Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moje Demouludy.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 18:30, 19 Sty 2023    Temat postu:

Dziś przedstawiam rodzinkę moich czechosłowackich mikrobusów, czyli Skody 1203 w wersji z kogutem i innych służbowych.
Bardzo lubię te modele busików, wszystkie oczywiście z Abrex-u. Są fajnie wykonane, dość szczegółowe, z dużą ilości detali, zarówno z zewnątrz, jak i we wnętrzu.
Cała moja rodzina prezentuje się następująco:


A teraz zdjęcia poszczególnych modeli. Klikając w miniatury, zdjęcia otwierają się w normalnej rozdzielczości.


Sanitarka z Pragi w tradycyjnym malowaniu. We wnętrzu są nosze i miejsce dla sanitariusza:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Sanitarka z Pragi w późniejszym malowaniu, wnętrze identyczne jak w pierwszej sanitarce:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Sanitarka wojskowa, wnętrze jak w powyższych dwóch sanitarkach:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Veřejná bezpečnost (dawna milicja), wnętrze osobowe 9-cio miejscowe:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Veřejná bezpečnost (dawna milicja), wersja do wypadków, wnętrze osobowe 9-cio miejscowe:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Bus w barwach czechosłowackiego pzrewoźnika lotniczego (ČSA), wnętrze osobowe 9-cio miejscowe:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Karawan, we wnętrzu mamy trumienkę:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Strażacka, w wersji ochrona przeciwpożarowa (Požární Ochrana), wnętrze osobowe 9-cio miejscowe:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Strażacka z drabinami i butlami we wnętrzu (wczesna wersja Abrex, z nieco inną witrynką niż późniejsze):


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Jest jeszcze mnóstwo różnych innych wersji malowania, ale wszystkie mają wnętrze osobowe. Będę chciał zdobyć jeszcze jedną Skodę, z kogutem pomarańczowym. I to mi wystarczy, wtedy dla mnie rodzina będzie w komplecie.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 23:50, 02 Lut 2023    Temat postu:

Dzisiejszą prezentację można określić popularnym przysłowiem:
Zamienił stryjek siekierkę na kijek.
Odkąd pojawiły się Skody w wersji gablotkowej od IXO, postanowiłem zamienić moje Abrexy oraz Gazetowe Legendy Skody na wersje gablotkowe IXO. I to właśnie jest taka zamiana. Przy czym, od razu mówię - Abrexów się nie pozbyłem, po prostu poszły z gablotki do pudła.
Co można powiedzieć o Skodach od IXO? Są jak inne IXO - udają modele lepsze, niż są... Nie, no, żartuję... Są ładnie pomalowane, często lepiej niż Abrexy i Legendy Skody, przeważnie nie są zalane farbę (choć zdarzają sie wyjątki), mają delikatne detale, np. fototrawione wycieraczki, są w miarę poprawnie złożone. Podwozia są rarczej symboliczne, nie warto tam zaglądąć...
Nie żałuję tej zamiany, modele mi się podobają. Największą jednak wadą dla mnie są kolory - większość jest żółta lub czerwona...
Spotkałem się też z opiniami, że niektóre z tych modeli mają niepoprawne proporcje. Ale ja ich nie mierzyłem, nie porównywałem ze zdjęciami...
Niektóre z tych modeli mają jasne wnętrza, co ładnie się prezentuje. Niestety w niektórych zamontowano dość grube (toporne) kierownice.
Zapraszam do oglądania zdjęć, tradycyjnie miniaturki po kliknięciu otwierają się w normalnej rozdzielczości.


Na początek zdjęcia zbiorcze:





A teraz szczegółowo...



Skoda 1200 Sedan (1952r):


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Skoda 440 Spartak (1955r):


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Skoda Octavia (1966r):


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Skoda Felicia Cabrio (1964r):


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Skoda Octavia Combi (1969r):


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Skoda 1000 MB (1968r):


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Skoda 1000 MBX (1966r):


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Skoda 110R (1978r):


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Skoda 100L (1974r):


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Skoda 120L (1983r):


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Skoda 130L (1988r):


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Skoda Forman (1990r):


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Skoda Felicia (1998r):


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Jak się pojawią następne... to też je kupię Smile


A na koniec mój najnowszy nabytek - Skoda Felicia Kombi i to w aż dwóch odsłonach. Ale najpierw kilka słów wstępu... Felicia Kombi była zapowiedziana od jakiegoś czasu, a po bardzo nieudanej Forman, nie spodziewałem się czegoś porywającego. Tymczasem model okazał sie naprawdę dobry, chyba jeden z najlepszych od Abrex. Abrex przyzwyczaił nas do kilku wersji kolorystycznych każdego ze swoich modeli, ale różniły się one tylko malowaniem. Z Felicią jest inaczej. Na początku Abrex wydał model tylko w jednym kolorze - wiśniowy metalic, który od razu kupiłem. Z czasem pojawiały się kolejne wersje, ale różniły się nie tylko kolorem, ale też drobiazgami, np. felgami. Zielony metalic tak mi się spodobał, że nie wytrzymałem i też go kupiłem. Poszczególne modele, to różne wersje samochodu - wiśniowy metalic, to wersja Mystery i ma charakterystyczny znaczek u dołu słupka C. Znaczek jest naprawdę malutki, widoczny tylko na sporym powiększeniu, ale mimo to, dobrze czytelny - to świadczy o dobrej jakości tampodruków.
Oba modele są bardzo dobrze wykonane, zarówno jeśli chodzi o malowanie, jak i montaż. Nie ma żadnych nadlewek czy nierównych odcięć od wyprasek, wszystko jest zmontowane równo i prawidłowo spasowane. Oba kolory to wersje metalic, ale wiśniowy nie jest zbyt widoczny - dopiero pod pewnym kątem padania światła widać drobne ziarno. Tymczasem zielony juz na pierwszy rzut oka mieni się ziarnem, przy czym to ziarno jest bardzo drobne, przez co lakier sprawia bardzo dobre wrażenie. Jasne, dwukolorowe wnętrze jest dobrze widoczne, co też dodaje uroku modelom. Tylna szyba, z widocznym ogrzewaniem, wygląda świetnie. Wycieraczki, mimo że plastikowe, są dość finezyjne.
Modele są naprawdę fajne, polecam.
Miniaturki, tradycyjnie po kliknięciu, otwierają sią w normalnej rozdzielczości.



[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



I jeszcze dla porównania postawiłem zieloną Felicię z Abrex obok czerwonej Felicji z serii Legendy Skody. I tu ewidentnie widać przewagę modelu gablotkowgo, nad modelem gazetowym. Oczywiście to modele dwóch różnych wersji Felici - przed i po lifcie, ale różnią się tylko detalami, m. in. przodem. Widać jednak różnice w poziomie wykonania - dokładności montażu czy odcięć detali od wyprasek. Czarne wnętrze modelu gazetowego jest praktycznie niewidoczne, w modelu Abrex to wnętrze ładnie "wychodzi". Gładka tylna szyba modelu gazetowego, delikatnei mówiąc, "chowa się" względem modelu Abrexa. Czerwony gazetowy wydaje się nieco zalany farbą, Abrex ten lakier ma cieniutki, przez co detale karoserii są ładniej widoczne. W podwoziu również znajdziemy więcej detali w modelu Abrex niż w gazetówce. Jedyny mały plusik na korzyść Skody gazetowej, to koła. O ile felgi (ten sam wzór) ma nieco bardziej finezyjne model Abrexa, to w modelu gazetowym mamy wyeksponowane tarcze hamulcowe, których w Abrexie nie ma. Ale to niewielki plusik, a całościowa ocena nie pozostawia wątpliwości - model Abrexa jest o klasę wyzej.



[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Porównanie trafi też do odpowiedniego wątku w dziale "Samochody".
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin