Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moje samochody wyścigowe jednomiejscowe (singleseaters)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1, 2, 3
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Nie 12:05, 05 Wrz 2010    Temat postu: Moje samochody wyścigowe jednomiejscowe (singleseaters)

Od zawsze jestem zaangażowanym fanem wyścigów Formuły 1 i innych serii jednomiejscowych ale jakoś jak dotychczas nie przekłada się to na modele. Jak narazie mam tylko jeden samochód jednomiejscowy a jest to:
Ligier JS5-Matra V12 J.Lafitte GP USA Long Beach 1976 (Spark 1:43)






Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Pon 13:23, 13 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Nie 19:34, 05 Wrz 2010    Temat postu:

Jeden,ale za to jaki!
Wyjatkowa konstrukcja.
Ciekawe,jaki cel przyświecał konstruktorom tego bolidu umieszczajac wlot powietrza tak wysoko (może wyżej jest czystrze powietrze Very Happy )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 17:57, 23 Wrz 2010    Temat postu:

zagato napisał:
Jeden,ale za to jaki!
Wyjatkowa konstrukcja.
Ciekawe,jaki cel przyświecał konstruktorom tego bolidu umieszczajac wlot powietrza tak wysoko (może wyżej jest czystrze powietrze Very Happy )


Z drugiej strony - im wyżej, tym jest bardziej ROZRZEDZONE ! Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kris




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:37, 19 Sty 2011    Temat postu:

Zastanawiam się nad konstrukcją złożonych zawieszeń, oraz odkrytej części silnika w tego typu bolidach.
Czy producent modelu składa je z wielu osobnych drobnych części, czy może to też całościowy spójny odlew ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Wto 15:09, 01 Mar 2011    Temat postu:

Kris napisał:
Zastanawiam się nad konstrukcją złożonych zawieszeń, oraz odkrytej części silnika w tego typu bolidach.
Czy producent modelu składa je z wielu osobnych drobnych części, czy może to też całościowy spójny odlew ?


Niestety tego nie wiem-może Prof.Kraeuter coś by mógł o tym powiedzieć?
...........................................................................................................
Jak dotychczas w zbiorze modeli 1:43 miałem tylko jeden bolid F1 (pokazany powyżej Ligier-Matra), ale postanowiłem że czas to zmienić i rozbudować podkolekcję takich modeli. Pierwszym z kilkunastu zamówionych modeli F1 jaki do mnie dotarł jest Alfa Romeo 185T z sezonu 1985 wyprodukowany przez Sparka.W oryginale nie była to udana konstrukcja, a wręcz przeciwnie te samochody często się psuły i nie ukończyły żadnego Grand Prix w punktowanej pierwszej szóstce. Był to przysłowiowy gwóźdź do trumny zespołu Euroracing Alfa Romeo który po tym nieudanym sezonie zakończył swoje starty w F1. Ja jednak bardzo lubię tą Alfę Romeo i od 26lat jestem zafascynowany jej kolorystyką z klasycznym logiem Benetton i 8 cylindrowym turbodoładowanym silnikiem widlastym o pojemności...1500cm. Z kronikarskiego obowiązku dodam że pokazywany model odwzorowuje bolid z Grand Prix Belgii w którym zajął 15 miejsce na polu startowym a z wyścigu odpadł po 31 okrążeniach z powodu awarii zespołu napędowego...
117. Alfa Romeo 185T- R.Patrese Belgium Grand Prix 1985 (Spark 1:43)







Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Pon 12:55, 13 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fogarty




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:44, 01 Mar 2011    Temat postu:

Gratulacje!
Żeby tak skompletować pełną listę startową z naszego ulubionego rocznika, albo chociaż Lotusa deAngelisa, Ferrari Arnouxa, ATS Winkelhocka czy choćby Spirita "Ruchomej szykany"...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Czw 11:26, 14 Kwi 2011    Temat postu:

Do mojego bardzo puki co skromnego zbioru samochodów F1 dotarł nowy model którego oryginału większości użytkowników naszego forum przedstawiać chyba nie trzeba: 6kołowy Tyrrell z pamiętnego, jednego z najlepszych w historii wyścigów GP sezonu 1976.
120. Tyrrell P34-Ford Cosworth DFV Jody Schecter Swedish Grand Prix Winner 1976 (Truescale 1:43)









Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Pon 13:06, 13 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adder




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Sob 12:03, 16 Kwi 2011    Temat postu:

Fajne te trąbki na dolotach Smile Wsporniki tylnego skrzydła to blaszki czy plastik??
Jako dzieciak miałem takiego wielkiego, plastikowego, zabawkowego Tyrrella. No powiedzmy, że coś na kształt Tyrrella, ale z tym niezmiernie charakterystycznym rozwiązaniem przednich osi - sentyment pozostał Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adder dnia Sob 12:03, 16 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Wto 9:31, 17 Maj 2011    Temat postu:

Wsporniki skrzydeł to oczywiście blaszki-jak przystało na produkt Sparka. Wink Co do samego Tyrrella to oczywiście nie pamiętam wyścigów z jego udziałem, ale również kojarzy mi się z plastikowymi-rzemieślniczymi zabawkami dostępnymi w czasach PRL a także zdjęciami w gazetach dla dzieci i młodzieży z tego okresu Smile Tyle o sześciokołowcu a dziś model który już pokazywał Fogarty. U mnie również nie mogło go zabraknąć bo Grand Prix Japonii 1989 dla ludzi naszego pokolenia jest wyjątkowo pamiętnym wyścigiem:
123. Bennetton B189-Ford Alessandro Nannini Winner Japan Grand Prix 1989 (Minichamps 1:43)





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Pon 13:13, 13 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Nie 13:37, 02 Gru 2012    Temat postu:

Po baaaaaardzo długiej przerwie czas na kolejną formułę z mojego zbioru.
Benetton B187 to samochód który bardzo mi się podobał w 1987roku ze względu na swoją wesołą kolorystykę. Napędzał go turbodoładowany silnik V6 Forda który miał być następcą Coswortha DFV ale nie zdążył bo zmieniły się przepisy i turbo zostało zakazane. Auto to miało jednak potencjał i parę finiszowało w pierwszej 6ce a jego największym jego sukcesem było 3 miejsce Teo Fabiego w GP Austrii 1987.
155. Benetton B187-Ford Teo Fabi 1987 (Minichamps)





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Nie 13:42, 02 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 15:27, 02 Gru 2012    Temat postu:

Osobnik z epoki żarłaczy tępogłowych... Very Happy
Jak to się szybko zmienia, obecne przypominają też drapieżniki, ale raczej hm... jesiotry? Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Nie 15:30, 02 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pon 14:00, 05 Sie 2013    Temat postu:

Po dłuuugiej przerwie czas na formułę. Dziś bolid wyprodukowany przez pewną państwową firmę która w tym samym czasie produkowała też osobówki, ciężarówki i traktory a prowadzony był przez Amerykanina. W sezonie 1983 cztery 3 miejsca, jedno drugie i jedno szóste co starczyło do zajęcia 7 miejsca na koniec sezonu w klasyfikacji indywidualnej i przyczyniło się do zajęcia 2 miejsca wśród konstruktorów.
166. Renault RE 40 Turbo-Eddie Cheever 3rd French GP (Spark 1:43)








Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:08, 05 Sie 2013    Temat postu:

Konstruktywnie czepnę się (w moim Sparku 333SP jest to samo...) - duże pola innego, niż dominujący, koloru nałożone są, jak sądzę (nie sprawdzałem, bo to test niszczący) dużą kalkomanią i powinny być polakierowane bezbarwnym. Model wyglądałby dużo lepiej przy każdym oświetleniu Confused

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Pon 22:09, 05 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pon 14:41, 19 Sie 2013    Temat postu:

Co do kalek to pewnie masz-mogli by je pociągać bezbarwnym. Confused
A teraz kolejna państwowa formuła w postaci Renault RE50. W sezonie 1984 dwa najlepsze okrążenia, dwa razy drugie miejsce, dwa razy trzecie i raz 4. W sumie 23punkty i 7miejsce Derek Warwicka w MŚ-najlepsze w jego karierze w F1.
167. Renault RE50 Derek Warwick French GP1984 (Spark 1:43)






Dlaczego tak właściwie te dwie renówki znalazły się w moim zbiorze? Pomijając to że sezony 1983 i 1984 (zwłaszcza!) bardzo lubię to dodatkowo wpłynął na to fakt że w tych latach pisałem do Renault Sport prośbę o "prospekty". A oni odsyłali mi piękne foldery o F1 a także raz wielki plakat z takim właśnie RE50 który to zdobił moje drzwi od pokoju chyba aż do lat 90ych. Tak więc sentyment jest, prawie jak do Matchboxa. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 14:50, 19 Sie 2013    Temat postu:

Bardzo ładnie poradzili sobie z delikatnymi elementami zawieszenia i wzmocnieniami przy spojlerze. Duży plus za realistyczne koła, rozumiem, że to fabrycznie wykonane starcia opon?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1, 2, 3 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin