|
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Sob 17:51, 28 Sie 2010 Temat postu: Oldtimery z mojej kolekcji |
|
|
Modele samochodów osobowych z mojej kolekcji w skali 1:43 to głównie Oldtimery z lat 50-ych czy 60-ych.
Jako pierwszy na tym forum zaprezentuje jeden z najładniejszych wg. mnie samochodów lat 50-ych- Fiat 8V (czyt. Otto Vu) pierwszej serii. Auto to w przeciwieństwie do więkoszości Fiatów nie było przeznaczone dla szerokiego kręgu odbiorców, a raczej był jak to ktoś określił "myśleniem na głos" inżynierów firmy. Nadwozie to dwumiejscowe Coupe typu Fastback oparte na dwururowej ramie nośnej. W środku było tak ciasno, że siedzenie pasażera musiało zostać przesunięte do tyłu żeby dać trochę swobody kierowcy. Sercem samochodu był dwulitrowy silnik V8 o kącie rozwarcia 70st. czyli dość ostrym i dawał moc 105KM co pozwalało na rozpędzenie go do prędkości 193km/h. Dziś takie parametry nie zadziwiają, ale w 1952roku Fiacik dzięki nim zaliczał się do aut supersportowych. Do dziś nie przetrwało wiele egzemplaży, ale nie ma co się dziwić bo Fiat wyprodukował zaledwie 34szt. tego pięknego i przez to unikalnego samochodu.
Fiat 8V 1952 (Bizarre)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Następny w kolejności jest model samochodu którego oryginał był wyprodukowany przez mało u nas znaną choć bardzo kiedyś ekskluzywną firmę Alvis i nazwany nieco mało efektownie TD21 Saloon. Był on produkowany w latach 1958-63 a napędzał go silnik o pojemności około 3 litrów i mocy 115-130KM. Zgodnie z brytyjską tradycją zakład macierzysty produkował silnik i podwozie, a nadwozie dostarczali specjalistyczni wytwórcy tacy jak Graber czy Mulliner-Park Ward (w nadwozie tego ostatniego dostawcy wyposażony jest prezentowany poniżej model). Samochdy Alvis były cenione za wysoką jakość wykonania, piękną linię nadwozia i świetne silniki jednak z czasem produkcja zaczęła spadać i w połowie lat 60-ych zakłady te zostały przejęte przez Rovera który nie był zainteresowany kontynuacją produkcji pod tą marką. Dziś Alvisy są poszukiwane przez koneserów motoryzacji którzy chcą mieć auto "very british" ale jednocześnie nie będące tak "oklepanym" i spotykanym masowo na zlotach Jaguarem czy Astonem-Martinem.
Alvis TD 21 Saloon (Neoscale 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 14:14, 30 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
ISO Rivolta GT to wg. mnie jeden z najpiękniejszych samochodów w historii motoryzacji. Był produkowany w firmie ISO należącym do Renzo Rivolty-biznesmena który zrobił fortunę na produkcji sprzętu AGD a także minisamochodów Isetta produkowanych na licencji także przez BMW. Pana Rivolte nie zadowalała produkcja "lodówek na kołach" jak często zwana była Isetta-pragnął zbudować supersamochód lepszy od Ferrari. W tym celu podkupił z Maranello inż Giotto Bizzarriniego który był konstruktorem legendarnego Ferrari GTO. Do współpracy zaprosił też studio Bertone które miało budować nadwozie i jego stylistę-młodego podówczas Giorgetto Giugiaro. Efektem ich prac był samochód klasy Grand Tourismo czyli wielkiej turystyki o ilości miejsc 2+2. Jednak w odróżnieniu od Ferrari napędzał go silnik V8 prod Chevroleta o poj. 5,3l i mocy 300lub 340KM co zapewniało mu prędkość maksymalną ok 230km/h. Zastosowanie amerykańskiego silnika troszeczkę obniżało ekskluzywność pojazdu ale w zamian dawało bezawaryjność o której inni włoscy producenci aut sportowych mogli jedynie pomarzyć. ISO Rivolta GT był produkowany w latach 1962-70 i jak łatwo się domyśleć obecnie jest poszukiwanym i cenionym klasykiem który może być ozdobą każdego zlotu czy rajdu pojazdów zabytkowych. Model tego pojazdu wyprodukowało Neoscale z żywicy z dodatkami wykonanymi w technice fototrawienia. Dodam że jest to jubileuszowy bo setny obiekt w skali 1:43 z mojej kolekcji...
ISO Rivolta GT (Neoscale 1:43)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
flopio
–-–-–-–-–
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Czw 9:59, 02 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Piekne modele, podoba mi sie zwlaszcza Iso Rivolta GT , swietnie wygladaja fototrawione detale. Gdzie mozna w Polsce kupic modele tej firmy? Sa dostepne w jakims sklepie internetowym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 10:41, 02 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ja swoje modele Neoscale kupuję w E-hobby które jest moim głównym "dostawcą" skali 1:43. Trzeba jednak pamiętać że wiele z nich należy zamawiać i rezerwować wcześniej bo po dotarciu do sklepu rozejdą się "na pniu".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 15:55, 03 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Widać, że kolekcjonowanie tego co najlepsze przynosi efekty. Piękna kolekcja. Modele NEO są nie tylko piękne na stronie producenta, ale w każdej prezentacji. Fiat 8V faktycznie wygląda ekskluzywnie. Alvis czysta forma brytyjskiego konserwatyzmu. Iso mnie powaliło, linia nadwozia to dzieło sztuki. Samochody z tamtych lat są najpiękniejszą wizytówką motoryzacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Pią 22:00, 03 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Nie mogę się napatrzeć na Alvisa.
Linią boczną przypomina nieco Ferrari 212.
Neo wykonało porządną robotę.Model prezentuje się wyjątkowo.Imponuje zwłaszcza czystością montażu i dbałością o szczegóły.Na pewno godny zakupu i wart swojej ceny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:21, 04 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Design by Hermann Graber Switzerland.
Bardzo drogi był ten tzw. karosaż, zdecydowanie podnosił cenę samochodu.
Alvis próbował budować karoserie samodzielnie, ale z dość słabym wynikiem - więc kompletne podwozia wędrowały do Szwajcarii i wracały jako gotowe samochody.
Autentyczny handmade. Poszczególne egzemplarze prawie takie same, ale nie identyczne...
Dostrzegalne wpływy zarówno szkoły szwajcarskiej (Ghia Aigle) jak i szkoły włoskiej (głównie chyba Vignale).
Ale taka też była wówczas moda.
Swoją drogą - czegóż ten Alvis NIE produkował - limuzyny z wyższej półki, transportery, czołgi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:31, 04 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | Trzeba jednak pamiętać że wiele z nich należy zamawiać i rezerwować wcześniej bo po dotarciu do sklepu rozejdą się "na pniu". |
No właśnie Ale za dwa tygodnie ISO do mnie dojedzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Sob 20:38, 04 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
fogarty napisał: | No właśnie Ale za dwa tygodnie ISO do mnie dojedzie. |
Za dwa tygodnie do mnie też ma dojechać kolejny drogowy samochód sportowy z lat 60ych. Już się nie mogę go doczekać ale jednocześnie boję się żeby wszystko było w nim ok. Żywica może dać wiele radości, ale niestety też i rozczarowań...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:53, 04 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | Za dwa tygodnie do mnie też ma dojechać kolejny drogowy samochód sportowy z lat 60ych. Już się nie mogę go doczekać ale jednocześnie boję się żeby wszystko było w nim ok. Żywica może dać wiele radości, ale niestety też i rozczarowań... |
No to zdradź tajemnicę, zebym wiedział, co będę musiał kupić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 21:01, 04 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
fogarty napisał :
Cytat: | No to zdradź tajemnicę, zebym wiedział, co będę musiał kupić |
Pozwolę sobie na strzał w odgadnięcie tajemnicy : MONTEVERDI ?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Sob 21:12, 04 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kris napisał: | fogarty napisał :
Cytat: | No to zdradź tajemnicę, zebym wiedział, co będę musiał kupić |
Pozwolę sobie na strzał w odgadnięcie tajemnicy : MONTEVERDI ?! |
Niestety to nie będzie Monteverdi. Model 375 którego uwielbiam był już wydany przez Neo w kolorze czarnym ale się wyprzedał. Jest co prawda na Ebayu ale chyba poczekam aż wydadzą go w jakimś innym kolorze. Jako nowość jest też w zapowiedziach Monteverdi Hai ale puki co nie jest dostępny.
A na co czekam? Zgadujcie Drodzy Koledzy a raczej wydedukujcie. Podpowiadam: to będzie kuzyn ISO...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Sob 23:07, 04 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Czyżby chodziło o Bizzarini?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:43, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Isetta?
ASA, Cisitalia, Siata?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|