Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Klepana" blacha
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pią 15:11, 20 Mar 2015    Temat postu:

zagato napisał:
W przypadku elementów z białego metalu istnieje jeszcze metoda galwanizacji.
Widziałem fotorelację z renowacji modelu Ferrari California AMR gdzie właśnie galwanizowano nadgryzione zębem czasu zderzaki i ramkę przedniej szyby.
Efekt znakomity.

Wszystko można w zasadzie pokryć warstwą galwaniczną. Plastik też.
Jest trochę firm zajmujących się metalizacją tworzyw. Problem jak zawsze w nakładach, nikt pojedyńczego zderzaczka czy grila do modelu nie pochromuje... Cool No chyba, że samemu ma się taki zakład, albo ktoś zaprzyjaźniony może przy okazji zrobić przysługę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pią 15:12, 20 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Pią 15:14, 20 Mar 2015    Temat postu:

Pablo13 napisał:
Sumując czasochłonność, ryzyko i efekt - gra niewarta świeczki, ale jak kto lubi...


ja lubie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Pią 19:56, 20 Mar 2015    Temat postu:

Pablo13 napisał:
zagato napisał:
W przypadku elementów z białego metalu istnieje jeszcze metoda galwanizacji.
Widziałem fotorelację z renowacji modelu Ferrari California AMR gdzie właśnie galwanizowano nadgryzione zębem czasu zderzaki i ramkę przedniej szyby.
Efekt znakomity.

Wszystko można w zasadzie pokryć warstwą galwaniczną. Plastik też.
Jest trochę firm zajmujących się metalizacją tworzyw. Problem jak zawsze w nakładach, nikt pojedyńczego zderzaczka czy grila do modelu nie pochromuje... Cool No chyba, że samemu ma się taki zakład, albo ktoś zaprzyjaźniony może przy okazji zrobić przysługę.


Paweł,słowo daję kolo miał miskę z wodą jakieś odczynniki i do tego podłączony akus.
No chyba że to ściema jakaś była.Też możliwe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pią 19:59, 20 Mar 2015    Temat postu:

zagato napisał:
Pablo13 napisał:
zagato napisał:
W przypadku elementów z białego metalu istnieje jeszcze metoda galwanizacji.
Widziałem fotorelację z renowacji modelu Ferrari California AMR gdzie właśnie galwanizowano nadgryzione zębem czasu zderzaki i ramkę przedniej szyby.
Efekt znakomity.

Wszystko można w zasadzie pokryć warstwą galwaniczną. Plastik też.
Jest trochę firm zajmujących się metalizacją tworzyw. Problem jak zawsze w nakładach, nikt pojedyńczego zderzaczka czy grila do modelu nie pochromuje... Cool No chyba, że samemu ma się taki zakład, albo ktoś zaprzyjaźniony może przy okazji zrobić przysługę.


Paweł,słowo daję kolo miał miskę z wodą jakieś odczynniki i do tego podłączony akus.
No chyba że to ściema jakaś była.Też możliwe.

No OK, wierzę. W końcu domową metodą teoretycznie jest to możliwe.
Dałbyś radę znaleźć tą relację?
No ale z tworzywem to już tak hop nie jest, bardziej skomplikowany proces.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pią 20:00, 20 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Pią 20:26, 20 Mar 2015    Temat postu:

Pablo13 napisał:
Dałbyś radę znaleźć tą relację?


Właśnie szukałem na potwierdzenie i zaprezentowanie tych zdjęć na forum,lecz jak to zwykle bywa człowiek raz zobaczy a potem zamiast zapisać link czy zapamiętać gdzie to było zbagatelizuje temat i przepadnie w czeluściach.
Na osłodę kilka tipów ze strony Italianhorses:

[link widoczny dla zalogowanych]

Dotyczą głównie modeli plastikowych w skali 1:24 ale mogą się także przydać modelarzom budującym modele w innych skalach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:24, 20 Mar 2015    Temat postu:

zagato napisał:
Pablo13 napisał:
zagato napisał:
W przypadku elementów z białego metalu istnieje jeszcze metoda galwanizacji.
Widziałem fotorelację z renowacji modelu Ferrari California AMR gdzie właśnie galwanizowano nadgryzione zębem czasu zderzaki i ramkę przedniej szyby.
Efekt znakomity.

Wszystko można w zasadzie pokryć warstwą galwaniczną. Plastik też.
Jest trochę firm zajmujących się metalizacją tworzyw. Problem jak zawsze w nakładach, nikt pojedyńczego zderzaczka czy grila do modelu nie pochromuje... Cool No chyba, że samemu ma się taki zakład, albo ktoś zaprzyjaźniony może przy okazji zrobić przysługę.


Paweł,słowo daję kolo miał miskę z wodą jakieś odczynniki i do tego podłączony akus.
No chyba że to ściema jakaś była.Też możliwe.


Napylenie grafitu, podgrzna kąpiel, [link widoczny dla zalogowanych], prąd stały, czas... ? Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 17:10, 21 Mar 2015    Temat postu:

No dobra - reasumując - jak by co - dam radę (z ewentualną pomocą hm... konsultacyjną Laughing ) zrobić te chromy?
Boję się, że ten naprawdę rzadki Heco może osiągnąć dość wysoką cenę, ale został 1 dzień i można by spróbować... Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Sob 17:11, 21 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Sob 17:12, 21 Mar 2015    Temat postu:

Kraeuter napisał:
No dobra - reasumując - jak by co - dam radę (z ewentualną pomocą hm... konsultacyjną Laughing ) zrobić te chromy?
Boję się, że ten naprawdę rzadki Heco może osiągnąć dość wysoką cenę, ale został 1 dzień i można by spróbować... Cool

No myślę że spoko... Laughing
Ale z kąpielami pod prądem w warunkach domowych dałbym sobie jednak spokój. Wink Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Sob 17:13, 21 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:35, 26 Cze 2020    Temat postu:

Wracając do klepanej blachy: mam szary podkład + lakier alu metallic.
Co teraz?
- zmatować model grubym papierem a potem podkład itd
- polakierować normalnie i potem "paćkać" bezbarwnym matem, jak sugerują w instrukcji montażu
?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Sob 8:55, 27 Cze 2020    Temat postu:

Gdzieś kiedys widziałem taki filmik jak chłopina robił jakiegoś mercedesa na złoma w odbudowie i nakładał grubiej podkładu -ale tak z czuciem a potem miał taką gąbkę i jak to trochę przeschło odciskał w tym podkładzie tą gąbkę i dało to calkiem fajny efekt na końcu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 15:15, 29 Cze 2020    Temat postu:

Sukces:
1. temperatura powietrza >30C
2. temperatura materiału >>30C
2. natrysk podkładu - cieniutko, z daleka x 2 (morka)
3. natrysk lakieru (alu gloss) - bardzo cieniutko, z daleka x3 (jeszcze większa morka) Shocked

Efekt: koszmarna skórka pomarańczowa - zero ciągłego połysku, tylko mieni się punktowo, powierzchnia nierówna, która wygląda (jak dla mnie) dostatecznie strasznie Laughing

Jak go złożę, będą fotki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Pon 15:55, 29 Cze 2020    Temat postu:

skórka, czyli za duże ciśnienie bądź za gęsta farba...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:17, 29 Cze 2020    Temat postu:

Bądź za wysoka lub za niska temperatura itd...
Ważne, że wyszło to, co chciałem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 18:45, 29 Cze 2020    Temat postu:

Kraeuter napisał:
Sukces

Efekt: koszmarna skórka pomarańczowa - zero ciągłego połysku, tylko mieni się punktowo, powierzchnia nierówna, która wygląda (jak dla mnie) dostatecznie strasznie Laughing

Jak go złożę, będą fotki.


GRATULUJĘ, że się udało! Temat bardzo trudny. Miałbym z tym problem.
SUPER
Bardzo ciekawym zdjęć.

Humppa napisał:
skórka, czyli za duże ciśnienie bądź za gęsta farba...

Skórka pomarańczowa robi się z innych powodów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Pon 18:52, 29 Cze 2020    Temat postu:

Pablo13 napisał:
Humppa napisał:
skórka, czyli za duże ciśnienie bądź za gęsta farba...

Skórka pomarańczowa robi się z innych powodów.

czyli jakich?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin