Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

dicori ma nowe zabawki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dicori




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 13:15, 21 Sie 2011    Temat postu: dicori ma nowe zabawki

Witajcie po dłuższej przerwie. Po prawie rocznym odwyku od zakupów wracam do nałogu Laughing ...chyba to nie uleczalne już jest Rolling Eyes
Czasu tylko chwilowo nie staje na fora. Po dwóch tygodniach od dotarcia paczki dopiero dziś mam troszkę czasu, żeby je w gablocie zaparkować.

Na początek dwa sparki:





Piękne modele, ładnie z detalowane ale ich montaż mnie osłabia. Sporo elementów wklejonych krzywo a we Voisinie ozdobna listwa na przodzie w ogóle przyklejona tylko po środku Evil or Very Mad Trzeba będzie to wszystko poprawiać.

Trzeci to już inna bajka - Bugatti 57 Voll & Rurhbeck - model firmy Luxcar.



Montażowo ideał - równo i czyściutko. Od kiedy poznałem oryginał, bardzo chciałem mieć jego model, więc jak zobaczyłem, że wyszedł to sami rozumiecie Laughing
Bardzo ciekawa jest historia tego samochodu, pełna domysłów i niezbyt chlubnego polskiego epizodu.

PS. Już oczekuję następnej przesyłki Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 1170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Nie 20:33, 21 Sie 2011    Temat postu: Re: dicori ma nowe zabawki

dicori napisał:

Trzeci to już inna bajka - Bugatti 57 Voll & Rurhbeck - model firmy Luxcar.



Montażowo ideał - równo i czyściutko. Od kiedy poznałem oryginał, bardzo chciałem mieć jego model, więc jak zobaczyłem, że wyszedł to sami rozumiecie Laughing
Bardzo ciekawa jest historia tego samochodu, pełna domysłów i niezbyt chlubnego polskiego epizodu.

Sparkom daleko do ideału w kategorii dokładność montażu...
Za to ta trzecia bajka to inny/wysoki poziom. Genialna podstawka!
Czy tem samochod był może na etacie w "SB"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Pon 0:28, 22 Sie 2011    Temat postu: Re: dicori ma nowe zabawki

wojtek napisał:
Za to ta trzecia bajka to inny/wysoki poziom. Genialna podstawka!


Zgadza się.

Bardzo podobne do Ilario z serii Chromes.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pon 11:42, 22 Sie 2011    Temat postu:

Pomijając problemy jakościowe Sparka to zrobiłeś udane zakupy. Oryginały tych pojazdów to prawdziwe dzieła sztuki i myślę fajnie jest mieć chociaż ich miniatury w zasięgu wzroku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dicori




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 8:12, 23 Sie 2011    Temat postu: Re: dicori ma nowe zabawki

wojtek napisał:
Czy tem samochod był może na etacie w "SB"


Nie zupełnie. Był w prywatnej kolekcji niejakiego towarzysza Tabenckiego. Tabencki musiał być wyjątkową mendą, ponieważ w latach 50-60 miał, jak twierdzą niektórzy, największą na świecie prywatną kolekcję egzotycznych samochodów, które szmuglował potem przez Check Point Charli za żelazną kurtynę. Można się tylko domyślać w jaki sposób wchodził w posiadanie tych samochodów skoro normalny obywatel wówczas nie miał prawa takiego samochodu nawet zarejestrować. Ten konkretny samochód był już w opłakanym stanie, kiedy przemycał go w dwóch partiach, tj. osobno podwozie z silnikiem, osobno karoserie. Późniejsza historia tego Bugatti jest równie ciekawa ale teraz nie mam czasu jej rozwinąć.

zagato napisał:
Bardzo podobne do Ilario z serii Chromes.


Są chyba te same, nawet zastanawiałem się czy Luxcar nie jest jakąś submarką Ilario ale adres firmy się nie zgadza, po za tym że obie są francuskie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 1170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Wto 9:00, 23 Sie 2011    Temat postu:

a gdzie ten partyjny osobnik działał.
gdzie miesciła sie ta kolekcja


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Wto 10:10, 23 Sie 2011    Temat postu:

Tadeusz Tabencki nie był żadnym partyjnym osobnikiem ani tym bardziej "mendą" a jedynie kolekcjonerem który uratował od palnika wiele unikalnych samochodów. I wbrew temu co napisał Dicori nie wynikało to z układów partyjnych a jedynie i przede wszystkim ze świadomości wartości danego pojazdu. W trudnych powojennych czasach dla naszego społeczeństwa unikalne samochody nie przedstawiały żadnej wartości gdyż nie było do nich części zamiennych a także występowały problemy z rejestracją, zwłaszcza pojazdów o dużej pojemności silnika. Takie właśnie, często niesprawne i wyrejestrowane pojazdy nabywał za grosze Tabencki i składował na terenie należącej do jego rodziny nieruchomości . Po jego śmierci kolekcja uległa rozproszeniu a jej najmniej wartościowa część chyba do dziś straszy na pewnym placu w Grodzisku Mazowieckim. Co do powiązań Tabenckiego ze służbami specjalnymi to nie ma na to dowodów a jedynie domysły wynikające ze sposobu wywozu na zachód niektórych samochodów w tym pokazanego Bugatti przez Berlin Zachodni. Nie wiemy jednak czy był to układ "biznesowy" czy jak sugerują niektórzy pismacy polityczny. Nie możemy przecież wykluczyć także przymusu czy szantażu który prl-owskie służby mógłby na Tabenckim wywrzeć. Kończąc dodam ze kolekcja Tadeusza Tabenckiego była wielokrotnie miej lub bardziej opisywana w naszej prasie branżowej jak Automobilista czy Classic Auto których regularną lekturę przy okazji kolegom serdecznie polecam. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dicori




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 22:52, 24 Sie 2011    Temat postu:

Faktem jest, że swoją wiedzę o Tabenckim opieram na prasowych spekulacjach (właśnie w wyżej wspomnianych pismach). Niemniej jakoś ciężko mi uwierzyć w to, że w czasach stalinowskich i nie wiele ciekawszych kolejnych, szary "Kowalski", miłośnik motoryzacji, bezproblemowo gromadzi na swojej posesji dziesiątki samochodów. Nie ma również problemów ze swobodnym poruszaniem się po zachodniej europie (ponoć Giuliettą Coupe) w poszukiwaniu kolekcjonerów chętnych na jego zbiory. No i z przemycaniem przez Berlin takich rarytasów jak srebrne strzały. No jakoś w to nie wierze, że nie miał powiązań z bezpieką, bo tego, że był miłośnikiem motoryzacji nie neguje.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dicori dnia Śro 22:54, 24 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Czw 9:12, 25 Sie 2011    Temat postu:

Jak było naprawdę, pewnie nigdy się nie dowiemy bo nie jest to temat na tyle ważny dla historii żeby ktoś się zdobył na badania akt w IPN. Z publikacji prasowej nie wynika jakoby Tabencki miał być zaangażowanym komuchem, członkiem aparatu PZPR a jedynie człowiekiem który musiał się znaleźć w takiej a nie innej rzeczywistości. Być może po prostu w pewnym momencie zgłosili się do niego smutni panowie i powiedzieli: "wicie rozumicie obywatelu Tabencki, możemy przymknąć oko na te wasze zgniło-kapitalistyczne dziwactwo ale w zamian oddacie nam to, to i to. My zorganizujemy przerzut, trochę kasy odpalimy a wy możecie sobie dalej zbierać ten tam złom" Wink Tak więc zgadzam się że pewne powiązania musiały istnieć ale nie sądzę żeby miały podłoże ideologiczne a obstawiam wymuszone układy "biznesowe" czyli coś z czym wielu ludzi w tamtych czasach musiało się pogodzić. Warto też wiedzieć że Tabencki był członkiem AMK, czynnym kierowcą wyścigowym i rajdowym a także jednym z pierwszych w Polsce zadeklarowanych miłośników kolei i kolekcjonerów modeli kolejowych. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fogarty




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:06, 28 Sie 2011    Temat postu:

Świetne modele Very Happy. Całą trójkę chętnie widziałbym u siebie.
P.S.
Jak to zrobiłeś, ze wytrzymałeś rok na odwyku? Mój rekord to jakieś trzy tygodnie Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dicori




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 20:50, 28 Sie 2011    Temat postu:

No prawie rok, bo bodaj od października zeszłego roku. Wiesz, masa innych ważniejszych wydatków a trochę też zmęczenie materiału. Mam od czasu do czasu takie chwilę, że mi się to nudzi i chcę przez jakiś czas odpocząć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dicori




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 21:30, 29 Sie 2011    Temat postu:

Bugatti Type 57SC Gangloff - LookSmart



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 1170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Pon 21:57, 29 Sie 2011    Temat postu:

Piękny model.
Ręczna robota jest ceniona nad Bałtykiem
Wiem co to znaczy bo centrum kraju też jest pogrążone ale w amerykańskim nałogu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fogarty




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 7:03, 30 Sie 2011    Temat postu:

Dicori, w totka trafiłeś Question
Ten 57SC podoba mi się najbardziej z "nowych zabawek". Ciekawe, co będzie następne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dicori




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 8:12, 30 Sie 2011    Temat postu:

fogarty napisał:
Dicori, w totka trafiłeś Question


Nie, byłem rok na odwyku Laughing
Akurat w kwestii modeli, to raczej nie chciałbym w totka trafić, bo znikła by mi cała przyjemność zakupów. Co to za frajda, jak możesz wszystko kupić? Wink

Dojrzałem do takiego przekonania, że jednak zamiast 2-3 Sparków/Neo wolę kupić coś bardziej szlachetnego. Problem też w tym, że te modele samochodów, które mnie ostatnio kręcą najbardziej w wydaniach budżetowych nie występują lub całkowicie nie spełniają moich wymogów estetyczno-merytorycznych.

Sam jeszcze nie wiem co będzie następne. Możliwości są ogromne, zaległości duże a portfel chudy Wink Na coś się muszę zdecydować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin