|
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jajacek
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:00, 27 Sty 2013 Temat postu: Wyścigówki KDL |
|
|
To temat, który nie będzie zbyt bogaty. Bo niewiele jest modeli wyścigówek, które powstawały po naszej stronie kurtyny. Pierwsza, która mi przychodzi do głowy to Melkus 1000. Niby coś w rodzaju GT, ale jednak spod ręki wyścigowca no i widywany był na naszych swojsko-lotniskowych torach. Jak sięgnę pamięcią wyścigówek jak na socjalistyczne warunki było całkiem sporo. Nawet powstawały jakieś konkurencyjne formuły, które "dorównywały, a nawet przewyższały..."
Ale natenczas ciekawostka. Moskwicz G5. Skojarzenia z niemieckimi terenówkami są zupełnie nie na miejscu. Z tym autem snuto plany startów w formule 1. Tak, tak. Eksport rewolucji socjalistycznej miał wiele kanałów przerzutowych. Projekt został jednak inaczej skanalizowany i zamiast 200 konnego V8 G5 dostał niespełna 100 konny silnik z Moskwicza (1500 ccm). Ścigał się w ramach KDLowskich formuł.
[img][link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych][/img]
[img][link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych][/img]
[img][link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych][/img]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jajacek dnia Nie 16:04, 27 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Nie 16:29, 27 Sty 2013 Temat postu: Re: Wyścigówki KDL |
|
|
Jajacek napisał: | To temat, który nie będzie zbyt bogaty. Bo niewiele jest modeli wyścigówek, które powstawały po naszej stronie kurtyny. |
To dobry temat dla małoseryjnej produkcji manufakturyjnej: polskie Raki, Kraby i parę innych. Wyobrażacie sobie takie fajnie wykonane żywice?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Nie 16:30, 27 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adder
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 21:46, 27 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ciekawy pomysł Swego czasu sam liczyłem na jakiś taki krótko-seryjny zestawik z żywicy z Polonezem 2500 Racing albo rajdowym 2000
Podejrzewam, że Ruscy dostali tego Moskwicza w swojej kioskowej serii? Niestety u nas w ramach KAPu raczej nie ma co liczyć, choćby nawet jako "wydanie specjalne"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Nie 23:26, 27 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Adder napisał: |
Podejrzewam, że Ruscy dostali tego Moskwicza w swojej kioskowej serii? Niestety u nas w ramach KAPu raczej nie ma co liczyć, choćby nawet jako "wydanie specjalne" |
Taaa, dokładnie, jako nr93 Avtolegend CCCP.
Co do Poloneza wyczynowego w ramach polskiej serii nie byłbym taki sceptyczny, w końcu na syrenę sport też nikt nie liczył...
Temat polskich samochodów wyczynowych byłby ciekawy, ale powstaje pytanie o oplacalność takiego przedsięwzięcia, ilu kolekcjonerów byłoby zainteresowanych takimi pozycjami? Napewno dużo mniej niż pojazdami wielkoseryjnymi znanymi z dróg. Myślę, że tutaj jako takie rozeznanie mógłby mieć Raf.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jajacek
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:25, 07 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Gdzieś zniknął Moskal więc wklejam drugi raz. A że ruskie znowu prijechali to nie będzie samotny
[link widoczny dla zalogowanych]
Znacie te auta?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Śro 0:32, 07 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Jajacek napisał: |
Znacie te auta?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Ooooo, sowiecka Corvette! I skopiowane V8 pod maską zapewne...
ZIS w wersji wyścigowej o ile się nie mylę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jajacek
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:51, 07 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Jak najbardziej ZIS typ 112 S. Na razie staram się walczyć z cyrylicą w gazetce więc jeszcze niewiele o nim wiem. Z tego co wyczytałem to auto było mieszaniną części ZISa 110, Moskwicza 402, a nawet Pobiedy z której pochodziły elementy przedniego zawieszenia i mechanizm kierowniczy. Samochód traktowany był przede wszystkim jako poligon doświadczalny. Testowano w nim różne elementy, które później znalazły się w sowieckich limuzynach. Auto miało niezłe osiągi. Motorek V8 o pojemności 5980 ccm rozwijał moc 250 łoszadi przy 5000 obrotów. No mógł napędzić stracha niejednej wyścigówce z zachodu. 270 km/h to w końcu nie żarty.
Druga wyścigówka to Estonia 21M. To już okres zupełnie mi nie znany bo w tym czasie kiedy Estonie królowały na socjalistycznych torach cofnąłem się w rozwoju poza 1945 rok czyli tam gdzie przebywam do dziś No ale przysłali Estonię to przyjąłem ja pod dach. Jak poczytam i będzie coś ciekawego to się podzielę. Typ 21 M to zupełny osesek w mojej stajence, bo pochodzi z przełomu lat 80 i 90. Trzecie auto to GL 1 czyli GAZ 11 73 w wersji wyścigowej, a nawet rekordowej. Skoro Pablo porównałeś ZISa do Corvetty to jest taki Auto Union spod znaku sierpa i młota. Zaczęło się oczywiście od GAZa M1, z którego powstał GL1 w wersji wyścigowej. W 1940 roku, konsekwencją rozwoju M1 stał się typ 11-73 o którego oparto konstrukcję rekordowego GLa. Auto miał 6 cylindrowy 100 konny silnik i we wrześniu 1940 roku ustanowiło rekord szybkości w Sowieckiej Rosji rozwijając prawie 162 km/h. No to na razie tyle o kadeelach zza Buga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Śro 22:13, 07 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Jajacek napisał: | Jak najbardziej ZIS typ 112 S. Na razie staram się walczyć z cyrylicą w gazetce więc jeszcze niewiele o nim wiem. Z tego co wyczytałem to auto było mieszaniną części ZISa 110, Moskwicza 402, a nawet Pobiedy z której pochodziły elementy przedniego zawieszenia i mechanizm kierowniczy. Samochód traktowany był przede wszystkim jako poligon doświadczalny. Testowano w nim różne elementy, które później znalazły się w sowieckich limuzynach. Auto miało niezłe osiągi. Motorek V8 o pojemności 5980 ccm rozwijał moc 250 łoszadi przy 5000 obrotów. No mógł napędzić stracha niejednej wyścigówce z zachodu. 270 km/h to w końcu nie żarty.
Druga wyścigówka to Estonia 21M. To już okres zupełnie mi nie znany bo w tym czasie kiedy Estonie królowały na socjalistycznych torach cofnąłem się w rozwoju poza 1945 rok czyli tam gdzie przebywam do dziś No ale przysłali Estonię to przyjąłem ja pod dach. Jak poczytam i będzie coś ciekawego to się podzielę. Typ 21 M to zupełny osesek w mojej stajence, bo pochodzi z przełomu lat 80 i 90. Trzecie auto to GL 1 czyli GAZ 11 73 w wersji wyścigowej, a nawet rekordowej. Skoro Pablo porównałeś ZISa do Corvetty to jest taki Auto Union spod znaku sierpa i młota. Zaczęło się oczywiście od GAZa M1, z którego powstał GL1 w wersji wyścigowej. W 1940 roku, konsekwencją rozwoju M1 stał się typ 11-73 o którego oparto konstrukcję rekordowego GLa. Auto miał 6 cylindrowy 100 konny silnik i we wrześniu 1940 roku ustanowiło rekord szybkości w Sowieckiej Rosji rozwijając prawie 162 km/h. No to na razie tyle o kadeelach zza Buga. |
Estonie pamiętam z młodości z wyścigów m.in. na torze Poznań.
GAZ 11 73 - chyba trudno tu mówić o rozwoju, lecz o stalinowskim nakazie unifikacji sowieckiej motoryzacji i chęci zerwania z Fordowskim rodowodem. Ta więź musiała strasznie boleć towarzyszy
Zmienili okapotowanie silnika na toporne sowieckie i od razu było im lżej, no i nie trzeba było tracić niepotrzebnie siana na chromowanie elementów grilla
GL1 - uroczy samochodzik, serio. Widziałem replikę pokazywaną na wystawie Oldtimer galeria w Moskwie. Postarali się...
Tutaj z równie uroczą krasawicą
Widzę, że tak jak ja zmagasz się z cyrylicą, ale niekochany, ba, w moim przypadku wręcz bojkotowany za młodu język teraz się przydaje prawda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jajacek
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:06, 08 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Może on nawet i uroczy. Jest fajny. To opinie, które starszym rocznikom przychodzą z trudem. Za duży bagaż historii. Z tym też walczę, bo mimo wszystko w tej wschodniej historii motoryzacji też zdarzały się rzeczy ładne i ciekawe. Tam w końcu też żyli i żyją ludzie. W miarę normalni. Na tyle na ile pozwalał im na to głupi system. Tak jak i wszędzie na świecie. Ale czasem warto oddzielić maszynę od systemu. Odrzucić uprzedzenia i wrócić chociażby do cyrylicy. Kiedyś dość dobrze sobie z nią radziłem. Ale teksty w gazetce są jednak bardzo zaawansowane. Do tego dochodzi specjalistyczny język techniczny. GL czy ta mieszanka Cobry z Testarossą są dla mnie na tyle interesujące, ze coś tam staram się przetłumaczyć. Ale my tu gadu gadu, a Ty się wysypałeś z tą informacją o swojej roboczej wizycie w Moskwie No to dawaj trochę fotek. I poopowiadaj. I pokaż resztę krasawic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Czw 22:33, 08 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Jajacek napisał: | Za duży bagaż historii... Odrzucić uprzedzenia i wrócić chociażby do cyrylicy |
Tak, jakiś czas temu sobie poukładalem w głowie i staram się inaczej postrzegać ludzi ze wschodu... w końcu czasy się zmieniają, świat idzie do przodu. Choć z pewną rezerwą i ostrożnością, gdzieś z tyłu głowy trzeba mieć zawsze świadomość pewnych uwarunkowań historyczno/politycznych, poza tym poprzez geny coś tam się kontynuuje
Cytat: | Ale my tu gadu gadu, a Ty się wysypałeś z tą informacją o swojej roboczej wizycie w Moskwie No to dawaj trochę fotek. I poopowiadaj. I pokaż resztę krasawic |
Źle się wyraziłem powyżej, relacje oglądam regularnie w necie, osobiście nigdy nie byłem, ale chętnie bym się skusił. Poniżej link do materiału skąd zaczerpnąłem fotki.
A krasawic nie brakuje, zawsze przy okazji takich imprez w Rosji jest ich dużo i całkiem apetyczne zazwyczaj.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jajacek
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:20, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Pablo13 napisał: | Tak, jakiś czas temu sobie poukładalem w głowie i staram się inaczej postrzegać ludzi ze wschodu... w końcu czasy się zmieniają, świat idzie do przodu. Choć z pewną rezerwą i ostrożnością, gdzieś z tyłu głowy trzeba mieć zawsze świadomość pewnych uwarunkowań historyczno/politycznych, poza tym poprzez geny coś tam się kontynuuje |
Widzę to dokładnie tak samo. Ale kiedyś uprzedzenia były takie młodzieńczo buntowicze. Rusek był głupi i zły. Był odwiecznym wrogiem i trzeba było dawać mu odpór Takiego języka uzywałą kiedyś komunistyczna propaganda "Dawać odpór" Super określenie. Z czasem pod deklem zaczęło się racjonalne myślenie i okazało się, że rzeczywistość nie może być postrzegana przez hormonalne rewolucje Dlatego staram się panować nad uprzedzeniami, ale z zachowaniem pewnego dystansu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 11:48, 12 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Estonię pamiętam ze swojego dzieciństwa kiedy to razem z Aviami i innymi Metalexami jeździły w wyścigach towarzyszących na Hungaroringu i Brnie.
Nie wiedziałem jednak że istnieje jej model...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|