Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ikarusy (głównie)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Autobusy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 15:32, 14 Mar 2015    Temat postu: Ikarusy (głównie)

Cześć.
Tak się prezentują modele w gablocie:


Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Wto 5:27, 05 Maj 2020, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Sob 18:12, 14 Mar 2015    Temat postu:

Ooo, pięknie, że je zamieściłeś.
IKARUS 55 - fajny grzmot w 1/1 i fajny model. Jeszcze u mnie nie zagościł, ale planuje go posiąść.
Choćby przez fakt wspomnień z dzieciństwa w NRD, gdzie te potwory kursowały gremialnie. Zatykałem uszy przechodząc blisko, ponieważ wydawały piekielny hałas.
Węgrom udało się zrobić autobus z piękną linią, klasyczną dla mody stylistycznej panującej w świecie w tamtej epoce. Wystający kuper dodaje mu charakteru, dodatkowego uroku.
Pojazd ten zasługuje na szczególną uwagę, biorąc pod uwagę siermiężność większości konstrukcji (mającą swą genezę z biedy lub ideologicznych nakazów, a najczęściej jednego i drugiego Laughing ) pojawiających się w tamtych czasach w krajach będących pod sowieckim butem.
Patrząc na inne modele Ikarusów z lat '50, '60 tych, zawsze starano się o oryginalność, jednak były to projekty niekoniecznie do końca udane, często przekombinowane.

Poniżej oferta węgierska na MTP w 1962 roku.

[link widoczny dla zalogowanych]

Model tego Ikarusa ma się ukazać również w serii Autobus et autocars du Monde, ciekawe na ile będzie gorszy od powyższego.

IKARUS 260/280 - Jarek, czy producent w przypadku edycji Sowiecki bus i Classicbus jest ten sam? Oglądając kiedyś te autobusy miałem wrażenie, że Sowieckie były trochę jakościowo gorsze jeśli chodzi o wykończenie. Też masz takie wrażenie?

IKARUS 250 - widzę, że nareszcie się doczekałeś. Very Happy Gratulacje.
Model wydaje się być bardzo porządny, na tyle na ile ze zdjęć go mogłem dotychczas ocenić.
Ten autobus nie budzi u mnie żadnych dobrych skojarzeń, a wręcz odwrotnie. Przypomina mi tylko wycieczki najeźdźców ze wschodu, które kwaterowały się i panoszyły w najlepszym ówcześnie hotelu w Poznaniu. Evil or Very Mad

Natomiast w tej kategorii dobrze kojarzą mi się te Mercedesy O302 (poniżej), można było pomarzyć o wyprawie na West...
Będzie prawdopodobnie również we wspomnianej autobusowej serii, a jest dostępny w pięknym wykonaniu od PMA.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Nie 2:15, 15 Mar 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 2:09, 15 Mar 2015    Temat postu:

Ikarus 55 - podobno był cichy w środku, znacznie cichszy niż autobusy innych marek, które w tym czasie były produkowane. Podobno... Możliwe, że to prawda, bo silnik był "izolowany" dodatkową grodzią... Mnie się ten autobus bardzo podoba i żałuję tylko, że model ClassicBus jest w wykonaniu na rynek radziecki - z centralnym reflektorem na środku dachu.

Ikarus 260 i 280 - ciężko jest bezpośrednio porównać te modele, bo jednak to nie te same autobusy. Ale zakładając, że od przodu do osi napędowej oba autobusy powinny być podobne, to jednak w modelach są pewne różnice w przetłoczeniach. Bryły "na oko" wyglądają tak samo, ale ClassiBus (przegubowy) ma np. imitacje świateł odblaskowych przy przednich migaczach, przetłoczenie w poprzek dachu tuż za lampami dachowymi - tych elementów nie ma Sowiecki Bus (krótki). Dodatkowo ClassicBus ma większe lampki na dachu. Formy na pewno są różne, ale czy robi to ten sam producent? Nie wiem...
Dodatkowo Sowiecki Autobus jest trochę gorzej wykonany - nie ma oznaczeń Ikarus na masce i za przednimi drzwiami (na moim są, ale to moja waloryzacja), nie ma oznaczenia "260" na grillu i nie ma srebrnej obwódki wokół grilla. Dodatkowo, ClassicBus ma białe poręcze wewnątrz, a Sowiecki Autobus czarne.
Generalnie, Sowiecki Autobus jest trochę gorzej wykonany, ale różnice nie są duże i łatwe do zniwelowania.
ClassicBus również ma w ofercie Ikarusa 260, ale wcześniejszą wersję (początkową), różniącą się nieco przodem (duży napis IKARUS). No i ClassicBus wydał swoją 260-tkę znacznie później niż Sowiecki Autobus.

Ikarus 250 - ja akurat mam dobre skojarzenia - jechałem za łebka tym autobusem na kolonię do Czechosłowacji i pamiętam, że był wygodny Smile

Jakoś zaczynają mnie kręcić Ikarusy w 1/43... Po 556, który niebawem będzie w kolekcji, następny zapewne przegubowy 180.

Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Nie 2:28, 15 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Nie 2:27, 15 Mar 2015    Temat postu:

Pablo13 napisał:
Poniżej oferta węgierska na MTP w 1962 roku.


na zdjeciu widze Ikarusa 620. bede chcial zeby model do mnie trafil.
pamietam jak pod koniec lat '70 jezdzily takie w Radomiu. jezdzilem takimi z dworca kolejowego do Babci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Nie 3:04, 15 Mar 2015    Temat postu:

Humppa napisał:
Pablo13 napisał:
Poniżej oferta węgierska na MTP w 1962 roku.


na zdjeciu widze Ikarusa 620. bede chcial zeby model do mnie trafil.
pamietam jak pod koniec lat '70 jezdzily takie w Radomiu. jezdzilem takimi z dworca kolejowego do Babci.

620 to ten w środku >>>



Ikarus 55 od Classicbus jest dostępny w dwóch wersjach. Niestety obie mają ten reflektor centralny.
Jarek, wiesz o co z tym reflektorem chodzi? Do czego był potrzebny?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Nie 3:19, 15 Mar 2015    Temat postu:

Ikarus 55 z serii wydawniczej będzie inny od tych z Classicbusa.
Starsza wersja z dzielonymi na cztery szybami przednimi, no i bez reflektora na dachu. To zdaje się właśnie ta wersja , która jeździła m.in. w NRD.
Zastanawiam się tylko po co bagażnik dachowy w miejskim autobusie???

[link widoczny dla zalogowanych]

Humppa, z tego co widzę to na razie w Autobus et autocars du Monde nie ma zapowiedzianego Ikarusa 620 Sad

Jarek, chodziło mi o jakość wykonania w sensie wykończenia/montażu, a nie o detale różniące modele z Sowieckiego i Classicbusa. Sowiecki (jak to sowiecki w końcu Wink ) wydawał mi się taki niedorobiony właśnie. No i potwierdziłeś to. Dzięki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Nie 3:21, 15 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Nie 3:23, 15 Mar 2015    Temat postu:

ale jest z Atlasa w 1:72. nie musze miec w 1:43.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Nie 3:47, 15 Mar 2015    Temat postu:

Humppa napisał:
ale jest z Atlasa w 1:72. nie musze miec w 1:43.

No chyba, że tak... ale "72" to substytut modelu. Sad Wink

Fajna fota Ikarusa 55 w duecie z Tu 124 >>>



Ten jest jeszcze mi bliski, choćby ze względu na DDRowski model w H0 z mojego dzieciństwa. Nie wiem czy PRL toto można było w ogóle spotkać.
Przyciąga i intryguje tymi ogromnymi, chromowanymi osłonami reflektorów plus atrapą.
IKARUS 31 >>>



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Nie 3:50, 15 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 11:58, 15 Mar 2015    Temat postu:

Próbowałem ustalić o co chodzi z tym centralnym reflektorem na dachu, ale bez skutku - znawcy motoryzacji radzieckiej nie byli w stanie mi odpowiedzieć. Ten reflektor pojawiał się tylko w autobusach na rynek radziecki (nie tylko Ikarusach), być może istniały jakieś szczególne wymogi dotyczące oświetlania pojazdów (jak u nas oświetlanie lokomotyw - tylko w naszym kraju były montowane ogromne reflektory, potocznie zwane wiadrami).
Tutaj fotka Ikarusa niemal identycznego, jak ClassicBus:


Czerwone malowanie pojawiło się znacznie później. Wygląda ładniej, zwłaszcza jasne wnętrze. Nieznacznie różni się przodem (nie ma dwóch halogenów pod zderzakiem na środku) - musiała być już inna forma. Swego czasu myślałem o zamianie, ale czerwony jest znacznie droższy od niebieskiego.
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 17:36, 15 Mar 2015    Temat postu:

To ostanie zdjęcie wręcz rozwaliło mnie.
200-procentowa, radosna... socreklama.
Boska! Very Happy Shocked

PS. A modele - SUPER


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Nie 17:37, 15 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Nie 19:45, 15 Mar 2015    Temat postu:

JarekS napisał:
Próbowałem ustalić o co chodzi z tym centralnym reflektorem na dachu, ale bez skutku - znawcy motoryzacji radzieckiej nie byli w stanie mi odpowiedzieć. Ten reflektor pojawiał się tylko w autobusach na rynek radziecki (nie tylko Ikarusach), być może istniały jakieś szczególne wymogi dotyczące oświetlania pojazdów

Czerwone malowanie pojawiło się znacznie później. Wygląda ładniej, zwłaszcza jasne wnętrze. Nieznacznie różni się przodem (nie ma dwóch halogenów pod zderzakiem na środku) - musiała być już inna forma. Swego czasu myślałem o zamianie, ale czerwony jest znacznie droższy od niebieskiego.
Pozdrowienia

Cóż za hoże dziołchy! Piękne, naprawdę piękne!!!
To były dopiero radosne czasy, wszędzie wóda, ćmiki można palić ile wlezie i gdzie wlezie, raz na jakiś czas trza odśpiewać międzynarodówkę i spotkać się na wiecu, pochodzie tudzież zebranku partyjnym. Żyć nie umierać, a wszędzie zawiezie cię państwowy Ikarus za skradzione tobie pieniądze (kurde, tylko to się nie zmieniło... Sad Crying or Very sad )...

Jarek, różnic jest więcej w przypadku tych dwóch wersji Ikarusa 55, możnaby nazwać tego późniejszego wersją po faceliftingu. Nie ma niestety tych stylowych świateł pozycyjnych na dachu.
Poszperałem trochę i znalazłem takie 55ki jakie jeździły i woziły mnie po NRDowie. Odświeżylem sobie pamięć, były takie buro/beżowo/brązowe, takie jak całe NRD, takie paramilitarne Laughing W sumie zawsze i tak radośniejsze od naszej szarzyzny. Wink

A więc model z serii gazetowej jak najbardziej będzie oddawał tamten klimacik...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli chodzi o Ikarusa 31, a w zasadzie jak niektóre żródła podają 311, to chodzi mi o ten model ESPEWE >>>

[link widoczny dla zalogowanych]

A ten centralny reflektor to miał jakieś ideologiczno/polityczne uzasadnienie, jestem niemalże pewien! Very Happy Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Nie 19:48, 15 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:07, 15 Mar 2015    Temat postu:

Wojskowa wersja? Rzadsza?
Były różniste zestawy kolorów. Miałem kiedyś taki Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Nie 22:13, 15 Mar 2015    Temat postu:

Pablo13 napisał:
Humppa napisał:
ale jest z Atlasa w 1:72. nie musze miec w 1:43.

No chyba, że tak... ale "72" to substytut modelu. Sad Wink

mam juz te autobusy z KAPu wiec bedzie pasowal Very Happy
nie spinam sie specjalnie na cos super ekstra lux torpeda...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Nie 22:24, 15 Mar 2015    Temat postu:

Kraeuter napisał:
Wojskowa wersja? Rzadsza?

Nie wiem, nie jestem znawcą w tej kategorii, ale myślę, że tak.
Ja miałem też takiego kremowo/czerwonego. Jeden z ulubionych, nie był sklejony (góra/dół) więc mogłem sobie cabrio robić... Very Happy

Humppa, spoko, "72" też jest dla ludzi Very Happy Wink
Mam nadzieję tylko, że nie trzymasz tego czegoś co miało naśladować Mexa?
W tej serii Atlasa są fajne Jelcze/Skody , powyżej Jarek prezentował.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Nie 22:25, 15 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Nie 23:31, 15 Mar 2015    Temat postu:

trzymam.
nie mam zamiaru wchodzic glebiej w temat autobusow.
czekam jeszcze na Berlieta i trolejbus jaki w latach '80 jezdzil na trasie Warszawa-Piaseczno.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Humppa dnia Nie 23:35, 15 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Autobusy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 1 z 15

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin