Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ferrari Vignale (Michelotti)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Adaptacje, modyfikacje, przeróbki, waloryzacje, tuning...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:12, 29 Kwi 2013    Temat postu: Ferrari Vignale (Michelotti)

[link widoczny dla zalogowanych]

Żeby kolegów nie zanudzać -
bo jest to bardzo obszerny, aczkolwiek krótki rozdział w historii Ferrari, który nawiązał współpracę z Vignale około 1951 i trwała ona tylko 3 lata, potem już pojawił się Sergio P-F - przy czym ilość wersji nie wynikła z wielkości produkcji, lecz z ilości różnych "kreacji" projektanta - praktycznie każda sztuka była nieco inna, choć czasem udało się "wyklepać i wyoblić" nawet 2-3 prawie jednakowe... Laughing
- będę raczej zamieszczać "słupki", bo nie mam cierpliwości do pojedynczych zdjęć.

Powyżej berlinetty z lat 52-53 :
od góry po lewej: 225S Berlinetta Inter '52, 212 Export Berlinetta Vignale '51, 212 Export Berlinetta Vignale '52, od góry po prawej: 250 S Berlinetta Vignale GdS '52, 250 S Berlinetta Vignale MM '52, 340 America Berlinetta Vignale '53.

Podobne, ale każdy jest nieco inny - a tu wlocik powietrza, a tu trochę inny kształt "zadka", inne światła itd. 340 jest oczywiście dłuższy, bo "silniczek" 4,1 ltr. na dotychczas stosowanej ramie (195-250) już się nie zmieścił... Wiele z tych aut z tego okresu już nie istnieje - albo znikły w naturalny sposób, albo mają inną karoserię... Cała szóstka popełniona przez Jolly (bardzo proszę o niezbyt złośliwe komentarze, bryły są niezłe Cool ) = we wszystkich sporo roboty, a na koniec wymiana kół. (Na BBR... Crying or Very sad )

c.d.n. - jest tego jeszcze trochę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Pon 11:39, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Dwa pytania
Jaka cena jest akceptowalna dla jolly- standartowa-dobra i okazjonalna?
CZy cena 15 euro za komplet gotowych BBR pasownych do Ferrari to dobra cena czy taka sobie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:35, 29 Kwi 2013    Temat postu:

teelek07 napisał:
Dwa pytania
Jaka cena jest akceptowalna dla jolly- standartowa-dobra i okazjonalna?
CZy cena 15 euro za komplet gotowych BBR pasownych do Ferrari to dobra cena czy taka sobie?


Jolly są takie, jakie są, ale 25 za mint to okazja, niektóre rzadsze dochodzą do 60 i więcej.
Drugiego pytania naprawdę nie rozumiem... Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Pon 13:36, 29 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Pon 13:40, 29 Kwi 2013    Temat postu:

mysle ze chodzilo mu o kola...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Pon 13:51, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Dokladnie chodzilo mi o kompetne gotowe do zamontowania w modelu kola szprychowe BBR - bylem w sobote w Houten -jest tam koles ktory ma BBR w tym kola w ofercie - wystwil je a 15 euro kompelt -oznaczenia katalogowe 030 -039 Mam jeden pomysl na warsztacie zwyczajnie i kombinuje jak zrobic to najtaniej Very Happy ,albo inaczej , nie wydac wiecej niz trzeba Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez teelek07 dnia Pon 13:53, 29 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Pon 13:58, 29 Kwi 2013    Temat postu:

a moze sprobuj tutaj. ja u nich kiedys bralem te koleczka i sa ok.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:34, 29 Kwi 2013    Temat postu:

1. Koła na zdjęciu wyglądają nieciekawie (chociaż to może takie zdjęcie), jakby obręcze były zgrubnie toczone a potem chromowane, albo korozja... BBR ma obręcze toczone, z aluminium, mało lśniące (mniej, niż Tameo i dużo mniej. niż Bosica Laughing), ale gładkie.
2. Uczciwa cena za komplet BBR to 10-12 EUR. 15 to dużo, ale wielu tyle chce. Na pewno nie jest to okazja.
3. Koła musisz rozważnie kupować, bo jeśli rozmiar będzie błędny, albo śruba centralna o niewłaściwej ilości "skrzydełek", to można osiągnąć tzw. ujemny efekt... Wink
R30 9.0 x 3.8 15″ solid axle 2 eared knock offs
R31 9.0 x 4.8 15″ solid axle ..
R32 10.0 x 3.1 16″ tube axle ..
R33 10.0 x 3.5 16″ tube axle ..
R34 10.0 x 3.1 16″ solid axle ..
R35 10.0 x 3.5 16″ solid axle ..
R36 9.0 x 3.1 15″ tube axle ..
R37 9.0 x 3.5 15″ tube axle ..
R38 9.0 x 3.8 15″ tube axle – 3 eared knock offs ..
R39 9.0 x 4.8 15″ tube axle ..
4. Sprawdzaj tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
facet jest bardzo rzetelny i sprzedaje po 10. Aktualnie kilku rozmiarów mu brak (lata 50-55), bo je wykupiłem Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Pon 14:35, 29 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Pon 15:13, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Dzieki szczegolnie za dopasowanie numerow katalogowych do rozmiarow felgi -oszczedzi mi to sporo pracy dochodzeniowej Very Happy
Kola -dla mnie stanowia czesto 50% sukcesu w calym modelu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 15:36, 29 Kwi 2013    Temat postu:

teelek07 napisał:

Kola -dla mnie stanowia czesto 50% sukcesu w calym modelu


Dokładnie tak... albo - słabe koła powalą najlepszy model... Wink

PS. W tych Vignale powyżej użyłem: R28 (212-250) i R29 (340).
W zestawach z "solid axle" są też tarcze, w zestawach z "tube axle" trzeba je zrobić samemu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Pon 15:39, 29 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Pon 18:33, 29 Kwi 2013    Temat postu:

dokladnie to samo mialem na mysli oceniajac jakis czas temu modele w skali 1:64.
fajny model i kosmiczne kola dyskredytuja dany egzemplarz w moich oczach.
kola musza choc troche nawiazywac stylem do rocznika auta co jest szczegolnie wazne w modelach z zakresu moich zainteresowan...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Wto 4:37, 30 Kwi 2013    Temat postu:

Po pierwsze dzięki Kraeuter za w miarę duże i czytelne zdjęcie Very Happy
OK, nie będzie złośliwych komentarzy Laughing

Sympatyczny secik, szczególnie trafiają w mój gust egzemplarze z tymi bocznymi, okrągłymi wlotami. Te klamesie nie za duże?

Teelek, co Ty tam kombinujesz na boku? W Ferrarki wchodzisz?
Przychylam się do opinii o kółeczkach, są bardzo ważne, mogą zrobić albo zabić model. Ale mimo wszystko, super kółka z badziewia lub poprostu słabego wytworu modelu nie uczynią. Należy je raczej traktować jako zwieńczenie sukcesu.
No OK, do takich Ferrari, czy wyczynówek jest wybór, a co ma zrobić taki jak ja miłośnik zwyklaków? Tutaj oferta jest mała niestety.
Humppa napisał:
kola musza choc troche nawiazywac stylem do rocznika auta co jest szczegolnie wazne w modelach z zakresu moich zainteresowan...

Koła nie m0gą trochę nawiązywać, one muszą być z epoki, również jeśli chodzi o bieżnik opon. Też nienawidzę customów i innych tuningowanych świństw Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 8:06, 30 Kwi 2013    Temat postu:

Pablo13 napisał:
Po pierwsze dzięki Kraeuter za w miarę duże i czytelne zdjęcie Very Happy
OK, nie będzie złośliwych komentarzy Laughing

Sympatyczny secik, szczególnie trafiają w mój gust egzemplarze z tymi bocznymi, okrągłymi wlotami. Te klamesie nie za duże?


Miałeś się nie czepiać ! Twisted Evil
Pewnie, że klamki są TROCHĘ za duże.
W tym miejscu moglibyśmy reaktywować niekończącą się dyskusję - czy można a nawet trzeba i w jakim stopniu ingerować nieco w projekt, aby uwypuklić pewne jego cechy... Wink

Pablo13 napisał:

Humppa napisał:
kola musza choc troche nawiazywac stylem do rocznika auta co jest szczegolnie wazne w modelach z zakresu moich zainteresowan...

Koła nie m0gą trochę nawiązywać, one muszą być z epoki, również jeśli chodzi o bieżnik opon. Też nienawidzę customów i innych tuningowanych świństw Evil or Very Mad


No, z tym bieżnikiem to trochę przegiąłeś Shocked
Nawet TOPOWI w tym fachu walą błędy w kołach:
- np. dla niektórych prawie pomnikowy BBR nie uznaje faktu, że 3-skrzydełkowe śruby centralne są z prawym i lewym gwintem = w BBR-ach śruby w kołach po lewej stronie są takie same, jak po prawej. Boli. Kiedyś to korygowałem zestawami Tameo, ale już mi się nie chce... Confused
- permanentnie (BBR, MR, Ilario, Renaissance, AMR, Heco itd...) zakładają do modeli ZBYT szerokie koła, a "przewalony" offset felg czasem aż kłuje w oczy;
- a o BIEŻNIKACH lepiej już nie mówić... spuśćmy tu kurtynę milczenia, bo możemy doprowadzić do załamania psychicznego niejednego kolekcjonera wyrobów z najwyższej półki (pobuszuj trochę na Miniwerks, nie zapomnij o zapięciu pasów - bo mocno się zdziwisz... Very Happy )

Tu ziemia do Pablo! -
Druhu nasz kolekcjonerski ! Zatrzymaj się, złap oddech, rozejrzyj się, świat jest piękny !
Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Wto 8:11, 30 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Wto 8:20, 30 Kwi 2013    Temat postu:

Pablo13 napisał:

Koła nie m0gą trochę nawiązywać, one muszą być z epoki, również jeśli chodzi o bieżnik opon. Też nienawidzę customów i innych tuningowanych świństw Evil or Very Mad

celowo napisalem slowo "troche" gdyz kierujac sie ta zasada bez bez tego zastrzezenia, moje zbiory byly by ulamkiem tego co posiadam Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:00, 30 Kwi 2013    Temat postu:

Humppa napisał:
Pablo13 napisał:

Koła nie m0gą trochę nawiązywać, one muszą być z epoki, również jeśli chodzi o bieżnik opon. Też nienawidzę customów i innych tuningowanych świństw Evil or Very Mad

celowo napisalem slowo "troche" gdyz kierujac sie ta zasada bez bez tego zastrzezenia, moje zbiory byly by ulamkiem tego co posiadam Cool


Humppa, wyluzuj.
Pablo jest CZASEM groźnym fanatykiem Wink , który zabija, a następnie masakruje zwłoki. Fakt, chce dobrze, ale CZASEM przesadza jednoznacznością, lub, nazwijmy to - brakiem ELASTYCZNOŚCI poglądów.
A piękno i sztuka, kochane całym sercem - bronią się przecież same... Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Wto 9:19, 30 Kwi 2013    Temat postu:

jestem wyluzowany.
zauwazylem juz wczesniej ze stara sie byc konserwatywny w niektorych kwestiach. to dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Adaptacje, modyfikacje, przeróbki, waloryzacje, tuning... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin