 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Sob 11:20, 04 Maj 2013 Temat postu: Mercedes 450 SEL Laundalet |
|
|
Gdzies tam za jakies grosze kupilem Mercedesa w116 450 SEL Minichamps - z malym problemem na dachu dlugosci 3 cm i szerokosci 3mm - dachowal i zrobil sie problem .Kiedys gdzies tam widzialem takie cudo wiec postanowilem sobie wypilowac -pozostawilem ze wzgledow technologicznych -szeokie slupki z tylu -balem sie ze jak zajade za mocno to peknie i bede musial robic kabrioleta
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Humppa
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolica
|
Wysłany: Sob 14:08, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
no i calkiem klawo wyglada. dobrze tylko ze felg nie zmieniles...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14:10, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Nie chcę się czepiać. Słowo. Wygląda fajnie, ale budzi hm... techniczne pytania.
Ze względu na sztywność nadwozia, której W116 trochę brakowało - "walnąłbym" mu jednak tę poprzeczkę dachową.
Bezpieczeństwo pasażerów tylnych siedzeń musimy chyba przemilczeć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Sob 15:15, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
W zasadzie pierwotnie miala byc ta poprzeczka -ale pozniej szukajac dalej w temacie znalazlem tego pieknego Cabrioleta i zarzucilem mysl o usztywniajacej poprzeczce na rzecz pelnego Open Air
No i rzeczywiscie nie zamontowalem pasow bezpieczenstwa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez teelek07 dnia Sob 15:16, 04 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14:23, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Na nierównościach wyginał się chyba jak banan
A dopuszczenia przewozu osób na tylnym siedzeniu jednak chyba nie miał...
Nie chodzi o pasy - chodzi mi o dachowanie
No dobra, czepiam się, pewnie dlatego, że miałem kiedyś trochę do czynienia z tzw. homologacją
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Nie 16:36, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Normy dotyczace bezpieczenstwa w samochodach zmienieja sie wraz z rozwojem technologii jak i zapotrzebownia na sprzedaz nowo odkrytych patentow podnoszacych bezpieczenstwo -zalezy kto lobbuje i jak skutecznie .Chociaz z drugiej strony auta bezpieczniejsze sa -ale bez przesady
Przerobkami tego typu zajmowala sie Firma Crayford -robili na bazie W116 cabrioleta ,open aira ,laundaleta z zamknietym dachem nad kierowca i powstale w najwiekszej ilosci Kombi - robili to na tyle dobrze ,ze wszyskie ich przerobki bazujace na samochodach nowych zachowywaly gwarancje Mercedesa -cos tam musieli pewnie w podwoziu poczarowac
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez teelek07 dnia Nie 16:36, 05 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Nie 23:32, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
No proszę Wojtek, wpierw 170 teraz Landaulecik, kolega nieśmiało ujawnia swoje możliwości i fajnie. I nie mów mi tu więcej o drewnianych paluchach, dobrze?
Czym rżnąłeś ten dach? Myślę, że spokojnie możnaby te słupki zrobić cieniutkie bez ryzyka uszkodzenia.
Jako praktyk/warsztatowiec podrążę jeszcze i spytam z czego/w jaki sposób wykonany jest złożony miękki dach? Dorób pałąk urozmaici i urealni model
Tak Humppa, masz rację fajne są te oryginalne felgi z epoki, ładnie odwzorowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Nie 16:08, 23 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Moje talenty ida generalnie w destrukcyjnym kierunku -czasem kupie cos na jakims jarmarku za 2 euro - i pozwalam sobie poszalec -przednia czesc zamierzam jeszcze ciut poprawic -przywiozlem nowe frezy z Polski
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Trącony Rydwanem Czasu Mercedes 180 W120 TAXI- baza Minichamps
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raf
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Sob 4:10, 29 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Te Merce... TO BMW... TO SA AUTA NA RAMIE?
...czy samonosnie?
[link widoczny dla zalogowanych]
- za darmo tez nikt nie chce...
Bo jak nie sa na mocnej RAMIE,
to wezmiesz Pan jeden z drugim
wejdziesz w mocniejszy zakret z ogniem...
...i sie bryka ZLOZY
Polecam milosnikom duzych doznac
Nie ma to jak czterodrzwiowe kabriolety..........
....w praktyce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Sob 18:46, 29 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Nie mam pojecia kto i gdzie przebudowal to BMW.
Wiem natomiast ,ze przebudowy na cabriolety badz laundalety wykonywane na bazie Mercedesa przez takie Firmy jak Schulz czy SGS czy wspomniany wczesniej Crayford nalezaly w swoich czasch do zabaw:
a) nietanich - koszt samej przerobki czesto przewyzszal cene auta przebudowywanego o 50%
b)zaprojektowanych ,przeliczonych
c)zrobionych fachowo -wszystkie te przebudowy posiadaly atesty TUV a to troszke wiecej niz aprobata pana diagnosty na Stacji Kontroli Pojazdow
O celowosci ich budowy dyskusja moze byc wyczerpujaca-no coz jak sie ma kase to sobie mozna pozwolic na extrawagancje i kaprysy
Picie w Szczawnicy i szczanie w piwnicy brzmia podobnie -a jaka wielka roznica merytoryczna - podobnie jest z tymi kabrioletami -dla laika roznica jest zadna- jak ktos kuma baze natomiast to nie trzeba mu tlumaczyc
Inna sprawa jest ze jesli wyszkolisz małpe do tego zeby dusila pedal gazu to automatycznie z tego Schumacher nie bedzie-wszystko ma swoje zastosowanie i instrukcje obslugi (Nie obowizuje tylko w Filmach O agencie 007) dlatego jak zyje nie spotkalem sie z 4 drzwiowym kabrioletem rajdowym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raf
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Sob 20:22, 29 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
A czym sie zaawansowanie techniczne "tego":
teelek07 napisał: | [link widoczny dla zalogowanych]
|
...rozni od glupoty tego z Allegro:
Oba - tak samo idiotyczne, tak samo niebezpieczne.
...aaaa, nie, przeciez Mesia zrobili "nieomylni niemcy",
a BMW - Polacy w stodole Juz kumam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:36, 29 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Temat powrócił...
Wiem cokolwiek, jakich ewolucji konstrukcyjnych wymaga kabriolet "zaledwie" 2-drzwiowy - oczywiście z nadwoziem samonośnym.
Dlatego popieram Rafa - o ile sztywność nadwozia ma nadal mieć rozsądne parametry. to 4-drzwiowy kabriolet na bazie 4-drzwiowego sedana jest bardzo poważnym wyzwaniem.
O biernym bezpieczeństwie nie wspominając...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Sob 20:38, 29 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Sob 23:18, 29 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
No niestety nie do konca kumasz Raf a dowodem na to ze nie do konca kumasz jest fakt ze jakos w dziwny sposob nie przeszkadza ci istnienie 6 drzwiowego cabrioletu pt Fiat 125 jamnik - zbudowany co prawda w fabryce a nie w garazu - ale w polskiej fabryce -zaprojektowany policzony i wykonany -spelnial swoj cel w swoim czasie podobnie jak Merce.
A moze ten relatywizm jest wywolany twoimi fobiamii???Jakbys na to krzywo nie patrzal ci Niemcy wlozyli jednak duzy wklad swojej mysli technicznej w to zebys mogł dupe swoim autem wozic
Roznicą zasadnicza jest rocznik -co mialo sens iles lat temu inaczej postrzegane jest teraz
Drugą- napisze to po raz drugi-przeznaczenie -nie ma rajdowych cabrioletow 4 drzwiowych
Zrobienie takiego wozu konstrukcyjnie wymaga napewno wiedzy i kupe zachodu ale jezeli jest ktos, kto za to zaplaci to czemu nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Custom
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23:49, 29 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Fiat Jamnik miał z każdej strony podwozia wspawane dodatkowe masywne progi, szyny czy jak kto woli wzmocnienia, żeby zapewnić autu odpowiednią sztywność. Dodatkowo za fotelami w poprzek nadwozia były wspawane specjalne poręcze, które również zapewniały sztywność nadwozia. Jak mnie pamięć nie myli Jamnik był zgrubsza montowany w taśmie montażowej w Zakładzie 1, tylko przed nim i za nim były puszczane puste wieszaki, żeby na zakręcie taśmy montowane Fiaty się nie "pożeniły" . Reszta była uzupełniana w zakładzie krótkich serii. Wiem to z autopsji, bo zostawiłem tam /w FSO/ 30 swoich młodych lat. Zwróćcie uwagę, że Jamniki nie stały wysoko na zawieszeniu, gdyż nadwozie miało duży rozstaw osi i swoją wagę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raf
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Nie 0:26, 30 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
teelek07 napisał: | No niestety nie do konca kumasz Raf a dowodem na to ze nie do konca kumasz jest fakt ze jakos w dziwny sposob nie przeszkadza ci istnienie 6 drzwiowego cabrioletu pt Fiat 125 jamnik - zbudowany co prawda w fabryce a nie w garazu - ale w polskiej fabryce -zaprojektowany policzony i wykonany -spelnial swoj cel w swoim czasie podobnie jak Merce.(...) |
Custom Ci fachowo odpowiedzial jak bylo z Jamnikiem,
a raczej wie co mowi.
Ale mniejsza o to.
Teelek, Ty naprawde sadzisz, tak z reka na sercu,
ze wycinanie dachu w czterodrzwiowym nadwoziu
i robienie z niego kabrio-limuzyny, a juz w ogole
- bez palakow, jest sensowne, bezpieczne ?
NIE WIERZE, przeciez cos tam z tej motoryzacji
w zyciu liznales, no, chociazby ze wzgledu na modele
A swoja droga - gdzie i kiedy Ty sie doszukales jaki ja
mam stosunek do Fiata Jamnika Cabrio?
Wypowiem sie na jego temat pierwszy raz w zyciu
- NIE PRZESZKADZA MI, ze byl, nawet fajnie, ze byl,
ale jakos mnie jego konstrukcja nie przekonuje,
nawet wzmocniona szynami, chocby i kolejowymi
(swoja droga - podejrzewam, ze to auto nadawalo sie
do niezbyt szybkich przejazdzek turystycznych po miescie
- do czego zreszta bylo przeznaczone - uzywane np. przez
Biuro "Syrena" w Warszawie itp.).
Swoja droga - Merca z lat 70-tych mozna powycinac,
a BMW z lat 80-tych nie? Eee... cosik kulawa teoria.
Moim zdaniem tylko auto na ramie byc cos takiego W MIARE
sensownie moglo przezyc, ale o takich tu nie mowimy.
PS.
Od dawna nie kulam sie niemieckimi brykami,
ale mam bardzo dobre zdanie o starszych NIEMIECKICH Mercedesach
z dawnych lat - mialem W201 2.0 i W124CE 3.2 - zero uwag
...a i wiekszosc z moich dziesieciu BMW milo wspominam,
chociaz Bejca sie skonczyla ........na E32 wlasnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|