 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
flopio
–-–-–-–-–

Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pon 20:42, 29 Lis 2010 Temat postu: Prawdziwe samochody Waszych marzeń? |
|
|
Przewijający się Opel Manta na forum w ostatnich dniach natchnąl mnie do założenia tego wątku Chciałbym podyskutować o samochodach, przypuszczalnie oldtimerach lub youngtimerach, jakie chcielibyście mieć i nie wykluczacie kupienia ich kiedyś, w przyszłości. Nie chodzi tu o prawdziwe samochody marzeń typu Ferrari, których cena nawet najpopularniejszych modeli niestety jest mało dla kogo realnie osiągalna, ale chodzi o bardziej pospolite samochody, jakie są w zasięgu finansowym. A to, co nas ogranicza, to może brak czasu, brak lokalu itd.
Jeśli o mnie chodzi, prócz pozycji obowiązkowych takich jak Fiat 125p, czy 126p (koniecznie z chromowanymi zderzakami), których zakup w przyszłości niedalekiej planuję (co z tego wyjdzie, to inna bajka ), zawsze po głowie chodził mi jakiś zachodni klasyk z samochodów popularnych, jak np. właśnie wspomniana Manta. Tutaj przykładowa oferta:
[link widoczny dla zalogowanych]
Z opisu wynika, że wymaga pospawania, ale na zdjęciach wygląda całkiem zachęcająco.
Niedawno blisko miejsca, gdzie mieszkam jakiś handlarz na sprzedaż miał Mercedesa W110 - 190D z 1968 roku. Chciał za niego 10 000 zł, myślę, że z ceną dałoby się coś jeszcze zrobić. Stał tak przez rok ten samochód, aż w końcu zniknął. Gdyby nie inne czynniki, gdybym dysponował w tym czasie taką wolną gotóką, poważnie pomyślałbym nad zakupem tego samochodu. Wydawał się w całkiem kompletnym stanie.
Oczywiście celem takich zakupów byłby remont tych samochodów, doprowadzenie do stanu możliwie bliskiego oryginałowi i generalnie trzymanie ich w garażu. Ale kto nie chciałby kilka razy w roku wyjechać takim na przejażdżkę w niedzielę?
Docelowo miło byłoby zebrać kolekcję kilku takich klasyków, żeby zawsze mieć wybór i w pochmurny dzień wyjechać żółtym Frodem Capri?
[link widoczny dla zalogowanych]
A może ktoś ma już małą kolekcję takich samochodów w oryginale? Chenie poczytamy / pooglądamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 22:56, 29 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Skoro został wywołany temat zbierania samochodów w skali 1:1 chciałbym wam opowiedzieć o pewnym magicznym (jak dla mnie) miejscu.Trafiłem tam zupełnie przypadkowo i był to jeden z większych wstrząsów w moim życiu.
Człowiek, który jest właścicelem autohandlu i warsztatu samochodowego w pewnym momencie postanowił zbierać old- i youngtimery.Kupuje je przaktycznie po całym świecie.Wyobraźcie sobie w jednym miejscu takie auta jak: Alfa Romeo Montreal,Alfa Romeo Junior Zagato,Alfa Romeo 2600 sprint,
Fiat Dino,Ford Osi ( 3 sztuki!),Porsche 356A (!), Mercedes 190 SL cabrio po totalnej renowacji-igła,VW Karmanów chyba z osiem,Fiaty Spidery różnych generacji,BMW 1600 GT (dawny Glas),Lancie Bety,Fulvie,Flavie,Simci Bertone,Borgwardy i wiele innych.Nie wiem ile tam tego jest.Na wiosnę planowane otwarcie czegoś na kształt muzeum.
Niektóre autka można obejrzeć tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Byłem tam już trzy razy i za każdym wyjeżdżam kompletnie rozwalony...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Pon 23:42, 29 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
W pierwszym momencie,kiedy zacząłem czytać Twój post Macieju pomyślałem sobie: kurcze,to nie może być w Polsce...
A jednak!
Coś wspaniałego!
To trzeba koniecznie odwiedzić przy najbliższej nadarzającej się okazji.
P.S. Myslę,że dba o nie należycie np. podczas takiej pogody jak teraz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zagato dnia Pon 23:45, 29 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 11:27, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ja też od dawna marzę o young czy oldtimerze w 1:1. Na razie z przyczyn finansowych nie mogę tego zrealizować ale cały czas łudzę się że za jakieś 2-3lata wyjdę w końcu z dołka w jaki popadłem na skutek nietrafionego interesu i może zrealizuje wtedy swoje marzenia.
Pytanie co kupić jak w końcu wyjdę na prostą? Pomysłów jest tak dużo że naprawdę ciężko było by wybrać ten jeden. Jedną z opcji jest zakup jakiegoś pojazdu jaki miałem lub jakim jeździłem w młodości a do którego sentyment pozostał. Mógłby to być Fiat 125p MR 75' bo takie auto (FSO 1500) mieli Moi Rodzice gdy zdobyłem prawko i zacząłem jeździć. Przeżyłem w tym aucie tyle niezapomnianych chwil że miło było wczuć się znów w rolę beztroskiego nastolatka w podobnym egzemplarzu. Wielki sentyment mam też do Fiesty Mk1 oraz Golfa Mk1 które to pojazdy miałem w LO i podczas studiów. Obecnie coraz trudniej je spotkać na drodze, i co ważniejsze nie są już raczej używane przez wszelaki margines który przynajmniej w moich okolicach przesiadł się na pojazdy z przełomu lat 80/90. Może więc zakup takiej Fiesty czy Golfa to nie byłby zły pomysł?
Inną drogę jaką rozważam w myślach jest zakup pojazdu który kiedyś był bazą do budowy rajdówek lub wyścigówek w kultowych dla mnie latach 80ych. Optymalnym dla mnie zakupem była by więc Sierra RS Cosworth które to auto kocham za dawne występy w rajdach i wyścigach. Innymi pojazdami które mogę zaliczyć do tej grupy są BMW M3 E30, Lancia Delta HF (Integrale) czy Audi Ur Quattro. Niestety te auta rosną coraz bardziej w cenę i ich zakup jest coraz bardziej w sferze marzeń niż moich realnych możliwości...
A obecnie swoją miłość do starych pojazdów realizuje jeżdżąc zabytkowym motocyklem IFA BK 350 z 1956r. W tym przypadku moto- marzenia udało mi zrealizować.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 11:58, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
zagato napisał: | P.S. Myslę,że dba o nie należycie np. podczas takiej pogody jak teraz  |
No z tym to było różnie-gdy byłem pierwszy raz wiele z nich stało na zewnątrz, obecnie już są pod dachem.Auta są w róznej kondycji: od stanów kolekcjonerskich po samochody do kompletnej odbudowy. Gdy byłem tam ostatnio pracowali nad Porsche 356A, a obok stał pięknie odrestaurowany Fiat 124 Vignale.
A co do marzeń (bo oldtimera jeszcze nie mam) to jest nim Fiat 124 spider volumex.
Limitowana do 500 sztuk wersja ze sprężarką mechaniczną i z powrotem z gaźnikiem.Ostatnie jakie zostały wyprodukowane (1984-85).Właściwie już nie Fiat tylko Pininfarina, bo Fiat wcześniej wycofał się z tego modelu ale Pininfarina produkowała go dalej pod swoją marką. Pięć lat temu byłem bardzo blisko, już miałem klepniętego w Niemczech ale się posypało-strasznie żałuję.
O tym co poza zasięgiem (Iso Grifo) nie będę się rozpisywał, żeby się nie denerwować
PS.
Do petrzaska:
Może coś takiego? (zamiast)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 12:20, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Maciej napisał: |
PS.
Do petrzaska:
Może coś takiego? (zamiast)
[link widoczny dla zalogowanych] |
Czytasz w moich myślach
Tego już nie zdążyłem napisać ale świetną alternatywą wobec drogiego Coswortha jest znacznie tańsza XR4i. Dla mnie to też kultowe auto młodości a właściwie dzieciństwa. Byłem chyba w 3klasie podstawówki kiedy na temat XR4i pojawił się artykuł w Motorze ozdobiony rysunkami tego autka w kolorze czerwonym. Robił wrażenie...Potem przyszedł czas marzeń o modelu takiej Sierry z Matchboxa. I wreszcie sport-taka Sierra jeździła w ETCC przed Cosworthem więc wychodzi na to że autko to spełnia wszystkie wymagania mojego youngtimera marzeń
Inną alternatywa Coswortha (choć znacznie mniej atrakcyjną wizualnie) jest 5cio drzwiowa cywilna Sierra XR4x4 której fabryczna rajdowa wersja była użyta w kilu rajdach WRC w sezonie 1987 i 1988:
[link widoczny dla zalogowanych]
O autach typu Bizzarrini czy Monteverdi też nie będę nawet wspominał bo chyba ten watek ma na celu rozmowę o marzeniach które są możliwe do realizacji...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Wto 12:26, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:20, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Mógłby być 733i albo 745i (turbo)
Tylko gdzie ja bym go trzymał ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Wto 13:20, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:59, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Oczywiście Miura nie wchodzi w rachubę, więc wybrałbym Escorta Mk1. Ale chwilowo na remont czeka rodzinna pamiątka SHL M11 i chyba jeszcze długo poczeka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Wto 23:21, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Zawsze myślałem o usportowionym starym kompakcie typu Golf II GTI 16V (zwłaszcza wersja Rallye) Astra I GSI,Nissan Sunny GTI-R itp.
Inna sprawa to zdobycie odpowiedniego egzemplarza,co może graniczyć z cudem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dicori
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 8:52, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
To ja się pochwalę, że na co dzień poruszam się moim "dream carem" - Mercedesem C124 300CE. 21 wiosen ma na karku i powoli na status Youngtimera się załapuje. Kupiłem go właściwie przypadkiem, ponieważ celowałem w Alfe GTV lub Fiata Coupe ale po przetestowaniu C124 było już pozamiatane
Od pierwszej przejażczki mam wrażenie, że samochód zaprojektowali dla mnie. Jest jak dobrze skrojony garnitur od dobrego krawca, serio za każdym razem jak do niego wsiadam mam wrażenie jakbym ubierał swoją starą ulubioną skórę Jest to pierwszy samochód, w którym nie mam się do czego przyczepić, wszystko jest dokładnie tam gdzie być powinno i zachowuje się dokładnie tak jak sobie życzę. Są jedynie dwie drobne skuchy, które da się jednak wybaczyć - w końcu "nikt nie jest doskonały" - to prawe "rajdowe" lusterko, w którym nic nie widać. Kilka razy już zmiótłbym kogoś z prawego pasa. Tylny słupek jest na tyle szeroki a lusterko na tyle małe, że w pewny miejscu może mi się schować średniej wielkości sedan - serio. Druga rzecz to pojedyńcza wycieraczka, w której pracy co prawda można się zakochać ale w ulewnym deszczu zwyczajnie nie daje rady.
W każdym razie zakochałem się w tym samochodzie i zostanie już ze mną. W przyszłym roku planuję zakup jakiegoś toczydełka do miasta a żeby Mercedes mógł sobie odsapnąć. Chodzi mi jednak po głowie zamiana jego na 500E, ale to tylko myśl, którą nie wiem czy wogóle będe chciał zrealizować, czas pokaże.
Co do dream carów, które bardzo bym chciał i gdzieś tam powiedzmy są w zasięgu to nie zmiennie największe dzieło mistrza Giugiaro - Alfa Giulia Bertone 1300 junior lub Lancia Fulvia HF Fanalone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:44, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Wiele kilometrów, wiele lat temu... ...pokonałem za pomocą różnych W124, w przeróżnych warunkach.
Było to pierwsze auto, w którym poznałem "co to jest ABS i PO CO"
Za małe lusterko (to drugie też nie było ZA WIELKIE ) przeszło do legendy, jak i AŻ ZA BARDZO relaksujące siedzenia... ale samochód był naprawdę nie do zdarcia, aczkolwiek korozja - raczej później, niż wcześniej, ale jednak...
Co do 500: on nie palił dużo, czy nawet bardzo dużo. On palił JESZCZE WIĘCEJ
W tamtych czasach było o wiele luźnej na drogach: i u nas i bardziej na zachód... ...a i latek mniej się miało i rozwagi też sporo mniej - zdarzało się, że ten smok na autostradzie - fakt: przy DOŚĆ szybkiej jeździe - spalał nawet 18...20, a po mieście - niewiele mniej... BENZYNY Próby bardzo oszczędnej jazdy po mieście dawały wynik rzędu 13-14 (4-biegowy automat w serii...)
Swoją drogą: rekordy pewnych tras, ustanowione w tamtych czasach już się nie dadzą poprawić... to se ne vrati...
Pytanie prowokacyjne : do czego służą dziś ludziom bardzo mocne i bardzo szybkie samochody ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 14:37, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Do zasilania budżetu państwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14:45, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Maciej napisał: | Do zasilania budżetu państwa  |
Akcyza, VAT, opłata rejestracyjna, obowiązkowe przeglądy techniczne, akcyza-VAT za paliwo i oleje, VAT za przeglądy okresowe i części, płatne parkingi, autostrady, mandaty... trochę tego się zbierze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dicori
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 18:28, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | Co do 500: on nie palił dużo, czy nawet bardzo dużo. On palił JESZCZE WIĘCEJ
...przy DOŚĆ szybkiej jeździe - spalał nawet 18...20, a po mieście - niewiele mniej... BENZYNY Próby bardzo oszczędnej jazdy po mieście dawały wynik rzędu 13-14 (4-biegowy automat w serii...) |
To dużo jest? Mój z 3-litrowym silnikiem pali w mieście 13-15 a próba jazdy ekonomicznej w trasie zakończyła się wynikiem 11L i nie da rady mniej
Nie sprawdzałem ile wciąga z regularnie używanym kick-downem ale wydaje mi się, że te 18-20 na luzie więc 500-tka nie wypada na tym tle aż tak strasznie a jednak komfort 8 garów i odpowiednio większej mocy jest nie do przecenienia
Ale coś za coś, albo komfort albo ekonomia, nie da się tego połączyć.
Cytat: | Pytanie prowokacyjne Wink : do czego służą dziś ludziom bardzo mocne i bardzo szybkie samochody ? |
W Polsce sprawdzają się średnio ale w cywilizowanym świecie mają takie coś jak tory wyścigowe i tzw. "track day", więc zgaduję że do tego
A tak w ogóle to nie ważne, że tym stoisz w korkach, ważne że na prywatce to TY masz największą ilość koni wpisaną w dowodzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
flopio
–-–-–-–-–

Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Śro 20:45, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
No cóż, moim 124 230CE (19 wiosen ) na benzynie na trasie mieściłbym się spokojnie w 8-9, a mieście cieżko mi powiedzieć, ale myślę, że 12 przy spokojnej jeździe bez problemu można osiągnąć. Czasami jednak przyznać trzeba, że mocy brakuje Coś za coś, jak napisaliście, komfort za spalanie.
Po głowie też mi chodzi 500E w przyszłosci, jednak ceny niestety nie są wcale niskie i pewnie nie zejda nigdy już niżej, niż obecnie. A znalezienie dobrego egzemplarza, możliwie zbliżonego do fabryki, to osobny temat. Niestety mocniejsze Mercedesy, jak i inne samochody w miarę jak ich ceny spadają, coraz częściej padają ofiarą pseudo-tuningu, co dla mnie dyskwalifikuje samochód jako youngtimera, czy oldtimera. Wiem, wiem, że zagazowanie samochodu (jak w moim przypadku), też skreśla go jako youngtimera, pocieszam się jednak tym, że są to odwracalne ingerencje, a poza tym ze względu na studencką kieszeń było to konieczne, kiedy go kupowałem
A co do samego samochodu...lepszej decyzji w wyborze podjąć nie mogłem Samochód jest już swego rodzaju klasykiem, mimo wieku nie wstyd się nim poruszać, jest wygodny, a dobrze utrzymany zawsze będzie cieszył oko. Jednym z moich motoryzacyjnych marzeń jest zachowanie mojego egzemplarza na stałe i skompletowanie do niego 115 coupe i 123 coupe...Pięknie wyglądałyby 3 takie w rzędzie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|