Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ja w sprawie błękitu czyli moje Bugatki. I nie tylko.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 15:17, 14 Lis 2016    Temat postu:

Jajacek napisał:
Dla porządku - To jest Atalante, a nie Atlantic. To dwa różne auta.

Oj Janusz, wstydź się! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Pon 20:37, 14 Lis 2016    Temat postu:

Pablo13 napisał:
Jajacek napisał:
Dla porządku - To jest Atalante, a nie Atlantic. To dwa różne auta.

Oj Janusz, wstydź się! Wink


Embarassed


Możesz Jacku,jako miłośnik marki przybliżyć nam różnice?


No to tutaj jeszcze powiększone zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Fotele w środku też wyglądają na troszkę zmęczone i ogólnie pasują do całości.Świetny model.

Model został wydany w limitowanej serii 135 szt. przez francuską manufakturę Evrat43,czyli nie jest to wykonanie jednostkowe.

Znalazłem nawet aukcje na Ebay:

[link widoczny dla zalogowanych]

i z licytacją do jutra:

[link widoczny dla zalogowanych]

Czyżby to wypust Ilario (Chromes)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:30, 14 Lis 2016    Temat postu:

E tam, nie ma się czego wstydzić. Atalante w swojej późnej odsłonie przypominał Atlantica do złudzenia. Bardzo podobne błotniki, maska i atrapa często myliły te dwa auta. Na czym polega różnica? Sprawa jest troszkę pogmatwana przez historię, ale głównie chodziło o rodzaj, czy styl nadwozia. Atalante było trzybryłowym coupe o elegancko płynącej linii nadwozia z mocno pochyloną przednią szybą. Projektantem był oczywiście Jean Bugatti, który założył dwukolorowe wersje kolorystyczne. Większość z 33 sztuk jakie wyprodukowano polakierowano w taki własnie sposób. Pierwszy Atalante powstał w 1935 roku (Nr podwozia 57252). Miał płaską, wysoką atrapę, która z czasem uległa ewolucji. Ostatnie Atalante wyposażono w atrapy takie jak w Atlanticu. Jean widocznie doszedł do wniosku, że to jak go zaprojektował jest na tyle udane, że trzeba to powielać w innych autach stąd podobieństwo elementów karoserii. W kazdym razie rodzina modelu 57 do której należały oba auta nosiły wiele wspólnych cech. Odróżniały je jednak dwu i trzybryłowość karoserii. No i Atlantic był nitowaną zadziorą przywodząca na myśl wyczynowe maszyny zdolne pokonywać długie dystanse z maksymalnymi prędkościami. Auto było bardziej ekstrawaganckie niż eleganckie Atalante. Samochód miał jak na owe czasy dość agresywną i surową linię. Do dziś trwa kłótnia czy słynne nitowanie było koniecznością czy zabiegiem stylizacyjnym. Krótko mówiąc Atlantic to dwie bryły i wielka zadziorność



a Atalante to smukłość i elegancja



Przepraszam za jakość zdjęć, ale to są dawne wypociny robione za pomocą tego co mi niegdyś wpadło w łapki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Wto 21:57, 15 Lis 2016    Temat postu:

Dziękujemy za odpowiedź!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:50, 20 Lis 2016    Temat postu:

Proszę bardzo Smile Oczywiście można by było pisać o paru różnicach w budowie aut. Bugatti z różnych powodów skracał, albo obniżał to i owo w podwoziach. Prawdę mówiąc zaczynam powątpiewać czy w seryjnej (w cudzysłowiu oczywiście) produkcji powstały chociaż dwa identyczne samochody. Nawet Atlantiki różniły się między sobą szczegółami. Osobiście pastwiłem się ręcznie nad bolidem (mam zdjęcia Wink) który pod przysięgą określiłbym jako typ 35, a tu się okazało, że auto ma silnik modelu 44 i jako taki został zarejestrowany. Jak wiadomo model 44 był średniej klasy krówskiem o dynamice żółwia. Jak na Bugatti oczywiście. Widocznie ten motorek w przyzwoitej obudowie robił się nieco bardziej żywy. Ale to świadczy o tym jaką ciężką pracę mają historycy.



O właśnie o to auto chodzi. Ja jestem zakamuflowany ukwieceniem ponieważ zdjęcie dokumentuje mnie jako 115 kilogramowego misiaczka jakim byłem przed laty. Nie żebym się wstydził, ale nie będę się tu obnażał z moją byłą otyłością Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jajacek dnia Nie 21:02, 20 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Nie 21:17, 20 Lis 2016    Temat postu:

Jajacek napisał:
O właśnie o to auto chodzi. Ja jestem zakamuflowany ukwieceniem ponieważ zdjęcie dokumentuje mnie jako 115 kilogramowego misiaczka jakim byłem przed laty. Nie żebym się wstydził, ale nie będę się tu obnażał z moją byłą otyłością Wink

No to musiało to być już kupę czasu temu bo takiego Cie nie pamiętam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:08, 20 Lis 2016    Temat postu:

To był Pekin-Paryż 2007.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:23, 20 Lis 2016    Temat postu:

Jajacek napisał:
Proszę bardzo Smile Oczywiście można by było pisać o paru różnicach w budowie aut. Bugatti z różnych powodów skracał, albo obniżał to i owo w podwoziach. Prawdę mówiąc zaczynam powątpiewać czy w seryjnej (w cudzysłowiu oczywiście) produkcji powstały chociaż dwa identyczne samochody. Nawet Atlantiki różniły się między sobą szczegółami. Osobiście pastwiłem się ręcznie nad bolidem (mam zdjęcia Wink) który pod przysięgą określiłbym jako typ 35, a tu się okazało, że auto ma silnik modelu 44 i jako taki został zarejestrowany. Jak wiadomo model 44 był średniej klasy krówskiem o dynamice żółwia. Jak na Bugatti oczywiście. Widocznie ten motorek w przyzwoitej obudowie robił się nieco bardziej żywy. Ale to świadczy o tym jaką ciężką pracę mają historycy.


I o to chodzi, i o to chodzi Wink
Widzę, że masz problemy podobne do moich - poszukiwanie godnych zaufania, a najlepiej - zweryfikowanych - informacji. Zwłaszcza zdjęć. Aż do - mniej-więcej - połowy lat '60, moje dochodzenia dotyczą zazwyczaj pojedynczych egzemplarzy... a materiał faktograficzny jest ubogi, często słabej jakości, czarno-biały, a informacje z różnych źródeł - nawet sprzeczne... Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
Strona 16 z 16

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin