|
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Nie 12:05, 05 Wrz 2010 Temat postu: Moje samochody wyścigowe jednomiejscowe (singleseaters) |
|
|
Od zawsze jestem zaangażowanym fanem wyścigów Formuły 1 i innych serii jednomiejscowych ale jakoś jak dotychczas nie przekłada się to na modele. Jak narazie mam tylko jeden samochód jednomiejscowy a jest to:
Ligier JS5-Matra V12 J.Lafitte GP USA Long Beach 1976 (Spark 1:43)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Pon 13:23, 13 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Nie 19:34, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jeden,ale za to jaki!
Wyjatkowa konstrukcja.
Ciekawe,jaki cel przyświecał konstruktorom tego bolidu umieszczajac wlot powietrza tak wysoko (może wyżej jest czystrze powietrze )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17:57, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
zagato napisał: | Jeden,ale za to jaki!
Wyjatkowa konstrukcja.
Ciekawe,jaki cel przyświecał konstruktorom tego bolidu umieszczajac wlot powietrza tak wysoko (może wyżej jest czystrze powietrze ) |
Z drugiej strony - im wyżej, tym jest bardziej ROZRZEDZONE !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 11:37, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam się nad konstrukcją złożonych zawieszeń, oraz odkrytej części silnika w tego typu bolidach.
Czy producent modelu składa je z wielu osobnych drobnych części, czy może to też całościowy spójny odlew ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 15:09, 01 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Kris napisał: | Zastanawiam się nad konstrukcją złożonych zawieszeń, oraz odkrytej części silnika w tego typu bolidach.
Czy producent modelu składa je z wielu osobnych drobnych części, czy może to też całościowy spójny odlew ? |
Niestety tego nie wiem-może Prof.Kraeuter coś by mógł o tym powiedzieć?
...........................................................................................................
Jak dotychczas w zbiorze modeli 1:43 miałem tylko jeden bolid F1 (pokazany powyżej Ligier-Matra), ale postanowiłem że czas to zmienić i rozbudować podkolekcję takich modeli. Pierwszym z kilkunastu zamówionych modeli F1 jaki do mnie dotarł jest Alfa Romeo 185T z sezonu 1985 wyprodukowany przez Sparka.W oryginale nie była to udana konstrukcja, a wręcz przeciwnie te samochody często się psuły i nie ukończyły żadnego Grand Prix w punktowanej pierwszej szóstce. Był to przysłowiowy gwóźdź do trumny zespołu Euroracing Alfa Romeo który po tym nieudanym sezonie zakończył swoje starty w F1. Ja jednak bardzo lubię tą Alfę Romeo i od 26lat jestem zafascynowany jej kolorystyką z klasycznym logiem Benetton i 8 cylindrowym turbodoładowanym silnikiem widlastym o pojemności...1500cm. Z kronikarskiego obowiązku dodam że pokazywany model odwzorowuje bolid z Grand Prix Belgii w którym zajął 15 miejsce na polu startowym a z wyścigu odpadł po 31 okrążeniach z powodu awarii zespołu napędowego...
117. Alfa Romeo 185T- R.Patrese Belgium Grand Prix 1985 (Spark 1:43)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Pon 12:55, 13 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:44, 01 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Gratulacje!
Żeby tak skompletować pełną listę startową z naszego ulubionego rocznika, albo chociaż Lotusa deAngelisa, Ferrari Arnouxa, ATS Winkelhocka czy choćby Spirita "Ruchomej szykany"...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Czw 11:26, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Do mojego bardzo puki co skromnego zbioru samochodów F1 dotarł nowy model którego oryginału większości użytkowników naszego forum przedstawiać chyba nie trzeba: 6kołowy Tyrrell z pamiętnego, jednego z najlepszych w historii wyścigów GP sezonu 1976.
120. Tyrrell P34-Ford Cosworth DFV Jody Schecter Swedish Grand Prix Winner 1976 (Truescale 1:43)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Pon 13:06, 13 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adder
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 12:03, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Fajne te trąbki na dolotach Wsporniki tylnego skrzydła to blaszki czy plastik??
Jako dzieciak miałem takiego wielkiego, plastikowego, zabawkowego Tyrrella. No powiedzmy, że coś na kształt Tyrrella, ale z tym niezmiernie charakterystycznym rozwiązaniem przednich osi - sentyment pozostał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adder dnia Sob 12:03, 16 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 9:31, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Wsporniki skrzydeł to oczywiście blaszki-jak przystało na produkt Sparka. Co do samego Tyrrella to oczywiście nie pamiętam wyścigów z jego udziałem, ale również kojarzy mi się z plastikowymi-rzemieślniczymi zabawkami dostępnymi w czasach PRL a także zdjęciami w gazetach dla dzieci i młodzieży z tego okresu Tyle o sześciokołowcu a dziś model który już pokazywał Fogarty. U mnie również nie mogło go zabraknąć bo Grand Prix Japonii 1989 dla ludzi naszego pokolenia jest wyjątkowo pamiętnym wyścigiem:
123. Bennetton B189-Ford Alessandro Nannini Winner Japan Grand Prix 1989 (Minichamps 1:43)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Pon 13:13, 13 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Nie 13:37, 02 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Po baaaaaardzo długiej przerwie czas na kolejną formułę z mojego zbioru.
Benetton B187 to samochód który bardzo mi się podobał w 1987roku ze względu na swoją wesołą kolorystykę. Napędzał go turbodoładowany silnik V6 Forda który miał być następcą Coswortha DFV ale nie zdążył bo zmieniły się przepisy i turbo zostało zakazane. Auto to miało jednak potencjał i parę finiszowało w pierwszej 6ce a jego największym jego sukcesem było 3 miejsce Teo Fabiego w GP Austrii 1987.
155. Benetton B187-Ford Teo Fabi 1987 (Minichamps)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Nie 13:42, 02 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 15:27, 02 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Osobnik z epoki żarłaczy tępogłowych...
Jak to się szybko zmienia, obecne przypominają też drapieżniki, ale raczej hm... jesiotry?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Nie 15:30, 02 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 14:00, 05 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Po dłuuugiej przerwie czas na formułę. Dziś bolid wyprodukowany przez pewną państwową firmę która w tym samym czasie produkowała też osobówki, ciężarówki i traktory a prowadzony był przez Amerykanina. W sezonie 1983 cztery 3 miejsca, jedno drugie i jedno szóste co starczyło do zajęcia 7 miejsca na koniec sezonu w klasyfikacji indywidualnej i przyczyniło się do zajęcia 2 miejsca wśród konstruktorów.
166. Renault RE 40 Turbo-Eddie Cheever 3rd French GP (Spark 1:43)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:08, 05 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Konstruktywnie czepnę się (w moim Sparku 333SP jest to samo...) - duże pola innego, niż dominujący, koloru nałożone są, jak sądzę (nie sprawdzałem, bo to test niszczący) dużą kalkomanią i powinny być polakierowane bezbarwnym. Model wyglądałby dużo lepiej przy każdym oświetleniu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Pon 22:09, 05 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 14:41, 19 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Co do kalek to pewnie masz-mogli by je pociągać bezbarwnym.
A teraz kolejna państwowa formuła w postaci Renault RE50. W sezonie 1984 dwa najlepsze okrążenia, dwa razy drugie miejsce, dwa razy trzecie i raz 4. W sumie 23punkty i 7miejsce Derek Warwicka w MŚ-najlepsze w jego karierze w F1.
167. Renault RE50 Derek Warwick French GP1984 (Spark 1:43)
Dlaczego tak właściwie te dwie renówki znalazły się w moim zbiorze? Pomijając to że sezony 1983 i 1984 (zwłaszcza!) bardzo lubię to dodatkowo wpłynął na to fakt że w tych latach pisałem do Renault Sport prośbę o "prospekty". A oni odsyłali mi piękne foldery o F1 a także raz wielki plakat z takim właśnie RE50 który to zdobił moje drzwi od pokoju chyba aż do lat 90ych. Tak więc sentyment jest, prawie jak do Matchboxa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 14:50, 19 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Bardzo ładnie poradzili sobie z delikatnymi elementami zawieszenia i wzmocnieniami przy spojlerze. Duży plus za realistyczne koła, rozumiem, że to fabrycznie wykonane starcia opon?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna
-> Formuła 1, 2, 3 |
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Następny
|
Strona 1 z 9 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|