Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Garaż matrafana - czyli nie tylko błękit... cywilne
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:53, 01 Mar 2013    Temat postu: Garaż matrafana - czyli nie tylko błękit... cywilne

Trochę samochodów cywilnych z mojej kolekcji...
Matra M530A bizarre 1/43:





Porównanie z Otto 1/18:



















Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:56, 01 Mar 2013    Temat postu:

Honda S800 vitesse 1/43:







Shelby GT500 Eleanor Yatming (Signature Series) 1/43:





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:00, 01 Mar 2013    Temat postu:

Mazda Cosmo i RX-7 kyosho 1/43 (...japońskie klasyczne Wankle)







Nissan GT-R (konwersja na bazie modelu Rastar) 1/43:













Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:03, 01 Mar 2013    Temat postu:

Honda CRX Ballade Sports ebbro 1/43:







I większy brat... Konwersja na wersję europejską na bazie modelu Tamiya 1/24:











Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:12, 01 Mar 2013    Temat postu:

Toyota Corolla Levin (AE86) ebbro 1/43 (legenda driftu):







Nissan Skyline R34 GTR AutoArt 1/43











Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:18, 01 Mar 2013    Temat postu:

VW Transporter T1 Bulli cararama 1/43





Nissan Skyline 2000 Turbo GT-ES 1980 dism 1/43:







VW Golf Mk1 fabbri 1/24 vs. vitesse 1/18:









VW Golf Mk1 solido (czerwony) 1/43 vs. KAP (zielony) 1/43:







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:24, 01 Mar 2013    Temat postu:

Nissan Skyline R33 GTR Kyosho 1/43 (...mam szczególną słabość do Skyline'ów Embarassed ):







Nissan Skyline GT-R KPGC110 1973 ebbro 1/43:









Volvo P1800S minichamps 1/43 ("The Saint" - pamięta jeszcze ktoś?):







Matra M530 SX JPS (pomarańczowy) 1/43 vs konwersja na bazie Solido (niebieski) 1/43:









Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:28, 01 Mar 2013    Temat postu:

Matra M530 LX solido (wersja ze zderzakami z kłami i ciemnym pasem tylnym) i ixo-altaya ("Voitures Francaises d'autrefois") 1/43:











Osobiście miniatura solido bardzie do mnie przemawia (lepiej zachowane charakterystyczne dla Matry M530 proporcje nadwozia).

cdn...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pią 20:13, 01 Mar 2013    Temat postu:

Upppssss, dużo na raz!
Widzę, że masz też trochę japońców. Chciałbym założyć temat dot. japońskiej motoryzacji, parę modeli nam się powiela, ale mimo to mógłbyś tam też wtedy dorzucić swoje fotki. Humppa też obiecał Exclamation Wink
Próbuję namówić guru w tym temacie do dołączenia do nas, ale jakoś na razie bezskutecznie.

Skyline 2000 turbo '80 ze świecącymi reflektorami od DISM/Aoshima mam też, ale w innej, wcześniejszej wersji z podwójnymi, okrągłymi ślipkami. Widzę, że ten Twój wygląda atrakcyjniej, szczególnie felgi ma lepsze. Ostatnio trochę sź ich pojawiło na ryneczku.
VW T1- najlepszy model (w kryterium zgodności z oryginałem) na rynku.
GOLF od IXO, wyjątkowo udany model tej firmy, co nie zdarza się często Wink
to Solido to raczej już kategoria muzealna. Na marginesie, ciekawy jestem czy kiedyś wreszcie pojawi się Golf od PMA, który zapowiedziany już jest chyba od ponad 5 lat... Całkiem niezły jest nowy Norev, trzeba jedynie trafić na dobry egzemplarz, bo z jakością wykończenia średniawo, słabym pktem jest tylna klapa wykonana jako jeden element z przezroczystego tworzywa razem z szybą Sad
Święty, Simon Templer, no wiesz, jakbyśmy mogli nie pamiętać. W końcu średnia wieku naszych userów oscyluje gdzieś blisko 40 tki Very Happy
Z tym, że... jego maszyna to był starszy model (inna atrapa, inne zderzaki, inaczej poprowadzone listwy boczne), teraz NEO wypuściło tą wersję nadwozia.
Matra Solido, rzeczywiście godna uwagi, ciągle jej nie mam... Sad
• zastanawia mnie ta Matra M530LX IXO z francuskiej serii, pisałeś już mi kiedyś, że jest do dupy, ale trudno mi ocenić co w niej jest skopane. Gdybyś tak zamieścił foty prostopadłe z frofilu, przodu, tyłu chętnie bym się zaznajomił.

Djeta w 1/18 masz? [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pią 20:36, 01 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:24, 01 Mar 2013    Temat postu:

Cytat:
Djeta w 1/18 masz?


Przyszedł pocztą 2 dni temu Twisted Evil

Jednak, co solidna firma to miło patrzeć... Fotki postaram się zamieścić w najbliższym czasie, ale powolutku, nie wszystko na raz.

Klasyczne japończyki to jeden z moich koników - nie tylko modele, ale wszelkie materiały, JDM'owe prospekty itp. - dlatego jestem jak najbardziej ZA.

Wiem, że to nie temat na takie dyskusje, ale skoro wzmianka o tym się pojawiła, to może napiszę kilka słów:

Nie wiem czy nie lepszą ideą byłaby organizacja galerii/dyskusji w tym temacie na jakieś sensowne kategorie (marka/kraj/lata świetności itd.) - i wtedy dyskusja nie tyczyłaby się modeli tylko założyciela tematu, ale każdy mógłby dodawać coś od siebie - a wszystko pod wspólnym szyldem, bez zbędnego mnożenia wątków... Ale tę sprawę zostawiam Prezesowi Very Happy i pozostałym forumowiczom do przedyskutowania w temacie organizacyjnym.

Wracając do klasyków z kraju kwitnącej wiśni to chciałbym kiedyś uzbierać wszystkie Skyline'y zaczynając może od wersji GT-R, ale jako że większość modeli dostępnych na rynku jest w kolorze srebrnym chciałbym uzbierać je w tym właśnie kolorze (po prostu łatwiej je zdobyć).

Cytat:
VW T1- najlepszy model (w kryterium zgodności z oryginałem) na rynku.


Shocked Tu mnie zaskoczyłeś - bo cararamę postrzegałem raczej z przymrużeniem oka...

Cytat:
Matra Solido, rzeczywiście godna uwagi, ciągle jej nie mam...


Póki co najlepszy dostępny model M530 do kupienia za rozsądną cenę. Znakomita baza do konwersji (co chyba tradycyjne u solido - bardzo dobrze odtworzona bryła... Gorzej z detalami i lakierem).
Co M530 z ixo-altaya to raczej nie polecam - fotki o które prosiłeś wstawię w najbliższym czasie - ale nawet na tych zamieszczonych widać, że to nie jest to...

Przód:



ixo-altaya (po lewej)... Zwróć uwagę na niezachowany kształt profilu na wysokości pokryw reflektorów. Nie jest to wina fotografii. Przód płasko (a raczej topornie schodzi w dół, bez żadnego profilu).
Dla niewtajemniczonych:



Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Tył:



Co prawda wersja ixo-altaya to dokładniej seria A (cienka obwódka grilla, brak listwy na tylnym pasie itp.) ale nie zmienia to faktu, że tył w modelu został na równo "uciosany" (to chyba najlepiej oddające rzeczywistość stwierdzenie), bez charakterystycznego wyoblenia części środkowej sekcji. Niestety nie widać tego na foto, ale niestety tak jest w rzeczywistości.

Dla niewtajemniczonych:



Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Na powyższym zdjęciu widać także w odniesieniu do oryginału jak ixo-altaya poszła na prościznę jeśli chodzi o przetłoczenie (wyoblenie) będące charakterystycznym, karoseryjnym przedłużeniem linii tylnej szyby.



Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Takich kształtów z tyłu też nie uraczymy... To co niegdyś urzekało w linii samochodów z lat '60 i '70 takich jak Fiat 850 Sport Coupe (zwłaszcza II seria) czyli widziana od tyłu zwężająca się linia tylnej szyby i wyeksponowane błotniki w zaprezentowanym modelu zostało zupełnie spłaszczone.

Fiat 850SC:



Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Może ja już się tak zmanierowałem, ale jest różnica między modelem Matry a modelem Matry. Tym bardziej, że właśnie wtych kształtach tkwi cały jej urok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FAZA




Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 22:36, 01 Mar 2013    Temat postu:

A ta od Bizarre, M530A, na zdjęciach wygląda jakby miała ten sam problem z tyłem co gazetówka od IXO Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pią 22:42, 01 Mar 2013    Temat postu:

matrafan napisał:

ixo-altaya (po lewej)... Zwróć uwagę na niezachowany kształt profilu na wysokości pokryw reflektorów. Nie jest to wina fotografii. Przód płasko (a raczej topornie schodzi w dół, bez żadnego profilu).

Co prawda wersja ixo-altaya to dokładniej seria A (cienka obwódka grilla, brak listwy na tylnym pasie itp.) ale nie zmienia to faktu, że tył w modelu został na równo "uciosany" (to chyba najlepiej oddające rzeczywistość stwierdzenie), bez charakterystycznego wyoblenia części środkowej sekcji. Niestety nie widać tego na foto, ale niestety tak jest w rzeczywistości.

Na powyższym zdjęciu widać także w odniesieniu do oryginału jak ixo-altaya poszła na prościznę jeśli chodzi o przetłoczenie (wyoblenie) będące charakterystycznym, karoseryjnym przedłużeniem linii tylnej szyby.

Takich kształtów z tyłu też nie uraczymy... To co niegdyś urzekało w linii samochodów z lat '60 i '70 takich jak Fiat 850 Sport Coupe (zwłaszcza II seria) czyli widziana od tyłu zwężająca się linia tylnej szyby i wyeksponowane błotniki w zaprezentowanym modelu zostało zupełnie spłaszczone.


Czyli kolejna typowa dla IXO robótka na szybko, bez rzetelnego korzystania z dobrej dokumentacji, z czapy - radosna twórczość chińczyków. Very Happy

Cytat:
Może ja już się tak zmanierowałem, ale jest różnica między modelem Matry a modelem Matry. Tym bardziej, że właśnie wtych kształtach tkwi cały jej urok.

Nie zmanierowałeś się bynajmniej, fuszerę widać wyraźnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Pią 23:20, 01 Mar 2013    Temat postu:

Mysle ze powaznym niedopatrzeniem Matrafana jest nieumiszczenie w pierszym rzucie galeryjnym tego oto auta Very Happy
Talbot/Simca Matra Rancho
[link widoczny dla zalogowanych]
Auto bedace prekursorem suvovanofunmobili
Model Rancho z Bburago w 1:24 napietnowal moje dziecinstwo Very Happy
Robil go tez Matchbox w malej i duzej skali i Siku
W 1:43 robilo Matre Solido /Verem a z czasow wspolczesnych Norev i gazetowka w 3 wersjach
Piekna jest ci ona ta Matra Rancho


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pią 23:56, 01 Mar 2013    Temat postu:

teelek07 napisał:
Mysle ze powaznym niedopatrzeniem Matrafana jest nieumiszczenie w pierszym rzucie galeryjnym tego oto auta Very Happy
Talbot/Simca Matra Rancho
Auto bedace prekursorem suvovanofunmobili
Model Rancho z Bburago w 1:24 napietnowal moje dziecinstwo Very Happy
Robil go tez Matchbox w malej i duzej skali i Siku
W 1:43 robilo Matre Solido /Verem a z czasow wspolczesnych Norev i gazetowka w 3 wersjach
Piekna jest ci ona ta Matra Rancho

Jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Też moja ulubiona. Tylko to bardziej Simca (kocham tą markę Rolling Eyes ) niż Matra.
Poza tym Matrafan chyba preferuje sportowe pojazdy.
Norev jest fajnym modelem, lepszym oczywiście od zaprezentowanego tu IXO, chociaż ten też jest udany. Norev wydany był w jednej z francuskich serii gazetowych w niewiele zubożonej wersji, a za małe pieniążki i fajnym, terenowym kolorze.
W Polsce ten samochód w 1/1 to był prawdziwy unikat, ale w Poznaniu pamiętam był jeden w latach 80tych, o ile dobrze pamiętam czerwony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pią 23:58, 01 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Sob 0:43, 02 Mar 2013    Temat postu:

Nie jestem pewien w 100% Pablo ale mocno mi sie wydaje ze modele ktore pojawily sie w serii Simca to zubozone norevy - pelna wersja rozni sie dodanym kolem zapasowym za dachu na miejscem kierowcy i nieco bogatszym srebrzeniem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin