Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wyścigówki KDL

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1, 2, 3
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:00, 27 Sty 2013    Temat postu: Wyścigówki KDL

To temat, który nie będzie zbyt bogaty. Bo niewiele jest modeli wyścigówek, które powstawały po naszej stronie kurtyny. Pierwsza, która mi przychodzi do głowy to Melkus 1000. Niby coś w rodzaju GT, ale jednak spod ręki wyścigowca no i widywany był na naszych swojsko-lotniskowych torach. Jak sięgnę pamięcią wyścigówek jak na socjalistyczne warunki było całkiem sporo. Nawet powstawały jakieś konkurencyjne formuły, które "dorównywały, a nawet przewyższały..." Very Happy
Ale natenczas ciekawostka. Moskwicz G5. Skojarzenia z niemieckimi terenówkami są zupełnie nie na miejscu. Z tym autem snuto plany startów w formule 1. Tak, tak. Eksport rewolucji socjalistycznej miał wiele kanałów przerzutowych. Projekt został jednak inaczej skanalizowany i zamiast 200 konnego V8 G5 dostał niespełna 100 konny silnik z Moskwicza (1500 ccm). Ścigał się w ramach KDLowskich formuł.

[img][link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych][/img]

[img][link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych][/img]

[img][link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych][/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jajacek dnia Nie 16:04, 27 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Nie 16:29, 27 Sty 2013    Temat postu: Re: Wyścigówki KDL

Jajacek napisał:
To temat, który nie będzie zbyt bogaty. Bo niewiele jest modeli wyścigówek, które powstawały po naszej stronie kurtyny.

To dobry temat dla małoseryjnej produkcji manufakturyjnej: polskie Raki, Kraby i parę innych. Wyobrażacie sobie takie fajnie wykonane żywice? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Nie 16:30, 27 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adder




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Nie 21:46, 27 Sty 2013    Temat postu:

Ciekawy pomysł Smile Swego czasu sam liczyłem na jakiś taki krótko-seryjny zestawik z żywicy z Polonezem 2500 Racing albo rajdowym 2000 Wink
Podejrzewam, że Ruscy dostali tego Moskwicza w swojej kioskowej serii? Niestety u nas w ramach KAPu raczej nie ma co liczyć, choćby nawet jako "wydanie specjalne" Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Nie 23:26, 27 Sty 2013    Temat postu:

Adder napisał:

Podejrzewam, że Ruscy dostali tego Moskwicza w swojej kioskowej serii? Niestety u nas w ramach KAPu raczej nie ma co liczyć, choćby nawet jako "wydanie specjalne" Razz

Taaa, dokładnie, jako nr93 Avtolegend CCCP.
Co do Poloneza wyczynowego w ramach polskiej serii nie byłbym taki sceptyczny, w końcu na syrenę sport też nikt nie liczył...

Temat polskich samochodów wyczynowych byłby ciekawy, ale powstaje pytanie o oplacalność takiego przedsięwzięcia, ilu kolekcjonerów byłoby zainteresowanych takimi pozycjami? Napewno dużo mniej niż pojazdami wielkoseryjnymi znanymi z dróg. Myślę, że tutaj jako takie rozeznanie mógłby mieć Raf.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:25, 07 Maj 2014    Temat postu:

Gdzieś zniknął Moskal więc wklejam drugi raz. A że ruskie znowu prijechali to nie będzie samotny Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

Znacie te auta?

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Śro 0:32, 07 Maj 2014    Temat postu:

Jajacek napisał:

Znacie te auta?

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Ooooo, sowiecka Corvette! Laughing I skopiowane V8 pod maską zapewne... Very Happy
ZIS w wersji wyścigowej o ile się nie mylę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:51, 07 Maj 2014    Temat postu:

Jak najbardziej ZIS typ 112 S. Na razie staram się walczyć z cyrylicą w gazetce więc jeszcze niewiele o nim wiem. Z tego co wyczytałem to auto było mieszaniną części ZISa 110, Moskwicza 402, a nawet Pobiedy z której pochodziły elementy przedniego zawieszenia i mechanizm kierowniczy. Samochód traktowany był przede wszystkim jako poligon doświadczalny. Testowano w nim różne elementy, które później znalazły się w sowieckich limuzynach. Auto miało niezłe osiągi. Motorek V8 o pojemności 5980 ccm rozwijał moc 250 łoszadi Wink przy 5000 obrotów. No mógł napędzić stracha niejednej wyścigówce z zachodu. 270 km/h to w końcu nie żarty.
Druga wyścigówka to Estonia 21M. To już okres zupełnie mi nie znany bo w tym czasie kiedy Estonie królowały na socjalistycznych torach cofnąłem się w rozwoju poza 1945 rok czyli tam gdzie przebywam do dziś Wink No ale przysłali Estonię to przyjąłem ja pod dach. Jak poczytam i będzie coś ciekawego to się podzielę. Typ 21 M to zupełny osesek w mojej stajence, bo pochodzi z przełomu lat 80 i 90. Trzecie auto to GL 1 czyli GAZ 11 73 w wersji wyścigowej, a nawet rekordowej. Skoro Pablo porównałeś ZISa do Corvetty to jest taki Auto Union spod znaku sierpa i młota. Zaczęło się oczywiście od GAZa M1, z którego powstał GL1 w wersji wyścigowej. W 1940 roku, konsekwencją rozwoju M1 stał się typ 11-73 o którego oparto konstrukcję rekordowego GLa. Auto miał 6 cylindrowy 100 konny silnik i we wrześniu 1940 roku ustanowiło rekord szybkości w Sowieckiej Rosji rozwijając prawie 162 km/h. No to na razie tyle o kadeelach zza Buga.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Śro 22:13, 07 Maj 2014    Temat postu:

Jajacek napisał:
Jak najbardziej ZIS typ 112 S. Na razie staram się walczyć z cyrylicą w gazetce więc jeszcze niewiele o nim wiem. Z tego co wyczytałem to auto było mieszaniną części ZISa 110, Moskwicza 402, a nawet Pobiedy z której pochodziły elementy przedniego zawieszenia i mechanizm kierowniczy. Samochód traktowany był przede wszystkim jako poligon doświadczalny. Testowano w nim różne elementy, które później znalazły się w sowieckich limuzynach. Auto miało niezłe osiągi. Motorek V8 o pojemności 5980 ccm rozwijał moc 250 łoszadi Wink przy 5000 obrotów. No mógł napędzić stracha niejednej wyścigówce z zachodu. 270 km/h to w końcu nie żarty.
Druga wyścigówka to Estonia 21M. To już okres zupełnie mi nie znany bo w tym czasie kiedy Estonie królowały na socjalistycznych torach cofnąłem się w rozwoju poza 1945 rok czyli tam gdzie przebywam do dziś Wink No ale przysłali Estonię to przyjąłem ja pod dach. Jak poczytam i będzie coś ciekawego to się podzielę. Typ 21 M to zupełny osesek w mojej stajence, bo pochodzi z przełomu lat 80 i 90. Trzecie auto to GL 1 czyli GAZ 11 73 w wersji wyścigowej, a nawet rekordowej. Skoro Pablo porównałeś ZISa do Corvetty to jest taki Auto Union spod znaku sierpa i młota. Zaczęło się oczywiście od GAZa M1, z którego powstał GL1 w wersji wyścigowej. W 1940 roku, konsekwencją rozwoju M1 stał się typ 11-73 o którego oparto konstrukcję rekordowego GLa. Auto miał 6 cylindrowy 100 konny silnik i we wrześniu 1940 roku ustanowiło rekord szybkości w Sowieckiej Rosji rozwijając prawie 162 km/h. No to na razie tyle o kadeelach zza Buga.

Estonie pamiętam z młodości z wyścigów m.in. na torze Poznań.

GAZ 11 73 - chyba trudno tu mówić o rozwoju, lecz o stalinowskim nakazie unifikacji sowieckiej motoryzacji i chęci zerwania z Fordowskim rodowodem. Ta więź musiała strasznie boleć towarzyszy Laughing
Zmienili okapotowanie silnika na toporne sowieckie i od razu było im lżej, no i nie trzeba było tracić niepotrzebnie siana na chromowanie elementów grilla Laughing
GL1 - uroczy samochodzik, serio. Widziałem replikę pokazywaną na wystawie Oldtimer galeria w Moskwie. Postarali się...
Tutaj z równie uroczą krasawicą Wink




Widzę, że tak jak ja zmagasz się z cyrylicą, ale niekochany, ba, w moim przypadku wręcz bojkotowany za młodu język teraz się przydaje prawda?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:06, 08 Maj 2014    Temat postu:

Może on nawet i uroczy. Jest fajny. To opinie, które starszym rocznikom przychodzą z trudem. Za duży bagaż historii. Z tym też walczę, bo mimo wszystko w tej wschodniej historii motoryzacji też zdarzały się rzeczy ładne i ciekawe. Tam w końcu też żyli i żyją ludzie. W miarę normalni. Na tyle na ile pozwalał im na to głupi system. Tak jak i wszędzie na świecie. Ale czasem warto oddzielić maszynę od systemu. Odrzucić uprzedzenia i wrócić chociażby do cyrylicy. Kiedyś dość dobrze sobie z nią radziłem. Ale teksty w gazetce są jednak bardzo zaawansowane. Do tego dochodzi specjalistyczny język techniczny. GL czy ta mieszanka Cobry z Testarossą są dla mnie na tyle interesujące, ze coś tam staram się przetłumaczyć. Ale my tu gadu gadu, a Ty się wysypałeś z tą informacją o swojej roboczej wizycie w Moskwie Wink No to dawaj trochę fotek. I poopowiadaj. I pokaż resztę krasawic Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Czw 22:33, 08 Maj 2014    Temat postu:

Jajacek napisał:
Za duży bagaż historii... Odrzucić uprzedzenia i wrócić chociażby do cyrylicy

Tak, jakiś czas temu sobie poukładalem w głowie i staram się inaczej postrzegać ludzi ze wschodu... w końcu czasy się zmieniają, świat idzie do przodu. Choć z pewną rezerwą i ostrożnością, gdzieś z tyłu głowy trzeba mieć zawsze świadomość pewnych uwarunkowań historyczno/politycznych, poza tym poprzez geny coś tam się kontynuuje Wink

Cytat:
Ale my tu gadu gadu, a Ty się wysypałeś z tą informacją o swojej roboczej wizycie w Moskwie Wink No to dawaj trochę fotek. I poopowiadaj. I pokaż resztę krasawic Wink

Źle się wyraziłem powyżej, relacje oglądam regularnie w necie, osobiście nigdy nie byłem, ale chętnie bym się skusił. Poniżej link do materiału skąd zaczerpnąłem fotki.
A krasawic nie brakuje, zawsze przy okazji takich imprez w Rosji jest ich dużo i całkiem apetyczne zazwyczaj. Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:20, 09 Maj 2014    Temat postu:

Pablo13 napisał:
Tak, jakiś czas temu sobie poukładalem w głowie i staram się inaczej postrzegać ludzi ze wschodu... w końcu czasy się zmieniają, świat idzie do przodu. Choć z pewną rezerwą i ostrożnością, gdzieś z tyłu głowy trzeba mieć zawsze świadomość pewnych uwarunkowań historyczno/politycznych, poza tym poprzez geny coś tam się kontynuuje Wink


Widzę to dokładnie tak samo. Ale kiedyś uprzedzenia były takie młodzieńczo buntowicze. Rusek był głupi i zły. Był odwiecznym wrogiem i trzeba było dawać mu odpór Smile Takiego języka uzywałą kiedyś komunistyczna propaganda Smile "Dawać odpór" Smile Super określenie. Z czasem pod deklem zaczęło się racjonalne myślenie i okazało się, że rzeczywistość nie może być postrzegana przez hormonalne rewolucje Wink Dlatego staram się panować nad uprzedzeniami, ale z zachowaniem pewnego dystansu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pon 11:48, 12 Maj 2014    Temat postu:

Estonię pamiętam ze swojego dzieciństwa kiedy to razem z Aviami i innymi Metalexami jeździły w wyścigach towarzyszących na Hungaroringu i Brnie.
Nie wiedziałem jednak że istnieje jej model... Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:37, 14 Maj 2014    Temat postu:

To taka nowość z kultowych zza Buga. Znaczy z awtolegend Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1, 2, 3 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin