Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ja w sprawie błękitu czyli moje Bugatki. I nie tylko.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 14, 15, 16  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Nie 17:39, 11 Maj 2014    Temat postu:

Jajacek napisał:
Kraeuter napisał:

A co powiesz o udziale tow. płk. Putina w tych uroczystościach, po wypadkach w Gruzji, Abchazji, Czeczenii, Krymie... ??? Evil or Very Mad

Masz rację, ze się chce rzygać, ale po co? Lepiej przypomnijmy tu i tam czym czasami zajmują się homo sapiens i przeplećmy to jakimś pozytywnym przekazem Smile

Właśnie tak zróbmy Very Happy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:12, 11 Maj 2014    Temat postu:

Dobra. Nie czas i nie miejsce Wink
Ale mimo to bulgocze mi w nerach, oczy mam czerwone i wątroba mnie wali, jak widzę tę bezczelną, pyszałkowatą gębę aktualnego cara.
Różnica polega nie na innym brzmieniu nazwisk Confused - rozstrzelany z rodziną Romanow miał pewne tradycje i zasady ... Cool rozstrzeliwujący go koledzy kuchcika Stalina, czyli dziadka Putina raczej ich nie mieli.
Swołocz dorwała się do władzy jak słusznie mówili Biali.
I tak zostało... Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Nie 22:45, 11 Maj 2014    Temat postu:

I jeszcze sobie każą na Pan mowic -a jak mu powiesz, ze twoj dziadek po takich panach jak on na konia wsiadał ,to cie zaraz pozwa
Gowniane czasy nastały


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 23:00, 11 Maj 2014    Temat postu:

teelek07 napisał:
I jeszcze sobie każą na Pan mowic -a jak mu powiesz, ze twoj dziadek po takich panach jak on na konia wsiadał ,to cie zaraz pozwa
Gowniane czasy nastały


Oj, tak, v-ce premierem w 4-tej R.P. zostaje (R.I.P.) słabo-piśmienny...
Wiodącym posłem w EP jest obatel niegdyś z tej samej partii, gówno lata od ściany do ściany, ci, którym amunicja się skończyła sikają zza węgła, pancerne samoloty, koszące las - to wg. psychodelicznego ludka (człowiek w sumie przewidywalny Laughing ), który onegdaj w ciągu jednej nocy obalił własny rząd - to nowy standard techniczny... STRACH się BAĆ.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Nie 23:03, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:34, 14 Maj 2014    Temat postu:

Panowie, porzućmy politykę i wracajmy do maszyn Wink Jutro start do Mille Miglia Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:03, 14 Maj 2014    Temat postu:

Załoga! Do wozu! Wink Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Czw 22:03, 15 Maj 2014    Temat postu:

Ale idziemy w slady Wolfganga Larchera i Helmuta Rettera czy jakies inne Autko Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:29, 15 Maj 2014    Temat postu:

teelek07 napisał:
Ale idziemy w slady Wolfganga Larchera i Helmuta Rettera czy jakies inne Autko Laughing


Stara Gwardia... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:16, 19 Maj 2014    Temat postu:

Pewnie już znacie smutną wiadomość. Dziś zmarł Jack Brabham. Wielki sportowiec, trzykrotny mistrz świata F1. Zresztą wszyscy tu wiedzą kim był. Może warto porozmawiać o tym co robił. W końcu był jednym z tych, którzy nas ukształtowali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:18, 20 Maj 2014    Temat postu:

Jajacek napisał:
Pewnie już znacie smutną wiadomość. Dziś zmarł Jack Brabham. Wielki sportowiec, trzykrotny mistrz świata F1. Zresztą wszyscy tu wiedzą kim był. Może warto porozmawiać o tym co robił. W końcu był jednym z tych, którzy nas ukształtowali.


Niepokorny twardziel i wzorcowy fighter - swoją drogą, jak na tak karkołomny żywot, osiągnął piękny wiek. Wielu wielkich tej epoki nie doczekało starości... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zeppelin




Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 0:36, 21 Wrz 2014    Temat postu:

Czy może , ktoś ma już Bugatti Royale Weymann'a z IXO.
O ile Napoleon jest całkiem przyzwioty , co dobrze wróży innym royalkom to Weymann miał jeszcze silnik 15 litrowy i 6,4 m długości . Interesuje mnie ,czy ten szczegół nie umknął IXO i nie zrobili go tej samej długości co Kellner'a czy Esders'a ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:26, 21 Wrz 2014    Temat postu:



Ja mam Weymanna. Wydaje mi się, że długość maski nie była spowodowana różnymi długościami silników. Z tego co wiem pietnasto i trzynasto litrowy były takie same. Różnice w długości maski mogły wynikać z różnych wizji projektantów nadwozi Royalek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 19:24, 21 Wrz 2014    Temat postu:

Jajacek napisał:


Ja mam Weymanna. Wydaje mi się, że długość maski nie była spowodowana różnymi długościami silników. Z tego co wiem pietnasto i trzynasto litrowy były takie same. Różnice w długości maski mogły wynikać z różnych wizji projektantów nadwozi Royalek.


Piękna, pełnowymiarowa maszyna. Jako domowy ferraristi Wink mam wielki szacun dla Bugatti. W muzeum w Mulhouse musiałem podwiązać szczękę Laughing
Chociaż Ferrari, tzn. małe zapierdalacze też tam są, Bugatti robią potężne wrażenie Shocked Zdjęcia tego nie oddają.
PS. Panowie, w tamtych czasach, a jeszcze i sporo później, w firmach o produkcji raczej jednostkowej Razz nie było nawet możliwości wyprodukowania dwóch identycznych samochodów. Jednostkowe zamówienia, ręczna produkcja... inżynierski romantyzm... Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zeppelin




Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 20:43, 21 Wrz 2014    Temat postu:

Bugatii Royale miał silnik rzędowy .Cylindry ustawione jeden za drugim o pojemosci ok 1,5 l każdy . 10 cylindrów i długą ramę oznaczono 41100 i uzupełniono nadwoziem Packarda. Drugi w kolejności ,a pierwszy sprzedany - Esders 41111, był cabrioletem w układzie 2+2 o skróconej ramie i silniku tylko 8 cylindrowym.Podobno z silnika 10 cylindrowego odcięto 2 cylindry. Pozwolilo to na skrócenie ramy o 0,5 m .
Długą ramę miały tylko te wersje ,które montowano na podwoziu 41100, z Weymann'em włącznie. Rozbity przez Bugattiego na słupie z uszkodzonym silnikiem i przodem został przerobiony na sedance de ville , czyli Napoleona już z silnikiem 8 cylindrowym i skróconą ramą, tak jak wszystki pozostałe royalki .
Pierwsze dane odnośnie 41100 podawały własnie długość 6,4 m , a wszystkie zachowane do dzisiaj 7 szuk mają po ok. 5,9 m .
Dlatego Jajacek, jeżeli możesz porównaj Weymanna z Napoleonem , czy są tej samej długości .
Może masz też jakiegoś Bugatti 41 z Heco ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 1:08, 22 Wrz 2014    Temat postu:

zeppelin napisał:
Bugatii Royale miał silnik rzędowy .Cylindry ustawione jeden za drugim o pojemosci ok 1,5 l każdy . 10 cylindrów i długą ramę oznaczono 41100 i uzupełniono nadwoziem Packarda. Drugi w kolejności ,a pierwszy sprzedany - Esders 41111, był cabrioletem w układzie 2+2 o skróconej ramie i silniku tylko 8 cylindrowym.Podobno z silnika 10 cylindrowego odcięto 2 cylindry. Pozwolilo to na skrócenie ramy o 0,5 m .
Długą ramę miały tylko te wersje ,które montowano na podwoziu 41100, z Weymann'em włącznie. Rozbity przez Bugattiego na słupie z uszkodzonym silnikiem i przodem został przerobiony na sedance de ville , czyli Napoleona już z silnikiem 8 cylindrowym i skróconą ramą, tak jak wszystki pozostałe royalki .
Pierwsze dane odnośnie 41100 podawały własnie długość 6,4 m , a wszystkie zachowane do dzisiaj 7 szuk mają po ok. 5,9 m .
Dlatego Jajacek, jeżeli możesz porównaj Weymanna z Napoleonem , czy są tej samej długości .
Może masz też jakiegoś Bugatti 41 z Heco ?


Nigdy nie słyszałem o tym, że prototyp miał 10 cylindrów. Jeżeli masz jakieś wiarygodne źródło to podaj je proszę. Rama 41100 była zabudowana cztery razy. Piąta karoseria to coupe de ville zaprojektowana przez Jeana. A więc protoptyp z karoserią Packarda, Fiakre Coupe, Berline, Coach Weymann i Coupe de Ville Napoleon to rama 41100. Po zniszczeniu Weymanna zostałą rzeczywiście wymieniona, jednak nabito na nią stary numer. Przed Esdersem był chyba jeszcze Berline do Voyage z numerem ramy 41150. Źródła z których korzystałem podają, że zbudowano go jeszcze w 1928 albo 29 roku. Esders to chyba 1932 rok? No i właściwie to on się nie zachował tylko został zbudowany z użyciem części wyprodukowanych przez Bugattiego. Tak więc oryginalnych Royali było 6 a nie 7.
Heco niestety nie mam. A może na szczęście. Podobno jak się kupi jednego to następne śnią się po nocach. Mam kilka Royalek. Prototyp, Coupe Fiakre, Berline, Coach Weymann, Berline de Voyage i dwie wersje (otwartą i zamkniętą) kabrioletu Weibergera wszystko zrobione przez Rio. Napoleona w 43 skali mam z Solido i IXO. Mam też w skali 1:46 Models of Yesteryear i 1:21 Solido. No i tego giganta Bauera w 1:18. Z IXO mam jeszcze Coach Weymann, Coach Kellner, Limousine Park Ward i kabriolet Esders. I jeszcze jednego Berline de Voyage w skali 1:24 Italeri, którego skleiłem wiele lat temu. Tak więc zbliżam się powoli do liczy 25 sztuk, którą założył sobie kiedyś Ettore Wink Jutro postaram się pomierzyć autka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 14, 15, 16  Następny
Strona 8 z 16

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin