Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Oldtimery z mojej kolekcji
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Sob 17:51, 28 Sie 2010    Temat postu: Oldtimery z mojej kolekcji

Modele samochodów osobowych z mojej kolekcji w skali 1:43 to głównie Oldtimery z lat 50-ych czy 60-ych.
Jako pierwszy na tym forum zaprezentuje jeden z najładniejszych wg. mnie samochodów lat 50-ych- Fiat 8V (czyt. Otto Vu) pierwszej serii. Auto to w przeciwieństwie do więkoszości Fiatów nie było przeznaczone dla szerokiego kręgu odbiorców, a raczej był jak to ktoś określił "myśleniem na głos" inżynierów firmy. Nadwozie to dwumiejscowe Coupe typu Fastback oparte na dwururowej ramie nośnej. W środku było tak ciasno, że siedzenie pasażera musiało zostać przesunięte do tyłu żeby dać trochę swobody kierowcy. Sercem samochodu był dwulitrowy silnik V8 o kącie rozwarcia 70st. czyli dość ostrym i dawał moc 105KM co pozwalało na rozpędzenie go do prędkości 193km/h. Dziś takie parametry nie zadziwiają, ale w 1952roku Fiacik dzięki nim zaliczał się do aut supersportowych. Do dziś nie przetrwało wiele egzemplaży, ale nie ma co się dziwić bo Fiat wyprodukował zaledwie 34szt. tego pięknego i przez to unikalnego samochodu.
Fiat 8V 1952 (Bizarre)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Następny w kolejności jest model samochodu którego oryginał był wyprodukowany przez mało u nas znaną choć bardzo kiedyś ekskluzywną firmę Alvis i nazwany nieco mało efektownie TD21 Saloon. Był on produkowany w latach 1958-63 a napędzał go silnik o pojemności około 3 litrów i mocy 115-130KM. Zgodnie z brytyjską tradycją zakład macierzysty produkował silnik i podwozie, a nadwozie dostarczali specjalistyczni wytwórcy tacy jak Graber czy Mulliner-Park Ward (w nadwozie tego ostatniego dostawcy wyposażony jest prezentowany poniżej model). Samochdy Alvis były cenione za wysoką jakość wykonania, piękną linię nadwozia i świetne silniki jednak z czasem produkcja zaczęła spadać i w połowie lat 60-ych zakłady te zostały przejęte przez Rovera który nie był zainteresowany kontynuacją produkcji pod tą marką. Dziś Alvisy są poszukiwane przez koneserów motoryzacji którzy chcą mieć auto "very british" ale jednocześnie nie będące tak "oklepanym" i spotykanym masowo na zlotach Jaguarem czy Astonem-Martinem.
Alvis TD 21 Saloon (Neoscale 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pon 14:14, 30 Sie 2010    Temat postu:

ISO Rivolta GT to wg. mnie jeden z najpiękniejszych samochodów w historii motoryzacji. Był produkowany w firmie ISO należącym do Renzo Rivolty-biznesmena który zrobił fortunę na produkcji sprzętu AGD a także minisamochodów Isetta produkowanych na licencji także przez BMW. Pana Rivolte nie zadowalała produkcja "lodówek na kołach" jak często zwana była Isetta-pragnął zbudować supersamochód lepszy od Ferrari. W tym celu podkupił z Maranello inż Giotto Bizzarriniego który był konstruktorem legendarnego Ferrari GTO. Do współpracy zaprosił też studio Bertone które miało budować nadwozie i jego stylistę-młodego podówczas Giorgetto Giugiaro. Efektem ich prac był samochód klasy Grand Tourismo czyli wielkiej turystyki o ilości miejsc 2+2. Jednak w odróżnieniu od Ferrari napędzał go silnik V8 prod Chevroleta o poj. 5,3l i mocy 300lub 340KM co zapewniało mu prędkość maksymalną ok 230km/h. Zastosowanie amerykańskiego silnika troszeczkę obniżało ekskluzywność pojazdu ale w zamian dawało bezawaryjność o której inni włoscy producenci aut sportowych mogli jedynie pomarzyć. ISO Rivolta GT był produkowany w latach 1962-70 i jak łatwo się domyśleć obecnie jest poszukiwanym i cenionym klasykiem który może być ozdobą każdego zlotu czy rajdu pojazdów zabytkowych. Model tego pojazdu wyprodukowało Neoscale z żywicy z dodatkami wykonanymi w technice fototrawienia. Dodam że jest to jubileuszowy bo setny obiekt w skali 1:43 z mojej kolekcji...
ISO Rivolta GT (Neoscale 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flopio
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Czw 9:59, 02 Wrz 2010    Temat postu:

Piekne modele, podoba mi sie zwlaszcza Iso Rivolta GT , swietnie wygladaja fototrawione detale. Gdzie mozna w Polsce kupic modele tej firmy? Sa dostepne w jakims sklepie internetowym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Czw 10:41, 02 Wrz 2010    Temat postu:

Ja swoje modele Neoscale kupuję w E-hobby które jest moim głównym "dostawcą" skali 1:43. Trzeba jednak pamiętać że wiele z nich należy zamawiać i rezerwować wcześniej bo po dotarciu do sklepu rozejdą się "na pniu".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kris




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 15:55, 03 Wrz 2010    Temat postu:

Widać, że kolekcjonowanie tego co najlepsze przynosi efekty. Piękna kolekcja. Modele NEO są nie tylko piękne na stronie producenta, ale w każdej prezentacji. Fiat 8V faktycznie wygląda ekskluzywnie. Alvis czysta forma brytyjskiego konserwatyzmu. Iso mnie powaliło, linia nadwozia to dzieło sztuki. Samochody z tamtych lat są najpiękniejszą wizytówką motoryzacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Pią 22:00, 03 Wrz 2010    Temat postu:

Nie mogę się napatrzeć na Alvisa.
Linią boczną przypomina nieco Ferrari 212.
Neo wykonało porządną robotę.Model prezentuje się wyjątkowo.Imponuje zwłaszcza czystością montażu i dbałością o szczegóły.Na pewno godny zakupu i wart swojej ceny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:21, 04 Wrz 2010    Temat postu:

Design by Hermann Graber Switzerland.
Bardzo drogi był ten tzw. karosaż, zdecydowanie podnosił cenę samochodu.
Alvis próbował budować karoserie samodzielnie, ale z dość słabym wynikiem - więc kompletne podwozia wędrowały do Szwajcarii i wracały jako gotowe samochody.
Autentyczny handmade. Poszczególne egzemplarze prawie takie same, ale nie identyczne...
Dostrzegalne wpływy zarówno szkoły szwajcarskiej (Ghia Aigle) jak i szkoły włoskiej (głównie chyba Vignale).
Ale taka też była wówczas moda.
Swoją drogą - czegóż ten Alvis NIE produkował - limuzyny z wyższej półki, transportery, czołgi... Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fogarty




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:31, 04 Wrz 2010    Temat postu:

petrzask napisał:
Trzeba jednak pamiętać że wiele z nich należy zamawiać i rezerwować wcześniej bo po dotarciu do sklepu rozejdą się "na pniu".

No właśnie Confused Ale za dwa tygodnie ISO do mnie dojedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Sob 20:38, 04 Wrz 2010    Temat postu:

fogarty napisał:
No właśnie Confused Ale za dwa tygodnie ISO do mnie dojedzie.

Za dwa tygodnie do mnie też ma dojechać kolejny drogowy samochód sportowy z lat 60ych. Już się nie mogę go doczekać ale jednocześnie boję się żeby wszystko było w nim ok. Żywica może dać wiele radości, ale niestety też i rozczarowań... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fogarty




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:53, 04 Wrz 2010    Temat postu:

petrzask napisał:
Za dwa tygodnie do mnie też ma dojechać kolejny drogowy samochód sportowy z lat 60ych. Już się nie mogę go doczekać ale jednocześnie boję się żeby wszystko było w nim ok. Żywica może dać wiele radości, ale niestety też i rozczarowań... Confused

No to zdradź tajemnicę, zebym wiedział, co będę musiał kupić Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kris




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 21:01, 04 Wrz 2010    Temat postu:

fogarty napisał :

Cytat:
No to zdradź tajemnicę, zebym wiedział, co będę musiał kupić


Pozwolę sobie na strzał w odgadnięcie tajemnicy : MONTEVERDI ?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Sob 21:12, 04 Wrz 2010    Temat postu:

Kris napisał:
fogarty napisał :

Cytat:
No to zdradź tajemnicę, zebym wiedział, co będę musiał kupić


Pozwolę sobie na strzał w odgadnięcie tajemnicy : MONTEVERDI ?!


Niestety to nie będzie Monteverdi. Model 375 którego uwielbiam był już wydany przez Neo w kolorze czarnym ale się wyprzedał. Jest co prawda na Ebayu ale chyba poczekam aż wydadzą go w jakimś innym kolorze. Jako nowość jest też w zapowiedziach Monteverdi Hai ale puki co nie jest dostępny.
A na co czekam? Zgadujcie Drodzy Koledzy a raczej wydedukujcie. Podpowiadam: to będzie kuzyn ISO... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Sob 23:07, 04 Wrz 2010    Temat postu:

Czyżby chodziło o Bizzarini?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:43, 05 Wrz 2010    Temat postu:

Isetta?
ASA, Cisitalia, Siata?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kris




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 14:31, 05 Wrz 2010    Temat postu:

Zaryzykuję - Lamborghini Miura ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin