 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Śro 1:05, 31 Gru 2014 Temat postu: Peugeot 401 i 402 Eclipse |
|
|
Cześć.
Peugeot 401 Eclipse z 1935 roku oraz Peugeot 402 Eclipse z 1937 roku to samochody uznawane za pierwsze modele typu CC (Coupe Cabrio), czyli kabriolety z chowanym twardym dachem. Oba samochody oglądałem kilka lat temu w muzeum Peugeota w Sochaux w pięknym beżowym kolorze.
Beżowy model Norev Peugeota 401 Eclipse w skali 1/43 kilka lat temu był łatwy do kupienia na Ebay i szybko zagościł w kolekcji. Niestety z Peugeotem 402 Eclipse było już gorzej. Jest kila dostępnych modeli Norev'a w skali 1/43, ale ten najładniejszy, czyli beżowy, można kupić jako pojedynczy model, lecz niestety nie ma on składanego dachu - jest tylko w wersji cabrio (bez dachu dostępny jest też granatowy). Z kolei pojedynczy model 402 Eclipse w skali 1/43 ze składanym dachem, występuje tylko w kolorze brązowym.
I na takie rozwiązanie zdecydowałem się na początku - beżowy bez dachu i brązowy z dachem.
Okazało się jednak, że istnieje beżowy Peugeot 402 Eclipse ze składanym dachem w skali 1/43, ale można go kupić tylko w zestawie okolicznościowym Norev'a - 200 lat Peugeot, wraz z trzema innymi modelami. A ponieważ ja nie lubię półśrodków, więc zestaw musiał pojawić się w kolekcji .
W zestawie są takie modele Peugeota:
- 402 Eclipse ze składanym dachem (1936r);
- 6CV (1916r);
- 504 (1969r);
- RCZ (2010r).
RCZ pasuje do tego zestawu, jak wół do karety, ale cóż... Tak sobie wymyślił Norev.
Czas na fotki:
Nowoczesność i tradycja:
[
Pozdrowienia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Śro 1:09, 06 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Śro 1:22, 31 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Jarku,jak zawsze podczas Twoich prezentacji wszystko świetnie zgrane tematycznie.
Bardzo ładne zdjęcia.
Mógłbyś zdradzić tajemnicę jak je wykonujesz?
Zwłaszcza naświetlenie i tło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 1170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Śro 1:23, 31 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
mówiłem, ze lubi po francusku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Sob 1:16, 03 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Kurcze, zupełnie zapomniałem o tym temacie
zagato, akurat fotografia to moje drugie hobby. Kiedyś u Bartka na mini43.pl zrobiłem poradnik odnośnie fotografowania modeli. Temat jest dość długi, ale jeśli byłoby zainteresowanie, to mogę go również tutaj (w sensie na to forum) wstawić.
Tło to oczywiście arkusze z bristolu w różnych kolorach, a naświetlanie... no to już trochę dłuższa historia. Dodam tylko, że prawie wszystkie moje zdjęcia są robione starym kompaktem Canonem Powershotem z matrycą 3,2 Mpx.
Pozdrowienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Humppa
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolica
|
Wysłany: Sob 1:24, 03 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
bo nie matryca tu gra glowna role a jasny obiektyw.
do tego dobre oswietlenie. tez kiedys eksperymentowalem ze zdjeciami ale mi przeszlo. duzo jest z tym roboty zeby wszystko dobrze poustawiac.
namiot bezcieniowy mam, kolorowy brystol i oswietlenie rowniez, aparat calkiem niezly ale jakos mi do tego cierpliwosci brakowalo
chetnie bym sie zapoznal z takim poradnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Sob 3:51, 03 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Humppa napisał: | bo nie matryca tu gra glowna role a jasny obiektyw.
do tego dobre oswietlenie. |
Oczywiście, że nie jest najważniejsza matryca, ale również nie jasny obiektyw.
No bo po co? Przydać się może jedynie aby łatwiej ustawić ostrość. Jasny obiektyw (wiadomo, że to jedno z kryteriów oceny obiektywów - im jaśniejszy tym lepszy) to duży otwór przysłony, a przy takim, jak wiadomo jest mała głębia ostrości. Czasem celowa, czasem nie, ale przy takich fotach jakie prezentuje na przykład Jarek, na pewno niepożądana. Więc nie ma znaczenia czy robimy je jasnym obiektywem czy takim o średniej jasności, ponieważ przysłona i tak jest wyżej ustawiana. Jakość soczewek owszem ma znaczenie...
ALE... nie ważny sprzęt, ważne umiejętności fotografującego.
Widziałem mnóstwo przykładów bogatych cymbałów z dwoma lewymi, którzy ze snobizmu obwieszeni najdroższym sprzętem robili gorsze fotki niżby można uzyskać starą nokią sprzed 10 lat i to po pijaku...
Cytat: | namiot bezcieniowy mam |
Można i z namiotem, ale zdjęcia takie są zazwyczaj bez wyrazu, mdłe, pozbawione dramaturgii. Nie ma to jak światłocień budujący nastrój. Namioty bezcieniowe lepiej pozostawić fotografom robiącym fotki promocyjne produktu, dokumentacje fotograficzne.
Polecam słoneczko nasze prawdziwe, a jak trzeba w środeczku to zupełnie wystarczyć może zwykła lampka na biurku.
Poniżej zdjęcie zrobione, bez żadnych wielkich aranżacji, po prostu komórką na biurku z lampką.
A wracając do Jarkowego tematu.
Dzięki Jarek za podzielenie się tutaj tą częścią Twoich zbiorów, które mnie są bardzo bliskie.
Stare Peugeoty, przede wszystkim te z linii X02, powstałe na krótko przed wojną to piękne, zjawiskowe fury. W wydaniu ekskluzywnym, czyli Eclipse to już szaleństwo.
Modele tych samochodów w wykonaniu Noreva są bardzo udane, na tyle, że ciężko je w tej chwili kupić za sensowne pieniądze. Dla niezorientowanych napiszę, że tak, owszem jest ich pełno, ale te, które są powszechnie dostępne i są tanie to modele nie posiadające ruchomych dachów, najczęściej pochodzące z serii gazetowych.
Wiesz Jarek czy ten metalowy, składany i chowany do bagażnika dach jest patentem Peugeota?
W latach pięćdziesiątych system spopularyzowany został przez amerykanów w ich cudownych cabrio krążownikach, z których najbardziej utkwił mi w pamięci Ford Galaxie 500 Fairlane. >>>
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Sob 3:52, 03 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Humppa
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolica
|
Wysłany: Sob 15:09, 03 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
mnie sie wlasnie takie z uzyciem namiotu podobaja ale jak mowilem, duzo zabawy przy tym jest.
zgadzam sie ze umiejetnosci to podstawa ale i sprzet przyzwoity troche pomaga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Sob 15:13, 03 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Humppa napisał: | mnie sie wlasnie takie z uzyciem namiotu podobaja ale jak mowilem, duzo zabawy przy tym jest.
zgadzam sie ze umiejetnosci to podstawa ale i sprzet przyzwoity troche pomaga. |
Dzięki światłocieniowi można uzyskać bardzo realistyczne foty modeli, z kolei bezcieniowe zdjęcie robi często z modelu zabawkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Humppa
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolica
|
Wysłany: Sob 16:40, 03 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
to wiem ale to kwestia tego co kto lubi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Sob 18:37, 03 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Dobra, napisałem swoje wypociny na temat fotografowania:
http://www.forum143.fora.pl/na-luzie,59/o-fotografowaniu-zwlaszcza-modeli-slow-kilka,661.html
Wracając do Eclipsa, niestety nie wiem, czy jest to patent Peugeota.
Mogę się jedynie posiłkować tłumaczeniem Wikipedii odnośnie Peugeota 401 Eclipse:
Peugeot zaprojektował system dachowy chowany metalowy dwadzieścia lat wcześniej, niż Ford zastosował tę koncepcję w swoim Fordzie Skyliner. System ten został nazwany "Eclipse" i został po raz pierwszy wprowadzony w 401
I jeszcze w AutoŚwiecie taka informacja:
Pomysł wysuwanego, metalowego dachu został opatentowany w USA już w 1930 r. przez B.B. Ellerbacha, lecz nie został zastosowany w seryjnej produkcji. Peugeot zastosował dach patentu francuskiego dentysty Georgesa Paulina, który z zamiłowania był wynalazcą i często majsterkował w warsztacie swego przyjaciela Marcela Pourtouta. W produkcji seryjnej zrezygnowano jednak z elektrycznych silników napędzających mechanizm podnoszenia dachu. Za słabe akumulatory nie wytrzymywały dużego poboru prądu. Całą operację przeprowadzało się więc kręcąc ręcznie korbą.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Sob 18:54, 03 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Wracając do Eclipsa, niestety nie wiem, czy jest to patent Peugeota. |
Sam sobie odpowiedziałeś Jarek... >>>
JarekS napisał: | w AutoŚwiecie taka informacja:
Pomysł wysuwanego, metalowego dachu został opatentowany w USA już w 1930 r. przez B.B. Ellerbacha, lecz nie został zastosowany w seryjnej produkcji. Peugeot zastosował dach patentu francuskiego dentysty Georgesa Paulina, który z zamiłowania był wynalazcą i często majsterkował w warsztacie swego przyjaciela Marcela Pourtouta. W produkcji seryjnej zrezygnowano jednak z elektrycznych silników napędzających mechanizm podnoszenia dachu. Za słabe akumulatory nie wytrzymywały dużego poboru prądu. Całą operację przeprowadzało się więc kręcąc ręcznie korbą. |
Dzięki za wyszperanie informacji i rozwinięcie tematu.
Czyli reasumując: amerykański wynalazek oraz patent, wprowadzony do produkcji seryjnej przez francuzów i dalej udoskonalony przez amerykanów.
Nawet MB ten patent stosował (nadal stosuje ?).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Sob 19:40, 03 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Wiesz, dla mnie ani Wikipedia, ani AutoŚwiat nie są źródłami wiarygodnych, takich stu procentowo pewnych informacji.
Przyjmijmy jednak, że tak jest
Pozdrowienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Sob 19:59, 03 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Wiesz, dla mnie ani Wikipedia, ani AutoŚwiat nie są źródłami wiarygodnych, takich stu procentowo pewnych informacji.
Przyjmijmy jednak, że tak jest
Pozdrowienia |
Bez jaj, nie potrzebujemy danych do habilitacji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Custom
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18:15, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Bardzo interesująco prezentuje się model Forda Fairlane'a Galaxie 500 w skali 1:43 z serii wydanej przez Franklin Minta. Dach składa się jak na pokazanej fotce. Przy okazji wizyty Rafała u mnie poproszę Go o sfotografowanie i umieszczenie na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:30, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Wiesz, dla mnie ani Wikipedia, ani AutoŚwiat nie są źródłami wiarygodnych, takich stu procentowo pewnych informacji.
Przyjmijmy jednak, że tak jest
Pozdrowienia |
Jednak poważna notka w Wikipedii podaje źródła, niekoniecznie niewiarygodne
Bywają oczywiście słabo opracowane hasła, ale dobre też... bywają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|