 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Humppa
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolica
|
Wysłany: Sob 14:10, 24 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | ZIU-tek moskiewski od polskich różni się tym, że polskie miały zwijacze do pantografów, a moskiewskie ich nie mają |
wlasnie zorientowalem sie ze cos mi w nim nie pasuje ale teraz juz wiem co
jak spadl widelec to kierowca wysiadal, lapal wlasnie z tylu za ta linke i odpowiednio nakierowywal na trakcje. dosyc czesto sie to zdarzalo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Sob 21:56, 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Żeby nie było, że w temacie Ikarusów nic się nie dzieje:
Mam już pomalowane wszystkie detale, odlane tylne lampki, skompletowane kalki (także te robione na zamówienie), wycieraczki z blaszek też już są gotowe (zmontowane i pomalowane), tablice kierunkowe przygotowane - pozostaje wydrukować na papierze samoprzylepnym.
Detali do 280 biało-bordowego z ClassicBus jest tak mało, bo on te detale ma fabryczne - właśnie one posłużyły do kopiowania dla pozostałych autobusów. 260 biało-bordowy dostanie w zasadzie tylko kalki, tablice kierunkowe, wycieraczki fototrawione i tylne lampki (te z żywicy są trochę lepsze od fabrycznych).
Myślę, że w przyszłym tygodniu zacznę montaż
Pozdrowienia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 23:53, 04 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Nie 2:51, 01 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Żeby nie było, że w temacie Ikarusów nic się nie dzieje...
...Mam już pomalowane wszystkie detale, odlane tylne lampki, skompletowane kalki (także te robione na zamówienie), wycieraczki z blaszek też już są gotowe (zmontowane i pomalowane), tablice kierunkowe przygotowane - pozostaje wydrukować na papierze samoprzylepnym.
Detali do 280 biało-bordowego z ClassicBus jest tak mało, bo on te detale ma fabryczne - właśnie one posłużyły do kopiowania dla pozostałych autobusów. 260 biało-bordowy dostanie w zasadzie tylko kalki, tablice kierunkowe, wycieraczki fototrawione i tylne lampki (te z żywicy są trochę lepsze od fabrycznych).
Myślę, że w przyszłym tygodniu zacznę montaż  |
Fajnie to wygląda...
Widzę, że żaden z Ikarusów nie będzie posiadał felg starego typu? Mi one najbardziej kojarzą się z tym sprzętem.
Jarek, z czego wynika różnica pomiędzy kształtem kloszy tylnych świateł w 280 bordowym a resztą?
Tablice kierunkowe będą polskie, związane z jakimiś konkretnymi, rzeczywiście istniejącymi liniami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Nie 23:04, 01 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Ten dawniejszy - pierwszy wzór felg - Trilexy - zostają na biało-bordowym przegubowcu i pomarańczowym 260 z Sowieckiego Avtobusa - to jest pewnik. Będzie więc różnorodność.
Pewnikiem jest też to, że przegubowce biało-bordowy (ClassicBus) i biało-zielony (Sowiecki Avtobus) będą w malowaniu i z tablicami kierunkowymi z Moskwy. Pomarańczowy 260 z Sowieckego Avtobusa będzie z węgierskim logo Volan. Wszystkie autobusy będę upodabniał do konkretnych prawdziwych pojazdów, które również pokażę. Aczkolwiek, nie będzie to w 100% wierne odwzorowanie, ale "uprawdopodobnione" malowanie.
Dylemat mam jeszcze odnośnie pomarańczowego przegubowca z ClassicBus - dodatki w tej chwili są zrobione pod malowanie DDR-owskiego autobusu z Karl Marx Stadt (felgi, kalki). Ten autobus mi się podoba - jako jedyny będzie miał felgi z pierścieniami (kołpaczkami) ochronnymi. Kolor jest zbliżony do malowania fabrycznego ClassicBus, ale nie pasują okna (są całe, bez części otwieranych, w modelu są okna z ramkami). Jest opcja, żeby ten model upodobnić do bydgoskich Ikarusów - tam też przez pewien czas jeździły pomarańczowe przeguby (albo żółte, ale na starych zdjęciach trudno to ocenić). Kalki z Bydgoszczy będę miał zrobione, wtedy okna modelu by pasowały, ale musiałyby zostać też felgi starego typu (Trilexy). Na tą chwilę wolę malowanie DDR-owskie, ale ten model będzie robiony na końcu, więc jeszcze pomyślę...
Faktycznie ClassicBus nie popisał się z tylnymi lampami - każdy z modeli ma inne lampy, różniące się kształtem albo wielkością.
W biało-bordowym wygląda to najgorzej (tył cały biały), bo te lampy po bokach są półokrągłe. Oryginalne lampy Ikarusa były oczywiście kwadratowe. Niestety kwadratowych lamp nie mogę założyć, bo karoseria ma wytłoczenia pod te niepoprawne lampy i kwadratowe by nie spasowały. Natomiast pomarańczowy przegubowiec ma takie lampy, jak wszystkie Sowieckie Avtobusy i to w nich głównie będę lampy zmieniał - w tej chwili cała lampa jest z jednego kawałka plastiku, ja mam poodlewane lampy pojedyncze. Sowiecke Avtobusy to prawdopodobnie jakieś kopie tego pierwszego przeguba z ClassicBus (pomarańczowego) - cała bryła i wiele detali się zgadza. Zatem i lampy tylne są takie same
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Wto 19:04, 05 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Nie 1:18, 08 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Cześć.
Zdjęcia zwaloryzowanych Ikarusów wyleciały z powodu zawirowań na hostingu. Samych modeli też już nie mam - zostały sprzedane.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 23:58, 04 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Nie 0:58, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Model Ikarusa 260 w malowaniu i z tablicami węgierskiego przewoźnika:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrowienia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 23:55, 04 Maj 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Nie 1:02, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Zwaloryzowany Ikarus serii 2xx, to prototyp 293.
Detale, jakie dostał model:
- obudowy mechanizmów drzwi - kopie z ClassicBus;
- roleta kierowcy - kopia z ClassicBus;
- wywietrznik kierowcy (część wewnętrzna i zewnętrzna) - kopie z ClassicBus;
- obudowa i płyta tablicy kierunkowej - kopie z ClassicBus;
- głośniki wewnętrzne - kopie z ClassicBus;
- wycieraczki fototrawione - zestaw Petrograd;
- felgi - przednie to kopie z Saviema (francuska seria ciężarówek), tylne to kopie felg z modelu;
- chlapacze - wykonana od podstaw;
- lusterka - ramiona wykonane od podstaw, same obudowy lusterek to kopie z IFY dźwigu (Atlas);
- tylne lampy - wykonane jako pojedyncze z żywicy przezroczystej na podstawie lamp modelu (przerobione kopie);
- tylna tablica ostrzegawcza wykonane samodzielnie i wydrukowane na papierze samoprzylepnym.
Model po waloryzacji wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Z grubych niezgodności, został przedni pałąk - nad pierwszym przegubem. W oryginale go nie ma, ale jego usunięcie z modelu oznaczałoby konieczność malowania całej karoserii.
Pozdrowienia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 23:57, 04 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buusoola
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:05, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Jarku z tego biało-czerwonego ikarusa kalki MOSKWA, masz zdjęcie oryginału??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Nie 13:11, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
On był kilka razy przemalowywany i za każdym razem wyglądał trochę inaczej:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja upodabniałem do takiego wyglądu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu było "profesjonalne" malowanie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja ładniej maluję płot...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Nie 13:18, 22 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buusoola
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:47, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Bardziej mi chodzi o to, że w zestawie kalek masz napis Moskwa. Do czego on?? To jest zestaw kalek tylko na Ikarusa, czy jakieś uniwersalne??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Nie 15:31, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
aaaa, kurna, nie zajarzyłem
Proszę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buusoola
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:34, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
To są te, co Tobie ostatnio podsyłałem w związku z pomocą Jarka??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Nie 15:48, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Nie, to są kalki, które wcześniej załatwił mi Jarek z Rosji, przy okazji jakiejś akcji (cichej albo ogólnoforumowej).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 4:37, 23 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Nie mam ciśnienia na tworzenie modeli autobusów jeżdżących po Polsce |
Jarek, kurde kupę roboty odwaliłeś!
Wielkie dzięki za tak bogate w informacje i foty prezentacje.
Jest co oglądać i analizować, a to lubię.
Jest wyraźnie widoczna przepaść jakościowa pomiędzy modelami z Sovieckiego Busa a ClassicBusem. Co ciekawe pomiędzy modelami z Sovieckiego Busa też są różnice jakościowe. Moim zdaniem najgorzej wypada długaśny prototyp 293.
Zdecydowanie słabe, oprócz wykończenia i detali, są w ich modelach opony, płaskie, bez głębi bieżnika.
Moim faworytem jest... model Ikarusa 260 w malowaniu prototypowym "dla krajów bałtyckich".
Bardzo ładnie dobrałeś fonty do tablic kierunkowych "wykonanych samodzielnie i wydrukowanych na papierze samoprzylepnym".
Szczególnie przybijam piątkę za Karl Marx Stadt Moje dzieciństwo, tylko dekadę wcześniej, a wtedy jeździły "66"ki...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 4:37, 23 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Wto 22:05, 24 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Hahaha, fonty dobierałem "z marszu", jak siedziałem na nockach i się nudziłem - wybrałem z tego, co jest zainstalowane na terminalach korporacyjnych albo na naszych laptopach-programatorach. Nie szukalem specjalnie fontów, po prostu wykorzystałem te czciony, które były. Ale fakt, udało się podobierać dość podobne
Mój faworyt to też 260, ale ten granatowy - wykonany jest tak samo, jak "dla krajów bałtyckich", ale w innym kolorze i konkretnych barwach przewoźnika i tablicach kierunkowych. Z tej serii chciałbym jeszcze dorwać żółtego w barwach Aerofłotu.
Drugim faworytem, licząc tylko Ikarusy serii 2xx, to biało-bordowy przegubowiec ClassicBus. On też jest fajnie wykonany.
Sowiceki Atobus mocno odstaje. A co ciekawe, ceny wcale nie są dużo niższe... Ale myślę, że te moje modyfikacje, trochę tą przepaść zmniejszyły
Zgodzę się, że najsłabszy jest prototyp... Szkoda, bo to bardzo ciekawa konstrukcja - słuch po nim zaginął, zdjęć w dobrej jakości też jest niewiele (w ogóle jest niewiele zdjęć), a myślę, że zasługuje na godne miejsce w historii marki. To chyba jedna z pierwszych tego typu konstrukcji na świecie...
A jeśli chodzi o malowanie prototypowe "dla krajów bałtyckich", to jest pewien problem - oprócz tego zdjęcia oryginału, z prezentacji, bez tablic, bardzo trudno jest znaleźć prawdziwy taki autobus w obsłudze liniowej - dokładnie tej serii i w identycznym malowaniu. Jak ktoś nie wierzy to polecam po-google-ować. Ja kilka znalazłem... Ale bez czerwonego dachu, z drzwiami czteroskrzydłowymi, biało-czerwoną ścianą czołową i tylną i białymi zderzakami
Pozdrowienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|