Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klinika starego diecastownika ;)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Adaptacje, modyfikacje, przeróbki, waloryzacje, tuning...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Pon 22:41, 21 Lip 2014    Temat postu:

to Krzysiowy Kadett?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Humppa dnia Wto 0:21, 22 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 23:19, 21 Lip 2014    Temat postu:

Jajacek napisał:
Custom napisał:
Jacku nieśmiało spytam, nawiązując do wcześniejszych zapowiedzi o mojego Kadett'a, który to miał się pojawić na fotkach. Zdycham z ciekawości. Smile


Jeszcze momencik Wink Ale kolorek zmieniamy? Kremik albo jasno szary?

Swojego Dinky pokremikowałem wiele lat temu. Był bardzo zapuszczony. Do tej pory nosi ślady dawnych podróży.

Ale w szarości też chyba będzie mu do twarzy Wink

W kremowym bardzo mu do twarzy. Czy skala tego kadetta A z Dinky jest zbliżona do 1/43?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:34, 26 Lip 2014    Temat postu:

Wygląda na 43 skalę. I Dinky i Tekno. W międzyczasie "chińczyk" wyjechał z warstatu o własnych siłach. Zapalił od pierwszego przekręcenia kluczyka.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wnętrze na miarę tamtych czasów. Kolorek zostawiłem w oryginale chociaż pasuje jak kwiatek do kożucha. Dach troszkę z innej epoki, ale chyba nie ma dramatu. W każdym razie jest technicznie sprawny, mało pali i czeka na nowe tablice rejestracyjne Wink

Bentley też wyzdrowiał.

[link widoczny dla zalogowanych]

Stara szyba była pęknięta. Tego niestety nie da się już zamaskować. Tak jak obryranej ramki szyby. Ale nie histeryzuję z tego powodu Wink Pan Stefan nie przeszedł odnowy biologicznej. Wygląda tak jak po urodzeniu się onegdaj w fabryce Dinky. Stefan jest oczywiście metalowy. I też został rozwiercony w stosownym miejscu, nagwintowany ze smarowaniem gwintownika i przykręcony śrubką fi 2 z podkładką Smile
Aha, co do kolorku. To nie jest przypadek, ani okazyjnie kupione wiadro szarej farby. Uznałem, że tak będzie elegancko. RR miał mieć dół w ciemniejszej szarości, ale lenistwo wzięło górę i jest tak jak jest. Lagonda też już jest w tym samym kolorku. Jeszcze tylko marudzę nad kolorem tapicerki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:35, 26 Lip 2014    Temat postu:

Humppa napisał:
to Krzysiowy Kadett?


W rzeczy samej. Krzysiowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Nie 23:40, 27 Lip 2014    Temat postu:

Jajacek napisał:
W międzyczasie "chińczyk" wyjechał z warstatu o własnych siłach. Zapalił od pierwszego przekręcenia kluczyka.

Bentley też wyzdrowiał.

Aha, co do kolorku. To nie jest przypadek, ani okazyjnie kupione wiadro szarej farby. Uznałem, że tak będzie elegancko. RR miał mieć dół w ciemniejszej szarości, ale lenistwo wzięło górę i jest tak jak jest. Lagonda też już jest w tym samym kolorku. Jeszcze tylko marudzę nad kolorem tapicerki.

Uwielbiam pojazdy z tamtej epoki (i nie tylko) w szarościach, jednak ten chinol bardziej by mnie osobiście pasował w innym kolorze. Sądzę, że ten pierwotny złoty (mosiężny ?) metalik był bardzo trafiony.
Tak czy inaczej cieszy mnie kolejny wyleczony pacjent.
A Stefan dostał "śrubkę w dupkę"? Laughing

P.S.: Wracając do kadetta. Dałbyś radę zmierzyć tego Dinky - długość/szerokość/rozstaw osi?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Nie 23:42, 27 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:20, 03 Sie 2014    Temat postu:

Kadett Dinky ma nawet wytłoczoną skalę na podwoziu. Długość 9 cm, szerokość 3,2 cm, rozstaw osi 5,4 cm. Wszystko mierzone ekierką, ale w miarę dokładnie. Krzysiowy Kadett jest jeszcze w warsztacie. Ano właśnie. Wrzuciłem Kadetta do słoika z zanzajerem, który rozprawia się z lakierami na żelaźniakach w 5 minut. Wrzuciłem na dwie godziny po czym wyjąłem karoserię, zmyłem resztki czerwonego lakieru, a moim oczom ukazał się oryginalny kolorek w ilości 97%. W porywach 98. Pokażę fotki niebawem. Farba zlazła tylko z podwozia więc trzeba będzie je prysnąć. Ale budę chyba bym zostawił w oryginale. Pokażę fotki to się Krzysztofie wypowiesz. W międzyczasie znowu dojechało kilku pacjentów. Dwa kolejne Land Rovery pick up.

O takie jak te

[link widoczny dla zalogowanych]

To znaczy podobne. Nie rzadki to model i wersji ci dostatek. Ten z dźwigiem został wypucowany i stanął na półce w oryginale. Zielony w paski zostanie wcielony do armii i dostanie ubranko w khaki. Dojechał jeszcze jeden czerwony i jeden niebieski. Pewnie powstanie jakiś żółto czarny AA i jeszcze coś. Do tego jeszcze Citroen Le Dandy po małej stłuczce i Ford Taunus Badewanne w stanie skrajnego wyczerpania. Ten ostatni po wstępnych badaniach zakwalifikował się do śmietnika, ale żal wielki mnie ogarnął i Taunus stał się pacjentem. Jak zrobię mu fotki to nie uwierzycie jak autko może skorodować. Najfajniej wygląda blaszka resorująca. Jest przeżarta na wylot i przypomina sitko Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jajacek dnia Nie 16:23, 03 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Nie 19:39, 03 Sie 2014    Temat postu:

a te land rovery to jaka skala i kto je popelnil?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:50, 03 Sie 2014    Temat postu:

Humppa napisał:
a te land rovery to jaka skala i kto je popelnil?


1:46 Corgi Toys


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Nie 20:18, 03 Sie 2014    Temat postu:

dzieki. fajnie wygladaja tak razem.
ja poluje na pick-upa z dinky w stanie mietowym lub zblizonym. kolorek niebieski i biale wnetrze i paka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Humppa dnia Nie 20:18, 03 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 0:17, 04 Sie 2014    Temat postu:

Jajacek napisał:
Kadett Dinky ma nawet wytłoczoną skalę na podwoziu. Długość 9 cm, szerokość 3,2 cm, rozstaw osi 5,4 cm. Wszystko mierzone ekierką, ale w miarę dokładnie. Krzysiowy Kadett jest jeszcze w warsztacie. Ano właśnie. Wrzuciłem Kadetta do słoika z zanzajerem, który rozprawia się z lakierami na żelaźniakach w 5 minut. Wrzuciłem na dwie godziny po czym wyjąłem karoserię, zmyłem resztki czerwonego lakieru, a moim oczom ukazał się oryginalny kolorek w ilości 97%. W porywach 98. Pokażę fotki niebawem. Farba zlazła tylko z podwozia więc trzeba będzie je prysnąć. Ale budę chyba bym zostawił w oryginale. Pokażę fotki to się Krzysztofie wypowiesz.

Dzięki Jacek za pomiary Very Happy
Jakiej substancji używasz do zdejmowania lakieru? Ciekawe, że tej oryginalnej, drugiej powłoki nie ruszył.

Co temu Taunusowi dolega? Oprócz działania wilgoci ma jeszcze jakieś mechaniczne uszkodzenia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:30, 04 Sie 2014    Temat postu:

Autka wrzucam do najzwyklejszego rozpuszczalnika nitro. Czasem używam płynu do usuwania farb akrylowych z tworzyw, ale najczęściej jednak nitro. Śmierdzi okrutnie, ale nie rusza metalu tak jak jakieś krety i inne kanalizacyjne wynalazki. Są jednak lakiery, które stawiają opór. Jakieś stare regulary, albo wczesne radzieckie modele. Kiedyś Czajkę moczyłem dwa tygodnie. Miała porysowany lakier więc chciałem ją prysnąć. Po dwóch tygodniach wyciągnąłem ją ze słoja bez śladu działania rozpuszczalnika. Kadett pewnie by się poddał gdyby poleżał dłużej. Ale na szczęście wyciągnąłem go w porę.
Taunusa pofotografuję w środę. Jest już obrany z tego co się utleniło. Mechanicznie jest ok, ale korozja zrobiła niezłe spustoszenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 0:49, 04 Sie 2014    Temat postu:

Jajacek napisał:
Autka wrzucam do najzwyklejszego rozpuszczalnika nitro. Czasem używam płynu do usuwania farb akrylowych z tworzyw, ale najczęściej jednak nitro. Śmierdzi okrutnie, ale nie rusza metalu tak jak jakieś krety i inne kanalizacyjne wynalazki. Są jednak lakiery, które stawiają opór. Jakieś stare regulary, albo wczesne radzieckie modele. Kiedyś Czajkę moczyłem dwa tygodnie. Miała porysowany lakier więc chciałem ją prysnąć. Po dwóch tygodniach wyciągnąłem ją ze słoja bez śladu działania rozpuszczalnika. Kadett pewnie by się poddał gdyby poleżał dłużej. Ale na szczęście wyciągnąłem go w porę.
Taunusa pofotografuję w środę. Jest już obrany z tego co się utleniło. Mechanicznie jest ok, ale korozja zrobiła niezłe spustoszenie.

A takiego specyfiku co się zowie "Płyn do usuwania starych powłok lakierniczych" próbowałeś? Polecam, stosuję od dawna. Nie potrzeba czekać dniami, farba pięknie złuszcza się w oczach. Ma postać żelową, nakłada się np pędzlem, cuchnie, ale nie jest tak lotny jak nitro Smile Jeszcze nie oparła mu się żadna farba. Metalu nie rusza, ale tworzywa rozpuszcza.

To dziwne co piszesz o tej korozji. Stopy cynku od zwykłej wody tak nie korodują. Musiało mieć na niego wpływ coś więcej, np sól. Model po dłuższej kąpieli w takiej wodzie morskiej potrafi mieć całkiem fantazyjne wykwity.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Wto 12:03, 05 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Custom




Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:49, 05 Sie 2014    Temat postu:

Jacku. Jeśli uważasz, że Kadett w oryginalnym lakierze prezentuje się dobrze, to może go odśwież, czy ja wiem może go spolerować, pokryć jakimś bezbarwnym, albo polakieruj. Ty jesteś Artystą i najlepiej będziesz wiedział, co dla tego modelu będzie korzystniejsze. Zapraszam na giełdę 14 września.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajacek




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 653
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:39, 24 Sie 2014    Temat postu:

Pablo13 napisał:

A takiego specyfiku co się zowie "Płyn do usuwania starych powłok lakierniczych" próbowałeś? Polecam, stosuję od dawna. Nie potrzeba czekać dniami, farba pięknie złuszcza się w oczach. Ma postać żelową, nakłada się np pędzlem, cuchnie, ale nie jest tak lotny jak nitro Smile Jeszcze nie oparła mu się żadna farba. Metalu nie rusza, ale tworzywa rozpuszcza.


Próbowałem. Scansol i kilka innych. Powodują jednak lekkie utlenianie się. Powierzchnia robi się ciemna i pojawiają się plamy. Zwłaszcza Siku są wrażliwe na te specyfiki. Nitro jest agresywne dla większości lakierów i zupełnie nie reaguje z metalem. No i tak jak w przypadku Kadetta Krzysia można zatrzymać proces zdejmowania farby w odpowiednim momencie.



No więc jak wygląda Kadett każdy widzi. Oryginalny lakierek zachował się w znacznym procencie.



Tam gdzie widać resztki czerwonego lakieru są maleńkie przetarcia i obicia. Usunięcie tego nie będzie łatwe, ale mam nadzieję, że się uda.



Jeżeli mogę wyrazić swoje skromniutkie zdanie to raczej bym ratował oryginalny lakier. Co prawda uływ czasu widać też na kółkach, zle generalnie chyba będzie ok. Podwozie niestety było polakierowane mniej odporną farbką i obrało się w kilka sekund. No i teraz trzeba będzie je prysnąć.



A teraz czas na horror czyli Taunusa. Ale to wymaga nowego tematu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Nie 22:00, 24 Sie 2014    Temat postu:

Jajacek napisał:
Pablo13 napisał:

A takiego specyfiku co się zowie "Płyn do usuwania starych powłok lakierniczych" próbowałeś? Polecam, stosuję od dawna. Nie potrzeba czekać dniami, farba pięknie złuszcza się w oczach. Ma postać żelową, nakłada się np pędzlem, cuchnie, ale nie jest tak lotny jak nitro Smile Jeszcze nie oparła mu się żadna farba. Metalu nie rusza, ale tworzywa rozpuszcza.


Próbowałem. Scansol i kilka innych. Powodują jednak lekkie utlenianie się. Powierzchnia robi się ciemna i pojawiają się plamy. Zwłaszcza Siku są wrażliwe na te specyfiki. Nitro jest agresywne dla większości lakierów i zupełnie nie reaguje z metalem. No i tak jak w przypadku Kadetta Krzysia można zatrzymać proces zdejmowania farby w odpowiednim momencie.

Mój nie reaguje i nie zostawia plam Smile

No przy takich zabiegach jak w przypadku tego kadetta to rzeczywiście powolny proces jest wlaściwszy. Płyn który stosuję zdjął by w mgnieniu oka wszyściutko do golasa.
Jeżeli wlaściciel woli autentyka to warto chyba pozostać przy tym jego fabrycznym lakierku mimo, że nadgryziony zębem czasu.

Ale to podwozie cudne jest! Ja bym nie lakierował, szkoda... Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Nie 22:03, 24 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Adaptacje, modyfikacje, przeróbki, waloryzacje, tuning... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 4 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin