleganckie. Auto pierwotnie było ciemnoniebieskie, dziś jest srebrno-szare (oba lakiery metaliczne).

Na modelu wyszedł mi ciemny granat, zbliżony do stosowanego przez Zagato na 250 GT LWB, ponieważ położyłem szary podkład zamiast białego. Zauważyłem to dopiero po położeniu 2. warstwy (co dało jeszcze ciemniejszy odcień Laughing ) i już tak zostawiłem. Oryginał był jaśniejszy, ale trudno, ciemne kolory z czasem płowieją Smile

Kit produkuje, niestety tylko ABC Crying or Very sad (choć znam jeszcze gorsze oficyny Laughing ) jest kształtem nieco spierniczony w stosunku do oryginału, ale go jednak mocno przypomina. Sporo problemów typowych dla ABC - nic do siebie nie pasowało (blaszki, kokpit...), a np. szyba z folii, bez sztywnej ramki - była nie do przyjęcia. Zaadoptowałem szybę z 330 GTC Banga (ma ciut mniejsze pochylenie) "z odzysku", zmieniłem koła na szprychowe (jak w wersji oryginalnej), kierownicę itd...


















Crying or Very sad

Piękny model był, ale się zmył...

Ponownie KRAEUTERKU kochany. Prośba o wrzucenie zdjęć na jakiś serwerek.
PLEASE!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 10:10, 19 Lip 2020    Temat postu:

Proszę, Pablo, już są Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pią 4:29, 24 Lip 2020    Temat postu: Re: 250 GT SWB 3Z Zagato Spyder

Kraeuter napisał:
Ponadto nadwozie Zagato 3Z oceniane jest jako nieudane - źle zbalansowane optycznie, toporne i niezbyt eleganckie. Auto pierwotnie było ciemnoniebieskie, dziś jest srebrno-szare (oba lakiery metaliczne).

No i słusznie.
Dzisiaj pan woźny ze Scuderii (sorry, jakaś ochrona lub recepcjonista Very Happy ) zaprojektowałby to lepiej. Masakra.
Jeżeli jednak dokumentujesz w sposób kronikarski, nie ma, że boli... Wink

Kraeuter napisał:
Na modelu wyszedł mi ciemny granat, zbliżony do stosowanego przez Zagato na 250 GT LWB, ponieważ położyłem szary podkład zamiast białego. Zauważyłem to dopiero po położeniu 2. warstwy (co dało jeszcze ciemniejszy odcień Laughing ) i już tak zostawiłem. Oryginał był jaśniejszy, ale trudno, ciemne kolory z czasem płowieją Smile

Możliwe, że za dużo warstw położyłeś. Kolor podkładu nie powinien być biały (chyba że malujesz na biało lub zbliżony kolor) tylko najlepiej podbarwiony na kolor finalnego lakieru.
Możliwe też, że farba nie była tą idealną.
Po raz wtóry namawiam na aerograf. Czeka ogromna gama wspaniałych lakierów Zero Paints w kolorach authentic!

Kraeuter napisał:
Kit produkuje, niestety tylko ABC Crying or Very sad (choć znam jeszcze gorsze oficyny Laughing ) jest kształtem nieco spierniczony w stosunku do oryginału, ale go jednak mocno przypomina. Sporo problemów typowych dla ABC - nic do siebie nie pasowało (blaszki, kokpit...), a np. szyba z folii, bez sztywnej ramki - była nie do przyjęcia. Zaadoptowałem szybę z 330 GTC Banga (ma ciut mniejsze pochylenie) "z odzysku", zmieniłem koła na szprychowe (jak w wersji oryginalnej), kierownicę itd..

Normalne w przypadku tej ułomnej manufaktury... Sad
Ostatecznie, dzięki Twoim zabiegom i staranności wyszedł moim zdaniem fajny okaz do postawienia wśród historycznego lineup'u sławetnej marki.
Podziwiam konsekwencję w dokumentowaniu historii Ferrari i progress w wykonawstwie! SUPER (Wiesz Darek, że nie umiem kłamać, nie jestem już marketingowcem.)

Sięgając po ostatnią (w ciągu ostatnich 24h) butelkę piwa służącą mi do przepłukania gardła po Jacku (tfu!) Danielsie i popicia psychotropów, udaję się powoli na spoczynek. Mam nadzieję, że nie ostateczny... Amen.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pią 4:30, 24 Lip 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Prace własne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin