|
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Nie 17:39, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Jajacek napisał: | Kraeuter napisał: |
A co powiesz o udziale tow. płk. Putina w tych uroczystościach, po wypadkach w Gruzji, Abchazji, Czeczenii, Krymie... ???
|
Masz rację, ze się chce rzygać, ale po co? Lepiej przypomnijmy tu i tam czym czasami zajmują się homo sapiens i przeplećmy to jakimś pozytywnym przekazem |
Właśnie tak zróbmy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:12, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Dobra. Nie czas i nie miejsce
Ale mimo to bulgocze mi w nerach, oczy mam czerwone i wątroba mnie wali, jak widzę tę bezczelną, pyszałkowatą gębę aktualnego cara.
Różnica polega nie na innym brzmieniu nazwisk - rozstrzelany z rodziną Romanow miał pewne tradycje i zasady ... rozstrzeliwujący go koledzy kuchcika Stalina, czyli dziadka Putina raczej ich nie mieli.
Swołocz dorwała się do władzy jak słusznie mówili Biali.
I tak zostało...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Nie 22:45, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
I jeszcze sobie każą na Pan mowic -a jak mu powiesz, ze twoj dziadek po takich panach jak on na konia wsiadał ,to cie zaraz pozwa
Gowniane czasy nastały
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:00, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
teelek07 napisał: | I jeszcze sobie każą na Pan mowic -a jak mu powiesz, ze twoj dziadek po takich panach jak on na konia wsiadał ,to cie zaraz pozwa
Gowniane czasy nastały |
Oj, tak, v-ce premierem w 4-tej R.P. zostaje (R.I.P.) słabo-piśmienny...
Wiodącym posłem w EP jest obatel niegdyś z tej samej partii, gówno lata od ściany do ściany, ci, którym amunicja się skończyła sikają zza węgła, pancerne samoloty, koszące las - to wg. psychodelicznego ludka (człowiek w sumie przewidywalny ), który onegdaj w ciągu jednej nocy obalił własny rząd - to nowy standard techniczny... STRACH się BAĆ.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Nie 23:03, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jajacek
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:34, 14 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie, porzućmy politykę i wracajmy do maszyn Jutro start do Mille Miglia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:03, 14 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Załoga! Do wozu!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Czw 22:03, 15 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Ale idziemy w slady Wolfganga Larchera i Helmuta Rettera czy jakies inne Autko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:29, 15 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
teelek07 napisał: | Ale idziemy w slady Wolfganga Larchera i Helmuta Rettera czy jakies inne Autko |
Stara Gwardia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jajacek
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:16, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Pewnie już znacie smutną wiadomość. Dziś zmarł Jack Brabham. Wielki sportowiec, trzykrotny mistrz świata F1. Zresztą wszyscy tu wiedzą kim był. Może warto porozmawiać o tym co robił. W końcu był jednym z tych, którzy nas ukształtowali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:18, 20 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Jajacek napisał: | Pewnie już znacie smutną wiadomość. Dziś zmarł Jack Brabham. Wielki sportowiec, trzykrotny mistrz świata F1. Zresztą wszyscy tu wiedzą kim był. Może warto porozmawiać o tym co robił. W końcu był jednym z tych, którzy nas ukształtowali. |
Niepokorny twardziel i wzorcowy fighter - swoją drogą, jak na tak karkołomny żywot, osiągnął piękny wiek. Wielu wielkich tej epoki nie doczekało starości...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zeppelin
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Nie 0:36, 21 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Czy może , ktoś ma już Bugatti Royale Weymann'a z IXO.
O ile Napoleon jest całkiem przyzwioty , co dobrze wróży innym royalkom to Weymann miał jeszcze silnik 15 litrowy i 6,4 m długości . Interesuje mnie ,czy ten szczegół nie umknął IXO i nie zrobili go tej samej długości co Kellner'a czy Esders'a ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jajacek
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:26, 21 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam Weymanna. Wydaje mi się, że długość maski nie była spowodowana różnymi długościami silników. Z tego co wiem pietnasto i trzynasto litrowy były takie same. Różnice w długości maski mogły wynikać z różnych wizji projektantów nadwozi Royalek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:24, 21 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Jajacek napisał: |
Ja mam Weymanna. Wydaje mi się, że długość maski nie była spowodowana różnymi długościami silników. Z tego co wiem pietnasto i trzynasto litrowy były takie same. Różnice w długości maski mogły wynikać z różnych wizji projektantów nadwozi Royalek. |
Piękna, pełnowymiarowa maszyna. Jako domowy ferraristi mam wielki szacun dla Bugatti. W muzeum w Mulhouse musiałem podwiązać szczękę
Chociaż Ferrari, tzn. małe zapierdalacze też tam są, Bugatti robią potężne wrażenie Zdjęcia tego nie oddają.
PS. Panowie, w tamtych czasach, a jeszcze i sporo później, w firmach o produkcji raczej jednostkowej nie było nawet możliwości wyprodukowania dwóch identycznych samochodów. Jednostkowe zamówienia, ręczna produkcja... inżynierski romantyzm...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zeppelin
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Nie 20:43, 21 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Bugatii Royale miał silnik rzędowy .Cylindry ustawione jeden za drugim o pojemosci ok 1,5 l każdy . 10 cylindrów i długą ramę oznaczono 41100 i uzupełniono nadwoziem Packarda. Drugi w kolejności ,a pierwszy sprzedany - Esders 41111, był cabrioletem w układzie 2+2 o skróconej ramie i silniku tylko 8 cylindrowym.Podobno z silnika 10 cylindrowego odcięto 2 cylindry. Pozwolilo to na skrócenie ramy o 0,5 m .
Długą ramę miały tylko te wersje ,które montowano na podwoziu 41100, z Weymann'em włącznie. Rozbity przez Bugattiego na słupie z uszkodzonym silnikiem i przodem został przerobiony na sedance de ville , czyli Napoleona już z silnikiem 8 cylindrowym i skróconą ramą, tak jak wszystki pozostałe royalki .
Pierwsze dane odnośnie 41100 podawały własnie długość 6,4 m , a wszystkie zachowane do dzisiaj 7 szuk mają po ok. 5,9 m .
Dlatego Jajacek, jeżeli możesz porównaj Weymanna z Napoleonem , czy są tej samej długości .
Może masz też jakiegoś Bugatti 41 z Heco ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jajacek
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 1:08, 22 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
zeppelin napisał: | Bugatii Royale miał silnik rzędowy .Cylindry ustawione jeden za drugim o pojemosci ok 1,5 l każdy . 10 cylindrów i długą ramę oznaczono 41100 i uzupełniono nadwoziem Packarda. Drugi w kolejności ,a pierwszy sprzedany - Esders 41111, był cabrioletem w układzie 2+2 o skróconej ramie i silniku tylko 8 cylindrowym.Podobno z silnika 10 cylindrowego odcięto 2 cylindry. Pozwolilo to na skrócenie ramy o 0,5 m .
Długą ramę miały tylko te wersje ,które montowano na podwoziu 41100, z Weymann'em włącznie. Rozbity przez Bugattiego na słupie z uszkodzonym silnikiem i przodem został przerobiony na sedance de ville , czyli Napoleona już z silnikiem 8 cylindrowym i skróconą ramą, tak jak wszystki pozostałe royalki .
Pierwsze dane odnośnie 41100 podawały własnie długość 6,4 m , a wszystkie zachowane do dzisiaj 7 szuk mają po ok. 5,9 m .
Dlatego Jajacek, jeżeli możesz porównaj Weymanna z Napoleonem , czy są tej samej długości .
Może masz też jakiegoś Bugatti 41 z Heco ? |
Nigdy nie słyszałem o tym, że prototyp miał 10 cylindrów. Jeżeli masz jakieś wiarygodne źródło to podaj je proszę. Rama 41100 była zabudowana cztery razy. Piąta karoseria to coupe de ville zaprojektowana przez Jeana. A więc protoptyp z karoserią Packarda, Fiakre Coupe, Berline, Coach Weymann i Coupe de Ville Napoleon to rama 41100. Po zniszczeniu Weymanna zostałą rzeczywiście wymieniona, jednak nabito na nią stary numer. Przed Esdersem był chyba jeszcze Berline do Voyage z numerem ramy 41150. Źródła z których korzystałem podają, że zbudowano go jeszcze w 1928 albo 29 roku. Esders to chyba 1932 rok? No i właściwie to on się nie zachował tylko został zbudowany z użyciem części wyprodukowanych przez Bugattiego. Tak więc oryginalnych Royali było 6 a nie 7.
Heco niestety nie mam. A może na szczęście. Podobno jak się kupi jednego to następne śnią się po nocach. Mam kilka Royalek. Prototyp, Coupe Fiakre, Berline, Coach Weymann, Berline de Voyage i dwie wersje (otwartą i zamkniętą) kabrioletu Weibergera wszystko zrobione przez Rio. Napoleona w 43 skali mam z Solido i IXO. Mam też w skali 1:46 Models of Yesteryear i 1:21 Solido. No i tego giganta Bauera w 1:18. Z IXO mam jeszcze Coach Weymann, Coach Kellner, Limousine Park Ward i kabriolet Esders. I jeszcze jednego Berline de Voyage w skali 1:24 Italeri, którego skleiłem wiele lat temu. Tak więc zbliżam się powoli do liczy 25 sztuk, którą założył sobie kiedyś Ettore Jutro postaram się pomierzyć autka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|